Hond 2 jaar plast en poept binnen
maandag 21 december 2009 om 13:51
Hallo,
Misschien heeft er een van jullie ervaring/ tips mbt het volgende probleem.
Onze hond van nu net 2 jaar ( teefje, American Pitbull )is een echte schat, het beste maatje van onze kindjes en een onmisbaar deel van ons gezin. Tenminste, dat heb ik me tot nu toe steeds voorgehouden maar de laatste twee weken denk ik er steeds vaker over om haar elders onder te brengen. Ik word namelijk helemaal GEK van dat plassen en poepen binnen.
Eigenlijk is onze hond zindelijk, tenminste, overdag dan. Ze wordt netjes uitgelaten en op een enkel ongelukje na, bij het zien van leuk bezoek, plast ze nooit binnen.
Net voordat wij naar bed gaan laten we haar nog uit maar na ongeveer een uur of twee nadat we naar bed zijn gegaan heeft ze binnen geplast en/of gepoept.
We hebben alles al geprobeerd, de radio aan/tv aan ivm eventuele verlatingsangst, speeltjes, een bot. Niks helpt, ze doet het altijd.
Een blaasprobleem is uitgesloten door de dierenarts en het gekke is; ze heeft het een hele tijd niet gedaan en ook al zijn wij weleens een lange dag weg, dan doet ze niks in huis.Vanaf het begin hebben wij bench training gedaan, dit helpt dus wel voor overdag maar helaas pist ze 's nachts gewoon weer in de bench.
Ik ben er een beetje moe van om iedere ochtend op mijn nuchtere maag pis en stront te ruimen en mijn hele kamer te dweilen.
Iemand misschien een goede tip ? Ik ben je eeuwig dankbaar.....
Misschien heeft er een van jullie ervaring/ tips mbt het volgende probleem.
Onze hond van nu net 2 jaar ( teefje, American Pitbull )is een echte schat, het beste maatje van onze kindjes en een onmisbaar deel van ons gezin. Tenminste, dat heb ik me tot nu toe steeds voorgehouden maar de laatste twee weken denk ik er steeds vaker over om haar elders onder te brengen. Ik word namelijk helemaal GEK van dat plassen en poepen binnen.
Eigenlijk is onze hond zindelijk, tenminste, overdag dan. Ze wordt netjes uitgelaten en op een enkel ongelukje na, bij het zien van leuk bezoek, plast ze nooit binnen.
Net voordat wij naar bed gaan laten we haar nog uit maar na ongeveer een uur of twee nadat we naar bed zijn gegaan heeft ze binnen geplast en/of gepoept.
We hebben alles al geprobeerd, de radio aan/tv aan ivm eventuele verlatingsangst, speeltjes, een bot. Niks helpt, ze doet het altijd.
Een blaasprobleem is uitgesloten door de dierenarts en het gekke is; ze heeft het een hele tijd niet gedaan en ook al zijn wij weleens een lange dag weg, dan doet ze niks in huis.Vanaf het begin hebben wij bench training gedaan, dit helpt dus wel voor overdag maar helaas pist ze 's nachts gewoon weer in de bench.
Ik ben er een beetje moe van om iedere ochtend op mijn nuchtere maag pis en stront te ruimen en mijn hele kamer te dweilen.
Iemand misschien een goede tip ? Ik ben je eeuwig dankbaar.....
woensdag 30 december 2009 om 19:15
Een dier mag je nooit water onthouden!, en hopelijk ga je hier ook niet in mee en een andere tijd van eten geven vind ik ook geen goede tip.
Dit is een fout gedrag en ik adviseer je op zoek te gaan naar een professioneel persoon die verstand heeft van dit Ras.
Evt. een hondenclub van dit Ras benaderen omtrent dit probleem zou ook kunnen.
Dus aub, zoek iemand die er echt meer vanaf weet.
Dit is een fout gedrag en ik adviseer je op zoek te gaan naar een professioneel persoon die verstand heeft van dit Ras.
Evt. een hondenclub van dit Ras benaderen omtrent dit probleem zou ook kunnen.
Dus aub, zoek iemand die er echt meer vanaf weet.
woensdag 30 december 2009 om 19:19
Dus als ik het goed begrijp komt ze je elke ochtend tegemoet walmen, vergenoegd met haar aparte parfum. Heeft ze ook met haar flank in de derrie gelegen .
Het kan zijn dat ze meerdere malen zó nodig moest (misschien een nerveus dominant karaktertje?), dat ze het niet kon houden en eraan gewend is geraakt en het zelfs lekker is gaan vinden.
Het klinkt niet goed. Alhoewel, ik geloof dat er tegenwoordig nieuwe dressuurmiddelen zijn die werken met stroomstootjes of voor een hond heel akelige geluiden zodra een sensor vocht voelt.
Het kan zijn dat ze meerdere malen zó nodig moest (misschien een nerveus dominant karaktertje?), dat ze het niet kon houden en eraan gewend is geraakt en het zelfs lekker is gaan vinden.
Het klinkt niet goed. Alhoewel, ik geloof dat er tegenwoordig nieuwe dressuurmiddelen zijn die werken met stroomstootjes of voor een hond heel akelige geluiden zodra een sensor vocht voelt.
woensdag 30 december 2009 om 19:26
maar wat ik van TO nog niet heb begrepen, is of zij ook de hond dagelijks wast als ie in de pies heeft gerold. Anders kan hij de pieslucht als 'vertrouwd' gaat beschouwen en blijven piesen.
@groll bij ons gaat het om een reu (dacht dat je het bij vrouwtjes ook steriliseren noemde en niet castreren, ook al is het feitelijk een castratie)
@groll bij ons gaat het om een reu (dacht dat je het bij vrouwtjes ook steriliseren noemde en niet castreren, ook al is het feitelijk een castratie)
woensdag 30 december 2009 om 19:35
Gelukkigmeisje: inderdaad is het technisch een castratie (alles wordt weggehaald) en noemt men het ten onrechte een sterilisatie. Doordat de positie van de organen veranderen en door verminderd oestrogeen worden spieren slapper en gaan ze dan vaak druppelen.
Ook honden rond de loopsheidperiode zijn tuk op het markeren van hun terrein.
Ook honden rond de loopsheidperiode zijn tuk op het markeren van hun terrein.
dinsdag 5 januari 2010 om 11:01
woensdag 15 september 2010 om 13:31
honden kunnen wel hun bench vervuilen. dat heeft te maken met: dat voor hun gevoel de woonkamer te groot is. in de bench voelt hij zich veilig en daarom kan hij dan wel in de bench iets doen.
ik heb dit probleem namelijk gehad met de oudste hond van ons.
nu onze jongste hond aan het puberen is voelt de oudste zich bedreigd en begint helaas weer met kleine ongelukjes in huis.
ik heb dit probleem namelijk gehad met de oudste hond van ons.
nu onze jongste hond aan het puberen is voelt de oudste zich bedreigd en begint helaas weer met kleine ongelukjes in huis.