Hoe verwijder ik zonnebrandvlekken?
vrijdag 11 juni 2010 om 11:42
Iemand enig idee? Diverse witte shirts en een net nieuw gekochte dure witte korte broek hebben bij de randen zonnebrandvlekken. Ander merk zonnebrand gebruiken is geen optie ivm allergie voor andere merken.
Ik heb vanish geprobeerd, shout, en nog een vlekkenmiddel en het helpt niet. Iemand de oplossing?
(en Bagheera is vast ook blij met het antwoord)
Ik heb vanish geprobeerd, shout, en nog een vlekkenmiddel en het helpt niet. Iemand de oplossing?
(en Bagheera is vast ook blij met het antwoord)
vrijdag 11 juni 2010 om 11:48
Vlekken zonnebrandcreme verwijderen :
Vlekken van zonnebrandcreme zijn te verwijderen door de vlek te deppen met wasbenzine. Spoel de stof hierna goed uit en was deze vervolgens in een sopje.
Van oma.nl
Vlekken van zonnebrandcreme zijn te verwijderen door de vlek te deppen met wasbenzine. Spoel de stof hierna goed uit en was deze vervolgens in een sopje.
Van oma.nl
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 11 juni 2010 om 12:44
Ik meld me
!
Bleken is geen optie, de vlekken zitten ook op bedrukte kleding en kleding met gekleurde applicaties
Nou, wasbenzine dan maar proberen. Ik oefen wel op een romper
Mijn volgende stap was overigens een nachtje weken in de biotex, ik heb alle vlekkleding al verzameld, dat ligt al op de keukentafel.
(dannas, dank voor het topic )

Bleken is geen optie, de vlekken zitten ook op bedrukte kleding en kleding met gekleurde applicaties
Nou, wasbenzine dan maar proberen. Ik oefen wel op een romper
Mijn volgende stap was overigens een nachtje weken in de biotex, ik heb alle vlekkleding al verzameld, dat ligt al op de keukentafel.
(dannas, dank voor het topic )
vrijdag 11 juni 2010 om 12:47
Misschien helpt ossengalzeep? Daar krijg ik vet en olievlekken wel mee weg, misschien helpt het voor zonnebrandcreme ook (maar aangezien je al allerlei vlekkenmiddelen hebt geprobeerd gaat het nu misschien niet op).
Plek nat maken en dan met het blok ossengalzeep flink inwrijven en paar minuten in laten trekken en in de wasmachine.
Plek nat maken en dan met het blok ossengalzeep flink inwrijven en paar minuten in laten trekken en in de wasmachine.
vrijdag 11 juni 2010 om 12:53
quote:Bukowski schreef op 11 juni 2010 @ 12:47:
Misschien helpt ossengalzeep? Daar krijg ik vet en olievlekken wel mee weg, misschien helpt het voor zonnebrandcreme ook .Daar ben ik mee begonnen . Toen vlekkentovenaar speciaal voor zonnebrandvlekken, toen heter wassen met oxi, toen nog maar 3 x schoon meegewassen.
Misschien helpt ossengalzeep? Daar krijg ik vet en olievlekken wel mee weg, misschien helpt het voor zonnebrandcreme ook .Daar ben ik mee begonnen . Toen vlekkentovenaar speciaal voor zonnebrandvlekken, toen heter wassen met oxi, toen nog maar 3 x schoon meegewassen.

vrijdag 11 juni 2010 om 14:43
Als het een helemaal wit shirt is zou ik het in de bleek gooien. Doe ik met de doekjes die we als slabbers gebruiken, zitten altijd allerlei vlekken in die ik er niet uitkrijg. Van de week ook een shirtje met een vreemde vlekje, met een beetje bleek en water gedept, in de masjien et voila, weg (shirt kon niet helemaal in de bleek want staan ook zwarte bloemen op).
Overigens moet je wel oppassen met allerhande middeltjes: als je er teveel opgooit zitten straks de gaten erin (weet mijn zus uit ervaring). Ben je wel van je vlek af
Overigens moet je wel oppassen met allerhande middeltjes: als je er teveel opgooit zitten straks de gaten erin (weet mijn zus uit ervaring). Ben je wel van je vlek af
vrijdag 11 juni 2010 om 15:18
quote:Bagheera schreef op 11 juni 2010 @ 12:54:
[...]
Daar heb niet zo'n goede ervaringen mee. Daarmee kreeg ik nog geen pizzavlek uit onze witte stoffen bank. Maar als niets meer lukt........
Daarmee lukt dat ook niet.Het is alleen voor kleding.
5 minuten op de vlek laten intrekken en daarna gelijk wassen.Ik had het in een wit shirt.Ik moest het wel een keer herhalen maar toen was het eruit.Op 95 graden gewassen.
[...]
Daar heb niet zo'n goede ervaringen mee. Daarmee kreeg ik nog geen pizzavlek uit onze witte stoffen bank. Maar als niets meer lukt........
Daarmee lukt dat ook niet.Het is alleen voor kleding.
5 minuten op de vlek laten intrekken en daarna gelijk wassen.Ik had het in een wit shirt.Ik moest het wel een keer herhalen maar toen was het eruit.Op 95 graden gewassen.