Honden die blaffen in hun slaap en andere vertederdingen

25-11-2009 19:50 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit is een béétje een zwijmeltopic maar dat moet kunnen!

Als ik zit te werken liggen mijn honden ergens verspreid door de kamer te slapen. Maar soms, zoals net, begint er eentje te blaffen in zijn slaap. Het zijn van die ieniemienieblafjes, heel zachtjes en hoog. En dan raak ik zo vertederd Dan kan ik niet anders dan stoppen met werken en naar mn hond kijken.

Suf he

Wat zijn jouw vertederdingen? (zielige verhalen over vogeltjes in de kou en dergelijke toegestaan, net als alle huisdierenschattigheden en kinderdingen)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heel lief topic, maar mis nu ineens heel erg mijn oude oma hondje
Awh, dat is zielig, Lunaan :(.

Vertederend: baby-schildpadden. Oh, en dit topic:

cute overload
Sowieso, babydieren..... Zit nu te kijken naar Animal Planet, 2 baby-ijsberen..... Mijn vader zei: "Kijk!" Mijn eerste reactie was: "OOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHH!!!!"
Laatst zat ik een boek te lezen met mijn lieve poezebeest op schoot en de tranen rolden over mn wangen, zo´n zielig stukje. Poes kijkt me aan, komt overeind geeft me een kopje en likt zo ineens een traan van mn wang af. *smelt*. Oke het zal zijn omdat het lekker zout is maar toch...

Trouwens dromende honden, hand vasthoudende oma's en opa's ik vind het ook allemaal zó lief. Ben echt een softie!
quote:rocky2008 schreef op 25 november 2009 @ 20:10:

Wat ik zo leuk vond van mijn Dusty, moge hij nu rusten in vrede, was het feit dat als hij in de auto zat, hij zo stoer mee kon leunen in de bochten, zo'n schattig gezicht was dat. Of het feit, dat hij nooit ver uit mijn buurt bleef en hierdoor altijd los kon lopen, zonder hondentraining waren we zo aan elkaar verknocht dat hij altijd naar me luisterde. Hij heeft me twee keer gered van een één of andere gek die me wat wilde doen door woest blaffend op die persoon af te rennen. Hij waarschuwde me midden in de nacht toen ik net alleen woonde dat er iemand in de hal was die er niet hoorde door zachtjes waarschuwend te grommen.Oh héérlijk. Wat heb ik laatst gelachen om dat mee leunen in de bochten van mijn honden (met z'n tweeën synchroon ) . Zo komisch! Echt geweldig.
Die lieve omaatjes komen mij dan weer volkomen onbekend voor, hier woont alleen de chagrijnige soort geloof ik

Ook heel lief: mijn ene hond heeft een knuffelblok dat eigenlijk een babyspeelding is: het is zacht en als je er hard in knijpt komt er een muziekje uit. Dat weet hij en soms speelt hij het voor zichzelf. Letterlijk. Hij pakt het speelblok, neemt het mee naar zijn mand en bijt er dan net zo lang in totdat het muziekje begint te spelen. Dan legt hij zijn koppie op het blok en zijn oogjes vallen dicht. Net zo lang totdat het muziekje afgelopen is, dan bijt hij er weer net zo lang in totdat het gaat spelen.

Oftewel: hij verzorgt zijn eigen wiegelied. *smelt*
quote:Spijker schreef op 25 november 2009 @ 23:07:

Die lieve omaatjes komen mij dan weer volkomen onbekend voor, hier woont alleen de chagrijnige soort geloof ik

Ook heel lief: mijn ene hond heeft een knuffelblok dat eigenlijk een babyspeelding is: het is zacht en als je er hard in knijpt komt er een muziekje uit. Dat weet hij en soms speelt hij het voor zichzelf. Letterlijk. Hij pakt het speelblok, neemt het mee naar zijn mand en bijt er dan net zo lang in totdat het muziekje begint te spelen. Dan legt hij zijn koppie op het blok en zijn oogjes vallen dicht. Net zo lang totdat het muziekje afgelopen is, dan bijt hij er weer net zo lang in totdat het gaat spelen.

Oftewel: hij verzorgt zijn eigen wiegelied. *smelt*

Aaaah, wat schattig Spijker, ik zie het zo voor me.

Gisteravond kwam mijn hond ook weer dr knuffels en aaitjes halen, lekker voor me op de bank gelegen. En dan gaat die enorme kop omhoog, en dan krijgt het vrouwtje ook kusjes...
Ik kan helemaal smelten,als ik zie hoe mijn hond met een bloedgang over het land rent, haar staartje als een klein vlaggetje achter zich aan wapperen.

Die rent om het rennen zelf,samen met haar veel grotere speelkameraad,d modderkluiten tot achter de oren.

Als wandelmaatje en ik samen achter de honden lopen en we zien de billen van de honden,ik kan ze wel uittekenen,compleet met de dwarrels in hun vacht.
Ik vind het juist minder vertederend als mijn honden keiharde scheten laten in hun slaap. Snurken kunnen ze ook heel hard. Soms lastig combineren met thuiswerken, omdat je het gesnurk op de achtergrond hoort als ik aan het bellen ben.

Wat ik wel weer aandoenlijk vind, als ik ze van een afstandje zie lopen, en dan van achteren. Het zijn engelse bulldogs, en ze hebben van die heerlijke waggelkontjes.
Wat een heerlijk topic. Daar krijg ik echt een glimlach van op mijn gezicht. Het is ook zo herkenbaar.

Ik ben een verschrikkelijke muts met mijn katten en vroeger met de hond. Dat geblaf en geloop in z'n slaap was zo schattig, daar kon ik echt naar blijven kijken.

Mijn katten zijn echt een stel drollen bij elkaar. De grote dikke kater wil alleen maar knuffelen en komt altijd heerlijk dicht bij me liggen. Het mooist is als we samen op de bank liggen. Dat ligt ie ongegeneerd op z'n rug op mijn buik.

Mijn andere katje is heel gevoelig voor mijn stemming. Als ik verdrietig of ziek ben, kruipt ze direct bij me en overlaad me met kopje. Het mustje is alleen wat onhandig en valt wel eens naar beneden als ze op de vensterbank wil springen. Ik vind dat zo zielig en vertederend
Ik heb 2 katten. Als ze elkaar zitten te wassen zitten ze allebei te zwijmelen, alsof ze zwaar verliefd op elkaar zijn. Het is dat ik weet dat ze allebei geholpen zijn:) Het wassen mondt ook altijd uit in stoeien. In mijn appartement kunnen ze helemaal rond lopen, dan zie je eerst de ene voorop rennen en dan komen ze terug, rent ineens de ander voorop:)

De ene kat is niet echt een knuffelkat, in de zin dat ze liever zelf bepaald wanneer er geknuffeld wordt. (Helaas is dat soms ook midden in de nacht:( ). Maar als ze dan komt knuffelen en ik zie hoe ze geniet, voelt het echt alsof ik een kadootje van haar krijg:) Dat ze me mee laat genieten hoe zij geniet zeg maar:)

Die andere kat is altijd in voor een knuffelpartij.
Mijn hond speelt ook zelf met zijn balletje. Ik leg het dan voor zijn neus neer, en hij duwt ertegen. Of met een poot. En dan rol ik het weer terug. Echt interactie, haha.

Soms sta ik af te wassen in de keuken, en dan voel ik ineens dat balletje tegen mijn voet. Staat ie daar in de deuropening hoopvol te kijken..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ook mijn boxertje zie foto had van die schattige blafjes en trappelde ook veel ik zijn slaap grappig he dat die beesten dromen over tja dat weet je natuurlijk niet.

Vreselijke scheten laten kon die ook zo erg dat je er bijna voor moest vluchten en de ramen open om te luchten.....

fener dat franse bulletje ziet er ook erg lief uit!
Mijn hondje, mops, gaat zo lief zijn kopje schuin houden als ik met hem praat.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
aaaghhh. zo herkenbaar dit topic.

mijn hond maakt ook hoge blaf en piepgeluidjes in haar slaap. ook rent ze wat af. voetjes blijven maar trappelen.

als ik of mijn vriend het huis verlaten om naar het werk oid te gaan, dan moet ze er bij zijn als we elkaar een zoen geven. en op het moment supreme dan pakt ze snel haar stoffen bal en begint heel hard te schudden en speels te grommen. best irritant maar ook wel lief. want ze is dan helemaal blij als zij ook een kus op haar hoofd krijgt... *love*

en het met je mee gaan van bank naar eettafel oid ook zo herkenbaar, en dan voornamelijk steeds die kop zo dicht mogelijk bij de voeten. maar agh, houdt mijn voeten warm. toch moet ik er niet aan denken iedere keer mijn hoofd daar neer te leggen.
Ik raakte enige tijd vertederd door een nieuwsbericht, dat een bejaarde vrouw de brandweer had gebeld, omdat ze dacht dat haar tv in brand stond, maar het was zo'n open haard programma.

En ik kan ook vertederd raken van mijn Gizmo. Als ze slaapt bijv en snurkt. Of als ze, zodra ik uit mijn werk kom, bij mij komt liggen. En dan ff met haar koppie tegen de mijne aan wrijft, om me te begroeten.

Ze slaapt ook vaker bij mij, maar haar wegsturen kan ik niet, dus ja dan slaap ik soms maar wat minder goed. Van haar kan ik het hebben.

Of haar miauwtje als ze nog slaapt en ik maak haar wakker.

Ze vind het ook heerlijk om op haar buik geaaid te worden.
Vertederend: het programma Hello Goodbye.

Hoewel... er was net een man, he-le-maal in tranen want zijn vrouw had een cruise gemaakt met haar zus, maar zónder hem. Hele man was er helemaal van ondersteboven. Dat was eerst ook zielig, aandoenlijk en vertederend, maar op een gegeven moment dacht ik echt: "Dude, get a grip."

Maar goed, dat is dus weer offtopic .
Leuk topic!

Ik zwijmel als mijn hond en poes elkaar "begroeten". Poes komt naar binnen, hond rent er blij op af en gaat poes helemaal aflebberen. Poes draait haar kopje in de juiste stand, oogjes dicht, helemaal genieten. Vervolgens gaat ze de poten van hond schoonlikken. En loopt dan steeds onder de hond door.

Gek stel
Ook zo fijn: gisterenavond sta ik onder de douche voordat ik naar bed ga. Als ik de slaapkamer inloop zijn de honden alvast naar bed gegaan. Ze liggen naast mn bed, allebei diep in slaap. Ik zie dat ze het merken dat ik binnen kom, maar de reageren nauwelijks. Alsof ze alleen even registreren: ah, daar is t mens ook. Mooi zo, nacht.
Ons Bobje niest als ze blij is

We hebben haar geadopteerd nadat opa overleden was (afgelopen februari). We hadden haar nog geen week, toen ik op de bank lag bij mijn ouders en mijn moeder enthousiast op me af kwam om me een kus te geven....ggggRRROM Zo lief dat ze me toen al meteen wilde beschermen! En als ze weer in slaap is gesukkeld en wild begint te blaffen als ze erachter komt dat er een 'vreemde' in de huiskamer staat. Of dat ze de dag wel lang genoeg vindt, en zo de deur naar de slaapkamer open duwt.... al moet ik zeggen, nu we een kanarie in de huiskamer hebben staan, wil ze niet meer naar de slaapkamer, lief he.,..
Mijn kat haalt met z'n voorpootje het laatste restje melk uit mijn glas en likt dan z'n pootje af. Ik kan hem gewoon niet straffen, het is zo'n leuk gezicht!
Honden, die bijna hun staarten van hun lijf kwispelen, als ze bovenaan de strandafgang, van de lijn mogen.

Je ziet ze gewoon lachen als ze met een rotvaart het strand oprennen.

Op het strand zie je ook nooit vechtende honden, terwijl werkelijks alles doorelkaar loopt. Het is ff ruiken, stukje rennen, beetje spelen en hup.... weer achter het baasje aan.

Echt een genot om naar te kijken.
Onze hond kan ook zo lief zijn. Iedere keer als ie merkt dat ik thuis kom staat ie bij de achterdeur en zodra ik dan naar binnen ga rent ie naar z'n deken, bal of bijtring (als ie die al niet vast heeft). Dan piept ie eerst van blijdschap en blijft rondjes om me heen lopen tot ik m'n jas enzo weg heb gehangen. Als ie z'n bal vast heeft laat ie um dan voor je voeten vallen (of op je voeten wat nogal pijnlijk is want het is een bal van touw, best zwaar dus) en kijkt ie er naar van trap um dan. Staat al helemaal in de startblokken. Bij z'n deken wacht ie net zolang dat je erop gaat staan. En als je er vanaf gaat zodra hij wil trekken kijkt ie echt zo zielig van waarom nou.

En op de bank wil zo dicht mogelijk tegen je aan kruipen en soms klimt ie helemaal op me en begint ie m'n oor ofzo te likken.

Soms geef ik um ook een massage bij z'n oren of rug en dan gaat ie er vaak helemaal voor staan omdat ie het zo lekker vind en gromt dan ook zachtjes.

Hij piept trouwens ook in z'n slaap enzo. Soms maak ik um dan wakker en dan kijkt ie echt helemaal verbaasd
Mijn pup kan zo schattig met zijn pootjes over zijn neus heen gaan , alsof ie 1 van zijn tenen in zijn mond stopt en met de rest van de tenen over zijn neus aait..

Zo sweet
Veel honden (en kattenliefhebbers) hier. Gelukkig maar. Veel mensen zien ze alleen als overlast geven in de zin van poepende en herriemakende dieren.

Maar ze kunnen zoveel vreugde geven. Geld voor vele dieren trouwens.

Wat ik me ook nog zo goed van mijn Dusty kan herinneren, is dat hij me altijd overal volgde. Dus ook toen ik ging schaatsen. Ik schaatste weg en meneer rende mee, het ijs op waar hij nog nooit op geweest was. De verbazing op de snoet toen ik stopte en hij dat niet kon....

Het was een boerenfox, trouwens. Heb veel honden gekend, maar hij was mijn trouwe maatje, 14 jaar lang. Mis hem nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven