Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
't Is nog niet erg warm geweest buiten. Maar zomer en winter is het bij mij ruim 23 graden. Alleen in de winter *lijkt* het kouder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Altijd 21 graden dankzij vloerkoeling. Als het heel warm is en de deuren lang openstaan wordt het max 23 en koelt het 's nachts weer terug naar 21. Nooit meer een huis zonder koeling! :-D
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond 10 uur was het 24 graden in de woonkamer en 24 in de slaapkamer. Alle ramen opengezet, vanmorgen om 5 uur was het 23,4 in de slaapkamer en 24 in de woonkamer. Nu staat de voordeur samen met de balkondeur open en waait het door. Het is nu 21 graden op de thermostaat van de cv in de woonkamer.

Om 7 uur ga ik weg en doe is alle deuren en ramen dicht. Voor de ramen gaan weer witte badlakens. Daar staat tot 1 uur de zon vol op.
S-Groot schreef:
23-06-2019 16:35
En dat is arbo-technisch gewoon toegestaan? Dat is toch niet uit te houden?!
Vast niet nee, maar toch werd er gewoon gewerkt daar. In het restaurant waar de gasten aten was wel airco, achter in de keuken en spoelkeuken niet. Dus niet te harden. Sommige locaties waar ik sta gingen wel eerder dicht maar dat was een andere cateraar die daar wat strenger in is. Deze heeft wel vaker lak aan de regels. Ik had toevallig een termometer app op mijn telefoon en die tikte geregeld 48 graden aan. Ik had ook zo'n oetlul van een manager die de buitendeur open zette midden op de dag. Dat je hem s'ochtends open doet oke, dan lucht het door, maar doe hem dicht als het warm wordt! Maar nee hoor meneertje liet alle hitte vrolijk naar binnen. Tja, hij zat lekker op zijn kantoortje met airco dus het maakte hem weinig uit of wij het warm hadden.

Het is hier in huis nu 23,5. Was nog lang warm gisteravond.
Alle reacties Link kopieren
Pepermint_Patty schreef:
24-06-2019 05:54
Gisteravond 10 uur was het 24 graden in de woonkamer en 24 in de slaapkamer. Alle ramen opengezet, vanmorgen om 5 uur was het 23,4 in de slaapkamer en 24 in de woonkamer. Nu staat de voordeur samen met de balkondeur open en waait het door. Het is nu 21 graden op de thermostaat van de cv in de woonkamer.

Om 7 uur ga ik weg en doe is alle deuren en ramen dicht. Voor de ramen gaan weer witte badlakens. Daar staat tot 1 uur de zon vol op.
Mooi systeem heb je.

Ik herken het. Ik heb ook een systeem wat bij mijn huis past.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen de nacht doorgekomen qua temperatuur?

Hier een paar keer wakker, van buiten geluiden, maar voor een warme nacht, zeker goed geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Prima geslapen, onder een laken en zonder veel nachtkleding.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk geslapen en vandaag voelde ik mij gelukkig goed genoeg om te werken!

Vanochtend was het 22 graden in huis.

Inmiddels is het 26 graden in huis! Straks de boel weer open zetten en hopen dat het weer afkoelt naar 22 graden in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het opgelopen tot 28.5 °.

De dag hier goed overleefd ondanks de warmte.
Alle reacties Link kopieren
Het is in mijn slaapkamer nu 32 graden.... Niet te harden.....
Alle reacties Link kopieren
29 graden :-| ik voorspel een nacht woelen
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht geslapen ondanks de ventilator naast het bed. Om het halfuur wakker door de warmte.. zal deze nacht in de zetel slapen worden, is frisser dan de slaapkamer. Dochter en man hebben er blijkbaar totaal geen last van 😶
24 graden. Maar twee van dit soort weken en het wordt binnen over de dertig graden heb ik me laten vertellen. Het schijnt hier ook wel veertig graden te kunnen worden. Dus ik vind het nu nog prima te doen.
27,5 graden. Veel te warm.
Het is nu 31,5 bij mij in de woonkamer. Woon 2 hoog en heb echt de hrle dag door de zon op de flat staan. Denk dat het morgen hier tegen de 35 in huis gaat worden
Ik woon in het zuiden en het is me enorm meegevallen vandaag. 25 graden bleef het binnen. Boven wordt het wel warmer, maar hebben daar airco. Die staat nu aan tot wij naar bed gaan en dan slaapt iedereen de hele nacht goed.

Voor ons is dit ons klaarstomen voor de vakantie 😄
Madrid87 schreef:
24-06-2019 06:38
Vast niet nee, maar toch werd er gewoon gewerkt daar. In het restaurant waar de gasten aten was wel airco, achter in de keuken en spoelkeuken niet. Dus niet te harden. Sommige locaties waar ik sta gingen wel eerder dicht maar dat was een andere cateraar die daar wat strenger in is. Deze heeft wel vaker lak aan de regels. Ik had toevallig een termometer app op mijn telefoon en die tikte geregeld 48 graden aan. Ik had ook zo'n oetlul van een manager die de buitendeur open zette midden op de dag. Dat je hem s'ochtends open doet oke, dan lucht het door, maar doe hem dicht als het warm wordt! Maar nee hoor meneertje liet alle hitte vrolijk naar binnen. Tja, hij zat lekker op zijn kantoortje met airco dus het maakte hem weinig uit of wij het warm hadden.

Het is hier in huis nu 23,5. Was nog lang warm gisteravond.
En het eten blijft dan ook nog lekker als het bij 48 graden bereid wordt?
Alle reacties Link kopieren
Het is nu 25 graden in de woonkamer en26,5 graden in de slaapkamer.
Morgen weer vroeg op om alles open te zetten.
Gelukkig wordt het na morgen koeler in Leeuwarden. Kantoren, woningen en klaslokalen schoonmaken in een hittegolf is nogal zweten met deze warmte.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het 25 graden in de woonkamer. Als mijn man opstaat zet hij om 5.30 uur alles tegen elkaar open en dan koelt het wel wat af.
27 graden in woonkamer. Slaapkamers veel warmer.
Alle reacties Link kopieren
Was 29 graden toen ik gisteren om 19:00 thuis kwam. Ging toen meteen het hele huis grondig stofzuigen (niet de Franse slag wat ik dagelijks doe, maar salon tafel van zijn plek en spullen onder het bed vandaan en de bank en stoelen ook en zo). Toen had ik het heet haha, maar toen ik eenmaal lekker op de bank zat was het prima, in bed ook met alleen het dekbedhoes en een nachtpon/slaapshirt.
26,5 graden beneden. Boven niet veel warmer, denk een graadje erbij. Heb het lekker laten doorluchten met ventilatoren erop. Scheelt wel wat.
Helaas wel maar 2 uurtjes geslapen en nu dus kapot. Kijken of ik zo nog wat kan dutten op bed.
Alle reacties Link kopieren
Beneden is het nu 26 graden, boven is het warmer en op zolder echt benauwd. Buiten is het 36 graden en de hele week blijft het rond de 30 graden dus ik vrees dat de temperatuur binnen nog wel wat gaat oplopen. Ik heb aan de zuidkant de rolluiken naar beneden, dat helpt wel wat. En de nachten zouden wel koeler worden in de loop van de week dus daar verheug ik me alvast op.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
25-06-2019 10:04
Was 29 graden toen ik gisteren om 19:00 thuis kwam. Ging toen meteen het hele huis grondig stofzuigen (niet de Franse slag wat ik dagelijks doe, maar salon tafel van zijn plek en spullen onder het bed vandaan en de bank en stoelen ook en zo). Toen had ik het heet haha, maar toen ik eenmaal lekker op de bank zat was het prima, in bed ook met alleen het dekbedhoes en een nachtpon/slaapshirt.
Dapper zeg! Ik sla het over met deze warmte.
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag/avond op zijn warmst 29.5 graden in huis.

Vannacht alles open gelaten en het was 3 a 4 graden gezakt.

Gelukkig goed geslapen er stond een klein windje.

Nu is het 30 graden. En zal nog wel stijgen, in mijn huis is het altijd rond 17uur het warmst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven