Hond op bank?
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:43
Hier echt niet. Ik heb middelgrote rassen en ze blijven lekker op de grond (of nou ja, in hun eigen mand dus). Het meubilair is van mij.
Ze lopen dagelijks los in het bos of een groot park, ik vind het echt niet hygienisch om ze op de bank te hebben.
Wel ga ik regelmatig even bij ze op de rond zitten voor een goeie knuffelsessie.
Ze lopen dagelijks los in het bos of een groot park, ik vind het echt niet hygienisch om ze op de bank te hebben.
Wel ga ik regelmatig even bij ze op de rond zitten voor een goeie knuffelsessie.
Zeg maar Spijker.
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:44
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:47
Toen ik vroeger twee honden had ( en daarvoor één hond) mochten ze dat niet.
Belangrijkste reden: bezoek zit daar niet op te wachten. Omdat er ook mensen bestaan die niet van honden houden en zodat de honden niet het idee krijgen dat hun plek wordt ingenomen door bezoek of vriend ofzo.
Verder redenen: slijtage bank, modderpoten en dominantie: honden op een lager niveau. (Overigens geen problemen met dominantie).
Honden hadden een eigen crapaud in de kamer op rustige plek waarvan ze alles in de gaten konden houden.
Belangrijkste reden: bezoek zit daar niet op te wachten. Omdat er ook mensen bestaan die niet van honden houden en zodat de honden niet het idee krijgen dat hun plek wordt ingenomen door bezoek of vriend ofzo.
Verder redenen: slijtage bank, modderpoten en dominantie: honden op een lager niveau. (Overigens geen problemen met dominantie).
Honden hadden een eigen crapaud in de kamer op rustige plek waarvan ze alles in de gaten konden houden.
De toekomst is niet meer wat het was
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:47
quote:redbuIIetje schreef op 20 oktober 2015 @ 09:43:
Ik zou 'n hond niet op de bank willen: haren, vies, stank.
Zorg wel dat je hond niet in de kamer kan als jij weg bent of slaapt, want anders springen ze nog op de bank.
Onzin. Een hond kun je gewoon opvoeden, zeker in zulke eenvoudige dingen.
Wat lastiger is voor veel honden is eten op tafel laten staan. Elke hond kun je leren om een kwartier alleen te blijven met wat eten, maar veel langer is vaak lastig voor ze. Maar een bank heeft echt geen 'magische aantrekkingskracht', als je ze leert dat ze daar niet horen, dan blijven ze er wel weg. Tenzij je misschien een asielhond ofzo hebt die jarenlang op de bank mocht, dan krijg je het er natuurlijk niet meer zomaar uit.
Ik zou 'n hond niet op de bank willen: haren, vies, stank.
Zorg wel dat je hond niet in de kamer kan als jij weg bent of slaapt, want anders springen ze nog op de bank.
Onzin. Een hond kun je gewoon opvoeden, zeker in zulke eenvoudige dingen.
Wat lastiger is voor veel honden is eten op tafel laten staan. Elke hond kun je leren om een kwartier alleen te blijven met wat eten, maar veel langer is vaak lastig voor ze. Maar een bank heeft echt geen 'magische aantrekkingskracht', als je ze leert dat ze daar niet horen, dan blijven ze er wel weg. Tenzij je misschien een asielhond ofzo hebt die jarenlang op de bank mocht, dan krijg je het er natuurlijk niet meer zomaar uit.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:50
quote:lautjje16 schreef op 20 oktober 2015 @ 09:46:
Dankje voor de reacties!! Ik neigde zelf ook meer naar niet op de bank.
Maar vind het altijd lastig omdat je een puppy graag op de bank wil maar als grote hond niet meer.
Maar idd slim om gewoon teknuffelen op de grondHet is wel beter om het hem als pup gelijk te leren.
Dankje voor de reacties!! Ik neigde zelf ook meer naar niet op de bank.
Maar vind het altijd lastig omdat je een puppy graag op de bank wil maar als grote hond niet meer.
Maar idd slim om gewoon teknuffelen op de grondHet is wel beter om het hem als pup gelijk te leren.
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:51
Hier mag ze op de bank. Ik heb een middelgroot ras. Vind het wel zo gezellig maar meestal ligt ze toch in haar mand. Sochtends mag ze even in bed komen knuffelen.
Bezoek dat er niet op zit te wachten zit ik zelf ook niet op te wachten. Allergieën en angst daargelaten.
Maar de mensen die ik ken zijn niet bang voor haar en de mensen met allergieën vinden de hond fantastisch en slikken een antihistamine pilletje en knuffelen toch.
Bezoek dat er niet op zit te wachten zit ik zelf ook niet op te wachten. Allergieën en angst daargelaten.
Maar de mensen die ik ken zijn niet bang voor haar en de mensen met allergieën vinden de hond fantastisch en slikken een antihistamine pilletje en knuffelen toch.
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:53
Honden horen niet op de bank (en op/in bed). Er zijn tegenwoordig prima “ligmeubels” en kussens e.d. voor honden te koop, waar ze heel comfortabel op hun eigen plek kunnen verblijven, dus nergens voor nodig ze op de bank te laten bivakkeren.
Ben wel eens bij mensen thuis geweest waar ik een rechte stoel aangeboden kreeg, want de vrije plek op de bank was “van de twee honden”. Vind ik echt de omgekeerde wereld.
Ben wel eens bij mensen thuis geweest waar ik een rechte stoel aangeboden kreeg, want de vrije plek op de bank was “van de twee honden”. Vind ik echt de omgekeerde wereld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:53
dinsdag 20 oktober 2015 om 09:59
Hier wel op de bank. Wij hebben niet echt een grote hond. Ik vind dat heerlijk als hij naast of op me ligt te slapen 's avonds. Als er bezoek is dan is het afhankelijk van het bezoek. Van sommige familieleden weten we dat ze een beetje schrik voor honden hebben dus dan blijft hij gewoon op de grond en kan hij in zijn eigen mandje gaan liggen. Maar we krijgen ook wel eens bezoek (mijn schoonzus bijv) die helemaal gek met hem zijn en hem zelf ook uitnodigen om bij ze te komen liggen.
Verder gewoon goed ervoor zorgen dat je de bank regelmatig onthaart. Elke dag ga ik er met de kappersbezem overheen. En dan is ie weeer schoon. Werkt prima.
Verder gewoon goed ervoor zorgen dat je de bank regelmatig onthaart. Elke dag ga ik er met de kappersbezem overheen. En dan is ie weeer schoon. Werkt prima.
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:03
quote:second13 schreef op 20 oktober 2015 @ 09:53:
Honden hier mogen op de bank als hun eigen deken er op ligt en wij ze uitnodigen. Bezoek in huis? Deken in de mand en hond daar of op de grond. Werkt prima en niets zo heerlijk dan n avondjevtv kijken met een hond tegen je aan
Hier idem. Al komt er hier nog al eens bezoek die de hond zelf uitnodigen om bij ze te komen zitten.
Honden hier mogen op de bank als hun eigen deken er op ligt en wij ze uitnodigen. Bezoek in huis? Deken in de mand en hond daar of op de grond. Werkt prima en niets zo heerlijk dan n avondjevtv kijken met een hond tegen je aan
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:04
Mijn hond komt niet op de bank (of op bed, of überhaupt boven). Hij heeft nog nooit op de bank gelegen en hij taalt er niet naar. Het komt niet eens in hem op. Toen hij pup was, vond ik dat wel moeilijk. Het is heel makkelijk om zo'n klein hondje even op schoot te nemen. Maar ik was consequent: hond niet op de bank en ook niet op schoot op de bank. Als ik hem op schoot wilde nemen, ging ik op de grond zitten.
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:07
Als ze jong zijn, is het erg verleidelijk inderdaad maar ik heb ze ook altijd op mijn knieën op schoot genomen. Bij hun eigen plekje.
Het lijkt me ook niet erg hygiënisch.
Daarnaast ben ik persoonlijk van opvatting dat honden geen schoothondjes/ knuffeldieren zijn. Daar zullen heel wat mensen anders over denken.
Het lijkt me ook niet erg hygiënisch.
Daarnaast ben ik persoonlijk van opvatting dat honden geen schoothondjes/ knuffeldieren zijn. Daar zullen heel wat mensen anders over denken.
De toekomst is niet meer wat het was
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:14
Never, ik heb geen grote hond maar de bank is voor ons en hij heeft een heerlijke mand om in te ronken en vaak ligt hij op het kleed onder de tafel in de kamer. Helaas is het met onze hond wel zo dat ,,zodra ik uit zicht ben hij van de gelegenheid misbruik maakt en op de bank springt. 't Is niet anders, het is een moeilijk opvoedbaar hondje
Als ik de kamer verlaat en hij is in de kamer dan breng ik hem even naar de keuken die ik kan afsluiten want honden op de bank vind ik vies bovendien slijt een bank daar ook sneller van ( denk aan harde nagels e.d. ).
Als ik de kamer verlaat en hij is in de kamer dan breng ik hem even naar de keuken die ik kan afsluiten want honden op de bank vind ik vies bovendien slijt een bank daar ook sneller van ( denk aan harde nagels e.d. ).
dinsdag 20 oktober 2015 om 10:20
bij mij liggen ze op de bank tussen ons in. (Klein ras) en ze mogen op de bank omdat ik dat gezellig vind. En zij kennelijk ook.
de bank is van leer, dus makkelijk schoon te maken en er liggen fleece dekens op, die we elke week verversen. dat werkte makkelijker voor ons dan plaids. Komt er 1x per jaar officieel visite? (zoals mijn ouders)
Geen nood: verse fleece erop, of helemaal niets (en dan mogen ze ook niet op de bank) en de visite zit zonder hondeharen aan de koffie.
mijn vriendinnen hebben zelf ook allemaal honden die ook allemaal op de bank mogen, maar als zij komen zitten we sowieso aan de tafel in de leefkeuken met een pot thee.
maar jouw huis, jouw regels. En daar hebben honden zich gewoon aan te houden.
de bank is van leer, dus makkelijk schoon te maken en er liggen fleece dekens op, die we elke week verversen. dat werkte makkelijker voor ons dan plaids. Komt er 1x per jaar officieel visite? (zoals mijn ouders)
Geen nood: verse fleece erop, of helemaal niets (en dan mogen ze ook niet op de bank) en de visite zit zonder hondeharen aan de koffie.
mijn vriendinnen hebben zelf ook allemaal honden die ook allemaal op de bank mogen, maar als zij komen zitten we sowieso aan de tafel in de leefkeuken met een pot thee.
maar jouw huis, jouw regels. En daar hebben honden zich gewoon aan te houden.