Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
27.5 nu. De huisdieren hebben het warm. Ik vind het zelf nog wel prima vol te houden. Voelt niet als 27.5.
23,5 in de woonkamer met de gordijnen dicht en de ventilator aan. Toen ik binnen kwam was het 24 maar toen stond de ventilator niet aan.
25,5 graden in de woonkamer waar volop de zon op staat. Valt nog mee.
Maar ik en mn hondje zitten de hele dag op de veranda die de hele dag in de schaduw ligt, of in de tuin. Hondje kan lekker afkoelen in zijn eigen zwembadje.
#doeslief
26 graden in de woonkamer, maar boven is het veel warmer :cry:
Afgelopen nacht ging het nog net, maar ik zie erg op tegen de komende twee nachten. Gelukkig is het zaterdag weer voorbij.
nounou
Vandaag 34.5. Had eigenlijk een airco moeten aanschaffen. Doe het nu met een ventilatle. En bij jullie?
Woonkamer thermostaat springt net toen ik keek van 26,5 naar 27.
Mijn slaapkamer is nu 30,4. Andere kamer en badkamer op het zuiden onder een plat dak 36.
En ik word gillend gek en vervloek deze hittegolf.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Hier 24 graden beneden en 26 graden boven. Zolder is wel boven de 30 graden, maar dochter die daar slaapt heeft weinig last van de warmte. Ik vind het nog prima te doen. Ik zit nu buiten en met 32 graden en wat wind is het heerlijk hier in de tuin.
Gisteren elders geslapen en daar was het dik boven de 30 graden op de slaapkamer. Dat was zonder ventilator wel warm (gelukkig vanavond weer lekker met een plafondventilator slapen.

Ik moet wel zeggen dat iedereen in huis hier goed tegen hitte kan, dat is gewoon geluk natuurlijk. Mijn zusje kan er bijvoorbeeld totaal niet tegen en woont ook nog in een heel warm huis.
Boven boven de 30 graden. Beneden toen we weggingen 29 graden. Voelde nog redelijk koel eigenlijk vergeleken met buiten haha. Maar het is nu lekker buiten, dus alles tegen elkaar open :-D
Man heeft voor de lol met zijn digitale thermometer buiten gaan meten wat de gevel van onze stenen schuur doet. 50,9 graden. Zelfde plek maar gevel huis onder de zonwering ook nog 39 graden.

Woonkamer met airco op 24 toch nog 27 graden, dus zet hem nu maar even harder, vond net niet meer lekker inderdaad.

We hebben vorig jaar binnen de 37 graden gehaald met zonnenscherm maar zonder airco...

Denk zonder zonnescherm was het nog veel heter geweest dus.
Ik ben blij met de combinatie. :-D
Hoe heet het boven is weet ik niet, ik durf niet naar boven nu. ;-) Stuur partner zo maar even met de digitale thermometer naar boven. Die kan wel tegen hitte.
31 graden in de woonkamer. Ondanks nu open deuren, alsnog 31 graden daar.
Slaapkamer kids 30 graden.
Onze slaapkamer rond de 33 graden.
Praktijkkamer 40 graden en waarschijnlijk nog hoger.

Je schrikt je rot als je daar binnenkomt als je een dag bent weggeweest. Gelukkig wordt alleen deze kamer zo warm. Nu gelijk daar de ramen open gedaan en hopen dat het weer afkoelt.

Onze buren aan de overkant van de straat zullen hetzelfde probleem hebben denk ik. Op de praktijkkamer schijnt vanaf sochtends ongeveer 18.00 de zon. Bij hen op hun woonkamer en evt slaapkamers. Echt niet te harden.
33.5. Appartement boven met plat dak. Vond het dit weekend voor het eerst wel echt pittig. De kat ook ;-). Gelukkig gaat slapen nog vrij goed en mag ik komende week op kantoor komen werken ipv thuis.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 19:20
Mijn slaapkamer is nu 30,4. Andere kamer en badkamer op het zuiden onder een plat dak 36.
:hug: ik vervloek deze hittegolf ook, ik haaaaat hitte :@@: . Ik werd er zelfs vandaag onpasselijk van (draaierig en misselijk in de supermarkt)

Hier beneden 25 graden en boven rond de 28 gok ik :( . Op zolder 30 of meer bah 😐

Wel gelukkig een plafondventilator in slaapkamer en 2 ventilatoren in woonkamer.
groentuintje wijzigde dit bericht op 09-08-2020 20:24
16.71% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Calamitycat schreef:
09-08-2020 19:20
Ik ook. Ik had wel zin in een beetje zomer maar dit is echt niet te harden.
Eigenlijk moet je je bij dit weer gewoon rustig houden, 1,5 dag volgehouden, slecht idee want als je van alles gaat doen ga je kapot kwam ik achter vandaag... pffffff...
(Ik kan niet goed stil zitten... maar dat ga ik wel doen de rest van de week. Dan maar ff vervelen, dat overleef ik wel)

Bij mij is het andersom, ik heb een bovenwoning met de woonkamer op zolder. Daar is het met een graad of 33 een sauna, maar de zon is nu weg en met de ramen open en de ventilator is het wel uit de houden.
Op de slaapkamer op de 1e verdieping is het heerlijk, daar ga ik overdag ook wel eens zitten als ik het echt niet uit houd boven.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 20:24
2.33% gewijzigd
Woonkamer nu 29 graden. Boven nog veel warmer :|
Morgen krijg ik gelukkig een mobiele airco.
GroenTuintje schreef:
09-08-2020 20:21
:hug: ik vervloek deze hittegolf ook, ik haaaaat hitte :@@: . Ik werd er zelfs vandaag onpasselijk van (draaierig en misselijk in de supermarkt)

Hier beneden 25 graden en boven rond de 28 gok ik :( . Op zolder 30 of meer bah 😐
En dan al die reacties op Facebook dat we niet mogen zeuren over deze hittegolf. Nou dat doe ik dus mooi wel, want het is knetterheet. Kinderen worden er ziek van, ik word er ziek van en het is gewoon niet te harden. Kom je thuis na een dagje weg, kom je alsnog thuis in een sauna. Nergens kan je afkoelen, daar word ik gestresst van. Als dit 2-6 weken zou duren, dan raak ik echt in paniek, want ik trek dit fysiek gewoon niet. Ik slaap een paar uur met moeite en voel me benauwd overdag en verbrand telkens, ondanks om het uur factor 50 Kids smeren.
Maken jullie je huis schoon? Deze week moet ik er echt aan geloven. Vorige week een keer niet gestofzuigd en gedweild, maar met meerdere katten moet dit echt van de week. Kijk er zo tegenop.
Ikkuz schreef:
09-08-2020 20:25
En dan al die reacties op Facebook dat we niet mogen zeuren over deze hittegolf. Nou dat doe ik dus mooi wel, want het is knetterheet. Kinderen worden er ziek van, ik word er ziek van en het is gewoon niet te harden. Kom je thuis na een dagje weg, kom je alsnog thuis in een sauna. Nergens kan je afkoelen, daar word ik gestresst van. Als dit 2-6 weken zou duren, dan raak ik echt in paniek, want ik trek dit fysiek gewoon niet. Ik slaap een paar uur met moeite en voel me benauwd overdag en verbrand telkens, ondanks om het uur factor 50 Kids smeren.

Dit heb ik ook. Een grote ellende vind ik het, wat zal ik blij zijn als het voorbij is.
Ikkuz schreef:
09-08-2020 20:25
Ik word er ook helemaal niet goed van, kreeg een paniekaanval nadat ik de super uitliep(of misschien begon die aanval al in de supermarkt) :( .
Ik ben altijd helemaal weer klaar met de zomer na zo’n hittegolf. Ik ben toch wel blij dat we hier verschillende seizoenen hebben :)
Ik ben stiekem wel blij dat ik nu even niet naar kantoor hoef en thuis mag werken want op kantoor geen airco en daar was het met de vorige hittegolf 37 graden, echt niet te doen dus :steam:
Dierproeven.
Ikkuz schreef:
09-08-2020 20:27
Maken jullie je huis schoon? Deze week moet ik er echt aan geloven. Vorige week een keer niet gestofzuigd en gedweild, maar met meerdere katten moet dit echt van de week. Kijk er zo tegenop.
Ja hier een kat en kleine kinderen, dus ik moet wel :( . Wel alles met de Franse slag ;-D
Beneden 25 tot 27 graden, boven loopt het op tot 29 graden, maar met ventilator voelt het frisser.
GroenTuintje schreef:
09-08-2020 20:28
Ik word er ook helemaal niet goed van, kreeg een paniekaanval nadat ik de super uitliep(of misschien begon die aanval al in de supermarkt) :( .
Ik ben altijd helemaal weer klaar met de zomer na zo’n hittegolf. Ik ben toch wel blij dat we hier verschillende seizoenen hebben :)
Heel herkenbaar. Hier ook draaierig, misselijk en licht in mijn hoofd. Ik eet een paar keer per dag wat chips, dat helpt iets.

Luci, jij ook heel veel sterkte, dit moet vreselijk afzien zijn voor je :hug:
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 20:31
Heel herkenbaar. Hier ook draaierig, misselijk en licht in mijn hoofd. Ik eet een paar keer per dag wat chips, dat helpt iets.

Luci, jij ook heel veel sterkte, dit moet vreselijk afzien zijn voor je :hug:
Ja en eten gaat ook met moeite hier, gewoon geen zin in warm eten. Ik probeer wel goed te drinken :)
Ikkuz schreef:
09-08-2020 20:27
Ja, om 7 uur 's ochtends, dan is 't nog te doen. Overal de ramen en tuindeuren open zodat het lekker kan doorluchten en dan snel noodzakelijke klusjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven