Hoe vaak gebruik jij je droger?

02-02-2010 18:48 85 berichten
Nou de topic titel zegt het al.

Ben benieuwd hoe vaak hij hier gebruikt word.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met zijn 2-en thuis en ik draai 3/4 wassen in de week en ik gebruik 1 keer de droger.
Bij wastopics verbaast het me altijd hoeveel structuur sommigen in de was hebben zitten. Bijv. ik doe zoveel wassen per wee k, 3 keer theedoeken, 1 keer beddegoed, 1 keer ondergoed enz..

Ik heb dat echt niet. Zo kan op een dag 4 keer de wasmachine/droger aanstaan en dan bijv. weer 3 dagen niet.

Was gaat in de badkamer in twee manden, wit en bont heb ik van een veel, gaat die erin. Allebei weinig? Mik ik het gerust door elkaar.

Wij zijn met twee volwassenen en een dreumes.
Die structuur vind ik wel prettig. Op de zaterdag de witte en/of de lichte was, en op zondag de donkere was. Meerdere trommels was kan ik niet kwijt wat betreft het te drogen hangen. De droger gebruik ik in de zomer nooit, en in de winter ongeveer 1 keer in de 2 weken voor het beddengoed, want dat kan ik niet in huis kwijt.
Ik gooi alleen 1x per week handdoeken, beddengoed en spijkerbroeken in de droger. De rest hangt op zolder te drogen of 's zomers buiten.
Oke, dan moet ik me schamen. Ik gebruik hem 's winters of als het regent 4 a 5 keer per week. Elke was gaat er namelijk dan in.

Bij goed weer gaat de was gewoon op de lijn buiten.

Maar ik trek dan ook elke dag een geheel schone outfit aan ivm werk net als mijn man. Hebben dus om de 2 dagen een volle wasmachine en in het weekend 2 extra ivm het beddegoed.
Mevrouw75 ik heb een beetje PMS dus ik voelde me meteen aangevallen

Yasmijn, lekker he. Vooral beddengoed, hmmm! Het liefst rechtstreeks vanuit de droger op bed.
quote:molie schreef op 02 februari 2010 @ 19:26:

Bij wastopics verbaast het me altijd hoeveel structuur sommigen in de was hebben zitten. Bijv. ik doe zoveel wassen per wee k, 3 keer theedoeken, 1 keer beddegoed, 1 keer ondergoed enz..

Ik heb dat echt niet. Zo kan op een dag 4 keer de wasmachine/droger aanstaan en dan bijv. weer 3 dagen niet.

Was gaat in de badkamer in twee manden, wit en bont heb ik van een veel, gaat die erin. Allebei weinig? Mik ik het gerust door elkaar.

Wij zijn met twee volwassenen en een dreumes.

Mijn structuur is dat ik in het weekend was. Twee drie, soms 4 ladingen. Want dan heb ik meestal vrij (tegenwoordig ook minder) en kan ik er een paar achter elkaar draaien zonder dat ik de was in de machine vergeet en een midweek laat rotten. En met opruimen doe ik liever een grote berg was met een dvdtje erbij vouwen.

Ik heb geen goede ruimte om was te drogen, vriend krijgt er ook snel last van ivm het stof wat eruit komt. Ik ben dus erg blij met droger, gaat eigenlijk alles in behalve de handwas dingen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:summerbreeze21 schreef op 02 februari 2010 @ 19:39:

Yasmijn, lekker he. Vooral beddengoed, hmmm! Het liefst rechtstreeks vanuit de droger op bed.Nadat het uit de droger is gekomen, dient het eerst gestreken te worden alvorens het weer op de bedstede gewikkeld wordt.
Geen bijzonderheden
Een droger is de SUV van je elect. apparaten, trekt heel veel stroom.

Nadat die van ons kapot is gegaan, niet meer een nieuwe gekocht en halleluja voor mijn nieuwe elektra rekening.

2 volwassen en 3 kinderen tikt aardig aan
Niet iedere dag. Ik doe de droger alleen aan voor de dekbedhoezen, handdoeken, theedoeken, sokken en de onderbroeken van mijn man. Verder niet... als ik zie hoe mijn handdoeken aftakelen in dat ding doe ik de gewone kleding er niet in. Zonde.
maar mis hem wel voor de sokken
quote:summerbreeze21 schreef op 02 februari 2010 @ 19:39:

moest even denken hoor, maar ik neem aan dat je mijn eerste post bedoelde en je reactie daarop aanvallen was?

dat heb ik helemaal gemist, zowel mijn aanvallende toon als jouw aangevallenheid. Whatever, snap t zelf niet meer. Geen pms hier, wel een vermoeiende werkdag, dus ben niet helemaal helder meer.

Mijn excuses als ik je in eerste instantie op de kast heb gejaagd.

Is alles weer goed nu?
Niet, ik heb geen droger. Maar ik heb op zolder 15 meter aan waslijn en een droogrek. Het enige nadeel is dat ik maar 3 wassen erop kwijt kan. Als ik meer wil wassen (of het dekbedovertrek hangt erop) moet ik wachten tot de vorige was droog is.
Nu in de winter gaat iedere was die ik draai meteen erna in de droger. We hebben een oud huisje met allemaal houten wanden en alleen de huiskamer (hokje van 4 bij 4) wordt gestookt. Heb een tijdje geprobeerd om de was te drogen aan wasrekjes in de huiskamer bij de houtkachel, maar je kunt je kont niet meer keren en het duurde drie dagen

Van de zomer hang ik het wel allemaal lekker buiten. Alleen jammer dat jan en alleman die draad van de muur af rijdt...
quote:webs schreef op 02 februari 2010 @ 19:59:

Nu in de winter gaat iedere was die ik draai meteen erna in de droger. We hebben een oud huisje met allemaal houten wanden en alleen de huiskamer (hokje van 4 bij 4) wordt gestookt. Heb een tijdje geprobeerd om de was te drogen aan wasrekjes in de huiskamer bij de houtkachel, maar je kunt je kont niet meer keren en het duurde drie dagen

Van de zomer hang ik het wel allemaal lekker buiten. Alleen jammer dat jan en alleman die draad van de muur af rijdt...Mweuh! Wat primitief!
Geen bijzonderheden
quote:Mevrouw75 schreef op 02 februari 2010 @ 19:51:

[...]

moest even denken hoor, maar ik neem aan dat je mijn eerste post bedoelde en je reactie daarop aanvallen was?

dat heb ik helemaal gemist, zowel mijn aanvallende toon als jouw aangevallenheid. Whatever, snap t zelf niet meer. Geen pms hier, wel een vermoeiende werkdag, dus ben niet helemaal helder meer.

Mijn excuses als ik je in eerste instantie op de kast heb gejaagd.

Is alles weer goed nu?

Dat ligt ook helemaal aan mij, dus ik snap dat jij het niet snapt.

Sorry dat ik de regels niet ken, Yasmijn
In de zomer zo'n 1 a 2x per week (vooral handdoeken), de rest hang ik zo veel mogelijk buiten, in de winter 2 a 3 x per week (dan gooi ik ook beddengoed en andere kleine dingen zoals sokken in de droger).
Ik gebruik mijn droger 2 a 3 keer per week, kortom na iedere wasbeurt.

Vriend zou graag de handdoeken en zijn kleding buiten gedroogd hebben, (succes met dit weer) maar ik ben wat dat aan gaat een luie huisvrouw. In de machine, in de droger, in de kast. Geen gehannis met het naar beneden en naar boven tillen etc.
Nooit.

Wij hadden een droger, gebruikten hem ook redelijk vaak. Hij ging kapot en is vervangen door een droogrek voor binnen. 's Zomers hang ik de was buiten.

Ik was al niet zo'n liefhebber van de droger omdat kleding enorm hard slijt en het komt er vaak misvormd uit. Toen dat ding kapot ging heb ik me verdiept in de kosten: kost aan elektra ca. ¤ 1,50 per lading, slijtage/vervangen van versleten kleding niet meegerekend. Drogen aan een rekje kost ca. ¤ 0,30 per lading, omdat je CV harder moet werken om het vocht uit je huis te stoken.

Dat prijsverschil, plus de aanschafkosten van een nieuwe droger heeft mij doen besluiten die aanschaf maar niet te doen.
quote:molie schreef op 02 februari 2010 @ 19:26:

Wij zijn met twee volwassenen en een dreumes.Ik heb bepaald geen structuur. Ik kan de ene week 3 wassen draaien en de andere week 1 of zelfs geen als ik nog steeds voldoende ondergoed en handdoeken heb.
quote:summerbreeze21 schreef op 02 februari 2010 @ 20:04:

[...]

Sorry dat ik de regels niet ken, Yasmijn

Welke regels? Regels aangaande de was?

Wat ik niet begrijp, dat jullie handdoeken ophangen. Daar worden ze zo hard van, de droger maakt ze lekker zacht.
Geen bijzonderheden
quote:Mariska76 schreef op 02 februari 2010 @ 19:52:

Niet, ik heb geen droger. Maar ik heb op zolder 15 meter aan waslijn en een droogrek. Het enige nadeel is dat ik maar 3 wassen erop kwijt kan. Als ik meer wil wassen (of het dekbedovertrek hangt erop) moet ik wachten tot de vorige was droog is.dat heb wij ook, maar er hangt een metertje of 2 lijn en er staat een klein rekje, dus moeten na elke was wachten. (zie vorige posts over mijn gigantische paleis). Dat betekent zo ongeveer een wasje op zaterdag en een op zondag. Meer wassen we ook niet echt, dus zo'n groot probleem is het niet.
Ehm... Tegenwoordig alleen nog maar voor het beddengoed en de handdoeken. Beddengoed omdat ik geen plek heb om dit te drogen en handdoeken omdat ik niet van schuurpapier houd.

Dus twee á drie keer per week.

Maar ik wil wat op mijn energie rekening letten, en omdat ik helaas nog al wasgeil ben stond de droger eerst met gemak zo'n 6 keer per week aan, soms meer.

Wij zijn met twee volwassenen, en twee kinderen in het weekend (waar ik voor de een ook de was voor doe).
Ik heb ook geen structuur, ik was wanneer ik moet wassen en alles gaat bij elkaar in op 30 graden, donker en licht door elkaar en het blijft goed.

Alleen wit doe ik apart.
Geen bijzonderheden
Na elke douchebeurt, soms wel tweemaal daags. Zeker nu met vorstig weer, veel te koud om zo naar buiten te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven