Hoeveel kostte jouw bed?
zondag 1 oktober 2017 om 15:08
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond
Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
zondag 1 oktober 2017 om 15:35
Bed + nachtkastjes (en de originele matrassen): Gratis
Matrassen hebben we een paar jaar geleden vervangen: 340,- inclusief nieuwe hoofdkussens en bezorging.
Aangezien man nogal lang is en vaak koude voeten had wegens onder de dekens uitsteken hebben we ook een ander seizoensdekbed gekocht met een lengte van 210, was 50,- bij de Ikea geloof ik.
Matrassen hebben we een paar jaar geleden vervangen: 340,- inclusief nieuwe hoofdkussens en bezorging.
Aangezien man nogal lang is en vaak koude voeten had wegens onder de dekens uitsteken hebben we ook een ander seizoensdekbed gekocht met een lengte van 210, was 50,- bij de Ikea geloof ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zondag 1 oktober 2017 om 15:36
€1100 boxspring bij totaalbed met topper.
160x200.
Vond het erg veel geld maar had het er wel voor over, goed bed is belangrijk en zeker na toen 2 hernia's.
Ook goedkoper boxsprings geprobeerd maar die waren te zacht en lagen niet lekker.
Duurdere wel maar daar was het budget simpelweg niet voor haha.
160x200.
Vond het erg veel geld maar had het er wel voor over, goed bed is belangrijk en zeker na toen 2 hernia's.
Ook goedkoper boxsprings geprobeerd maar die waren te zacht en lagen niet lekker.
Duurdere wel maar daar was het budget simpelweg niet voor haha.
zondag 1 oktober 2017 om 15:36
zondag 1 oktober 2017 om 15:41
Nou, blijkbaar houd het je wel bezig anders had je dit topic niet geopend.
Mijn bed, elektrische boxspring met hoofdbord was rond de 2500, matras rond de 500, dekbed en (sier)kussens zo rond de 400 en mijn eigen hoofdkussen rond de 100 euro. Dus zo'n 3500 euro in totaal. Maar als ik in een gratis bed lig met een matras van drie tientjes slaap ik ook prima. Dit bed vond ik gewoon mooi en die was helaas prijzig.
kia wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:49
0.14% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

zondag 1 oktober 2017 om 15:42
zondag 1 oktober 2017 om 15:48
Ons bed was ook rond de 1100 bij totaalbed, en het is echt een heerlijk bed. Ik denk niet dat een heel duur bed per definitie beter ligt. Mijn eerdere Ikea-matras vond ik overigens niet lekker liggen, maar dat kan ook net aan dat matras hebben gelegen, ze hebben zoveel verschillende. Ik zou persoonlijk nooit zoveel aan een bed uitgeven, wetende dat je voor 2000 minder ook prima kunt slapen.
zondag 1 oktober 2017 om 15:51
Ik heb vorig jaar een nieuw matras gekocht bij de Ikea. Wel eentje in de hogere prijsklasse, want die lag het fijnste. Prettigste matras wat ik ooit gehad heb.missfitz schreef: ↑01-10-2017 15:48Ons bed was ook rond de 1100 bij totaalbed, en het is echt een heerlijk bed. Ik denk niet dat een heel duur bed per definitie beter ligt. Mijn eerdere Ikea-matras vond ik overigens niet lekker liggen, maar dat kan ook net aan dat matras hebben gelegen, ze hebben zoveel verschillende. Ik zou persoonlijk nooit zoveel aan een bed uitgeven, wetende dat je voor 2000 minder ook prima kunt slapen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

zondag 1 oktober 2017 om 15:51
Jij vertelt dus blijkbaar 'een aantal mensen om jou heen' wat je bed gekost heeft. Waarom?
Je mag toch zelf wel weten hoe jij je geld uitgeeft?
Hoe duur hun telefoon is moeten ze toch ook zelf weten?
Als ze maar niet gaan zeuren dat ze zo weinig geld te besteden hebben....
Ons bed (Auping Auronde) was een krijgertje van m'n broer, zelf nieuwe poten eronder gekocht (via Marktplaats!) , zodat het flink hoger kwam te staan (heerlijk) en vervolgens goede matrassen erbij gekocht.
Maar ik heb geen idee meer wat die gekost hebben.
Je mag toch zelf wel weten hoe jij je geld uitgeeft?
Hoe duur hun telefoon is moeten ze toch ook zelf weten?
Als ze maar niet gaan zeuren dat ze zo weinig geld te besteden hebben....
Ons bed (Auping Auronde) was een krijgertje van m'n broer, zelf nieuwe poten eronder gekocht (via Marktplaats!) , zodat het flink hoger kwam te staan (heerlijk) en vervolgens goede matrassen erbij gekocht.
Maar ik heb geen idee meer wat die gekost hebben.

zondag 1 oktober 2017 om 15:58
9 jaar geleden matras + lattenbodem + bed bij Ikea: +/- 350 euro
140 x 200
Bed was toen overigens een verjaardagscadeau van mijn moeder.
Dat ik zelf mocht gaan uitkiezen.
Er zat hier dus wel een maximumprijs aan.
Meer dan 1000 euro had ik er toch echt nooit van mijn leven aan uitgegeven.
(En nope, aan telefoons geef ik ook nauwelijks geld uit.)
140 x 200
Bed was toen overigens een verjaardagscadeau van mijn moeder.
Dat ik zelf mocht gaan uitkiezen.
Er zat hier dus wel een maximumprijs aan.
Meer dan 1000 euro had ik er toch echt nooit van mijn leven aan uitgegeven.
(En nope, aan telefoons geef ik ook nauwelijks geld uit.)
zondag 1 oktober 2017 om 16:16
Ik ook niet, toen mijn moeder bij haar abonnement een nieuwe telefoon mocht uitzoeken kreeg ik gratis haar witte Samsung Galaxy Core. Dolblij mee.

zondag 1 oktober 2017 om 16:30
11.000 voor een grote hastens. Het ligt lekker, maar dat deed mn ouwe ikeabedje ook.
Ok, dit ligt wel lekkerder...hopelijk stelt dat TO gerust. Geef lekker uit wat je wilt, zolang het niet onder je reet vandaan wordt verkocht, geen punt.
Ok, dit ligt wel lekkerder...hopelijk stelt dat TO gerust. Geef lekker uit wat je wilt, zolang het niet onder je reet vandaan wordt verkocht, geen punt.
madamejean wijzigde dit bericht op 01-10-2017 16:38
47.83% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 16:36
Ik zou het er ook niet voor over hebben, maar jij wel. Daar gaat 't om toch. Wij hebben ook een boxspring, maar geen elektrische. Waren geloof ik rond de 2000,- kwijt met alles erop en eraan. Dat vond ik toen al zo veel. Maar wat je zegt, goede nachtrust is ook heel wat waard. Al denk ik niet dat duurder persé beter is.
zondag 1 oktober 2017 om 16:43
In 1991 een tweepersoons Auping Auronde gekocht. Met matrassen erbij toen ruim 3500 gulden. Inmiddels zijn we 2 spiralen verder. Eerste keer omdat de spiralen "op" waren. Tweede keer omdat we electrische spiraalbodems wilden. En ook 2 maal nieuwe matrassen, allemaal Auping. De ombouw is dus nog steeds origineel en is nog stevig en netjes. 1 keer iets afgebroken maar kreeg dit gratis vervangen. Het model is eenvoudig en tijdloos.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:03
0.23% gewijzigd
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.