Hoe selecteer je een schilder?

08-08-2011 09:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik willen een deel van de buitenboel laten schilderen. In ieder geval de dakkapel en dakgoten, en eventueel ook de begane grond.

Nu zijn we wel van plan om meerdere schilders een offerte uit te laten brengen, maar is het gek om als voorwaarde te stellen dat ze ook referenties aanleveren? Zodat we kunnen zien wat er afgeleverd wordt? En waar moeten we verder nog op letten, wie heeft er tips?
zet de klus op werkspot. Krijg je vanzelf meerdere offertes en tegenwoordig staan er ook veel beoordelingen bij van het klusbedrijf (of de schilder).
.
Ken je niemand die een schilder kent? Via via dus? Dat vertrouw ik altijd het meest.
Common sense is not so common.
Voltaire
Zo hebben wij de schilder die ook bij mijn ouders heeft geschilderd, zag er strak uit !
Common sense is not so common.
Voltaire
Ik heb pas geleden het buitenschilderwerk laten doen. Rondgevraagd bij kennissen welke bedrijven goed bekend stonden; daar een offerte van opgevraagd. Bij een lokaal bedrijf scheelt het voorrijkosten. Heb een vaste prijs gevraagd dus geen gedoe met meer/minderwerk. De soort verf is ook wel van belang; obv water of terpentine. Dat laatste houdt langer en beter. Ook kitten is van belang. Goed schilderen en niet kitten is half werk; dus dat moet ook meegenomen worden.
De schilder van mijn ouders zit bij een vereniging. Kijk of je een schilder vind die daar bij is aangesloten en of die vereniging betrouwbaar is.
Op werkspot staan toch vooral mensen die krap in het werk zitten anders hoeven ze zichzelf niet zo in de aanbieding te gooien.

Mijn man zit in een soortgelijke brache (als timmerman dan, maar heeft wel veel te maken met schilders) en ik hoor vaak van hem dat mond-op mond echt de allerbeste reclame is.

Zelf heeft hij inmiddels een netwerk om zich heen van goede vakmensen, ze wisselen met vertrouwen elkaars naam uit, en dat werkt voor alle partijen prima.

Er is op dit moment een soort van wildgroei van zzp'ers in de bouwbranche. Er zitten helaas ook veel prutsers tussen.

Goedkoop is vaak duurkoop...

Ik zou dus voor de ervaringen van andere mensen gaan..

Een offerte kan je meestal niet veel info uit halen.. (sterker nog, mijn man maakt tegenwoordig alleen maar offertes als mensen heel serieus zijn, hij zit zo vol met werk dat hij geen tijd heeft om voor jan en alleman offertes te maken, daar zit echt enorm veel werk in, dit klinkt misschien raar en niet zakelijk, maar anders zit hij midden in de nacht nog achter het papierwerk, en hij heeft toch werk genoeg)
quote:plukjepulk schreef op 08 augustus 2011 @ 11:42:

Op werkspot staan toch vooral mensen die krap in het werk zitten anders hoeven ze zichzelf niet zo in de aanbieding te gooien.

Klopt, daar lijkt het iig wel op

Mijn man zit in een soortgelijke brache (als timmerman dan, maar heeft wel veel te maken met schilders) en ik hoor vaak van hem dat mond-op mond echt de allerbeste reclame is.

Zelf heeft hij inmiddels een netwerk om zich heen van goede vakmensen, ze wisselen met vertrouwen elkaars naam uit, en dat werkt voor alle partijen prima.

Mijn man ook, en die heeft zich echt wel in werkspot verdiept, maar zich niet aangemeld, omdat hij het zo al druk genoeg heeft.

Er is op dit moment een soort van wildgroei van zzp'ers in de bouwbranche. Er zitten helaas ook veel prutsers tussen.

Goedkoop is vaak duurkoop...

Ik zou dus voor de ervaringen van andere mensen gaan..

Een offerte kan je meestal niet veel info uit halen.. (sterker nog, mijn man maakt tegenwoordig alleen maar offertes als mensen heel serieus zijn, hij zit zo vol met werk dat hij geen tijd heeft om voor jan en alleman offertes te maken, daar zit echt enorm veel werk in, dit klinkt misschien raar en niet zakelijk, maar anders zit hij midden in de nacht nog achter het papierwerk, en hij heeft toch werk genoeg)Een goede, duidelijke offerte in elkaar draaien kost inderdaad enorm veel tijd.
Oké, dus viavia is eigenlijk het beste? Die indruk krijg ik in ieder geval uit jullie reacties.

In dat geval ga ik eens informeren bij wat buren in de straat; de zoon van de overburen heeft onze kozijnen vervangen, die kent wellicht nog een goede schilder, en buren verderop hebben onlangs ook geschilderd. Maar die schilder heb ik toen gesproken, en die gaf aan dat het dit najaar niet meer zou lukken omdat hij vol zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven