hond in auto

01-01-2014 09:40 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.

Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.

Wat vinden jullie ?
.
Iones we hebben het over een HOND! een DIER ! geen kind wat in de auto zit.
Wat kan de dierenambulance doen dan? Heeft die de bevoegdheid om op basis van speculaties en vage vermoedens een auto open te breken? Ik zou daar toch echt niet blij mee zijn.

Als het zn afgelegen plek is dan kan de hond daar wel eens fijner hebben gezeten dan bij mensen thuis in een woonwijk.
quote:sole-mare schreef op 01 januari 2014 @ 11:23:

[...]

Ik ben er al aan gewend.
Vrede op aarde mensen

Iedereen een heel gelukkig, gezond, liefdevol en diervriendelijk 2014.

TO, vroeg om meningen en die heb ik oa. gegeven.

Ik ga nog even kijken of er wat opgeruimd moet worden na het oud en nieuw feest waar ik gisteravond was.

Voor de dierenliefhebbers, m'n honden waren niet alleen thuis, die waren bij mij
Niemand weet onder welke omstandigheden en hoe lang de hond in die auto zit behalve degene die hem erin heeft gestopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:iones schreef op 01 januari 2014 @ 11:25:

[...]

Valse aangiftes? Is dat niet strafbaar>? Zij riskeert daarmee meer als jij. De waarheid zal achterhalen. En dan hangt ze.Nou ja de politie en ik kunnen niet bewijzen dat het vals is, en dus laten ze ze gewoon steeds vervallen. Ze is nogal een taaie, dus de politie probeert wel wat dingen om haar aan te pakken, maar het wil geloof ik niet echt lukken.
Oh maar ik wil niet zeggen dat deze mensen hun hond zwaar verwaarlozen hoor. Kan ook een ondoordachte actie zijn dat ze die hond daarin hebben gelaten. Ik liep trouwens rond kwart over 7 met mijn hond. Topic had ik niet meteen geopend. Dus als die hond erin zit nog steeds vind ik 5 uur best lang. Of de eigenaar nu in die tussentijd misschien die hond heeft uitgelaten dat weet ik niet zeker, zou kunnen. Ik pak ook af en toe koffie of loop naar de keuken voor iets anders dus zit niet continu naar buiten te turen. M'n zusje is even douchen en dan kijken we samen nog even
.
quote:sole-mare schreef op 01 januari 2014 @ 11:25:

[...]

Ja dat zou je zeggen maar ik heb mijn hond gisteravond op tijd uitgelaten i.v.m. het vuurwerk dus hij was vanochtend echt wel weer aan een wandeling toe. Wij zijn bewust gister voor het vuurwerk nog even naar het bos geweest, hond ligt na een gebroken nacht voor pampus op de bank
quote:bankje schreef op 01 januari 2014 @ 11:25:

Iones we hebben het over een HOND! een DIER ! geen kind wat in de auto zit.En dus?
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 11:30:

Oh maar ik wil niet zeggen dat deze mensen hun hond zwaar verwaarlozen hoor. Kan ook een ondoordachte actie zijn dat ze die hond daarin hebben gelaten. Ik liep trouwens rond kwart over 7 met mijn hond. Topic had ik niet meteen geopend. Dus als die hond erin zit nog steeds vind ik 5 uur best lang. Of de eigenaar nu in die tussentijd misschien die hond heeft uitgelaten dat weet ik niet zeker, zou kunnen. Ik pak ook af en toe koffie of loop naar de keuken voor iets anders dus zit niet continu naar buiten te turen. M'n zusje is even douchen en dan kijken we samen nog even

Ik zou gewoon straks even gaan kijken en zit die hond daar nog steeds dan een briefje op de auto plakken.

Hoor je niet snel iets van de eigenaar dan zou ik de dierenambulance bellen voor advies.
Bedankt voor jullie meningen in ieder geval
.
quote:Trotter schreef op 01 januari 2014 @ 11:25:

[...]

Allemachtig, wat een aannames zeg. Deze hond heeft 'wel eens' de hele oudejaarsnacht in die bus gezeten? Ken jij de betekenis in deze context van de woorden "wel eens"?
Jaaaaaaaaaaa hallo korte lontjes, kom maar gewoon even LEUK doen, hier.
Kwart over 7 vind ik wel wat anders dan kwart voor 10 trouwens. Ik zou nog even luisteren (zonder hond ) en eventueel een briefje achterlaten
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 11:34:

[...]

Ken jij de betekenis in deze context van de woorden "wel eens"?

De betekenis waar jij op doelt, wordt alleen in dialect zo gebruikt. Wat deze zin al duidelijker kan maken is het woordje 'best':

De hond kan best wel eens de hele nacht in de bus hebben gezeten.
quote:vla-flip schreef op 01 januari 2014 @ 11:34:

Ken jij de betekenis in deze context van de woorden "wel eens"?Als je het bedoelt zoals ik denk dat je het bedoelt klopt je zin niet. Zoals het er nu staat kan die hond ook in 2003 of 2010 een keer op oudejaarsnacht in dat busje hebben gezeten.
Hup, ik zou nu checken of de hond er nog steeds zit en zo ja, dan bellen! Daar zijn die mensen voor, die bepalen wel of dit kan of dat ze moeten ingrijpen.. Ik snap niet dat je zo lang wacht.. Arm beest!
quote:laylalala schreef op 01 januari 2014 @ 11:37:

De betekenis waar jij op doelt, wordt alleen in dialect zo gebruikt. Wat deze zin al duidelijker kan maken is het woordje 'best':

De hond kan best wel eens de hele nacht in de bus hebben gezeten.Het verschil zit 'm vooral in 'kan hebben gezeten' t.o.v. 'heeft gezeten'.
quote:balalaika schreef op woensdag 01 januari 2014 11:41 Hup, ik zou nu checken of de hond er nog steeds zit en zo ja, dan bellen! Daar zijn die mensen voor, die bepalen wel of dit kan of dat ze moeten ingrijpen.. Ik snap niet dat je zo lang wacht.. Arm beest!Jep ik ga al.
.
quote:laylalala schreef op 01 januari 2014 @ 11:23:

[...]

Tijdens een hittegolf of iets dergelijks dan komen mijn schoonouders gewoon niet. Als het 'gewoon' een graad of 22 is, dan zetten ze de auto in de schaduw, laten ze een raampje open en gaan ze elke 20 minuten even kijken.
Ben benieuwd! Misschien begint jouw jaar wel met een goede daad :-)
Ach, beschaafd communiceren is in ieder geval niet het goede voornemen van enkelen op dit forum.

Helaas blijkt er meer aandacht besteed te worden aan dit gejengel en het overtuigen waarom iemand wel/ niet in actie komt dan dat er daadwerkelijk iets ondernomen is. Het is immer pas meer dan 5 uur geleden dat ontdekt is dat hond in bus zit.

Ik zal de krant morgen in de gate houden. Wanneer er een treurig geval over een hond in een bus in staat weet ik genoeg.
quote:Medina schreef op 01 januari 2014 @ 11:43:

[...]

[img]http://1.bp.blogspot.com/-9BUz4IJN6AY/U ... rlaten.jpg[/img]

In de zomer heeft mijn schoonvader een thermometer in de auto die hij met een app vanuit de woonkamer kan aflezen. Waardoor hij dus altijd op afstand in de gaten kan houden hoe warm het in de auto is.

Welk alternatief suggereer je? Dat mijn schoonouders van april tot

oktober niet op bezoek kunnen komen? Of dat ze, op het moment dat ze langskomen, hun honden die dat niet gewend zijn van 13:00 tot 20:30 alleen thuis laten zitten?
quote:troelalaaaatje schreef op 01 januari 2014 @ 11:46:

Het is immer pas meer dan 5 uur geleden dat ontdekt is dat hond in bus zit.Meer dan vijf uur geleden? Hoe kom je daar nou bij?
quote:balalaika schreef op woensdag 01 januari 2014 11:41 Hup, ik zou nu checken of de hond er nog steeds zit en zo ja, dan bellen! Daar zijn die mensen voor, die bepalen wel of dit kan of dat ze moeten ingrijpen.. Ik snap niet dat je zo lang wacht.. Arm beest!+ 1 !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven