Hoe schoon is JOUW huis?
donderdag 15 november 2012 om 12:03
N.a.v. het topic over schoonmaken open ik hier nog maar eens een topic. Ik merk dat het helemaal niets zegt hoe vaak je schoonmaakt. De een heeft namelijk kinderen die niet zo netjes zijn, de ander heeft huisdieren, weer een ander is heel vaak weg, terwijl een ander heel veel thuis zit.
Daarom ben ik wel benieuwd: als de dames van Hoe schoon is jouw huis op dít moment zouden aanbellen en ze zouden je hele huis checken, zou je je dan (moeten) schamen? Of is alles spik en span?
Ik ben zelf eergisteren en gisteren hard aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Op zich kan het er best mee door, maar onder het fornuis (we hebben nu al een tijdlang geen inbouwkookplaat) was het echt te vies voor woorden en ik had het zelf niet door. Dus heel grondig gepoetst. Verder is het vooral stof, voor de rest is het wel schoon.
Ook heb ik gisteren kledingkasten uitgemest, die van mij was de laatste tijd zo erg dat alles erin gesmeten lag. Alles door elkaar en schoenen ook zo in een kast gesmeten. Om je dood te schamen. Nu is alles weer helemaal schoon en netjes en dat voelt goed! De dames mogen zo langskomen!
Daarom ben ik wel benieuwd: als de dames van Hoe schoon is jouw huis op dít moment zouden aanbellen en ze zouden je hele huis checken, zou je je dan (moeten) schamen? Of is alles spik en span?
Ik ben zelf eergisteren en gisteren hard aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Op zich kan het er best mee door, maar onder het fornuis (we hebben nu al een tijdlang geen inbouwkookplaat) was het echt te vies voor woorden en ik had het zelf niet door. Dus heel grondig gepoetst. Verder is het vooral stof, voor de rest is het wel schoon.
Ook heb ik gisteren kledingkasten uitgemest, die van mij was de laatste tijd zo erg dat alles erin gesmeten lag. Alles door elkaar en schoenen ook zo in een kast gesmeten. Om je dood te schamen. Nu is alles weer helemaal schoon en netjes en dat voelt goed! De dames mogen zo langskomen!
donderdag 15 november 2012 om 12:14
Dat alles spik en span is wil ik niet zeggen. Absoluut niet eigenlijk. Maar het ziet er redelijk schoon en netjes uit.
De afwas moet ik wel nog doen, dat doe ik over een kwartiertje.
De schuur is een beetje rommelig, veel dozen/karton ligt er.
De oven moet worden schoongemaakt. De koelkast en diepvries mag ook wel eens schoongemaakt worden.
Verder nog wat achterstallig onderhoud/schoonmaakwerk, de ramen enzo. De vorige bewoner was niet zo schoon blijkbaar en ik heb door de zwangerschap de energie en kracht niet om het allemaal helemaal in orde te maken en te houden.
Maar ik denk niet dat mensen zullen schrikken van de rommel of vuiligheid.
De afwas moet ik wel nog doen, dat doe ik over een kwartiertje.
De schuur is een beetje rommelig, veel dozen/karton ligt er.
De oven moet worden schoongemaakt. De koelkast en diepvries mag ook wel eens schoongemaakt worden.
Verder nog wat achterstallig onderhoud/schoonmaakwerk, de ramen enzo. De vorige bewoner was niet zo schoon blijkbaar en ik heb door de zwangerschap de energie en kracht niet om het allemaal helemaal in orde te maken en te houden.
Maar ik denk niet dat mensen zullen schrikken van de rommel of vuiligheid.
donderdag 15 november 2012 om 12:18
donderdag 15 november 2012 om 12:20
donderdag 15 november 2012 om 12:21
Gisteren de wc's en het bad gedaan, dus dat zit wel goed. Afgelopen weekend net een nieuwe kookplaat en oven gekregen, dus die zien er ook nog blinkend uit! De keukenkastjes daar zouden ze wel wat over te klagen hebben, die moet ik nodig weer eens uitmesten. En er zal wel een laagje stof op bepaalde apparatuur liggen. En mijn kledingkast moet je zeker niet open doen
donderdag 15 november 2012 om 12:24
Wel okee, alleen nog niet gestofzuigd deze week dus er liggen wat kruimeltjes op de vloer maar that's it. Fornuis is schoon, koelkast is redelijk schoon, oh de wc moet nog gebeuren daar zullen ze ook niet heel tevreden over zijn 
En nee de kasten zijn niet overdreven netjes, maar daarom zitten er deurtjes voor toch?
En nee de kasten zijn niet overdreven netjes, maar daarom zitten er deurtjes voor toch?
donderdag 15 november 2012 om 12:24
quote:_flower_ schreef op 15 november 2012 @ 12:23:
O, de kledingkast moet je inderdaad niet in kijken. Ik ben echt niet goed in kleding opvouwen en prop het soms maar de kast in. Heb voor mezelf dan ook ladekasten aangeschaft.Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen
O, de kledingkast moet je inderdaad niet in kijken. Ik ben echt niet goed in kleding opvouwen en prop het soms maar de kast in. Heb voor mezelf dan ook ladekasten aangeschaft.Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen
donderdag 15 november 2012 om 12:27
quote:Mundy schreef op 15 november 2012 @ 12:24:
[...]
Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen Ik ben blij dat ik niet de enige ben Maar je kast opruimen heeft ook voordelen, ik ben een aantal leuke kledingstukken tegengekomen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had!
[...]
Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen Ik ben blij dat ik niet de enige ben Maar je kast opruimen heeft ook voordelen, ik ben een aantal leuke kledingstukken tegengekomen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had!
donderdag 15 november 2012 om 12:29
Goed te doen hier. Alhoewel m'n ramen een punt van aandacht zijn. Dat is al maanden geleden. Verder ben ik trouw in het afstoffen bovenop kasten, plinten, randjes etc. Maar we hebben twee katten dus het is helaas nooit zo lang schoon als ik zou willen. Maar al met al, een behoorlijk net huis denk ik.
donderdag 15 november 2012 om 12:45
Ik poets contactpunten (trapleuningen, handvatten keukendeuren, deurklinken, lichtschakelaars) regelmatig met een vochtige doek en ontvetter.
Plinten doe ik "droog" met de plumeau omdat we daar niet van eten.
Afstoffen doe ik regelmatig met de droge stofdoek. Om de maand met een vochtige doek.
Het hoeft hier niet klinisch schoon te zijn en wij hebben geen dieren in huis.
Plinten doe ik "droog" met de plumeau omdat we daar niet van eten.
Afstoffen doe ik regelmatig met de droge stofdoek. Om de maand met een vochtige doek.
Het hoeft hier niet klinisch schoon te zijn en wij hebben geen dieren in huis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 15 november 2012 om 12:49
Ze kunnen gerust bij mij aanbellen en mijn huis checken. Ik heb niks om me voor te schamen. Alles is opgeruimd, schoon. Ik heb 4 katten in huis, dus misschien.... als ze echt wat te zeiken willen hebben, mag ik de katten niet meer op 1 specifieke stoel laten slapen, dus allemaal in hun mandje.
Ken wel een stel waar ik echt aan de bank blijf plakken van de viezigheid, en de rommel aan de kant moet gooien om ergens te kunnen zitten. Maar dat is hun huis en hun leven. Niet mijn probleem.
Ken wel een stel waar ik echt aan de bank blijf plakken van de viezigheid, en de rommel aan de kant moet gooien om ergens te kunnen zitten. Maar dat is hun huis en hun leven. Niet mijn probleem.
donderdag 15 november 2012 om 12:50
quote:kaatje_85 schreef op 15 november 2012 @ 12:47:
Ik vind dat ik goed genoeg poets. Het zal vast niet klinisch schoon zijn, maar het is wel netjes en schoon genoeg.
Ik heb echt geen zin om elke week de plinten e.d. af te gaan vegen, heb wel wat beters te doen.Zo mee eens! Wel 100 leukere dingen te verzinnen. En mocht iemand zich storen aan mn plinten die ik niet van stof heb ontdaan, dan mogen ze het zelf doen!
Ik vind dat ik goed genoeg poets. Het zal vast niet klinisch schoon zijn, maar het is wel netjes en schoon genoeg.
Ik heb echt geen zin om elke week de plinten e.d. af te gaan vegen, heb wel wat beters te doen.Zo mee eens! Wel 100 leukere dingen te verzinnen. En mocht iemand zich storen aan mn plinten die ik niet van stof heb ontdaan, dan mogen ze het zelf doen!
donderdag 15 november 2012 om 12:50
Het is hier in huis wel redelijk schoon nu, afgezien van een grote afwas die klaar staat om gedaan te worden.
Er is net stofgezogen en na het stofzuigen ga ik altijd met een doekje het huis door om kastjes, vensterbanken en dat kleine grut als deurknoppen en lichtknopjes af te nemen.
Al zijn er wel wat structurele dingen mis die de goedkeuring van de dames niet zouden krijgen.
We zouden flink op onze donder krijgen voor de ramen. De buitenkant is al heeeel lang niet gedaan. We kunnen er zelf niet goed bij en ik moet nog steeds eens een keer een ramenlapper bellen.
Verder is de toilet redelijk oud. De toiletpot is van binnen niet blinkend wit meer (daar waar het water er in staat) en dat gaan we ook nooit meer wit krijgen, haha.
Oh, en ons vriesvak is volledig dichtgevroren, ook zo iets wat altijd nog eens moet maar ondertussen nooit gebeurt.
Er is net stofgezogen en na het stofzuigen ga ik altijd met een doekje het huis door om kastjes, vensterbanken en dat kleine grut als deurknoppen en lichtknopjes af te nemen.
Al zijn er wel wat structurele dingen mis die de goedkeuring van de dames niet zouden krijgen.
We zouden flink op onze donder krijgen voor de ramen. De buitenkant is al heeeel lang niet gedaan. We kunnen er zelf niet goed bij en ik moet nog steeds eens een keer een ramenlapper bellen.
Verder is de toilet redelijk oud. De toiletpot is van binnen niet blinkend wit meer (daar waar het water er in staat) en dat gaan we ook nooit meer wit krijgen, haha.
Oh, en ons vriesvak is volledig dichtgevroren, ook zo iets wat altijd nog eens moet maar ondertussen nooit gebeurt.