Hondenafweermiddel

19-03-2008 19:43 35 berichten
Sinds een jaar heb ik een schattig klein huisje in een schattig klein straatje. Mijn voortuintje is precies een stoeptegel diep: stelt niks voor, maar net genoeg grond om wat plantjes te laten groeien, zodat het schattige huisje er nog schattiger uitziet.

Wat echter een heel stuk minder schattig is, zijn de honden die elke ochtend tegen mijn voortuintje aanpiesen en enorme dampende drollen tussen de schattige plantjes achterlaten.

Nu kan ik een dag uittrekken om achter de voordeur te gaan posten om te kijken welke onverlaat de darmen van zijn hond niet in bedwang kan houden, maar eerlijk gezegd kan ik mijn dag leuker besteden. Vraag dus: welk kruid of ander middel werkt ècht, lang en effectief tegen honden?
Alle reacties Link kopieren
Haha, bekogelen met hun eigen drollen! Helaas heb ik de baasjes nog nooit kunnen betrappen, maar je zou er inderdaad bijna gooi-neigingen van krijgen!

Als ik nu ook nog eens wist van wie de katten waren, dan ging ik ze de drollen persoonlijk even langsbrengen, eens kijken of ze het zo prettig vinden als het bij hun in hun tuin ligt!
Hallo Onderdezon....ik heb zelf een hond, maar ik moet zeggen, dat ik het eens ben met je kritiek.... Ik wil niet hebben dat mijn hond op het trottoir zijn behoefte laat doen, en al helemaal niet in andermans tuin.

Zelf heeft hondlief die behoefte ook niet; hij is gewoon gewend in het bos zijn behoefte te doen, waar niemand er last van heeft..maar zelf heb ik wel vaak drollen van andermans honden op het trottoir bij mij voor de deur leggen. Ergernis, last van andere honden dus.

Ik kan je alleen maar gelijk geven, dat je er iets tegen wil doen, en ik denk dat de baas aanspreken nog het beste middel is...

Succes! Nicole
Wat tegen katten in je tuintje helpt, is koffieprut. Je weet wel: de prut die overblijft na het koffie zetten. Strooi dit op verschillende plekken door je tuin.

Tegen honden weet ik niks. Alleen dat je hun baas moet aanspreken over het associale gedrag. Maarja, die honden poepen daar als jij het niet ziet natuurlijk.
Mijn buren hadden hun voortuintje idd met satheprikkers be"plant" ongeveer om de 5 cm een prikkertje, helemaal in het vierkant zeg maar. Het zag er tijdelijk niet uit, maar de katten zijn wel weggebleven.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
wat gewoon het allerbeste werkt is even een stroomdraadje spannen. 10 cm. vanaf de grond. een keer neusje er tegenaan en hondje komt niet meer in je tuin.

zorg wel voor een weideklok of een stroomklok. dat je geen 220 er opzet zeg maar

wij hebben een weideklok met stroomdraden rond ons vogelhok, er komt geen kat, vos of wat ook in de buurt....
quote:Star schreef op 19 maart 2008 @ 20:05:

Satéprikkers. Zit niet lekker Heb ik ook gedaan ziet er niet uit en ze worden gewoon omver gekrabt. Misschien overgaan op glasscherven?
Ik hou niet zo van honden en hoewel elektrische schokken en glasscherven me ergens een sadistisch genoegen bezorgen, hoef ik niet per se permanente schade bij die beesten aan te richten. Dus bedankt voor de tips jongens, maar ik ga het eerst met die minder schokkende middelen proberen .

En mocht ik het toevallig zien gebeuren, zal ik er natuurlijk wat van zeggen. Jammer genoeg heb ik echt nog nooit iemand kunnen betrappen. Toch maar gaan posten dan.
wij hadden om te voorkomen dat onze honden mijn achtertuin omploegden (houden van graven) schrikdraad gezet. van die goedkope van zo'n tuinwinkel. iets van 30 euro was het.

brengt geen schade aan de dieren en na 1 keer weten ze het meestal wel. geeft hetzelfde gevoel als dat je zelf een statische schok krijgt door bv de auto enzo. dus niet echt veel pijn. helpt echt heel goed.
Ik zoek naar een oplossing om de buurtkatten te weren om mijn stellage in de tuin als krabpaal te gebruiken

Het is een houten stellage waar je je afvalbakken onder kwijt kunt in de tuin. En aan één van de palen is héél erg gekrabt op dit moment. Aangezien er erg regelmatig een buurtkat in mijn tuin zit (wat ik vooralsnog geen groot probleem vind alhoewel ik hem/haar liever kwijt dan rijk ben) vermoed ik dat de kat deze paal tot zijn krabpaal verkozen heeft. Maar dit wil ik toch zo gauw mogelijk stopzetten.

Wie heeft tips? Het moet niet giftig zijn voor katten, honden, vogels of mensen.....
waarom zet je niet gewoon een hekje om je tuin? Ik neem aan dat de honden niet over het hekje heen springen om in je tuin te gaan schijten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven