Hond/pup en werken
maandag 22 juli 2019 om 16:18
Hoi allemaal,
Op dit moment hebben we een oude hond..die vooral nog slaapt
en verder niet zoveel meer doet. We zijn alvast aan het bedenken of er wel of niet een nieuwe hond zou komen straks als deze er niet meer is. Toen we deze hond als pup kregen hadden we allebei andere werktijden waardoor hij niet meer daj 2 ochtendjes alleen was. Nu werkt mijn man 5 dagen en ik 3. Kinderen zijn thuis vanaf 15.00 (komen zelf naar huis, gr 7/8). De oude hond kan dit prima. Maar zou het met deze tijden haalbaar zijn om volgend jaar aan een pup te beginnen? Mochten we het zo gepland krijgen dat we de hond net voor de zomervakantie krijgen dan ben ik 6 weken thuis en mijn man kan 3 tot 4 weken erna vrij nemen. En voor daarna bv iemand regelen die hem rond de middag uitlaat? Is dit haalbaar of zou een hond dan nog steeds teveel alleen zijn?
Op dit moment hebben we een oude hond..die vooral nog slaapt
maandag 22 juli 2019 om 22:20
Wat goed dat je er van te voren over nadenkt en je huiswerk doet. Het eerste jaar zal een uitdaging zijn, maar het kan zeker wel. Het gaat ‘maar’ om 3 dagen. Een groot verschil is al of de hond in een bench zit, of in een grotere ruimte zoals een puppyren en daar een hondentoilet heeft (kijk hoe de fokker dit in het nest doet). Gevulde kong en genoeg kauwmateriaal geven na de uitgebreide ochtendwandeling en het komt goed.
Het ras maakt ook veel verschil: het ene ras is zelfstandiger dan het ander en ook groot verschil wat betreft energieniveau.
Kijk bijvoorbeeld eens op de site Oopooh; daar zoeken ouderen een oppashond. Of vraag rond in de buurt waar je woont of iemand op wil passen.
En ook belangrijk: zoek een goede fokker. Lees je in en zorg dat je geen broodfokpup koopt.
Het ras maakt ook veel verschil: het ene ras is zelfstandiger dan het ander en ook groot verschil wat betreft energieniveau.
Kijk bijvoorbeeld eens op de site Oopooh; daar zoeken ouderen een oppashond. Of vraag rond in de buurt waar je woont of iemand op wil passen.
En ook belangrijk: zoek een goede fokker. Lees je in en zorg dat je geen broodfokpup koopt.