Hoeveel krijgt jouw kat te eten?

12-09-2008 17:14 83 berichten
Hoi,

Ik heb een poes en een kat. En ik word niet goed van hun geschooi om eten. Het is niet altijd zo, maar zoals vandaag, lopen ze mij constant voor de voeten en maar te mauwen. Ik heb een kwarktaart gemaakt, de bak met kwark op het aanrecht laten staan....en jawel. Opgegeten door de kat! Ten eerste komen ze nooit op het aanrecht, maar schijnbaar als ze honger hebben dus wel.

"s ochtends staat er voor ieder een bakje met brokjes en 's avonds krijgen ze ieder een bakje met vlees (zo'n kleine van de Aldi). Is het een periode waar ze in zitten? Of geef ik ze gewoon veels te weinig?
Alle reacties Link kopieren
Verplaatst naar Thuis.
quote:Surface2 schreef op 12 september 2008 @ 17:19:

blikvoer schijnt trouwens niet goed te zijn voor katten. Brokken zijn het allerbest.

Zijn het katten die veel ruimte hebben (naar buieten en dergelijke) dan mogen ze de hele dag brokken hebben geloof ik.

Nouuuu......

Er zijn natuurlijk nog meerdere opties dan alleen blik of brok.
Als een kat nierproblemen heeft dat is wat natvoer erbij juist aan te raden als ie zelf niet genoeg drinkt. Bijvoorbeeld.....
Ik heb 2 katten, 1 dikke (bijna 7 jaar) en 1 magere (bijna 6 jaar), en ze schooien echt nooit om eten. Ze krijgen 's ochtends elk een bakje brokjes (van AH) en 's avonds delen ze 1 bakje vlees van Euroshopper. Heb alle merken geprobeerd, maar deze merken eten ze in ieder geval op. Ze krijgen ook wel kattensnoepjes en af en toe vis. Ik vind t helemaal niet zo veel wat ik ze geef, maar nog eten ze niet alles binnen 1 dag op en dat terwijl ik ze ondervoed van de (Griekse) straat heb geplukt. Ohh en ze zijn supertevreden en supergezond (ook volgens de dierenarts).
Mijn 2 katten krijgen 's avonds 2 bakjes voer (Royal Canin, is +/- 85g in een bakje, is ong de aanbevolen hoeveelheid voor een dag).

Daar moeten ze dan tot de volgende avond mee doen.

Op sommige dagen zijn de bakjes 's ochtends al leeg, dan krijgen ze nog wel een beetje erbij omdat ik het anders zo zielig vind.

Nat voer krijgen ze af en toe, gewoon als lekker, maar dan wel met extra water eroverheen.
ik heb 4 katten en er staan de hele dag brokjes en in de avond krijgen ze een bakje vlees.

1 loopt echt altijd te schooieren en moet je echt van de tafel werken als je gaat eten en uit de keuken als je gaat koken...en de andere 3 zie je nauwelijks zeuren om eten...

ik denk dat het ook kat-gebonden is ofzo
Mijn kat heeft altijd brokjes staan, we voeden in dit huis iedereen op verzoek. Verder krijgt hij 's ochtends natvoer, zodat hij sneller doodgaat. We zijn hem namelijk een beetje zat.
quote:AlettaJacobs schreef op 09 april 2010 @ 22:40:

Mijn kat heeft altijd brokjes staan, we voeden in dit huis iedereen op verzoek. Verder krijgt hij 's ochtends natvoer, zodat hij sneller doodgaat. We zijn hem namelijk een beetje zat.

Mijn katten krijgen ook de dagelijks aanbevolen hoeveelheid brokjes van royal canin. Drie keer per dag, want ze gaan toch wel tot de bodem, of ze nou alles in een keer krijgen of niet. Obese genen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven