Hoe trek ik kopers voor mijn huis? 3

11-03-2011 11:00 3077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook je huis te koop staan? Schrijf met ons mee!

Ook kopers zijn welkom! (Wij hebben heel wat leuke huizen in de aanbieding ).

Ook als je nog niet meeschreef vanaf het begin, iedereen is welkom .

Dit is het vervolg op

deel 1 - hoe trek ik kijkers voor mijn huis?

deel 2 - hoe trek ik kopers voor mijn huis?
Ja! Blijf het zo spannend vinden! Heb jij dat ook?
Ja, ik durf er nog steeds niet echt blij om te zijn. Eerst alles zeker hebben...
Hier precies zo! Zal zo blij en opgelucht zijn als er meer duidelijk is!
quote:kipkerrie schreef op 27 april 2011 @ 18:45:

Welkom soofi!

Hier ook weer even een update: heb net het koopcontract getekend voor de verkoop van mijn huis! Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het goed gaat komen en heb dus ook maar een wijntje voor mezelf ingeschonken om het te vieren :-) wwwwoooh!
Nicole en Kipkerrie, goede vooruitzichten! Ik duim dat er nu helemaal niets meer tussen gaat komen.

We hebben onlangs gehoord dat het wat langer gaat duren voordat ons nieuwe huis klaar is dan oorspronkelijk gepland was. Helemaal niet zo erg, geeft ons wat meer tijd om de huidige woning te verkopen.
Dat is dan wel weer een soort 'fijn' bertje. Geeft inderdaad wat meer tijd. Wel jammer natuurlijk dat je later pas je nieuwe huis in kan.
Wat een goede berichten allemaal zeg, fijn!

En Gizz: koikarpers zijn echt goud waard, die krengen kunnen echt wel duizenden euro's per stuk kosten als ze bijzonder/groot zijn
Weggehaald!
Huh? Dat is vreemd Nicole. Hebben ze het wel goed begrepen? Half mei is toch de tijd farde financiering rond moet zijn?

Mijn ex heeft net getekend! Dus ik neem aan dat de bedenktijd nu ingaat :-)
Nicole, zou die opmerking maar even weghalen. Ik weet nu wie je kopers zijn ;).

Wel raar trouwens, jullie hebben een contract en daar staan toch data in. Misschien vergissen ze zich.
Uh hoe kun jij dat weten bertje?

Ja. Raar... Makelaar ff bellen vanmiddag!
Uh hoe kun jij dat weten bertje?

Ja. Raar... Makelaar ff bellen vanmiddag!
opmerking is weggehaald ivm privacy
Ok! Dankje voor waarschuwing!
Graag gedaan. als je de bron waar je het gelezen hebt weghaalt is het veel minder schadelijk.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de makelaar. Jullie hebben toch een overdrachtsdatum afgesproken?
Ik heb het weggehaald. Ja stond er wel in. Maar ook iets van of zoals tussen koper en verkopers overeengekomen!
Ik heb het weggehaald. Ja stond er wel in. Maar ook iets van of zoals tussen koper en verkopers overeengekomen!
nicole en bertje, waar jullie het over hebben is voor een raadsel.

Gaan de kopers er eerder in nicole?

@bertje, fijn dat het nog wat langer duurt voor de oplevering.

@kip, geweldig dat je ex getekend heeft. Een ontzettende mijlpaal! Zo ben je opeens helemaal van hem af. Moet heerlijk zijn.

Hier ook goed nieuws. Hoorde net van de notaris dat koper al het waarborgbedrag heeft gestort! Ik ga er nu vanuit dat ze geen gebruik wil maken van de voorbehoud van financieringstermijn. Die loopt namelijk nog.

En dit klinkt raar, maar hierdoor zijn degene waar wij het huis van hebben gekocht helemaal opgelucht. Die arme man slaapt er zo slecht door. Hij is zo zenuwachtig dat de koop niet doorgaat. Hij belde ons gisteren op met de vraag of het goed ging met financiering van de mensen die ons huis hebben gekocht. Dus vandaag konden we ook hem goed nieuws brengen.
Wat fijn liselotte!!

Ik ben helaas nog niet van mijn ex af, want er zijn straks samen verantwoordelijk voor de schuld... Dus niet allebei voor de helft, maar samen voor de hele schuld.
Liselotte, wat een heerlijk nieuws

Kipkerrie, dat is vervelend. Kun je dat niet anders vast laten leggen? Jij hebt je zaakjes op orde en van je ex kun daarvan waarschijnlijk minder van op aan.
Nee, dat kan helaas niet anders. Maar ik ga met een financieel adviseur wel proberen er wat aan te doen. Hij heeft er wat ideeën over hoe het toch kan lukken. Daar ga ik liever even niet op in vanwege eventuele herkenbaarheid
Kipkerrie, ik hoop dat je eruit gaat komen. Lijkt mij nog een naar zwaard van Damocles boven je hoofd. Vooral omdat hij er zo moeilijk over deed met de verkoop van dit huis.

Voel me niet top vandaag, lichamelijk niet, maar kan de spanning rond de bezichtigingen van vandaag even niet zo goed aan. Ene stel dat komt kijken is al vaker geweest en van het andere weten we dat nog niet. Man is niet zo nieuwsgierig als ik als hij de makelaar spreekt.

Bertje, bij jou nam de provincie het huis toch over als je het niet verkocht krijgt? Maak je dan ook verlies? Las laatst dat de provincie die deze regeling had er in elk geval niet blij meer mee was, maar ja, dat is hun probleem natuurlijk.
Dat klopt fozzie, misschien dat ik er daarom nog niet echt om kan juichen, maak me echt nog heel druk over hoe dat straks verder moet met de schuld.

Veel sterkte. Hoop dat je je snel wat beter voelt. Ik begrijp die spanning heel goed! Maar probeer het een beetje van je af te zetten. Op dit

Moment kan je er toch even niet echt wat aan veranderen. Wel een heel goed teken dat er een stel voor de 2e keer komt kijken. Bij mij kochten de eerste mensen die voor de 2e keer kwamen kijken het huis (na 1,5 jaar in de verkoop).
Dankje Kipkerrie. Die enorme hypotheekschuld vond ik zo beangstigend toen man en ik dit huis kochten, want wat als? Dat heb ik toen los kunnen laten, dus ik ga het echt proberen om de verkoop van het oude huis ook weer van me af te zetten (dat lukte juist zo goed!), het is idd iets wat buiten ons om besloten gaat worden door anderen mensen. Inshallah...

Koninginnedag-feestjes vieren gaat fysiek gewoon niet lukken, maar we gaan zo wel lekker het weekend inluiden. Het is bij ons lekker zonnig geworden, terwijl de vooruitzichten heel anders waren, dus straks lekker een roseetje erbij en de beentjes omhoog.
Wat een goede berichten hier! Kipkerrie kan het hoofdstuk nog niet helemaal afsluiten, maar kan wel weer naar de toekomst kijken. Jippie!!! Dit moet goed aflopen.

Nicole is ook vrijwel zeker haar huis kwijt.

Liselotte zit ook zonder stess als ik het zo lees.

Fozzie ik ga duimen dat het nu ook eindelijk goed gaat komen met de verkoop van jullie huis. Jullie zijn ook al een tijd bezig! Probeer inderdaad te genieten van het moment, ik zou zo zeggen, neem lekker twee rosseetjes

Bij Bertje is het net zo oorverdovend stil als bij mij :`-(. Ik heb er vannacht weer niet van geslapen. Dit weekeind beginnen we met verhuizen. De kinderen gaan lekker naar oma en opa de hele week, dus we hoeven niet rond de kinderen te plannen. Tja, dan staat het huis leeg en dan.... Ik zie het echt niet meer zitten.

De prognose voor de startersmarkt wordt alleen maar slechter. Minder lenen, meer aflossen, geen extra hypotheek meer voor keuken of badkamer.... Moeten we dan voor een derde keer gaan zakken???? Het maakt volgens mij allemaal geen drol uit.

Sorry voor mijn zwartgalligheid, morgen zie ik het vast weer positiever...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven