Hoe schoon is JOUW huis?

15-11-2012 12:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic over schoonmaken open ik hier nog maar eens een topic. Ik merk dat het helemaal niets zegt hoe vaak je schoonmaakt. De een heeft namelijk kinderen die niet zo netjes zijn, de ander heeft huisdieren, weer een ander is heel vaak weg, terwijl een ander heel veel thuis zit.

Daarom ben ik wel benieuwd: als de dames van Hoe schoon is jouw huis op dít moment zouden aanbellen en ze zouden je hele huis checken, zou je je dan (moeten) schamen? Of is alles spik en span?

Ik ben zelf eergisteren en gisteren hard aan het opruimen en schoonmaken geslagen. Op zich kan het er best mee door, maar onder het fornuis (we hebben nu al een tijdlang geen inbouwkookplaat) was het echt te vies voor woorden en ik had het zelf niet door. Dus heel grondig gepoetst. Verder is het vooral stof, voor de rest is het wel schoon.

Ook heb ik gisteren kledingkasten uitgemest, die van mij was de laatste tijd zo erg dat alles erin gesmeten lag. Alles door elkaar en schoenen ook zo in een kast gesmeten. Om je dood te schamen. Nu is alles weer helemaal schoon en netjes en dat voelt goed! De dames mogen zo langskomen!
Nu ik erover nadenk: over de magnetron zullen ze niet te spreken zijn en de koelkast mag ook wel eens een beurt. Klusje voor komend weekend dan maar.
Dat alles spik en span is wil ik niet zeggen. Absoluut niet eigenlijk. Maar het ziet er redelijk schoon en netjes uit.

De afwas moet ik wel nog doen, dat doe ik over een kwartiertje.

De schuur is een beetje rommelig, veel dozen/karton ligt er.

De oven moet worden schoongemaakt. De koelkast en diepvries mag ook wel eens schoongemaakt worden.

Verder nog wat achterstallig onderhoud/schoonmaakwerk, de ramen enzo. De vorige bewoner was niet zo schoon blijkbaar en ik heb door de zwangerschap de energie en kracht niet om het allemaal helemaal in orde te maken en te houden.

Maar ik denk niet dat mensen zullen schrikken van de rommel of vuiligheid.
Op het eerste gezicht is alles schoon, maar de beruchte hoeken en gaten zullen wel een sopje kunnen gebruiken, neem ik aan...
Het ziet er niet zo schoon of opgeruimd uit, maar dat is het wel. Als ik poets dan doe ik alles (ook plinten, boven de kastjes, deurposten, licht-knopjes, onzichtbare hoekjes, vriezer, schilderijlijsten, lampen enzovoorts).
Hmm, op het zicht is alles wel schoon. Maar dingen als de plinten, achter/op de boekenkast etc....daar zouden de dames van hoe schoon is jouw huis vást wel wat op aan te merken hebben. Mijn vriend heeft laatst overigens de keukenkastjes uitgeruimd, dat was ook wel nodig...:-D
het is wat het is
Op dit moment valt de rommel ernstig mee, is wel eens erger. Ik denk dat ik met tien minuten als een razende opruimen klaar ben om visite te ontvangen. Maar die visite moet niet in de magnetron of de douchekabine kijken. De rest van het huis is prima. (geen kinderen, geen huisdieren)
Gisteren de wc's en het bad gedaan, dus dat zit wel goed. Afgelopen weekend net een nieuwe kookplaat en oven gekregen, dus die zien er ook nog blinkend uit! De keukenkastjes daar zouden ze wel wat over te klagen hebben, die moet ik nodig weer eens uitmesten. En er zal wel een laagje stof op bepaalde apparatuur liggen. En mijn kledingkast moet je zeker niet open doen
O, de kledingkast moet je inderdaad niet in kijken. Ik ben echt niet goed in kleding opvouwen en prop het soms maar de kast in. Heb voor mezelf dan ook ladekasten aangeschaft.
Oh en dan vergeet ik nog mijn ramen die vol zitten met kattenpootjes enzo...
Wel okee, alleen nog niet gestofzuigd deze week dus er liggen wat kruimeltjes op de vloer maar that's it. Fornuis is schoon, koelkast is redelijk schoon, oh de wc moet nog gebeuren daar zullen ze ook niet heel tevreden over zijn :P

En nee de kasten zijn niet overdreven netjes, maar daarom zitten er deurtjes voor toch?
quote:_flower_ schreef op 15 november 2012 @ 12:23:

O, de kledingkast moet je inderdaad niet in kijken. Ik ben echt niet goed in kleding opvouwen en prop het soms maar de kast in. Heb voor mezelf dan ook ladekasten aangeschaft.Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen
Nou ik zou niet door de keuring komen wat betreft de keuken, die heeft nml wel een goede beurt nodig (in de kastjes opruimen, koelkast, fornuis en oven boenen). En de deuren, plinten, lichtknopjes etc mogen ook wel gedaan worden.
Mundy, mag ik vragen waar jij jouw kookplaat vandaan hebt? Wij hebben ook een nieuwe nodig.
Nou niet. We wonen nog steeds op een bouwterrein, overal ligt zand en boven (en op de trap) ligt stof.

Ik durf niet zo goed met de stofzuiger de trap op & de trap is ook nog niet geschilderd dus lastig schoon te krijgen.
quote:Mundy schreef op 15 november 2012 @ 12:24:

[...]

Dan zien onze kasten er van binnen volgens mij hetzelfde uit, ik ben beter in proppen dan in vouwen Ik ben blij dat ik niet de enige ben Maar je kast opruimen heeft ook voordelen, ik ben een aantal leuke kledingstukken tegengekomen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had!
Goed te doen hier. Alhoewel m'n ramen een punt van aandacht zijn. Dat is al maanden geleden. Verder ben ik trouw in het afstoffen bovenop kasten, plinten, randjes etc. Maar we hebben twee katten dus het is helaas nooit zo lang schoon als ik zou willen. Maar al met al, een behoorlijk net huis denk ik.
Hmm, realiseer me nu dat ik de deurklinken, trapleuningen en lichtknopjes nog nooit heb schoongemaakt...Daar zouden de Rozegehandschoende Musketiers wel een mooi kweekje van kunnen maken.
Op het oog is het schoon, maar idd die kleine dingetjes niet. Plinten, lichtknopjes, deurklinken en de hoekjes worden echt niet vaak (lees nooit) gedaan.
En wat denk je van je mobiel, en huistelefoon miss martine?

Ooit was er een uitzending van dr Oz of zo, een mobiel telefoon op zich als de deurlinken en lichtknopjes,
Ik poets contactpunten (trapleuningen, handvatten keukendeuren, deurklinken, lichtschakelaars) regelmatig met een vochtige doek en ontvetter.

Plinten doe ik "droog" met de plumeau omdat we daar niet van eten.

Afstoffen doe ik regelmatig met de droge stofdoek. Om de maand met een vochtige doek.

Het hoeft hier niet klinisch schoon te zijn en wij hebben geen dieren in huis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik vind dat ik goed genoeg poets. Het zal vast niet klinisch schoon zijn, maar het is wel netjes en schoon genoeg.

Ik heb echt geen zin om elke week de plinten e.d. af te gaan vegen, heb wel wat beters te doen.
Ze kunnen gerust bij mij aanbellen en mijn huis checken. Ik heb niks om me voor te schamen. Alles is opgeruimd, schoon. Ik heb 4 katten in huis, dus misschien.... als ze echt wat te zeiken willen hebben, mag ik de katten niet meer op 1 specifieke stoel laten slapen, dus allemaal in hun mandje.

Ken wel een stel waar ik echt aan de bank blijf plakken van de viezigheid, en de rommel aan de kant moet gooien om ergens te kunnen zitten. Maar dat is hun huis en hun leven. Niet mijn probleem.
quote:kaatje_85 schreef op 15 november 2012 @ 12:47:

Ik vind dat ik goed genoeg poets. Het zal vast niet klinisch schoon zijn, maar het is wel netjes en schoon genoeg.

Ik heb echt geen zin om elke week de plinten e.d. af te gaan vegen, heb wel wat beters te doen.Zo mee eens! Wel 100 leukere dingen te verzinnen. En mocht iemand zich storen aan mn plinten die ik niet van stof heb ontdaan, dan mogen ze het zelf doen!
Het is hier in huis wel redelijk schoon nu, afgezien van een grote afwas die klaar staat om gedaan te worden.

Er is net stofgezogen en na het stofzuigen ga ik altijd met een doekje het huis door om kastjes, vensterbanken en dat kleine grut als deurknoppen en lichtknopjes af te nemen.

Al zijn er wel wat structurele dingen mis die de goedkeuring van de dames niet zouden krijgen.

We zouden flink op onze donder krijgen voor de ramen. De buitenkant is al heeeel lang niet gedaan. We kunnen er zelf niet goed bij en ik moet nog steeds eens een keer een ramenlapper bellen.

Verder is de toilet redelijk oud. De toiletpot is van binnen niet blinkend wit meer (daar waar het water er in staat) en dat gaan we ook nooit meer wit krijgen, haha.

Oh, en ons vriesvak is volledig dichtgevroren, ook zo iets wat altijd nog eens moet maar ondertussen nooit gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven