Hoe zit de ikea ektorp?
woensdag 16 oktober 2013 om 14:44
Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een nieuwe bank.
Nu hebben we een wens, de bank moet een chaise longue gedeelte hebben welke per kant verwisselbaar is. Hij moet dus zowel rechts als links te plaatsen zijn.
Die banken zijn er. We hebben "onze" bank gezien bij woon xl, maar helaas op het moment dat we deze wilde gaan bestellen, was de kleur die wij wilden uit de collectie.
Keuze 2 van de bank (bij leen bakker) bleek er ook niet meer te zijn en dus zijn we terug bij af.
Nu na wat speuren kwam ik op de Ikea ektorp bank. Deze koop je als 2 zitter en heb je de optie om met de chaise longue een 3-zitter van te maken.
Nu heb ik nog nooit op de ektorp gezeten, maar hij ziet er qua kussens nogal fluffy uit. Erg zacht.
Klopt dit? of is het gewoon eens stevige bank?
En ja ik weet dat gewoon naar Ikea gaan de beste optie is, maar dat vind ik een gruwelijke onderneming met 2 kinderen op zaterdag, dus ik wil graag even van jullie horen hoe hij zit
Nu hebben we een wens, de bank moet een chaise longue gedeelte hebben welke per kant verwisselbaar is. Hij moet dus zowel rechts als links te plaatsen zijn.
Die banken zijn er. We hebben "onze" bank gezien bij woon xl, maar helaas op het moment dat we deze wilde gaan bestellen, was de kleur die wij wilden uit de collectie.
Keuze 2 van de bank (bij leen bakker) bleek er ook niet meer te zijn en dus zijn we terug bij af.
Nu na wat speuren kwam ik op de Ikea ektorp bank. Deze koop je als 2 zitter en heb je de optie om met de chaise longue een 3-zitter van te maken.
Nu heb ik nog nooit op de ektorp gezeten, maar hij ziet er qua kussens nogal fluffy uit. Erg zacht.
Klopt dit? of is het gewoon eens stevige bank?
En ja ik weet dat gewoon naar Ikea gaan de beste optie is, maar dat vind ik een gruwelijke onderneming met 2 kinderen op zaterdag, dus ik wil graag even van jullie horen hoe hij zit
woensdag 16 oktober 2013 om 14:50
Vind hem ook heerlijk zitten! Alleen baalt de vriendin die hem heeft wel dat de kussens een beetje zijn gaan 'doorzakken' na een tijdje.. maar dat is misschien een kwestie van af en toe eens de kussens draaien of van plek wisselen? Ik heb daarom wel voor een andere bank gekozen, van Leen Bakker; aberdeen. Daar hebben ze alleen geen nieuwe hoezen voor voor zover ik weet. Heb hem nu 2,5 jaar en hij blijft mooi en zit stevig. Moest toen wel ff wachten omdat ze hem niet meer op voorraad hadden
woensdag 16 oktober 2013 om 14:56
Wij hebben ook een Ektorp thuis staan (sterker nog, ik zit nu op de chaise-longue
) en hij zit echt heel erg lekker. Je zakt er niet in weg ofzo. Het enige waar ik me de laatste tijd wel wat meer aan irriteer is dat het kussen van het chaise-longue gedeelte naar beneden zakt omdat het zitgedeelte naar voren kruipt. Dus ik moet dat elke keer weer goed leggen. Bij het gewone zitgedeelte is er niks aan de hand!
woensdag 16 oktober 2013 om 15:32
Het is heel persoonlijk of een bank lekker zit.
Een vrouw van 1.60 van 60 kg kan vinden dat een bank heerlijk zit.
Terwijl een man van 1.90 en 90 kg veel verder weg zakt in de bank en de zitting en rugleuning te kort en te laag kan zijn.
Wij hebben een andere bank maar wel een bank met losse kussens. Ik zou nooit meer een bank met losse kussens kopen. Je blijft ze recht schuiven. Volgende keer gewoon weer een bank uit één stuk. Maar die zijn momenteel lastig te vinden want uit de mode.
Een vrouw van 1.60 van 60 kg kan vinden dat een bank heerlijk zit.
Terwijl een man van 1.90 en 90 kg veel verder weg zakt in de bank en de zitting en rugleuning te kort en te laag kan zijn.
Wij hebben een andere bank maar wel een bank met losse kussens. Ik zou nooit meer een bank met losse kussens kopen. Je blijft ze recht schuiven. Volgende keer gewoon weer een bank uit één stuk. Maar die zijn momenteel lastig te vinden want uit de mode.
woensdag 16 oktober 2013 om 15:35
Nou dan moet je nog is goed kijken sugarmiss, wij zijn op actieve zoektocht naar een bank op dit moment en de vaste kussens zijn er volop te vinden.
En ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik heb ooit is een bank van seats en sofa's gehad (leek qua uiterlijk op de ektorp trouwens) en daar zakte iedereen lang kort dik dun ver in.
En ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik heb ooit is een bank van seats en sofa's gehad (leek qua uiterlijk op de ektorp trouwens) en daar zakte iedereen lang kort dik dun ver in.
woensdag 16 oktober 2013 om 17:53
quote:nursejacky schreef op 16 oktober 2013 @ 14:59:
Ik denk dat ik vriend met zijn krakkemikkige rug een keer op een avond ikea in stuur om proef te laten zitten.
Dank!Hoe lang zijn jullie? De Ektorp heeft een ondiepe zit. Ik vond de wasbare hoezen ook ideaal, maar vanwege de zit toch verkocht.Heb nu de leren Kivik, die zit heerlijk.
Ik denk dat ik vriend met zijn krakkemikkige rug een keer op een avond ikea in stuur om proef te laten zitten.
Dank!Hoe lang zijn jullie? De Ektorp heeft een ondiepe zit. Ik vond de wasbare hoezen ook ideaal, maar vanwege de zit toch verkocht.Heb nu de leren Kivik, die zit heerlijk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 16 oktober 2013 om 19:21
Ik vind hem prima zitten, maar bij intensief/dagelijks gebruik gaat hij na een jaar of 4/5 wel doorzitten. Dat is gezien de prijs ook niet heel raar natuurlijk, het zijn niet de 'koop je voor het leven' banken van 2500 gulden van vroeger. Maar ik zou ook niet mijn hele leven met 1 bank willen doen
.
Maar goed, uiteindelijk is er maar 1 manier om te weten of hij voor jullie lekker zit natuurlijk..
Maar goed, uiteindelijk is er maar 1 manier om te weten of hij voor jullie lekker zit natuurlijk..
woensdag 16 oktober 2013 om 19:31
Wat kanon en anderen zeggen. Ik heb een Ektorp hoekbank gehad en na verloop van tijd gaan de kussens inzakken waardoor de bank er altijd een beetje verwaarloosd uit zag. Bijna dagelijks stond ik de kussens op te schudden maar na een half uur zitten, zag het er alweer ingezakt uit. En wat anderen al zeggen: hij is niet zo diep, wat niet fijn zitten is voor lange mensen.
Ik heb nu een bank van Montel uit één stuk. Erg blij mee, staat altijd netjes en zit lekker.
Ik realiseer me dat je graag positieve dingen wilt lezen maar ik zou de Ektorp NIET aanraden.
Ik heb nu een bank van Montel uit één stuk. Erg blij mee, staat altijd netjes en zit lekker.
Ik realiseer me dat je graag positieve dingen wilt lezen maar ik zou de Ektorp NIET aanraden.
woensdag 16 oktober 2013 om 19:36
woensdag 16 oktober 2013 om 19:50
Hier ook ektorp zitters sinds 2008. Ik vind het een hele fijne bank . Ook qua kosten .
Heb overigens vorig jaar nieuwe kussens gekregen /gehaald van Ikea omdat ik de kussens niet fijn meer vond. Kussens zijn nu ook anders dan in 2008 . Toen waren de zitkussens gevuld met dons en schuimrubber . Gewoon garantie zeiden ze.
Heb overigens vorig jaar nieuwe kussens gekregen /gehaald van Ikea omdat ik de kussens niet fijn meer vond. Kussens zijn nu ook anders dan in 2008 . Toen waren de zitkussens gevuld met dons en schuimrubber . Gewoon garantie zeiden ze.
woensdag 16 oktober 2013 om 21:01
quote:skatje schreef op 16 oktober 2013 @ 19:50:
Hier ook ektorp zitters sinds 2008. Ik vind het een hele fijne bank . Ook qua kosten .
Heb overigens vorig jaar nieuwe kussens gekregen /gehaald van Ikea omdat ik de kussens niet fijn meer vond. Kussens zijn nu ook anders dan in 2008 . Toen waren de zitkussens gevuld met dons en schuimrubber . Gewoon garantie zeiden ze.Gut, hoe heb je dat aangepakt? Ik zou ook wel nieuwe kussens willen, als ik toch een nieuwe hoes ga halen. Had je de bon nog?
Heb overigens vorig jaar nieuwe kussens gekregen /gehaald van Ikea omdat ik de kussens niet fijn meer vond. Kussens zijn nu ook anders dan in 2008 . Toen waren de zitkussens gevuld met dons en schuimrubber . Gewoon garantie zeiden ze.Gut, hoe heb je dat aangepakt? Ik zou ook wel nieuwe kussens willen, als ik toch een nieuwe hoes ga halen. Had je de bon nog?
woensdag 16 oktober 2013 om 22:14