hondenverzekering!!

18-12-2012 13:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een verzekering voor mijn hond afsluiten,nu heb ik al een offerte bij petplan aangevraagd.Maar die vergoeden niet de kosten van zijn blaasproblemen.Mijn hond heeft afgelopen jaar vaak last gehad van zijn blaas.Maar als hij weer last zou krijgen en we naar de da moeten gaan,vergoeden ze deze kosten niet.Tja wat heb ik dan aan zo,n verzekering.Of weet iemand hier mss een andere goede verzekering voor mijn hond die wel gewoon alles vergoed?
Ik ga het eens vragen aan de dierenarts, of die dat weet.
Elke maand een bedrag opzij zetten is een prima oplossing. En je kan de dierenarts vragen, mocht je meteen de volgende maand al een dikke rekening krijgen, of je gespreid mag betalen.
Ik heb een huisdierenverzekering bij de OHRA afgesloten voor mijn pup. Hierin worden ook de vaccinaties tot 50 euro vergoed en de sterilisatie. Met die twee dingen haal ik sowieso de betaalde premie's er het eerste jaar al uit. Ik betaal 21 euro per maand. Tot nu toe ben ik tevreden, ik declareer online en binnen 4 dagen staat het op de rekening.
Er valt zoveel buiten die verzekeringen.. en dan nog moet je vaak een deel van de behandeling zelf betalen. Ik zou dat bedrag wat je aan verzekering zou uitgeven per maand, gewoon wegzetten.
Ik heb een verzekering afgesloten toen de dierenarts me vertelde dat mijn hond wellicht patella luxatie kon hebben. Ze heeft er nog geen last van, maar dat zou waarschijnlijk wel gebeuren. Een operatie is dan al gauw 1100¤, en bij petplan vergoeden ze die operatie.

Ik ging voor een gewone controle naar de da, dus niet specifiek voor de knieën dus krijg het gewoon vergoed, op moment van afsluiten waren de knieën niet bekent.

Mijn andere hond mankeerd niks, heeft goede knieën en gewrichten dus die is niet verzekerd.
Ik ben verzekerd bij Petplan voor mijn hondje, erg veel spijt van...van 35 euro eigen bijdrage per jaar, is het ineens veranderd naar 17,50 per consult. Ze stuurde een mail daarover met een heel vreemd onderwerp met alleen klinkers, heel vreemd.. Service ook ver te zoeken...
Als de patella is aangeboren, krijg je het ook bij Petplan niet vergoedt...
Je kunt inderdaad beter iedere maand wat geld opzij zetten. Bestaande klachten worden niet meeverzekerd en vaak is het ook zo dat ze rastypische ziektes niet vergoeden. Herders met HD, Bullen met huidproblemen etc. Overigens krijgen sommige dierenartsen een provisie als ze een verzekering afsluiten, dus ook daarmee uitkijken...
Ariesmonique ik heb die mail nooit ontvangen. Bij ons is het nog steeds 35¤ per jaar...

En ik heb toendertijd specifiek gevraagd hoe het zat met patella, en werd gewoon vergoed. Hoe kunnen ze aantonen dat het is aangeboren?

Want ik kan natuurlijk mijn da laten zeggen dat het door een verkeerde sprong is gekomen.

Moet wel bekennen dat ik mede door allerlei regeltjes mijn 2e hond niet verzeker, ik heb doorgaans weinig vertrouwen in die maatschappijen. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en wat iemand eerder schreef na 4 jaar zeg ik de verzekering op, dan is de hond rustiger en minder ondernemend en ga er dan vanuit dat er minder kans op ongelukken is.
TO, het idee van een verzekering is risico's verdelen, niet een risico dat je nu zelf hebt genomen (zelf kosten betalen voor hond) nu opeens op een verzekeraar af te schuiven.

Je kan proberen een verzekeraar te vinden die wel alle dieren accepteert zonder uitzonderingen, maar ik denk niet dat die bestaat.

Vergelijk het met tandartsverzekeringen voor mensen. Veel verzekeraars accepteren mensen alleen daarvoor als ze wel op eigen kosten eerst hun gebit laten saneren. Sommigen accepteren iedereen, maar dat heeft er mee te maken dat de verzekeraar misschien nog winst kan halen uit weinig claims wat betreft de basisverzekering.

Aan jouw huisdier valt voor een verzekeraar niks te verdienen als ze het toestaan de kosten van de blaasproblemen te declareren. Die maatschappijen zijn bedrijven die winst willen maken, geen weldoeners die je tegen een kleine vergoeding al je dierenartsrekeningen kan laten betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven