hond in auto

01-01-2014 09:40 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.

Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.

Wat vinden jullie ?
.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:17:

Nee er is wel een klein raampje daar kon ik nu met licht doorheen kijken dat had ik vanmorgen miet gezien. Maar die vrouw zei ja mag zolang hij water en eten heeft . Ik zeg ja en uit laten enz? Hond kan z'n kont niet keren en wie zegt dat hij eten heeft. Ze zegt ja mag 24 u per dat in auto. Nou ja dan ben ik maar een muts maar ik vind dat idiootKon je eten en drinken zien?
Een bench moet niet te groot zijn, dus dat lijkt me niet heel verkeerd. Was hond nog steeds aan het blaffen? En waarom ben je uberhaupt zo dichtbij de auto gekomen, dat kan ook hardstikke stressvol zijn voor een hond..
Dat vind ik ook idioot, dat ze 24 uur aanhouden als termijn.

Is het echt een kist? Of een bench?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Auto openbreken en hond eruit halen.

Nee dat mag niet, blablabla maar als ik niet wist van wie die auto was zou ik dat toch doen.

Heb je een breekijzer? Sla anders een raampje in!
quote:Frizz schreef op woensdag 01 januari 2014 12:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "hond in auto"" class="messagelink">isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:17</a>:</b>

Nee er is wel een klein raampje daar kon ik nu met licht doorheen kijken dat had ik vanmorgen miet gezien. Maar die vrouw zei ja mag zolang hij water en eten heeft . Ik zeg ja en uit laten enz? Hond kan z'n kont niet keren en wie zegt dat hij eten heeft. Ze zegt ja mag 24 u per dat in auto. Nou ja dan ben ik maar een muts maar ik vind dat idioot</div></blockquote>Kon je eten en drinken zien? Nee hoor hem alleen blaffen enzo dus weet niet of dat er staat. Kan toch ook zijn dat het er niet staat? Maar maakt blijkbaar niet uit
.
quote:pocketsize schreef op woensdag 01 januari 2014 12:19 Een bench moet niet te groot zijn, dus dat lijkt me niet heel verkeerd. Was hond nog steeds aan het blaffen? En waarom ben je uberhaupt zo dichtbij de auto gekomen, dat kan ook hardstikke stressvol zijn voor een hond..Ik liet mijn hond daar uit en toen zag ik het en ja dan kijk ik nu toch nog even een keer
.
quote:Florienepien schreef op woensdag 01 januari 2014 12:20 Dat vind ik ook idioot, dat ze 24 uur aanhouden als termijn.

Is het echt een kist? Of een bench? Kist . Geen normale bench. En hallo ze hadden die hond toch niet in een kist hoeven doen. Achterbak is al klein
.
quote:Florienepien schreef op 01 januari 2014 @ 12:20:

Is het echt een kist? Of een bench?Ik vind het ook sneu, erg sneu, maar ze hebben wel een punt: het beest is niet in nood..
quote:Florienepien schreef op woensdag 01 januari 2014 12:20 Dat vind ik ook idioot, dat ze 24 uur aanhouden als termijn.

Is het echt een kist? Of een bench? Nee niet 24 uur aanhouden. Maakt niet uit hoeveel uur zei ze zolang hij maar eten krijgt enz. Saywhat?????
.
quote:Pinky.Bitch schreef op 01 januari 2014 @ 12:20:

Auto openbreken en hond eruit halen.

Nee dat mag niet, blablabla maar als ik niet wist van wie die auto was zou ik dat toch doen.

Heb je een breekijzer? Sla anders een raampje in!Had ik waarschijnlijk ook gedaan!! Als je soms op instanties en dergelijke moet wachten dan kan je erg lang wachten. Tegenwoordig word overal zo makkelijk over gedaan. En het maar raar vinden als een hond overlijd door bijvoorbeeld warnte terwijl omstanders wachten op de politie. Neehoor dan doe ik het liever zelf dan toekijken.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:20:

[...]

Nee hoor hem alleen blaffen enzo dus weet niet of dat er staat. Kan toch ook zijn dat het er niet staat? Maar maakt blijkbaar niet uit

Laat je niet afschepen door de telefoniste daar. Bel de politie 0900-8844, zeg dat je al urenlang geen eten en drinken ziet bij de hond en geen eigenaar, dat de hond er slecht uitziet en vraag of zij even willen komen kijken of alles in orde is.

Heb je het kentekennummer genoteerd?
quote:pocketsize schreef op woensdag 01 januari 2014 12:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Florienepien in "hond in auto"" class="messagelink">Florienepien schreef op 01 januari 2014 @ 12:20</a>:</b>

Is het echt een kist? Of een bench?</div></blockquote>Ik vind het ook sneu, erg sneu, maar ze hebben wel een punt: het beest is niet in nood.. Hoe weet je dat? Straks blijft die nog een week zitten? Hoeft niet maar weet ik niet toch? Misschien krijgt die geen eten en uitgelaten ? Ik dacht ze kunnen toch even eigenaar achterhalen en klaar? Maar nee zelfs dat niet. Nou ik vind dat gek
.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:22:

[...]

Kist . Geen normale bench. En hallo ze hadden die hond toch niet in een kist hoeven doen. Achterbak is al klein

Kist klinkt inderdaad naar. Nu maar hopen dat het echt de "eigen plek" van de hond is..

Ik zou niet meer dichtbij de auto komen, en zeker niet met je eigen hond!
Vernieling van andermans auto? Lekker terroristisch ben je dan bezig. Die eigenaar bepaalt zelf wel hoelang hij z'n hond daar in laat zitten. En het beest heeft waarschijnlijk gewoon op tijd eten en drinken gehad en dan zou je die auto gaan slopen?
Dus ze grijpen ook niet in na 24 uur? Een hond 24uur per dag in een opgesloten ruimte vind ik dierenmishandeling. Raar dat de dierenambulance dat goed vindt!

Och, een kist. Dat vind ik echt zielig. Je zou de politie nog kunnen bellen voor advies.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Dat is t punt er is helemaal geen termijn. Dat vroeg ik en als hij er morgen avond nog in zit? Ja mag zij ze zolang hij eten en drinken heeft. Huhhhhh en ja ik heb kenteken
.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:23:

[...]

Nee niet 24 uur aanhouden. Maakt niet uit hoeveel uur zei ze zolang hij maar eten krijgt enz. Saywhat?????Relax, ik vind het te gek voor woorden.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:23:

[...]

Nee niet 24 uur aanhouden. Maakt niet uit hoeveel uur zei ze zolang hij maar eten krijgt enz. Saywhat?????Heb je de naam van die troela? Ik krijg zin om zelf even te bellen.
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:25:

[...]

Hoe weet je dat? Straks blijft die nog een week zitten? Hoeft niet maar weet ik niet toch? Misschien krijgt die geen eten en uitgelaten ? Ik dacht ze kunnen toch even eigenaar achterhalen en klaar? Maar nee zelfs dat niet. Nou ik vind dat gekIk begreep van je dat wanneer hij 24 uur blijft zitten, ze hem eruit kunnen halen, maar misschien heb ik dat niet goed begrepen.
triest voor dat beest

ik laat mijn honden vrijwel nooit in de auto (alleen als ik bij de DA ben en betaal, zodat ik mijn handen vrij heb)

vrienden van mij namen de honden wel eens mee, ze wonen op anderhalf uur rijden

dan reden ze vooraf naar het bos en lieten de honden in de auto (schaduw en raam open) aan het einde van ons pad waar ze er zicht op hadden

hoop dat de hond snel geholpen wordt
Ik ga niet meer naar die auto want vind ik zielig voor de hond. Ik ga nu langs bureau rijden met zusje hier verderop en ga het vragen. Ik wil het face to face aanhoren dat het allemaal maar ok is blijkbaar
.
Nee niet na 24 uur dat vind ik dus een dingetje. Ze zegt het mag maakt niet uit hoe lang behalve bij hoge temperaturen dus ik zei ja maar ik zie geen eten en drinken? Wie zegt dat hij dat heeft dat kan toch nagecheckt worden. Ik zeg hondjes worden ook vast gebonden aan bomen dus hoezo ga je er vanuit dat hij eten en drinken heeft toen zei ze alleen ja ik ben t met je eens
.
Aanhouder wint. Het is tegenwoordig erg makkelijk om mensen af te schepen. Als je blijft bellen en je ongenoegen laat uiten dan geven ze uiteindelijk wel toe hoor. Ik zou ook gewoon de naam noteren en hun erop wijzen dat mits verkeerd afloopt jij wel even uitlegt met wie jij hebt gesproken en wie geen hulp wilde verlenen.

Ik ben nogal een kreng wat dat betreft i know. Merk het steeds vaker je hoeft alleen maar een beetje uit je stekker te gaan en opeens krijg je je zin.

Vind het iig allang goed van je dat je om die hond bekommerd!
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 12:30:

Nee niet na 24 uur dat vind ik dus een dingetje. Ze zegt het mag maakt niet uit hoe lang behalve bij hoge temperaturen dus ik zei ja maar ik zie geen eten en drinken? Wie zegt dat hij dat heeft dat kan toch nagecheckt worden. Ik zeg hondjes worden ook vast gebonden aan bomen dus hoezo ga je er vanuit dat hij eten en drinken heeft toen zei ze alleen ja ik ben t met je eensAh bah, nou hoop dat ze op het politiebureau ander nieuws hebben.
Ik had gelijk al de dierenbescherming gebeld; een dier hoort niet in een auto opgesloten te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven