Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
23-06-2019 14:28
De airco's nog niet zo hip, dat je ze een uur voordat je bij je werk weg gaat ze op afstand aan kan zetten? ;-)
Haha! Nee helaas, plus de slangen moeten uit het raam. Dus ik moet het echt zelf doen ben ik bang :-D
Er zit dan wel weer een timer op om uit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-06-2019 14:14
TO, vraag even in het modtopic of ze een w achter 'jou' in de topictitel willen zetten, ik denk dat swannie dat bedoelde :P

Jij snapt het!
Hier nog maar 23 graden. Vanmorgen alles al dicht gedaan. Over een half uur tot en uur draait de zon er aan de voorkant in, dan loopt de temperatuur meestal wel flink op.
Gele_Suikerspin schreef:
23-06-2019 14:31
Droogt de was dan extra snel? Dat kan dan wel weer een voordeel zijn :idee:
Klopt. De was die vanmorgen is opgehangen is morgenochtend droog, dus smorgens strijken en dan niet meer boven komen :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu 21 graden, zon vol op de ramen maar de warmtepomp doet zijn best (water van 18 graden door de vloerverwarming). De vloer is heerlijk koel, dus snel de schoenen uit en met blote voetjes op de koele vloer!
Het voelt daardoor niet warm binnen.
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
23-06-2019 14:42
Hier is het nu 21 graden, zon vol op de ramen maar de warmtepomp doet zijn best (water van 18 graden door de vloerverwarming). De vloer is heerlijk koel, dus snel de schoenen uit en met blote voetjes op de koele vloer!
Het voelt daardoor niet warm binnen.
Dat lijkt mij heerlijk, koude van 'vloerverwarming'
Hier is het 22 graden en in vergelijking met buiten, heerlijk koel. We hebben alle ramen een paar dagen geleden al afgeplakt met aluminiumfolie en dat werkt als een tierelier. Hopelijk kunnen we zo k u t hitte buiten houden. Vorig jaar was het niet normaal zo’n hel.
Hier kunnen we het grotendeels zelf bepalen. Overal (vaste) airco’s in huis.
Zonder airco wordt het maximaal zo’n 27 graden.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nu 23 graden binnen. Nu voelt dat heerlijk koel. We hebben alle gordijnen dicht. De zon staat nu op de zijkant van het huis, maar als deze naar voren draait wordt het nog wel wat warmer denk ik.

Boven zal het ook wel warm worden, vorig jaar was het daar op den duur 30 graden. Nu weet ik het niet. De babyfoon is weg en daar stond de temperatuur op.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-06-2019 14:53
Hier is het 22 graden en in vergelijking met buiten, heerlijk koel. We hebben alle ramen een paar dagen geleden al afgeplakt met aluminiumfolie en dat werkt als een tierelier. Hopelijk kunnen we zo k u t hitte buiten houden. Vorig jaar was het niet normaal zo’n hel.

Je brengt me op een idee! Heb de boel toch al afgeplakt hier - andere reden - maar alufolie is slim.
En dan heb ik nu een reden om de deur uit te gaan; witte ducttape en folie halen. Thanks! :cheer2:
.
22 graden. Het is door zijn stand een koud huis en de buren hebben een megaboom waar ik nou een keertje voordeel van heb. Verder goed de gordijnen dichthouden helpt goed, er staan wat ramen open in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
21,5 graden.
Wij hebben een oud huis, maar er zit een nieuw dak op met goede isolatie.
Zonnewering naar beneden, ramen en deuren gesloten en heel rustig op de bank zitten en F1 kijken.
Prima te doen zo!
Het is hier nu 25 graden in huis.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-06-2019 14:53
Hier is het 22 graden en in vergelijking met buiten, heerlijk koel. We hebben alle ramen een paar dagen geleden al afgeplakt met aluminiumfolie en dat werkt als een tierelier. Hopelijk kunnen we zo k u t hitte buiten houden. Vorig jaar was het niet normaal zo’n hel.
Hoe heb je dat afgeplakt? Gewoon op de kozijnen met wat ruimte ertussen? Of direct op de ramen? Leek mij namelijk niet zo handig omdat ik bang ben dat het raam barst van de eventuele hitte ertussen? Wil namelijk ook gaan afschermen met aluminiumfolie alleen dus nog niet echt een idee hoe.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier 24 graden in huis. Ik lig in een badjas en deken op de bank en verplaats af en toe naar bed en kan dan ook nog onder mijn dekbed liggen.

Toch nog een voordeeltje van een fikse verkoudheid.

Maar ik baal wel, morgen is mijn eerste werkdag na drie weken vakantie en zoals het er nu bijstaat zou ik mij ziek moeten melden. Ben alleen bang dat dat verkeerd over komt.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
23-06-2019 14:53
Hier is het 22 graden en in vergelijking met buiten, heerlijk koel. We hebben alle ramen een paar dagen geleden al afgeplakt met aluminiumfolie en dat werkt als een tierelier. Hopelijk kunnen we zo k u t hitte buiten houden. Vorig jaar was het niet normaal zo’n hel.
Hoe heb je dat afgeplakt? Gewoon op de kozijnen met wat ruimte ertussen? Of direct op de ramen? Leek mij namelijk niet zo handig omdat ik bang ben dat het raam barst van de eventuele hitte ertussen? Wil namelijk ook gaan afschermen met aluminiumfolie alleen dus nog niet echt een idee hoe.

Hier trouwens 23,5 graad.
Aardbei_86 schreef:
23-06-2019 15:38
Hoe heb je dat afgeplakt? Gewoon op de kozijnen met wat ruimte ertussen? Of direct op de ramen? Leek mij namelijk niet zo handig omdat ik bang ben dat het raam barst van de eventuele hitte ertussen? Wil namelijk ook gaan afschermen met aluminiumfolie alleen dus nog niet echt een idee hoe.
Ik heb t tape geplakt op de stijl en soms op het raam. Ik heb niet zo nauw gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
23-06-2019 14:34
Ik moet wel, die zolder is echt niet te harden. Gelukkig ben ik een week vrij want op mijn werk wil ik helemaal niet zijn met deze temperaturen. Er is zelden airco op mijn werk ( catering ) dus echt niet uit te houden. Vorig jaar heb ik het 48 graden gehad in bepaalde keukens.

En dat is arbo-technisch gewoon toegestaan? Dat is toch niet uit te houden?!
Alle reacties Link kopieren
25 graden nu in de woonkamer. Het waait hier nogal en de wind brengt af en toe een koele bries dus hier staat wel alles tegenover elkaar open.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
23-06-2019 15:39
Het is hier 24 graden in huis. Ik lig in een badjas en deken op de bank en verplaats af en toe naar bed en kan dan ook nog onder mijn dekbed liggen.

Toch nog een voordeeltje van een fikse verkoudheid.

Maar ik baal wel, morgen is mijn eerste werkdag na drie weken vakantie en zoals het er nu bijstaat zou ik mij ziek moeten melden. Ben alleen bang dat dat verkeerd over komt.
Je geen zorgen maken.. Mocht de werkgever twijfelen aan je verhaal, kan hij een arts langs sturen.

Eventueel kun je nu al laten weten dat je ziek bent. Ook in je vakantie.

In sommige Cao 's kan je je ook in de vakantie ziekmelden. Je kan dan de niet genoten vakantie dagen later alsnog opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Er staat 25 graden, maar er klopt niets van dat ding. Het is hier heerlijk koel. Meteen de eerste reactie van mensen die op bezoek komen hier. Airco helpt ook mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Momenteel is het hier 26 graden binnen. Alle gordijnen en veluxen dicht en extra lakens voor de vensters boven, zo wordt het deze week toch niet te erg qua warmte. En heb beneden en in elke slaapkamer een ventilator om de nachten te overleven. Zal dan waarschijnlijk nog altijd boven de 20 graden zijn dusja 😅
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
23-06-2019 17:22
Je geen zorgen maken.. Mocht de werkgever twijfelen aan je verhaal, kan hij een arts langs sturen.

Eventueel kun je nu al laten weten dat je ziek bent. Ook in je vakantie.

In sommige Cao 's kan je je ook in de vakantie ziekmelden. Je kan dan de niet genoten vakantie dagen later alsnog opnemen.
Je hebt helemaal gelijk gele suikerspin. Maar het voelt zo lullig haha.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n 23 graden overdag. Ik zet s’nachts wel alles open onder. Scheelde vorig jaar veel. Het is een nieuw huis met geweldige isolatie. Dat scheelt qua opwarming maar als het dan binnen warm is krijg je het niet snel weer afgekoeld.

Ben blij dat ik mijn 13e maand heb gespendeerd aan horren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
22,5 graden.
Ik heb een schaduwdoek aan de tuinkant (westzuidwest) opgehangen en de slaapkamers (allemaal dakramen) heb ik de dakramen aan de buitenkant bedekt met oude lakens. Scheelt toch.
Op de slaapkamer van mijzelf heb ik een aircooler die straks aan gaat. Voor de kinderen heb ik een kleine aircooler voor de komende dagen. Boven is het wel warmer

Het wordt zo wel even warmer in huis beneden. De oven staat aan 😬. Ik heb zo’n brede oven van 90cm dus dat geeft veel warmte af.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven