Hoe vaak was jij je ramen?

22-01-2020 14:02 123 berichten
Aan de hand van het andere topic over ramen wassen, nu de vraag:

Hoe vaak was jij je ramen?

Ik denk dat ik mijn ramen om de 4-6 weken zeker wel was.
Sommige ramen worden sneller vuil dan anderen (ivm afdak, wind, slagregen ect.) en die was ik dan wel vaker dan om de 4-6 weken.
De raam in de keukendeur (naar buiten) was ik zeker 1 keer per week, maar soms ook 2 keer per week, die is gewoon sneller vies.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
1 of 2 x per jaar
LAgirl82 schreef:
22-01-2020 14:05
Serieus?! O_O
Ik ook maar 1 keer per jaar. Heb 2 oude huizen aan elkaar met meer dan 20 ramen. Sommige zeem ik nooit zelfs.
Ramen zijn klein en ik zie eigenlijk alleen bij de keukendeuren of het nodig is.
De andere ramen staat ook geen zon op of ik zit er nooit. Waarom zou ik het raam van een waskamer zemen?
Alle reacties Link kopieren
De glazenwasser komt volgens mij om de 6 weken en doet dan alles aan de buitenkant, en vrijwel altijd heb ik dan net toevallig de zaterdag ervoor de ramen aan de binnenkant gedaan omdat ik ze dan vies vind en me eraan erger. Ik onthou nooit wanneer de glazenwasser komt maar ik heb nu al zeker de laatste 6 keer gehad dat de glazenwasser en ik tegelijk bedenken dat het wel weer tijd is om de ramen te lappen. Ik vind ramen lappen ook een leuk klusje, snel klaar en heel erg dankbaar resultaat.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Binnen: 3 à 4 keer per jaar.
Buiten: zelden tot nooit. Ik woon in een bovenwoning dus kan er nauwelijks bij. Anders zou ik het waarschijnlijk ook 3 à 4 keer per jaar doen.

Ik heb ooit aan een wat drukkere weg gewoond. De buitenkant van de ramen werd nauwelijks vies, maar de binnenkant wel heel erg.
Of wellicht werd de buitenkant door de regen wel schoongespoeld. (Wel lekker makkelijk :-D ).
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Binnen denk 1x per jaar ( als het dat al is) de schuifpui aan de buitenkant iets vaker en de andere ramen worden 3 of 4 x per jaar gewassen( wonen in een appartement).
Alle reacties Link kopieren
als de zon door het raam schijnt, zie je grappig al de kattenneusjes op het venster..
Ehm 1x per jaar? En dan doet mijn schoonmoeder het. Ik vind het fijn als het gedaan is maar ik merk het ook echt niet als het lang niet gedaan is.
Nooit.

Ik vind dit niet belangrijk genoeg en wil er geen tijd en aandacht aan besteden. Het valt me ook niet op dat het vies is, regenbuien lossen veel op!
Alle reacties Link kopieren
bestaat dat niet, een raamkuisrobot?
Alle reacties Link kopieren
Keer of 2/3 per jaar.
kittyfantastico schreef:
22-01-2020 18:33
regenbuien lossen veel op!

Regen maakt de ramen toch juist viezer?
Alle reacties Link kopieren
De glazenwasser komt elke twee maanden en zo’n 2 keer per jaar stort mijn man zich op de binnenkant.
Ik gok dat de laatste keer een jaar of 4 à 5 geleden was.

Is écht wel 't laatste waar ik zin in heb en ik mis het niet.


(En ook wel idiote ramen met allemaal vierkantjes waardoor je 7 keer zo lang bezig bent.)
Alle reacties Link kopieren
Buiten kan ik niet bij en binnen
1x per jaar ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik was, in een ver verleden, ooit eens mee met een inmiddels ex-partner naar zijn therapeut. Mijn klacht was dat hij geen hol deed in het huishouden. Vriend wilde het doen voorkomen alsof ik een poetsmaniak was. Therapeut vroeg hoe vaak ik de ramen deed. Ik zeg, nou misschien1x per jaar. Mijn "smetvrees' was direct van tafel :proud:

En dat is dan beneden. Boven nog nooit gedaan, woon hier al meer dan 10 jaar.
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2020 08:24
10.81% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
De glazenwasser doet de buitenkant 1 keer in de 8-10 weken.

Beneden doe ik de ramen 2-3 keer per jaar, boven 1 keer per jaar. Tenzij mijn zoon met zijn vingers op de ramen heeft gezeten. Dan doe ik een raam nog wel eens een keer tussendoor.

Ik heb zo’n Kärcher raam wisser. Echt ideaal.

Mijn ramen zijn 2 weken geleden schoongemaakt aan de buitenkant. De volgende dag worden ze altijd onder gepoept door vogels. De 10 weken er na niet, altijd direct de dag er na.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gedaan. :hyper:
Ik weet niet wat ik lees hier. Als het regent zijn de ramen hier juist ontzettend vies. Zal ook zeker verschil maken waar je woont. Wij hebben veel bomen om ons huis. Als ik een jaar de ramen niet zou wassen, zou ik niet meer naar buiten kunnen kijken.
LAgirl82 schreef:
22-01-2020 14:16
Inderdaad. Ik kan daar ook echt niet tegen.
Ow, ik wel.
lolly-pop schreef:
23-01-2020 09:16
Ik weet niet wat ik lees hier. Als het regent zijn de ramen hier juist ontzettend vies. Zal ook zeker verschil maken waar je woont. Wij hebben veel bomen om ons huis. Als ik een jaar de ramen niet zou wassen, zou ik niet meer naar buiten kunnen kijken.
Dat zal het zijn, ik heb vooral huizen om me heen. ;-)

Ik kan alles nog zien hoor. Ik zie wel aan de buitenkant boven in de hoekjes wat zand. Komt door de storm van van de week.

Man gaat over een paar weken wel even aan de slag.
Dan is het zeker een jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijgen jullie je ramen streeploos schoon?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
lolly-pop schreef:
23-01-2020 09:16
Ik weet niet wat ik lees hier. Als het regent zijn de ramen hier juist ontzettend vies. Zal ook zeker verschil maken waar je woont. Wij hebben veel bomen om ons huis. Als ik een jaar de ramen niet zou wassen, zou ik niet meer naar buiten kunnen kijken.
Ik woon in het bos en kan toch echt heeeeeeel lang gewoon goed naar buiten kijken als ik de ramen niet was. Ik doe de ramen dan ook zelden; echt geen zin om energie te steken in zoiets stoms.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
23-01-2020 09:22
Hoe krijgen jullie je ramen streeploos schoon?
Dreft.
.
Keuken1987 schreef:
23-01-2020 09:22
Hoe krijgen jullie je ramen streeploos schoon?
Goede spons of wisser en goede trekker en spiritus en scheutje dreft of iets dergelijks. En nawrijven. Kan met een speciale glasdoek of met kranten.

Maar voor het nawrijven zijn ik ( of man) zelfs te lui voor. Dat gebeurt alleen alleen als het hoogzomer is en een van ons echt er aan stoort, vaak doordat de zon er op staat en je het dan echt ziet.
Ik woon hier nu sinds 2012 en heb het 3 keer gedaan. De glazenwasser doet de buitenkant.

Verbaas me hoe vaak sommigen hun ramen wassen, m'n ramen aan de buitenkant worden eigenlijk nooit mooi schoon dus het boeit me weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven