Hond en de hitte van afgelopen tijd
donderdag 1 juli 2010 om 19:32
Ik heb een hond van 2 jaar en die ging voor heen altijd pal in de zon liggen. Alleen nu het zo extreem heet is heeft hij er veel last van en zoekt continue een plekje binnen om koel te liggen (denk aan tegels, muur, bank). Nu heb rond gekeken op internet welke verkoelingsmethoden er zijn. Men raad gevulde fles met water aan en deze in de mand te leggen. Dit is geen succes, want hij vind de fles eng waardoor hij dus niet in de mand gaat liggen. Een natte doek op hem of hem af laten gaan is ook geen optie. Een koude theedoek om de nek op zich wel. Ik lees ook over speciale koelbanden en matten, maar of dit echt iets is?
Kortom tips en ervaringen gevraagd. Bedankt!
Kortom tips en ervaringen gevraagd. Bedankt!
vrijdag 2 juli 2010 om 08:22
vrijdag 2 juli 2010 om 08:27
Mijn hond is 2,5 en heeft nu al last van de warmte en het is nog maar 8.25u. Omdat hij veel haar heeft, laat ik hem dagelijks lekker zwemmen wat hij geweldig vind. Hij gaat uitgebreid in het water liggen en verkoeld zich zo. Verder doe ik er niets aan, omdat hij zelf zijn koelste plekje op zoekt.
Mocht je hond niet in de buurt kunnen zwemmen, maak hem dan zelf nat of laat hem spelen met de sproeier die je gebruikt voor het grassproeien.
Mocht je hond niet in de buurt kunnen zwemmen, maak hem dan zelf nat of laat hem spelen met de sproeier die je gebruikt voor het grassproeien.
vrijdag 2 juli 2010 om 08:55
quote:Nachtpauwoog schreef op 02 juli 2010 @ 08:17:
Nog even een aanvulling op het recept voor het yoghurt-ijsje:
Spoel de bevroren kong even af met lauwwarm water voordat je hem aan je hond geeft. Dit voorkomt dat de tong eraan blijft vastplakken.
Ja, inderdaad, goed dat je het nog even opschrijft.
@Maja, bot met merg klinkt ook goed.
Nog even een aanvulling op het recept voor het yoghurt-ijsje:
Spoel de bevroren kong even af met lauwwarm water voordat je hem aan je hond geeft. Dit voorkomt dat de tong eraan blijft vastplakken.
Ja, inderdaad, goed dat je het nog even opschrijft.
@Maja, bot met merg klinkt ook goed.
vrijdag 2 juli 2010 om 08:57
quote:nevermindme schreef op 02 juli 2010 @ 08:27:
Mijn hond is 2,5 en heeft nu al last van de warmte en het is nog maar 8.25u.
Mijn hond is nog jonger, maar heeft het altijd al 'zwaar' gehad met de warmte. Als pup had ze het al snikheet. En nu 's ochtends dus ook al, maar goed, rustig dagje ervan maken vandaag en er zit al een yoghurt kong in de vriezer voor vanmiddag.
Mijn hond is 2,5 en heeft nu al last van de warmte en het is nog maar 8.25u.
Mijn hond is nog jonger, maar heeft het altijd al 'zwaar' gehad met de warmte. Als pup had ze het al snikheet. En nu 's ochtends dus ook al, maar goed, rustig dagje ervan maken vandaag en er zit al een yoghurt kong in de vriezer voor vanmiddag.
vrijdag 2 juli 2010 om 11:44
quote:nevermindme schreef op 02 juli 2010 @ 08:27:
Mijn hond is 2,5 en heeft nu al last van de warmte en het is nog maar 8.25u. Omdat hij veel haar heeft, laat ik hem dagelijks lekker zwemmen wat hij geweldig vind. Hij gaat uitgebreid in het water liggen en verkoeld zich zo. Verder doe ik er niets aan, omdat hij zelf zijn koelste plekje op zoekt.
Mocht je hond niet in de buurt kunnen zwemmen, maak hem dan zelf nat of laat hem spelen met de sproeier die je gebruikt voor het grassproeien.Is lekker kort trimmen geen optie? Wat voor ras heb je?
Mocht je hond niet in de buurt kunnen zwemmen, maak hem dan zelf nat of laat hem spelen met de sproeier die je gebruikt voor het grassproeien.Is lekker kort trimmen geen optie? Wat voor ras heb je?
vrijdag 2 juli 2010 om 11:46
quote:Flashy schreef op 02 juli 2010 @ 09:36:
Mijn hond heeft een hartruisje. Ik vind het extreme geheig maar niks. Hij heeft er zo ontzettend last van nu. Hij is bijna 2 jaar.
Ah gossie. Zou ik me ook extra zorgen maken.
Het gaat hier nog goed. Huis is vanochtend lekker koel geworden. Nu alles pot dicht. De kong ligt ook in de diepvries. Ben benieuwd, vind ze vast geweldig!
Mijn hond heeft een hartruisje. Ik vind het extreme geheig maar niks. Hij heeft er zo ontzettend last van nu. Hij is bijna 2 jaar.
Ah gossie. Zou ik me ook extra zorgen maken.
Het gaat hier nog goed. Huis is vanochtend lekker koel geworden. Nu alles pot dicht. De kong ligt ook in de diepvries. Ben benieuwd, vind ze vast geweldig!