hond in auto
woensdag 1 januari 2014 om 09:40
Even een vraagje om te kijken wat jullie vinden.
Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.
Wat vinden jullie ?
Ik laat net mijn hondje uit en ik slaap bij mijn zusje en zwager. Toen ik met haar liep, liep ik langs een afgelegen busje en hoorde een hond heel hard blaffen. Maar kon niks zien want het busje heeft achter geen ramen. Maar goed daar zit dus een hond in. Het is in deze straat erg afgelegen en ik heb het idee dat die hond daar dus al een tijdje ziet. In ieder geval ik 'denk' de hele nacht. Misschien omdat diegene bij visite is of omdat die hond hard blafde vanwege het vuurwerk maar dat vul ik nu in. Maar ik zeg net wel tegen mijn zusje als die hond er over een paar uur nog in zit dan ga ik wel even bellen? Is dat te voorbarig of niet? Ik vind het raar namelijk als je een hond helemaal afgesloten opsluit in een auto.
Wat vinden jullie ?
.
woensdag 1 januari 2014 om 09:42
woensdag 1 januari 2014 om 09:42
woensdag 1 januari 2014 om 09:46
Nee precies en ik weet natuurlijk niet zeker of het hondje er al de hele nacht in zit maar ik heb het vermoeden van wel. Jammer dat ik niet kan kijken want nu kan ik niet zien of het hondje water of eten heeft of een mandje of wat dan ook. Maar sowieso het busje heeft geen ramen dus het hondje zit in een ruimte waar het pikkedonker is. Het is een erg afgelegen parkeerplek en heb niet het idee dat iemand alleen even iets halen is. Ik ga over een paar uur checken ik heb liever dat ik het in de gaten houd dan dat ik er niets mee doe.
.
woensdag 1 januari 2014 om 09:47
quote:elninjoo schreef op woensdag 01 januari 2014 09:46 Wellicht logeert de eigenaar bij mensen in jullie straat en willen zij geen hond binnen. Het is niet warm, dus de hond loopt geen risico.Klopt maar vind ik dan nog wel een rare actie maar het is nog vroeg daarom wacht ik ook even maar als het vanmiddag nog zo is.... Vind ik het toch wel een beetje verwaarlozing maar goed ik kan ook slecht tegen dat soort dingen.
.
woensdag 1 januari 2014 om 09:57
woensdag 1 januari 2014 om 10:03
Mag hopen, dat die hond er vannacht niet in heeft gezeten, dat lijkt mij met alle geluiden en het kunnen zien van alle flitsen van een oudejaarsavond en nacht een verschrikking geweest te zijn voor hem.
Ik zou in ieder geval zelf een duidelijk briefje onder de ruitenwisser doen en een melding maken. Die melding voor als de hond wel de hele oudejaarsnacht erin heeft gezeten.
Waarom vanmiddag pas? Als de hond een paniekerige nacht heeft gehad, dan kan hij nu ook blaffen, omdat hij nodig moet. Happy is hij niet iig.
Ik zou in ieder geval zelf een duidelijk briefje onder de ruitenwisser doen en een melding maken. Die melding voor als de hond wel de hele oudejaarsnacht erin heeft gezeten.
Waarom vanmiddag pas? Als de hond een paniekerige nacht heeft gehad, dan kan hij nu ook blaffen, omdat hij nodig moet. Happy is hij niet iig.
woensdag 1 januari 2014 om 10:04
quote:Maaique schreef op 01 januari 2014 @ 09:42:
Ja bellen als het over een paar uur nog zo is.
Misschien heeft ie er al de hele nacht gezeten en heeft hij geen water ofzo.
Of misschien is z'n baas net ff een half uurtje we en gaan ze zo (spullen pakken na logeer partij ofzo) niet dat ik dat niet afkeur maar ok..
Hoe moet je als hondenbezitter dan nog even spullen pakken? Jij keurt dus elke minuut die een hond alleen in de auto doorbrengt af?
Edit: ik kan me niet voorstellen dat een hond die nu nog voluit blaft, een hele nacht in de auto heeft doorgebracht. Ik zou eerder verwachten dat die paniekerig piept.. Als ie al geluid maakt..
Ja bellen als het over een paar uur nog zo is.
Misschien heeft ie er al de hele nacht gezeten en heeft hij geen water ofzo.
Of misschien is z'n baas net ff een half uurtje we en gaan ze zo (spullen pakken na logeer partij ofzo) niet dat ik dat niet afkeur maar ok..
Hoe moet je als hondenbezitter dan nog even spullen pakken? Jij keurt dus elke minuut die een hond alleen in de auto doorbrengt af?
Edit: ik kan me niet voorstellen dat een hond die nu nog voluit blaft, een hele nacht in de auto heeft doorgebracht. Ik zou eerder verwachten dat die paniekerig piept.. Als ie al geluid maakt..
woensdag 1 januari 2014 om 10:08
Mijn hond(en) verblijven ook regelmatig in de auto. Soms als we bij iemand op visite zijn en om een bepaalde reden toch de honden meegenomen hebben. Soms als ik een spoortje voor ze aan het uitleggen ben. Soms omdat ik met een van de honden bezig ben en de ander op zijn beurt moet wachten.
Vaak vinden de honden het juist prima in de auto. We zijn een keer op vakantie geweest naar een huisje met omheining (speciaal voor hondenliefhebbers). Ondanks de 1200m2 die ze ter beschikking hadden lagen ze bijna de hele vakantie in de openstaande auto.
Ik zou er zelf niet gelijk iets achter zoeken dus. kijk in de zomer is het natuurlijk een ander verhaal bij een dichte auto.
Vaak vinden de honden het juist prima in de auto. We zijn een keer op vakantie geweest naar een huisje met omheining (speciaal voor hondenliefhebbers). Ondanks de 1200m2 die ze ter beschikking hadden lagen ze bijna de hele vakantie in de openstaande auto.
Ik zou er zelf niet gelijk iets achter zoeken dus. kijk in de zomer is het natuurlijk een ander verhaal bij een dichte auto.
woensdag 1 januari 2014 om 10:08
Auto staat er nog en het was een uur geleden dus dat even spullen pakken dat valt wel af. Ik ga in ieder geval vanmiddag kijken en tja zit die hond erin maak ik wel een melding denk Just in case want ik vind het een beetje vreemd als je zo makkelijk je hond in een auto stopt. Ook al is het omdat de hond niet welkom was bijv bij familie of omdat de hond blafde dan nog vind ik het vreemd. Een hond is ook bang in een auto voor vuurwerk, hier werd ook aardig wat afgestoken in de buurt.
Maar wie weet is het busje zometeen wel weg
Maar wie weet is het busje zometeen wel weg
.
woensdag 1 januari 2014 om 10:09
woensdag 1 januari 2014 om 10:10
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat die hond heel de auto ondergescheten heeft. Want dit geeft mij geen goed gevoel. Ik laat mijn honden 's nachts niet achter in de auto, aan mijn nooit nie!
Als die hond niet welkom was in dat huis, dan was ik weer naar huis gegaan met de hond of ik was zelfs helemaal niet gekomen.
Hou het in de gaten hoor! Dit mag niet te lang duren. Mensen willen persé een hond hebben maar ze willen er niets voor doen of laten.
Als die hond niet welkom was in dat huis, dan was ik weer naar huis gegaan met de hond of ik was zelfs helemaal niet gekomen.
Hou het in de gaten hoor! Dit mag niet te lang duren. Mensen willen persé een hond hebben maar ze willen er niets voor doen of laten.
woensdag 1 januari 2014 om 10:12
Overigens werkt het volkomen negeren van een hond die panisch is voor vuurwerk vaak het beste hoor. Dus ze opsluiten (als zou ik dat dan niet in een auto doen waar je geen toezicht op hebt) en negeren werkt beter dat er naast gaan zitten en troosten. dan verpest je het pas echt voor de rest van hun leven. Want je doet niets anders dan het paniekerige gedrag belonen.
woensdag 1 januari 2014 om 10:15
quote:baukje schreef op 01 januari 2014 @ 10:12:
Overigens werkt het volkomen negeren van een hond die panisch is voor vuurwerk vaak het beste hoor. Dus ze opsluiten (als zou ik dat dan niet in een auto doen waar je geen toezicht op hebt) en negeren werkt beter dat er naast gaan zitten en troosten. dan verpest je het pas echt voor de rest van hun leven. Want je doet niets anders dan het paniekerige gedrag belonen.Je hebt helemaal gelijk, hoewel ik net ookwel sneu vind als een hond urenlang in paniek in een dichte bus doorbrengt..
Overigens werkt het volkomen negeren van een hond die panisch is voor vuurwerk vaak het beste hoor. Dus ze opsluiten (als zou ik dat dan niet in een auto doen waar je geen toezicht op hebt) en negeren werkt beter dat er naast gaan zitten en troosten. dan verpest je het pas echt voor de rest van hun leven. Want je doet niets anders dan het paniekerige gedrag belonen.Je hebt helemaal gelijk, hoewel ik net ookwel sneu vind als een hond urenlang in paniek in een dichte bus doorbrengt..
woensdag 1 januari 2014 om 10:20
quote:iones schreef op woensdag 01 januari 2014 10:16 Een bange hond laat je in zijn vertrouwde omgeving, maar niet in de auto.
Mijn honden zitten ook wel eens te wachten in de auto. Maar niet urenlang! Daarom. Mijn hondje heb ik ook meegenomen en hier zijn ook katten dus als mijn hondje niet mee kon dan had ik haar thuis gelaten in haar vertrouwde omgeving maar niet in een auto. Al dat vuurwerk hoor je ook in een auto en dan kan je geen kant op.
Mijn honden zitten ook wel eens te wachten in de auto. Maar niet urenlang! Daarom. Mijn hondje heb ik ook meegenomen en hier zijn ook katten dus als mijn hondje niet mee kon dan had ik haar thuis gelaten in haar vertrouwde omgeving maar niet in een auto. Al dat vuurwerk hoor je ook in een auto en dan kan je geen kant op.
.
woensdag 1 januari 2014 om 10:20
quote:isa__88 schreef op 01 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Geen idee want ik zit nu binnen.
Dat lijkt me wel belangrijk...
ik liet mijn hond toen ze jonger was ook regelmatig kort achter in de auto, vond ze prima. Ze ging dan lekker slapen en keek verstoord op als ik weer terugkwam, was echt haar plekje. Ken meer mensen -vaak met een busje- die hond overal mee naartoe nemen, maar hond heeft wel "zijn plek" in een bus, die gaan niet overal mee naar binnen, en dat kan ook prima met dit weer.. Als het nou warm en zonnig was, was het een ander verhaal.
[...]
Geen idee want ik zit nu binnen.
Dat lijkt me wel belangrijk...
ik liet mijn hond toen ze jonger was ook regelmatig kort achter in de auto, vond ze prima. Ze ging dan lekker slapen en keek verstoord op als ik weer terugkwam, was echt haar plekje. Ken meer mensen -vaak met een busje- die hond overal mee naartoe nemen, maar hond heeft wel "zijn plek" in een bus, die gaan niet overal mee naar binnen, en dat kan ook prima met dit weer.. Als het nou warm en zonnig was, was het een ander verhaal.