Hond verveelt zich
woensdag 30 juli 2014 om 15:49
Hallo
Mijn hondje (Shih ztu) van 1,5 jaar verveelt zich snel. Hij word dan lui en gaat wat hangen in zijn mandje. Ik maak veel tijd voor hem vrij (samen wandelen, samen naar zee, samen spelen etc) want het is mijn kleine grote vriend
. Alleen als ik de was strijk bijvb of iets anders gaat hij zich vaak weer snel "vervelen". Gelukkig maakt hij niks kapot alleen ik vind het zo jammer dat hij dan zo lui word.
Hij heeft genoeg speeltjes maar kijkt deze niet aan, behalve als ik ze gooi of televisie kijk gaat hij ermee spelen.
Wat kan ik mijn hond laten doen of geven zodat hij zich minder verveelt als ik even met wat anders bezig ben?
Dankjewel alvast voor het antwoorden
Mijn hondje (Shih ztu) van 1,5 jaar verveelt zich snel. Hij word dan lui en gaat wat hangen in zijn mandje. Ik maak veel tijd voor hem vrij (samen wandelen, samen naar zee, samen spelen etc) want het is mijn kleine grote vriend
Hij heeft genoeg speeltjes maar kijkt deze niet aan, behalve als ik ze gooi of televisie kijk gaat hij ermee spelen.
Wat kan ik mijn hond laten doen of geven zodat hij zich minder verveelt als ik even met wat anders bezig ben?
Dankjewel alvast voor het antwoorden
woensdag 30 juli 2014 om 15:54
Dan heb je het getroffen. Als mijn hond zich verveelde dan kwam hij me pesten, knagen aan m'n kuiten of mijn knie verdween tussen zijn kaken en een lol dat hij dan had. Tssjk, vervelio. Kon nooit eens rustig zitten met die grapjas in de buurt.
Geitje heeft gelijk, botjes zijn belangrijk, niet alleen om hem iets te doen te geven, maar ook voor zijn gebit.
Geitje heeft gelijk, botjes zijn belangrijk, niet alleen om hem iets te doen te geven, maar ook voor zijn gebit.
woensdag 30 juli 2014 om 16:00
quote:MarianneDavids schreef op 30 juli 2014 @ 15:53:
Geef hem zo'n lekkere grote kluif van buffelhuid.
[img]http://www.madeby-us.nl/wp-content/uplo ... 09/bot.jpg[/img]
Zoiets als op het plaatje geeft hij niks om/lust hij niet
.
Waar kan ik zon grote kluif krijgen? Dat is wel een idee
.
Geef hem zo'n lekkere grote kluif van buffelhuid.
[img]http://www.madeby-us.nl/wp-content/uplo ... 09/bot.jpg[/img]
Zoiets als op het plaatje geeft hij niks om/lust hij niet
Waar kan ik zon grote kluif krijgen? Dat is wel een idee
woensdag 30 juli 2014 om 16:00
quote:typmiep87 schreef op 30 juli 2014 @ 15:56:
Nou, soms ben ik een middag bezig met poetsen of iets ik noem maar iets en hangt hij de hele middag in zijn mand ook gaat hij dwangmatig zichzelf wassen zoals zijn voorpootjes.
Zolang hij zijn voorpootjes niet kaal likt en hij stopt als je hem roept, is er weinig dwangmatigs aan. Het wassen kan ook heel prima vermaak zijn natuurlijk: iets dat hij zelf fijn/leuk vindt om te doen als hij niet door jou bezig wordt gehouden.
En een hond die gezond is, actief, waar mee gespeeld wordt en die mee op stap gaat, mag best lekker lui in z'n mand liggen meuren de hele dag als dat een keer zo uit komt. Niks mis mee.
Nou, soms ben ik een middag bezig met poetsen of iets ik noem maar iets en hangt hij de hele middag in zijn mand ook gaat hij dwangmatig zichzelf wassen zoals zijn voorpootjes.
Zolang hij zijn voorpootjes niet kaal likt en hij stopt als je hem roept, is er weinig dwangmatigs aan. Het wassen kan ook heel prima vermaak zijn natuurlijk: iets dat hij zelf fijn/leuk vindt om te doen als hij niet door jou bezig wordt gehouden.
En een hond die gezond is, actief, waar mee gespeeld wordt en die mee op stap gaat, mag best lekker lui in z'n mand liggen meuren de hele dag als dat een keer zo uit komt. Niks mis mee.
woensdag 30 juli 2014 om 16:03
quote:bij_zonder schreef op 30 juli 2014 @ 16:00:
[...]
En een hond die gezond is, actief, waar mee gespeeld wordt en die mee op stap gaat, mag best lekker lui in z'n mand liggen meuren de hele dag als dat een keer zo uit komt. Niks mis mee.Oke fijn om te lezen dat het normaal is dat hij zo lui is
[...]
En een hond die gezond is, actief, waar mee gespeeld wordt en die mee op stap gaat, mag best lekker lui in z'n mand liggen meuren de hele dag als dat een keer zo uit komt. Niks mis mee.Oke fijn om te lezen dat het normaal is dat hij zo lui is
woensdag 30 juli 2014 om 16:35
Honden slapen/luieren nu eenmaal een groot deel van de dag.
Ken je het merk "kong"? Dat is speelgoed van heel stevig rubber waar je een botje of snoepje in kan verstoppen. Oppashond hier is een minuut of 20 zoet met een dentastix verstopt in een kongbot.
Verder hoeft hij niet de hele dag entertaining, lekker wandelen en hem fijn laten chillen. Hij klinkt inderdaad als een lekker relaxed beest, ik hou ervan.
Ken je het merk "kong"? Dat is speelgoed van heel stevig rubber waar je een botje of snoepje in kan verstoppen. Oppashond hier is een minuut of 20 zoet met een dentastix verstopt in een kongbot.
Verder hoeft hij niet de hele dag entertaining, lekker wandelen en hem fijn laten chillen. Hij klinkt inderdaad als een lekker relaxed beest, ik hou ervan.
woensdag 30 juli 2014 om 16:44
Klinkt mij als een doodnormale hond in de oren. Ik heb zelfs het vermoeden dat hond wel eens denkt hè hè eindelijk ff liggen en niksdoen. Dat gespeel de hele tijd, wordt ze nou nooit eens moe?
Ik denk ook dat verveling zich op een andere manier uit dan lekker ergens gaan liggen en aan poot/nagelverzorging doen.
Ik denk ook dat verveling zich op een andere manier uit dan lekker ergens gaan liggen en aan poot/nagelverzorging doen.
woensdag 30 juli 2014 om 17:00
Ik denk dat je er niks achter moet zoeken. Mijn chihuahua doe je geen plezier met een bal of een lekkere wandeling die vind een warme deken veel lekkerder. Knuffelen of tegen je aanliggen daar geniet hij van. Sommige hondjes zijn nou eenmaal wat 'luier'. Ook niet ieder mens barst uit elkaar van de energie. Als je echt denkt dat je hond zich verveeld is het dan niet een optie om er een ander hondje of poesje bij te nemen zodat ze met zn tweetjes kunnen spelen
woensdag 30 juli 2014 om 17:15
Honden slapen gemiddeld 18 uur per dag en zijn echt niet de hele dag bezig.
Momenteel heb ik 5 honden. Die zouden zich kapot vervelen als ik jou mag geloven! Die voeren de hele dag niks uit als ik ze niet mee naar het bos neem!
Het likken aan de pootjes kan een uiting zijn van een voedselallergie. Heeft je hond vaak last van zijn oren? En hoe ziet de huid in de oksels en liezen er uit?
Momenteel heb ik 5 honden. Die zouden zich kapot vervelen als ik jou mag geloven! Die voeren de hele dag niks uit als ik ze niet mee naar het bos neem!
Het likken aan de pootjes kan een uiting zijn van een voedselallergie. Heeft je hond vaak last van zijn oren? En hoe ziet de huid in de oksels en liezen er uit?
woensdag 30 juli 2014 om 18:18
Hier is de hond wel een groot gedeelte van de dag actief. Maar die zit overdag als we geen tijd voor haar hebben ook gewoon buiten. Dan ziet ze van alles en is dus ook druk met alles. Dan komt er weer een hond of nog leuker een brommertje voorbij waar ze dan langs de afrastering mee moet rennen dan moet ze zich weer met de katten of de kippen bemoeien. Iedere keer als er iemand buiten een klusje heeft moet ze 'helpen'.
Nu sluit ik me bij de voorgangers aan dat er niets mis is met een hond die ook uren ligt te slapen. Maar deels kan het inderdaad natuurlijk ook wel uit niets beters te doen voorkomen. Kun je de hond ook niet buiten laten lopen waar ze wat meer prikkels krijgt?
Verder kan inderdaad een kluifje of een bal/blok met kleine gaatjes waar je wat brokjes in kunt doen wat tijd verdrijf geven. Hier speelt de hond ook in haar eentje met een kapotte bal. Schud die op en neer en laat de bal dan al schuddend los waardoor die wegvliegt en dan rent ze er zelf weer achter aan.
Nu sluit ik me bij de voorgangers aan dat er niets mis is met een hond die ook uren ligt te slapen. Maar deels kan het inderdaad natuurlijk ook wel uit niets beters te doen voorkomen. Kun je de hond ook niet buiten laten lopen waar ze wat meer prikkels krijgt?
Verder kan inderdaad een kluifje of een bal/blok met kleine gaatjes waar je wat brokjes in kunt doen wat tijd verdrijf geven. Hier speelt de hond ook in haar eentje met een kapotte bal. Schud die op en neer en laat de bal dan al schuddend los waardoor die wegvliegt en dan rent ze er zelf weer achter aan.
woensdag 30 juli 2014 om 18:27
Wat maakt dat jij denkt dat hij zich verveelt? Shiz zijn ook luie honden. Inderdaad, bot is al genoemd, kong is al genoemd en je hebt ook hersen spelletjes voor honden. Puzzels enz. Een hond kun je het beste geestenlijk moe maken. Een wandeling van 1,5 uur worden ze minder moe van dan van 10 min intensief trainen.
woensdag 30 juli 2014 om 18:32
Mensen denken nogal eens dat slapen/luieren de uitzonderingssituatie is, en actief zijn de regel. Dat is niet zo, en bij roofdieren zie je dat het duidelijkst terug: alleen actief doen als het nodig is, en verder zo min mogelijk energie verspillen. Dat een huisdier het wat al te makkelijk krijgt, en daardoor net als mensen tot een vetbol op pootjes kan uitgroeien is waar, maar het is nog geen reden om te denken dat je hond 20 uur per dag in de weer moet zijn.
woensdag 30 juli 2014 om 20:55
Onze hond, een Stafford, gaat om half negen 's morgens in zijn mand liggen en binnen 5 minuten ligt hij keihard te snurken. Om 10.00 uur moet ik meneer wakker maken voor een flinke wandeling en daarna ligt ie op de bank of op zijn kussen in de kamer. Voor de rest van de dag is het wandelen of chillen of lekker kluiven en af en toe even spelen.
Hele relaxte hond, ook als pup was hij ontzettend rustig in huis. Zorg voor een lekkere kluif en een Kong (is al eerder gezegd geloof ik) en verder gewoon genieten van je hond.
Hele relaxte hond, ook als pup was hij ontzettend rustig in huis. Zorg voor een lekkere kluif en een Kong (is al eerder gezegd geloof ik) en verder gewoon genieten van je hond.
Enjoy the little things in life