hondenvoer

13-06-2012 15:42 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje omdat ik er wel benieuwd naar ben..

Wat voor voer geef jij je hond en waarom?
quote:redband schreef op 17 juni 2012 @ 10:33:

[...]

Schokkend als andere het niet zo doen als jij het zou willen

Een hond iets voeren omdat het goedkoop is, tsja.... Dan heb ik ook zoiets "begin er dan niet aan, gierpin!". Als je echt niet anders kunt omdat je financieel krap bent komen te zitten is het nog wat anders, maar alleen goedkoop als argument...

Ga zelf dan maar goedkoop en eenzijdig eten.
quote:redband schreef op 17 juni 2012 @ 10:33:

[...]

Schokkend als andere het niet zo doen als jij het zou willen Nee hoor. Hoezo ?
quote:iones schreef op 17 juni 2012 @ 10:38:

[...]

Een hond iets voeren omdat het goedkoop is, tsja....

Ga zelf dan maar goedkoop en eenzijdig eten.Gelukkig wissel ik af met af en toe kuipje lidl of aldi hondenvoer voor de hond.
Mijn dierenarts gaf als advies, gewoon experimenteren met wat ie lekker vind, duur merk kan net zo goed zijn als goedkoop voer.

Maar ja, het is mijn dierenarts die het zegt, met jarenlang praktijk ervaring.

Zij vind ook de puppy voer, en senioren voer overbodig.
Mijn hond is een moeilijke eter, kreeg eerst altijd brokjes van pedigree toen hij nog bij mijn ouders woonde, nu woont hij bij mij en krijgt hij wat anders want hij vind die brokken dus echt niet lekker!

Deed er eerst blikvoer doorheen,maar na 3 dagen wilde hij dat ook niet meer. Andere brokken gekocht maar die wilde meneer ook niet.

Had ik laatst een zak frolic rondjes gekocht, maar lust hij ook niet.

Nu heeft hij kleine brokjes van beneful met een handje frolic rondjes er door heen ( is zonde om de hele zag weg te gooien)

Ik doe de brokjes s ochtends is zn bak, met stukjes brood. Hij eet dan wat brood en soms een paar brokjes. S avonds gooi ik door zn bak melk met beeje warm water en nog wat lekker beetje kaas en worst, kip of een eitje ofzo. Dan eet die de helft ervan op en s avonds om een uir of 11 de rest. :S soms eet hij welleens een hele dag bijna niks. Ik maak

Me er geen zorgen over wat hij is echt niet mager en ziet er gezond uit.

Versee krijgt hij elke dag een dental stik en 2 koekjes als ik naar mn werk ga. Vind hij lekker maar eet nooit alles in 1x op.
quote:iones schreef op 17 juni 2012 @ 10:38:

[...]

Een hond iets voeren omdat het goedkoop is, tsja.... Dan heb ik ook zoiets "begin er dan niet aan, gierpin!". Als je echt niet anders kunt omdat je financieel krap bent komen te zitten is het nog wat anders, maar alleen goedkoop als argument...

Ga zelf dan maar goedkoop en eenzijdig eten.Eens!
quote:ladytruckster schreef op 17 juni 2012 @ 10:14:

[...]

KVV? En wat mag dat zijn dan?KVV staat voor Kant-en-klaar Vers Vlees en bevat rauw spiervlees, orgaanvlees en botten in gemalen vorm, met soms ook wat groenten. Het wordt bewaard in bevroren vorm, waardoor conserveringsmiddelen overbodig zijn. Het is iets heel anders dan blikvoer!

Zie ook de post van Cynba van 14 juni om 13.19 uur.
@appelvink,ja zag het later ja.

thxx
quote:Ikje86 schreef op 17 juni 2012 @ 10:50:

Mijn hond is een moeilijke eter, kreeg eerst altijd brokjes van pedigree toen hij nog bij mijn ouders woonde, nu woont hij bij mij en krijgt hij wat anders want hij vind die brokken dus echt niet lekker!

Deed er eerst blikvoer doorheen,maar na 3 dagen wilde hij dat ook niet meer. Andere brokken gekocht maar die wilde meneer ook niet.

Had ik laatst een zak frolic rondjes gekocht, maar lust hij ook niet.

Nu heeft hij kleine brokjes van beneful met een handje frolic rondjes er door heen ( is zonde om de hele zag weg te gooien)

Ik doe de brokjes s ochtends is zn bak, met stukjes brood. Hij eet dan wat brood en soms een paar brokjes. S avonds gooi ik door zn bak melk met beeje warm water en nog wat lekker beetje kaas en worst, kip of een eitje ofzo. Dan eet die de helft ervan op en s avonds om een uir of 11 de rest. :S soms eet hij welleens een hele dag bijna niks. Ik maak

Me er geen zorgen over wat hij is echt niet mager en ziet er gezond uit.

Versee krijgt hij elke dag een dental stik en 2 koekjes als ik naar mn werk ga. Vind hij lekker maar eet nooit alles in 1x op.Heb je ooit bloed laten prikken op zijn nierfuncties?Mijn vorige hond had dit nl ook,en bleek zichzelf te vergiftigen.Toen ik hele duren brokken van de dierenarts kocht speciaal voor nierfalen,knapte hij helemaal op en vrat zijn bak met smaak leeg elke dag.Hij was gewoon altijd misselijk zeg maar,en dan heb je niet echt honger.
Hier KVV afgewisseld met Farmfood brokken. Tussendoor hondenkoekjes, hoefjes, tandenchips, e.d. maar ook soms restjes avondeten of een eitje. Dus best gevarieerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven