hond nooit buiten

15-06-2020 22:25 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Al sinds ik klein ben heb ik altijd honden gehad (ben nu 18), mijn hele familie is gek op honden en vaak adopteren wij honden die opzoek zijn naar een nieuw huisje.

Nu woont er sinds n jaar ongeveer een nieuw gezin bij ons in het dorp die ook 2 honden hebben. Af en toe zagen we in het begin de jongste kinderen met de oudste hond lopen (toen was de 2e hond er nog niet), maar dat was het ook eigenlijk wel en het was een te grote hond voor ze en konden hem eigenlijk niet aan. Toen de puppy erbij kwam waren ze dagelijks wel 10x buiten, maar na een maand of 2 zagen we ze nooit. De ouders zie je sowieso nooit met de honden.

Nu loop ik wel eens langs dat huis of speel ik buiten met mijn honden en dan zie ik die hond boven in n kamer bij het raam op zn voorpoten staan met de gordijnen vrijwel dicht. De hond komt ook vaak maar 1 keer per dag even 5 minuutjes buiten. Ook hebben mensen gezien dat als de hond is buiten is, dat hij wel eens geschopt word. Hierover is een aantal keer melding gedaan door mensen, ook is er aangebeld en gevraagd of anderen eens de hond mogen uitlaten of ermee mogen spelen, maar deze mensen moesten er niks van hebben.

Hier zit ik dus al een hele tijd mee, omdat ik het zo ontzettend zielig vind dat zo’n hond nooit buiten komt en alleen maar boven in n kamertje zit. Ik zou met alle liefde zo’n hond in huis willen nemen en hem vertroetelen. Een hond word niet zomaar uit huis geplaatst, maar ik word hier oprecht verdrietig van. Is er iets wat ik hieraan kan doen? :/
Ik zal het wel hierbij laten en met mijn buurtbewoners samen kijken of we nog wat kunnen doen. Dankjewel voor de reacties en de tips! Als er hopelijk maar wel word begrepen dat het gewoon pijnlijk is zo’n hond elke dag daar te moeten zien staan en ik gewoon met mijn liefde voor honden hier wat aan wilde doen.
ivylady93 schreef:
16-06-2020 17:21
Ik zal het wel hierbij laten en met mijn buurtbewoners samen kijken of we nog wat kunnen doen. Dankjewel voor de reacties en de tips! Als er hopelijk maar wel word begrepen dat het gewoon pijnlijk is zo’n hond elke dag daar te moeten zien staan en ik gewoon met mijn liefde voor honden hier wat aan wilde doen.
Dus nu ga je de rest van je buurt er ook bij betrekken? Leuk buurtje hoor..
ivylady93 schreef:
16-06-2020 17:21
Pas maar op dat ze je niet echt zat worden. Sporen doe je iig niet helemaal.
Nemain• schreef:
16-06-2020 17:35
Pas maar op dat ze je niet echt zat worden. Sporen doe je iig niet helemaal.
Inderdaad, drammen onder het mom van dierenliefde en proberen toch haar zin te krijgen. Ik had haar allang de wacht aangezegd.
Mijn buurtbewoners waren degene die hiermee begonnen hoor, hebben samen afgesproken dat we er wat aan gaan doen 😂 We zien met zn allen wat er gebeurd en willen er ook met zn allen wat aandoen, hier zijn we het dus ook allemaal met elkaar eens.
ivylady93 schreef:
16-06-2020 20:47
Mijn buurtbewoners waren degene die hiermee begonnen hoor, hebben samen afgesproken dat we er wat aan gaan doen 😂 We zien met zn allen wat er gebeurd en willen er ook met zn allen wat aandoen, hier zijn we het dus ook allemaal met elkaar eens.
Hebben jullie geen levens ofzo? Beetje vreemd om jullie normen qua honden uitlaten aan andere dorpsbewoners op te leggen.
ivylady93 schreef:
Leuk. Gezellig samenspannen. Dat zal er vast voor zorgen dat die mensen open gaan staan voor jullie opgedrongen hulp.
Die hond komt toch in ieder geval 5 minuten per dag buiten, dus je topictitel is onzinnig. Misschien is het wel een hele ouwe hond, en wil/kan ie niet langer dan 5 minuten naar buiten. En misschien gaat ie wel vaker dan één keer per dag 5 minuten naar buiten, dat weet je niet. Of je moet echt niks beters te doen hebben dan die rare nieuwe bewoners de hele dag in de gaten houden natuurlijk maar dan loop je weer de kans dat jij binnenkort het mikpunt wordt van misplaatst medeleven omdat jij de hele dag binnen zit te koekeloeren naar de hond van de buren en er wordt gefluisterd dat je man je slaat.
Deze honden worden niet goed behandeld.
Maar voor de wet is het voldoende. Denk maar niet dat iemand iets kan doen op een legale manier.

Er is maar één manier om de honden te helpen: ze stelen en ergens anders onderbrengen. Maar de wet doet NIETS voor dieren. HELEMAAL NIETS.
Rooss4.0 schreef:
16-06-2020 17:04
De wet denkt daar anders over. En jij weet helemaal niet of een hond dat wel of niet wil, je projecteert je eigen gevoelens naar een dier en dat is nooit handig.

Hoe dan ook, je kunt hier niks mee.
En eerlijk, als ik jouw buurvrouw was had ik je -als je bij mij aan de deur kwam met je klachten- onmiddellijk rechtsomkeert laten maken. Ik hou niet van dat gebemoei.
Tsja maar dat jij niet uitblinkt in je liefde
Voor dieren is allang bekend gezien je reacties in het topic over de hond Tommy.

To, goed juist dat je je om die honden bekommert.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Goed voor je dieren zorgen houdt zoveel meer in dan een bak eten.
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Een tip heb ik zo 1,2,3 ook niet maar
Dat het je ontzettend frustreert snap ik
Heel goed.
Ontzettend spijtig dat dit wettelijk gezien niet onder verwaarlozing of mishandeling valt. Want dat het verwaarlozing is, is zeker.
Een hond dient ook lichamelijke en geestelijke uitdaging te krijgen...
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
ivylady93 schreef:
Maar houden jullie dan 24 uur per dag dat huis in de gaten?
pipootje schreef:
16-06-2020 21:23
Maar houden jullie dan 24 uur per dag dat huis in de gaten?
Zitten momenteel toch in quarantaine, dus momenteel wel ja. Het valt nu sowieso dus erg op.
ivylady93 schreef:
16-06-2020 21:29
Zitten momenteel toch in quarantaine, dus momenteel wel ja. Het valt nu sowieso dus erg op.
Maar je ziet hun voor en achterdeur tegelijk ? Je zit om 6 uur al te kijken en om 23.00 nog?
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2020 20:59
Die hond komt toch in ieder geval 5 minuten per dag buiten, dus je topictitel is onzinnig. Misschien is het wel een hele ouwe hond, en wil/kan ie niet langer dan 5 minuten naar buiten. En misschien gaat ie wel vaker dan één keer per dag 5 minuten naar buiten, dat weet je niet. Of je moet echt niks beters te doen hebben dan die rare nieuwe bewoners de hele dag in de gaten houden natuurlijk maar dan loop je weer de kans dat jij binnenkort het mikpunt wordt van misplaatst medeleven omdat jij de hele dag binnen zit te koekeloeren naar de hond van de buren en er wordt gefluisterd dat je man je slaat.
Als je mijn topic hebt gelezen, lees je dat deze puppy net een jaar bij deze mensen is en dus niet oud is. Na een jaar merk je echt wel op of iemand vaak met zijn hond buiten is. Zeker als 10+ mensen hetzelfde opmerken. Gedraag je niet alsof je me kent, alsof ik een gekke stalker ben? Ik kom nou eenmaal genoeg buiten met mijn honden om dit telkens weer te zien.
pipootje schreef:
16-06-2020 21:31
Maar je ziet hun voor en achterdeur tegelijk ? Je zit om 6 uur al te kijken en om 23.00 nog?
Het gaat niet alleen om mij? Heb al zo’n 20x gezegd dat over een jaar verspreid hier veel meer meldingen over zijn gedaan van vele buren. Het gaat om het leven van deze hond en niet om het zogenaamde stalkgedrag van mij of wie dan ook. Er word hier nu gemikt op mij, totaal geen zin in. Ik geef tenminste om zo’n beestje en zijn welzijn. Bemoei aub met een ander topic als er alleen maar zulke reacties komen. I
Maar je zegt dat er dagelijks gebeld wordt met 144, wat zeggen zij er dan van?
Prinsesmaxima2019 schreef:
16-06-2020 21:20
Een tip heb ik zo 1,2,3 ook niet maar
Dat het je ontzettend frustreert snap ik
Heel goed.
Ontzettend spijtig dat dit wettelijk gezien niet onder verwaarlozing of mishandeling valt. Want dat het verwaarlozing is, is zeker.
Een hond dient ook lichamelijke en geestelijke uitdaging te krijgen...
Inderdaad. Vele begrijpen niet dat een hond zoveel meer nodig heeft. Dit ras is ook nog is een border collie. Prachtige, grote hond. Heb er zelf ook ooit 1 gehad en deze was zo speels en had veel beweging nodig. Het doet mij gewoon erg veel en wil dan juist helpen.
rozadefloza schreef:
16-06-2020 21:53
Maar je zegt dat er dagelijks gebeld wordt met 144, wat zeggen zij er dan van?
Er word niet dagelijks gebeld met 144. Een paar keer is ernaar gebeld, maar deze mensen doen echt niet veel als een hond gewoob eten en drinken krijgt. Dieren hebben weinig rechten in dit land.
Maar de hond niet uitlaten valt onder dierenverwaarlozing. Zijn ze wel langs geweest?
rozadefloza schreef:
16-06-2020 22:27
Maar de hond niet uitlaten valt onder dierenverwaarlozing. Zijn ze wel langs geweest?
Ja alleen ‘hij komt wel buiten’. De jongste kinderen zijn de enige die ermee lopen maar dan ook alleen op het stukje gras voor het huis en echt max 5 min. Ze kunnen er weinig aan doen op deze manier.
ivylady93 schreef:
16-06-2020 22:40
Ja alleen ‘hij komt wel buiten’. De jongste kinderen zijn de enige die ermee lopen maar dan ook alleen op het stukje gras voor het huis en echt max 5 min. Ze kunnen er weinig aan doen op deze manier.
Aanleggen met die kinderen dan.
Wat een raar dorp met rare dorpsbewoners zeg.
Geeft wel een hele andere kijk op de term buurtwacht... De horror...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Geen arme honden, maar arme mensen. Jee, wat een bemoeizieke buren zeg! Je trekt allerlei conclusies die je helemaal niet kunt trekken en je bepaalt dat jouw standaard van dierenliefde de enige juiste is.
-Je zegt de honden geen aandacht krijgen. Onzin natuurlijk, want ze zijn met 2 honden. Die hebben dus elkaar. Wie zegt dat die twee honden binnen niet lekker met elkaar spelen?
-Je zegt dat de honden niet buitenkomen. Dat is natuurlijk ook onzin, die honden komen echt wel 3x per dag buiten minimaal om te schijten. Of gaan 2 grote honden op de kattenbak?
-Je vindt de hond zielig omdat die uit het raam kijkt en vindt dat de hond een smachtende blik werpt naar de buurhonden? Weer projecteer je jouw gevoelens op die hond. Ik heb hier ook een hond die het heel gezellig vindt om naar buiten te kijken. Niks zieligs aan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven