Hond heeft kat gebeten..

18-09-2013 23:34 72 berichten
In mijn tuin...

Ik ging net nog even buiten roken, in mijn tuin. Er zat blijkbaar een buurtkat in mijn tuin te 'zitten'.

Mijn hond vliegt op de kat af, en grijpt hem. Tenminste dat denk ik aan het gegil van de kat te horen.

Ik heb geen idee van wie die kat is, kreeg hem ook niet te pakken. De kans is vrij groot dat de kat gebeten is door mijn lieve hond.

Wat nu ?
Alle reacties Link kopieren
De bitterballen in het vet doen.
En stoppen met roken
Afwachten, je kunt nu niets. Je hebt geen idee of de hond de kat te pakken had en al helemaal geen idee van wie de kat is.
Daarom moeten mensen hun kat dus binnenhouden / aanlijnen.
Been there, done that, got the T-shirt.
de kat zoeken
Nu even een rondje in de buurt doen met een zaklamp, dan zie je meestal wel kattenogen. Als de kat erg gewond is dan kan je hem nog helpen.

Verder bij wat buren morgen langsgaan die katten hebben om te vragen of het hun kat niet was?

Zou erg zijn als de kat ergens dood ligt te gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik weet niet hoe groot jouw hond is, wellicht ligt er nu een gewond dier in de struiken dat dringend medische zorg nodig heeft. Dat dier heeft ook een baasje, misschien wel kinderen die het zullen missen als het niet thuiskomt. Ik begrijp niet dat je hier zit te forummen en niet met een zaklantaarn buiten bent
Je hond belonen dat hij het territorium goed bewaakt. En idd ff kijken of je die kat ergens zien mocht hij hulp nodig hebben en zelf niet thuis kunnen komen bijvoorbeeld.
Kijken of kat er nog is, gewond of dood. Dierenambu bellen...zij kunnen aan chip zien wie baasje is. Ik zou persoonlijk niet helemaal gerust zijn als ik beestje zou laten lijden terwijl je ook even kan kijken.
Wat naar!
Mijn hond is formaat tackel , vuulnisbakkie

Ben het gangetje uit gelopen en een blokje om ( zonder hond ) geen kat gevonden
quote:matroesjka_ schreef op 18 september 2013 @ 23:41:

Je hond belonen dat hij het territorium goed bewaakt.

Ja man, super. Oh zo nodig ook in Nederland. Vooral onwijs aanmoedigen. Volgende keer een buitenspelende kleuter die een tuin binnen wandelt?

Ik vind niet dat TO verantwoordelijk is voor het feit dat die kat los loopt en dus gevaren oploopt, maar om de hond nou te gaan belonen?!

@TO, jeetje wat naar zeg. Ik zou ook de kat gaan zoeken. Kijk vooral onder struiken, auto's etc. Met een zaklamp (desnoods op je mobiel) moet dat wel lukken. Succes!
ik zie een tekkel nog geen kat dodelijk verwonden hoor
Zie je bloed sporen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Totaal eens met meds!!!
Trouwens een kat kan krijsen alsof ze gebeten zonder dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
misschien heeft ie een knauw gegeven of een staart te pakken gehad. Gegil van een kat klinkt al gauw dramatisch. Ga maar eens op een staart staan. Gevaarlijk is het als het een grote hond is die het dier in zijn bek neemt en nog even lekker heen en weer schudt.
Gelukkig geen grote hond dus en waarschijnlijk geen dodelijke beet. Hopen dat het beestje thuis kan komen :-/ ..
Ik forum dus pas nadat ik al buiten geweest ben, meds. MV, ik ken drie katten eigenaars in de buurt, die katten waren het niet.
en een kwade kat kan ook schreeuwen als een speenvarken
quote:Borodini_ schreef op 18 september 2013 @ 23:44:

Mijn hond is formaat tackel , vuulnisbakkie

Ben het gangetje uit gelopen en een blokje om ( zonder hond ) geen kat gevondenJe hebt nogal schik... hup naar buiten met zaklamp en nu ECHT goed kijken. Steek desnoods toch maar weer een peuk op...
ik zou met met een tekkel niet al teveel zorgen maken boro, die kan echt niet een kat doodbijten.
Een tekkel is een wandelend worstje...
arme Boro loopt nu in het donker te zoeken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven