Hoe verwijder ik zonnebrandvlekken?

11-06-2010 11:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee? Diverse witte shirts en een net nieuw gekochte dure witte korte broek hebben bij de randen zonnebrandvlekken. Ander merk zonnebrand gebruiken is geen optie ivm allergie voor andere merken.

Ik heb vanish geprobeerd, shout, en nog een vlekkenmiddel en het helpt niet. Iemand de oplossing?

(en Bagheera is vast ook blij met het antwoord)
Vlekken zonnebrandcreme verwijderen :

Vlekken van zonnebrandcreme zijn te verwijderen door de vlek te deppen met wasbenzine. Spoel de stof hierna goed uit en was deze vervolgens in een sopje.

Van oma.nl
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind wasbenzine ergens op smeren altijd heel eng. Kan het wel eens uitproberen op een shirtje wat ik eigenlijk toch al opgegeven heb natuurlijk.
Bij wit ging ik aan de gang met bleek: weken in water met...
Ik meld me ;-)!

Bleken is geen optie, de vlekken zitten ook op bedrukte kleding en kleding met gekleurde applicaties

Nou, wasbenzine dan maar proberen. Ik oefen wel op een romper

Mijn volgende stap was overigens een nachtje weken in de biotex, ik heb alle vlekkleding al verzameld, dat ligt al op de keukentafel.

(dannas, dank voor het topic )
Misschien helpt ossengalzeep? Daar krijg ik vet en olievlekken wel mee weg, misschien helpt het voor zonnebrandcreme ook (maar aangezien je al allerlei vlekkenmiddelen hebt geprobeerd gaat het nu misschien niet op).

Plek nat maken en dan met het blok ossengalzeep flink inwrijven en paar minuten in laten trekken en in de wasmachine.
HG vlekverwijderaar textiel
quote:Bukowski schreef op 11 juni 2010 @ 12:47:

Misschien helpt ossengalzeep? Daar krijg ik vet en olievlekken wel mee weg, misschien helpt het voor zonnebrandcreme ook .Daar ben ik mee begonnen . Toen vlekkentovenaar speciaal voor zonnebrandvlekken, toen heter wassen met oxi, toen nog maar 3 x schoon meegewassen.
quote:ElleMichelle schreef op 11 juni 2010 @ 12:51:

HG vlekverwijderaar textielDaar heb niet zo'n goede ervaringen mee. Daarmee kreeg ik nog geen pizzavlek uit onze witte stoffen bank. Maar als niets meer lukt........
Als echt niks meer helpt...Dasty!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 11 juni 2010 @ 13:01:

Als echt niks meer helpt...Dasty!Wat is dat? Een soort chemisch wapen ? Waar kan je dat kopen?
In een sopje met een blokje voor de afwasmachine
Groene zeep.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Bagheera schreef op 11 juni 2010 @ 13:02:

[...]

Wat is dat? Een soort chemisch wapen ? Waar kan je dat kopen?Bij de Wibra. Echt briljant spul!
Een nacht in de biotex werkt vaak goed. Maar als je iets al zovaak gewassen hebt, vraag ik me af of er nog succes te behalen valt.

Bleken zal ik zeker niet doen, dan kun je je kleren veel beter in de zon leggen.
Als het een helemaal wit shirt is zou ik het in de bleek gooien. Doe ik met de doekjes die we als slabbers gebruiken, zitten altijd allerlei vlekken in die ik er niet uitkrijg. Van de week ook een shirtje met een vreemde vlekje, met een beetje bleek en water gedept, in de masjien et voila, weg (shirt kon niet helemaal in de bleek want staan ook zwarte bloemen op).

Overigens moet je wel oppassen met allerhande middeltjes: als je er teveel opgooit zitten straks de gaten erin (weet mijn zus uit ervaring). Ben je wel van je vlek af
quote:Bagheera schreef op 11 juni 2010 @ 12:54:

[...]

Daar heb niet zo'n goede ervaringen mee. Daarmee kreeg ik nog geen pizzavlek uit onze witte stoffen bank. Maar als niets meer lukt........

Daarmee lukt dat ook niet.Het is alleen voor kleding.

5 minuten op de vlek laten intrekken en daarna gelijk wassen.Ik had het in een wit shirt.Ik moest het wel een keer herhalen maar toen was het eruit.Op 95 graden gewassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven