Hoeveel kostte jouw bed?

01-10-2017 15:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?:

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
Bed + nachtkastjes (en de originele matrassen): Gratis

Matrassen hebben we een paar jaar geleden vervangen: 340,- inclusief nieuwe hoofdkussens en bezorging.
Aangezien man nogal lang is en vaak koude voeten had wegens onder de dekens uitsteken hebben we ook een ander seizoensdekbed gekocht met een lengte van 210, was 50,- bij de Ikea geloof ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
€1100 boxspring bij totaalbed met topper.
160x200.

Vond het erg veel geld maar had het er wel voor over, goed bed is belangrijk en zeker na toen 2 hernia's.
Ook goedkoper boxsprings geprobeerd maar die waren te zacht en lagen niet lekker.
Duurdere wel maar daar was het budget simpelweg niet voor haha.
Alleen onze matrassen waren al €3000.. Had eerst ook altijd de goedkopere matrassen totdat ik teveel gewrichtsklachten kreeg en met pijn wakker werd.

Denk dat zolang iemand goed slaapt hij liever voor goedkoop gaat en niet kan begrijpen waarom je zoveel geld uitgeeft aan een goed bed.
Terrarum schreef:
01-10-2017 15:25
Waar staat dat ik mij over zo'n opmerking druk maak? Een aantal kennissen om mij heen gaven aan dat zij dat veel geld vonden voor een bed. Aan de hand daarvan was ik benieuwd hoe anderen hier over denken.
Nou, blijkbaar houd het je wel bezig anders had je dit topic niet geopend.

Mijn bed, elektrische boxspring met hoofdbord was rond de 2500, matras rond de 500, dekbed en (sier)kussens zo rond de 400 en mijn eigen hoofdkussen rond de 100 euro. Dus zo'n 3500 euro in totaal. Maar als ik in een gratis bed lig met een matras van drie tientjes slaap ik ook prima. Dit bed vond ik gewoon mooi en die was helaas prijzig.
kia wijzigde dit bericht op 01-10-2017 15:49
0.14% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik geloof dat mijn ledikant met nachtkastjes zo'n 400 euro heeft gekost 13 jaar geleden, daar had ik een matras bij van dezelfde prijs. Onlangs een nieuw matras gekocht en dat was 240 euro.
Ik wil lekker liggen, maar weiger de hoofdprijs te betalen.

Oh ja, mijn latexkussen was 85 euro.
Ons bed was ook rond de 1100 bij totaalbed, en het is echt een heerlijk bed. Ik denk niet dat een heel duur bed per definitie beter ligt. Mijn eerdere Ikea-matras vond ik overigens niet lekker liggen, maar dat kan ook net aan dat matras hebben gelegen, ze hebben zoveel verschillende. Ik zou persoonlijk nooit zoveel aan een bed uitgeven, wetende dat je voor 2000 minder ook prima kunt slapen.
missfitz schreef:
01-10-2017 15:48
Ons bed was ook rond de 1100 bij totaalbed, en het is echt een heerlijk bed. Ik denk niet dat een heel duur bed per definitie beter ligt. Mijn eerdere Ikea-matras vond ik overigens niet lekker liggen, maar dat kan ook net aan dat matras hebben gelegen, ze hebben zoveel verschillende. Ik zou persoonlijk nooit zoveel aan een bed uitgeven, wetende dat je voor 2000 minder ook prima kunt slapen.
Ik heb vorig jaar een nieuw matras gekocht bij de Ikea. Wel eentje in de hogere prijsklasse, want die lag het fijnste. Prettigste matras wat ik ooit gehad heb.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Jij vertelt dus blijkbaar 'een aantal mensen om jou heen' wat je bed gekost heeft. Waarom?
Je mag toch zelf wel weten hoe jij je geld uitgeeft?
Hoe duur hun telefoon is moeten ze toch ook zelf weten?
Als ze maar niet gaan zeuren dat ze zo weinig geld te besteden hebben....

Ons bed (Auping Auronde) was een krijgertje van m'n broer, zelf nieuwe poten eronder gekocht (via Marktplaats!) , zodat het flink hoger kwam te staan (heerlijk) en vervolgens goede matrassen erbij gekocht.
Maar ik heb geen idee meer wat die gekost hebben.
Ik heb 7 jaar geleden een boxspring van €1000 gekregen en ben er nog iedere dag heel blij mee. Wanneer ik een nieuw bed nodig heb, zou ik er zeker geld voor over hebben om (een goede kwaliteit) boxspring te kopen. Mijn nachtrust is me namelijk goud waard.
9 jaar geleden matras + lattenbodem + bed bij Ikea: +/- 350 euro
140 x 200

Bed was toen overigens een verjaardagscadeau van mijn moeder.
Dat ik zelf mocht gaan uitkiezen.
Er zat hier dus wel een maximumprijs aan.

Meer dan 1000 euro had ik er toch echt nooit van mijn leven aan uitgegeven.
(En nope, aan telefoons geef ik ook nauwelijks geld uit.)
Tornacense schreef:
01-10-2017 15:58
(En nope, aan telefoons geef ik ook nauwelijks geld uit.)
Ik ook niet, toen mijn moeder bij haar abonnement een nieuwe telefoon mocht uitzoeken kreeg ik gratis haar witte Samsung Galaxy Core. Dolblij mee.
Boxspring is van pullman. Die heb ik al even. Matrassen laatst vervangen en na tig winkels bij Ikea goede gevonden. Niet perse goedkoop maar lagen goed. Iets van 850 voor 2
Ik heb ook een relatief goedkoop bed van IKEA. En heb pas een nieuwe telefoon aangeschaft toen de vorige op zo'n manier beschadigd is dat bellen niet meer mogelijk was. Voor mij is dat nog altijd een van de belangrijkste functies.
-Kia-Ora- schreef:
01-10-2017 15:41
Nou, blijkbaar houd het je wel bezig anders had je dit topic niet geopend.

Dit.
5.000,-
TO ik vind dat bedrag niet raar voor een goed bed. Zoiets hebben wij destijds ook betaald. Een goede nachtrust is zo ontzettend belangrijk. Daar heb ik dat geld wel voor over.
11.000 voor een grote hastens. Het ligt lekker, maar dat deed mn ouwe ikeabedje ook.

Ok, dit ligt wel lekkerder...hopelijk stelt dat TO gerust. Geef lekker uit wat je wilt, zolang het niet onder je reet vandaan wordt verkocht, geen punt.
madamejean wijzigde dit bericht op 01-10-2017 16:38
47.83% gewijzigd
ik vind nachtrust ook belangrijk. 2500,- voor boxspring van 180x 210. is alweer een jaar of 7 geleden.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou het er ook niet voor over hebben, maar jij wel. Daar gaat 't om toch. Wij hebben ook een boxspring, maar geen elektrische. Waren geloof ik rond de 2000,- kwijt met alles erop en eraan. Dat vond ik toen al zo veel. Maar wat je zegt, goede nachtrust is ook heel wat waard. Al denk ik niet dat duurder persé beter is.
3000 euro voor een bed van 2 X 2.10. Het slaapt heerlijk maar na 14 jaar toch wel aan vervanging toe.
net zoveel als die van jouw. top investering!
Trouwens mijn vrienden weten niet in wat voor bed ik slaap hoor.
In 1991 een tweepersoons Auping Auronde gekocht. Met matrassen erbij toen ruim 3500 gulden. Inmiddels zijn we 2 spiralen verder. Eerste keer omdat de spiralen "op" waren. Tweede keer omdat we electrische spiraalbodems wilden. En ook 2 maal nieuwe matrassen, allemaal Auping. De ombouw is dus nog steeds origineel en is nog stevig en netjes. 1 keer iets afgebroken maar kreeg dit gratis vervangen. Het model is eenvoudig en tijdloos.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:03
0.23% gewijzigd
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Zoek je hier een goedkeuring voor je uitgaven?
Rond de 4000 euro en ben er nog iedere avond super blij mee. Vind het ook echt het geld waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven