Hoeveel kostte jouw bed?

01-10-2017 15:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?:

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
Het houten bed (marktplaats) zelf 30 euro, een pot witte verf 20-25 euro, matras Ikea 100 euro, dekens enz hooguit 100 euro. Dus totaal iets van 255 euro.
Ik heb een tweepersoonsbed van 140cm breed.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:11
14.78% gewijzigd
935 euro voor het tweepersoons frame, bijpassende nachttafeltjes en bijpassend voetenbankje. Plus matrassen en hoofdkussens en dekbed. Was bij beddendiscounter.
Ik geef t ook liever aan wat anders uit. Toevallig net een nieuwe matras van Ikea, 150 euro. Ligt heerlijk.
Frame = 10 stevige latten, wat schroeven, pluggen en spijkers.
Matras = +- 200 euro
beddengoed + dekens/kussens = hooguit 75 - 100 euro

Dus kortom, max 350 euro.
van de week net een nieuw bed gekocht, kostte 2500 euro. Boxspring 180 cm.

En ik vind een goed bed echt belangrijk, heb overgewicht, dus moet een goed matras zijn. vorige matras was ook duur, maar daar heb ik dan ook 12 jaar op gelegen. Die was nu aan vervanging toe.
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:14
56.73% gewijzigd
wat maakt het uit wat een ander uitgeeft aan een bed? Jij vond het de moeite waard, punt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
2100 euri bij Beterbed.
En dat is al 8 jaar geleden.
Geen boxpring, gewoon bodem met platen en twee traagschuimmatrassen.
Geen dekbedden erbij gekocht.
Prijs was denk ik zo hoog omdat mijn destijds vriend persee een 10 cm langer bed wilde.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:26
64.26% gewijzigd
1000 euro voor alles. Al 10 jaar geleden en een MotoG en een abbo van een 10tje incl. Internet.

En die mensen hebben ws een abbonnement. Dus een telefoon op afbetaling.
Verder maakt maakt dat uit. Jij hebt dat gekocht. Zij kunnen of willen dat niet. Boeien.
Als je je al over zo'n opmerking moet druk maken. Zwaar leven.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:17
85.14% gewijzigd
1250 euro, 5 jaar geleden.
Boxspring 180 x 220 cm.
Iets van 400(?) voor een heerlijke boxspring van Ikea (en waardoor ik van mijn rugklachten af kwam), zou ook echt nooit duizenden euro's aan iets besteden wat echt veel goedkoper kan voor ook zeer goede kwaliteit.
1500 euro, van swIss sense. Nog steeds erg blij mee.
Mijn mobiel weet ik wel 100 euro hoger ga ik nooit.
Mijn bed is al zo lang geleden dat zou ik niet meer weten.
Fee-de-Goede schreef:
01-10-2017 15:14
1000 euro voor alles. Al 10 jaar geleden en een MotoG en een abbo van een 10tje incl. Internet.

Verder maakt maakt dat uit. Jij hebt dat gekocht. Zij kunnen of willen dat niet. Boeien.
Ik heb een abbo, maar zelf de telefoon gekocht. Dus de telefoon is niet altijd op afbetaling bij een abbo.
Bed ombouw gratis want een oud bed van mijn stiefvader gehad en het matras was 280 euro. Wel echt een rot matras! Heb nog een paar schulden ( en nog wat meer schulden noodzakelijk moeten maken dus dat is er weer bijgekomen) maar als dat afbetaald is halen we een enorme boxspring.
FiIee schreef:
01-10-2017 15:20
Ik heb een abbo, maar zelf de telefoon gekocht. Dus de telefoon is niet altijd op afbetaling bij een abbo.
Ik tikte daarom ook ws= waarschijnlijk.

Ook jij hebt een heel zwaar leven volgens mij. :-D
Terrarum schreef:
01-10-2017 15:08
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?:

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
Dus eigenlijk is je vraag wie vind een duur bed ook belangrijk.
Want mensen die niet heel veel geld aan hun bed uitgeven en wel in bezit van de nieuwste iPhone hebben duidelijk hun prioriteiten verkeerd en daarvoor zoek je nu bevestiging tóch?

Ik vind een goede nachtrust ook belangrijk maar heb geen duur bed (ikea) ook geen nieuwe iPhone trouwens. :-D
wrong knop
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:27
94.96% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
01-10-2017 15:14

Waar staat dat ik mij over zo'n opmerking druk maak? Een aantal kennissen om mij heen gaven aan dat zij dat veel geld vonden voor een bed. Aan de hand daarvan was ik benieuwd hoe anderen hier over denken.
Mijn boxspring kostte 4 jaar geleden ook zo'n €3000,-. Ben er nog elke nacht heel blij mee en vind het een van mijn beste aankopen ooit.
Procne dat heb ik dus ook. Je ligt er toch een groot deel van je leven op en op dit bed word ik veel uitgeruster wakker.
Ons bed was 2015 euro inclusief matrassen (Auping). Het beddengoed was ook duur, maar ik weet niet hoeveel, dat heeft mijn vriend gekocht. Maar speciaal anti-allergie dus dat heeft wel een paar honderd euro gekost.

Ik wilde graag een Auping omdat mijn eenpersoonsbed bij mijn ouders ook een Auping is, en ik op geen enkel bed ooit lekkerder heb gelegen dan op dat bed. Mijn vriend is er ook erg blij mee, hij wilde eerst niet zo'n duur bed maar nu dus erg blij :)
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
De ene geeft liever veel geld uit uit aan en bed, de andere aan een Iphone en weer een ander heeft nog andere prioriteiten.
Het 1 is niet slechter dan het andere!
5000 voor elektrische boxspring excl beddengoed, wel met lampjes.

Ook ikeamatrassen in huis, maar dit slaapt toch beter. En wat een plezier met een baby met het elektrisch verstelbaar bed!
Ik denk een jaar of 12 geleden rond de € 2500. Ook elektrische boxspring, mooie ombouw, nachtkastjes en goede matrassen.
Inmiddels de matrassen vervangen voor € 800 per 2 stuks bij de IKEA. Die ook heerlijk liggen overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven