hond doet ineens heel eng...
zondag 5 september 2010 om 10:27
Zit nu echt met mijn handen in het haar..
Heb een "lieve"hond ze is nu 2 en half.. Nooit iets geks of engs gedaan of wat dan ook.. Maar van de week heeft ze ineens een kitten van ongeveer 3 weken gepakt en opgegeten en gister avond kwam ik tot de ondekking dat ze het kippenhok open heeft weten te maken, en de 2 kuikens van 1 week oud heeft gepakt..ook dood natuurlijk.
Ik vind dit zo erg, ben echt heel verdrietig.
Dat kitten was verstoten en gaf ik met een spuitje eten, de kuikens waren mijn eerste eigen kuikentjes , de kippen had ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen
We wonen hier op een boerderij, er lopen hier heel veel katten rond, dat gaat altijd prima samen, alleen vreemde katten jaagt ze weg.
Ik ben bang nu, wat is het volgende wat ze gaat pakken.. een kind? De huis kat?
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Heb een "lieve"hond ze is nu 2 en half.. Nooit iets geks of engs gedaan of wat dan ook.. Maar van de week heeft ze ineens een kitten van ongeveer 3 weken gepakt en opgegeten en gister avond kwam ik tot de ondekking dat ze het kippenhok open heeft weten te maken, en de 2 kuikens van 1 week oud heeft gepakt..ook dood natuurlijk.
Ik vind dit zo erg, ben echt heel verdrietig.
Dat kitten was verstoten en gaf ik met een spuitje eten, de kuikens waren mijn eerste eigen kuikentjes , de kippen had ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen
We wonen hier op een boerderij, er lopen hier heel veel katten rond, dat gaat altijd prima samen, alleen vreemde katten jaagt ze weg.
Ik ben bang nu, wat is het volgende wat ze gaat pakken.. een kind? De huis kat?
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
donderdag 30 september 2010 om 22:02
hier ben ik weer.... het ging niet goed, ik wist zeker dat ik nog een pup gevoeld had, en moeder bleef maar weeen houden.. ik vertrouwde het niet, heb is goed gevoel maar kon de pup nergens meer vinden, toch mijn vriendin maar gebeld die een kennel heeft, samen gekeken en besloten dat we de dierenarts gingen bellen, ik kon meteen komen.
Daar heeft hij gevoeld en voelde een kopje in het geboorte kanaal zitten, maar het zat niet goed.
Dus keizersnee.. helaas was hij alleen dus moest ik helpen.. bij koeien geen probleem maar bij mijn lieve hondje gadver zeg. ik stond echt te bibberen.
Het pupje lag met zn hoofdje naar achter gebogen en was al dood. Het had nooit geboren kunnen worden.
'De baarmoeder is meteen weggehaald.
Ben nu net thuis, en heb haar bij de pups gelegd, ze gingen meteen drinken.
Zo dat was het voor nu, ben bekaf maar blij dat ik toch mijn gevoel gevolgd heb!
Daar heeft hij gevoeld en voelde een kopje in het geboorte kanaal zitten, maar het zat niet goed.
Dus keizersnee.. helaas was hij alleen dus moest ik helpen.. bij koeien geen probleem maar bij mijn lieve hondje gadver zeg. ik stond echt te bibberen.
Het pupje lag met zn hoofdje naar achter gebogen en was al dood. Het had nooit geboren kunnen worden.
'De baarmoeder is meteen weggehaald.
Ben nu net thuis, en heb haar bij de pups gelegd, ze gingen meteen drinken.
Zo dat was het voor nu, ben bekaf maar blij dat ik toch mijn gevoel gevolgd heb!
vrijdag 1 oktober 2010 om 09:29
ze is de nacht goed door gekomen, net even mee naar buiten geweest en ze eet ook al wat.
ze was vanacht ech groggie en af en toe de weg kwijd naar haar kist.
Ben om de 2 uur op geweest om naar haar te kijken! Ben best brak nu maar ach ja dat gaat wel weer over!
met de mijn kinderen is het goed, ze zijn heel blij dat ze het zelf heeft overleefd, ze dachten echt dat ze dood zou gaan.
Nu was het natuurlijk ook wel echt even paniek, papa was nog aant melken dus ze hebben even alleen gezeten toen ik op stel en sprong weg ging.
Ik heb wel een paar keer gebeld om te vertellen hoe het ging, maar ze waren pas gerust toen ze weer lekker thuis in dr kistje lag..( wat klinkt dat markaber..)
vrijdag 1 oktober 2010 om 15:22
Wat een mooi stel...
Ik was al bang dat er iets mis was toen er ineens geen nieuws meer was, wat jammer dat nummer 6 het niet gered heeft.
Maar mama-hond gelukkig wel en nu weer lekker thuis met haar kleintjes!
Geniet er van!
(Bijzonder, allemaal donkere vlekken! Heb je al een "verdenking" wie papa is geweest?)
Ik was al bang dat er iets mis was toen er ineens geen nieuws meer was, wat jammer dat nummer 6 het niet gered heeft.
Maar mama-hond gelukkig wel en nu weer lekker thuis met haar kleintjes!
Geniet er van!
(Bijzonder, allemaal donkere vlekken! Heb je al een "verdenking" wie papa is geweest?)
vrijdag 1 oktober 2010 om 17:25
Flinke pups voor zo'n klein hondje. Wat wegen de pups?
Goed dat je op tijd hebt ingegrepen. Waarschijnlijk was de pup al dood voor het het geboortekanaal in ging. Een dode pup werkt namelijk niet meer mee en dat maakt de geboorte veel moeilijker. Toch balen!
Ik weet helaas veel te goed dat het niet altijd goed gaat. Ik heb tot nu toe 12 levende puppen gefokt, maar ook 6 pups verloren, waarvan 4 dood geboren, 1 na 24 uur overleden en 1 na 5 dagen. Ik kan me daarom ook wel eens ergeren aan mensen die een nestje willen fokken omdat het ze zo leuk lijkt....
Geniet van de kleintjes! En de foto's mogen blijven komen hoor....
Goed dat je op tijd hebt ingegrepen. Waarschijnlijk was de pup al dood voor het het geboortekanaal in ging. Een dode pup werkt namelijk niet meer mee en dat maakt de geboorte veel moeilijker. Toch balen!
Ik weet helaas veel te goed dat het niet altijd goed gaat. Ik heb tot nu toe 12 levende puppen gefokt, maar ook 6 pups verloren, waarvan 4 dood geboren, 1 na 24 uur overleden en 1 na 5 dagen. Ik kan me daarom ook wel eens ergeren aan mensen die een nestje willen fokken omdat het ze zo leuk lijkt....
Geniet van de kleintjes! En de foto's mogen blijven komen hoor....
vrijdag 1 oktober 2010 om 19:03
hallo, alles gaat goed, pillen zitter er al weer in, ze eet goed, wandeld al weer mee naar achter en is een prima moeder!
ik bekijk alle honden die tegenkom op een dag met argus ogen... hebben zij dit mijn meisje aangedaan????
Ach ik zie het wel, de pups zijn nu nog te klein om er iets van te gaan zeggen, of ze ook ruwharig worden kan ik echt nog niet zien!
wbt nestjes fokken omdat het leuk is? Ach zo zijn er ook mensen die kinderen "nemen"omdat het zo leuk is.
Ik heb eerder 2 nestjes gehad met onze border collie, gewoon omdat het een prima werkhond was, en er veel na gevraagd werd.
Ik vind het vooral stressvol en veel werk.maar ik geniet me suf als ik naar die tutters zit te kijken hoor!
ik bekijk alle honden die tegenkom op een dag met argus ogen... hebben zij dit mijn meisje aangedaan????
Ach ik zie het wel, de pups zijn nu nog te klein om er iets van te gaan zeggen, of ze ook ruwharig worden kan ik echt nog niet zien!
wbt nestjes fokken omdat het leuk is? Ach zo zijn er ook mensen die kinderen "nemen"omdat het zo leuk is.
Ik heb eerder 2 nestjes gehad met onze border collie, gewoon omdat het een prima werkhond was, en er veel na gevraagd werd.
Ik vind het vooral stressvol en veel werk.maar ik geniet me suf als ik naar die tutters zit te kijken hoor!
zondag 3 oktober 2010 om 10:19
goedemorgen allemaal,
pups doen het super, ze slapen en drinken en dat was het wel zn beetje!
Ben net lekker een eind in de bossen wezen lopen met moeders, en ook dat gaat super, onvoorstelbaar na zn keizersnee! Daar moeten wij toch niet aan denken!
Ik zal van de week weer nieuwe foto's plaatsen!!
Geniet van het mooie weer vandaag
pups doen het super, ze slapen en drinken en dat was het wel zn beetje!
Ben net lekker een eind in de bossen wezen lopen met moeders, en ook dat gaat super, onvoorstelbaar na zn keizersnee! Daar moeten wij toch niet aan denken!
Ik zal van de week weer nieuwe foto's plaatsen!!
Geniet van het mooie weer vandaag