Hondentrimmer...welke?

20-09-2012 08:46 10 berichten
Hoi!

Mijn hond is een mix van verschillende rassen. Vw vachtproblemen willen we het behoorlijk kort houden. Maar, ze heeft zo'n dikke vacht, met de trimmer die we nu hebben kunnen we er nauwelijks tot niet doorheen komen, haar vacht is namelijk erg wolachtig.

Wie heeft er een tip voor een goede hondentrimmer? Ik wil het nl graag zelf doen daar de hondensalons hier in de omgeving erg duur zijn en je een afspraak minimaal een half jaar van te voren moet maken als dat al kan, de meeste nemen niet eens nieuwe honden aan. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft, een schapenscheerder krijgt ten slotte ook zijn schapen geschoren, dus mijn wollige hond moet ook lukken...toch;-)?
Alle reacties Link kopieren
Waar kom je vandaan?
In de zomer hebben de trimsalons het razend druk, maar het zal nu toch wel wat meevallen?

In welke regio woon je?
In welke regio woon je?

Ik hoor juist dat trimmers het minder druk hebben op het moment

www.abhb.nl/ voor een lijst met de hondentrimmers die zijn aangesloten bij de abhb.
Volgens mij zoekt ze een trimapparaat en niet een trimsalon!

Staat volgens mij gewoon in de OP.

Heb je nu al een professioneel scheerapparaat voor honden?

Met mijn vorige hond deed ik het met een trimmer voor mensen, maar die liep ook vast. Heb er toen 1 aangeschraft voor honden en dat werkte wel. Maar goed, als het zo'n niet door te komen vacht is dan heb je misschien iets beters nodig. Iets met veel vermogen in ieder geval.
Ik heb even gekeken bijvoorbeeld agradi.nl verkoopt wat duurdere tondueses. Misschien kan je hun een mail sturen wat je het beste voor jouw hond kan kopen?
Als je in de regio Rotterdam woont weet ik een goede trimsalon waar men ervaring heeft met langharige honden, je moet er ook wel ruim vantevoren afspreken, kosten voor een middelgrote hond met lang haar ongeveer 70 Euro. Ik spreek altijd meteen de volgende trimbeurt af.
verba volant, scripta manent.
Je kunt ook googlen op schapenscheermachine.
Bedankt voor snelle reacties:-). Ik woon niet in nederland, dus bij de nederlandse salons vind ik de reistijd iets te lang:-), en zoals gezegd doe ik het liever zelf.

Ik ga eens kijken bij agradi.nl. iets kopen in NL is geen probleem voor me.

Ik heb nu wel een trimmer-tondeuse voor honden, maar die was niet zo duur, niet van een speciaal merk ofzo, dus ik vrees ook niet zo goed;-).
Let vooral op de motorinhoud, hoe minder watt hoe minder krachtig de machine is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven