Hondje en twee dagen op locatie/kantoor werken
zondag 8 juni 2025 om 20:07
Ik ben op zoek naar mensen die een (in dit geval klein, dus misschien praktischer) hondje hebben, en toch af en toe een dag naar kantoor moeten.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
maandag 9 juni 2025 om 09:52
Het lijkt mij ook niks. En mijn collega's kennende zou de discussie waarom mag jouw hond wel en mijn kat niet naar kantoor onmiddellijk losbarsten.
maandag 9 juni 2025 om 10:22
maandag 9 juni 2025 om 10:25
maandag 9 juni 2025 om 10:35
maandag 9 juni 2025 om 10:47
Hierboven staan reacties van dat sollicitanten zelf kunnen bedenken of ze allergisch zijn. En dat het verschil met andere huisdieren, baby's (en dus ook met zieke oma's wel duidelijk is.Bontebok schreef: ↑09-06-2025 10:35De hond mee naar je werk? Moet niet gekker worden. Hoe ga je om met allergische collega’s? Of collega’s die bang zijn voor honden, of honden vies vinden? Waarom de hond wel en een baby niet? Of de oma waar je voor mantelzorgt. Die kan ook echt heel stil in een hoekje zitten.
Vind het een topidee, zieke oma's mee naar kantoor. Leuk kamertje voor ze inrichten, kaartclubje beginnen en de mantelzorg is altijd in de buurt. Ideaal. Het zou voor vele mantelzorgers een heleboel tijd, energie en kopzorgen schelen. Mij in elk geval wel.
maandag 9 juni 2025 om 10:54
Ze kunnen ook omkijken naar die hondjes en die baby’s!!!Mette schreef: ↑09-06-2025 10:47Hierboven staan reacties van dat sollicitanten zelf kunnen bedenken of ze allergisch zijn. En dat het verschil met andere huisdieren, baby's (en dus ook met zieke oma's wel duidelijk is.
Vind het een topidee, zieke oma's mee naar kantoor. Leuk kamertje voor ze inrichten, kaartclubje beginnen en de mantelzorg is altijd in de buurt. Ideaal. Het zou voor vele mantelzorgers een heleboel tijd, energie en kopzorgen schelen. Mij in elk geval wel.
maandag 9 juni 2025 om 11:05
LaFolie schreef: ↑08-06-2025 22:30Ik laat hem op die dagen 's ochtends om 6 uur uit - zo'n 35 minuten met vooral heeeeel veel snuffelen. Dan vlak voor ik wegga (iets voor 8) laat ik hem nog even (+- 15 minuten) in de gezamenlijke binnentuin waar hij altijd helemaal losgaat. Daar doet hij soms nog een klein plasje.
Gatver!! Plassen in de gezamenlijke binnentuin? En helemaal los gaan om 8 uur sochtends. Hoe blij zijn je buren hiermee?
maandag 9 juni 2025 om 15:18
TO goed dat je erover nadenkt!
Het meest voor de hand liggend lijkt me een hondenuitlaatservice toch?
Of de genoemde oppassites.
Mijn dochter wandelde ook nog wel eens met een hond toen er nog geen continurooster was (eind basisschool). Studenten misschien ook wel te vinden? Afhankelijk van waar je woont natuurlijk.
Las ergens een reactie van iemand die wel een hond had maar geen geld voor hondenuitlaatservice. Dat vind ik idioot, dan neem je dus géén hond.
En meenemen naar kantoor is helemaal absurd. Kan me dat eigenlijk alleen voorstellen in hele kleine kantoorsettings of binnen familie bedrijven.
Maar bij andere organisaties? Ik heb gewerkt bij ministeries, gemeenten en andere instellingen en daar nog nooit een hond gezien! Afgezien van een blindengeleidehond maar die heeft een functie.
Mijn dochter wandelde ook nog wel eens met een hond toen er nog geen continurooster was (eind basisschool). Studenten misschien ook wel te vinden? Afhankelijk van waar je woont natuurlijk.
Las ergens een reactie van iemand die wel een hond had maar geen geld voor hondenuitlaatservice. Dat vind ik idioot, dan neem je dus géén hond.
En meenemen naar kantoor is helemaal absurd. Kan me dat eigenlijk alleen voorstellen in hele kleine kantoorsettings of binnen familie bedrijven.
Maar bij andere organisaties? Ik heb gewerkt bij ministeries, gemeenten en andere instellingen en daar nog nooit een hond gezien! Afgezien van een blindengeleidehond maar die heeft een functie.
maandag 9 juni 2025 om 15:44
Ik ben bij heel wat grote bedrijven met kantoorhond binnen geweest, hoor.smorre schreef: ↑09-06-2025 15:18TO goed dat je erover nadenkt!
maandag 9 juni 2025 om 18:54
Klopt! Ik werk nu nog bij een klein bedrijf waar het is toegestaan. Binnenkort heb ik ander baan bij een veel groter bedrijf en daar is het ook toegestaan.
Een docent op de middelbare school van mijn dochter neemt ook haar doodle mee. En het is geen hulphond..
maandag 9 juni 2025 om 19:18
Ja heb me er nav dit topic in verdiept en het schijnt meer voor te komen
Blijf t bijzonder vinden. Zat zelf laatst ook ergens waar iemand een hond bij zich had. Die ging meteen kwispelend tegen me op springen. Op zich best leuk maar ik hou er niet van. Bovendien ben ik daar in een zakelijke context en niet op bezoek bij vrienden met een hond, daar vind ik het namelijk prima.
Laat staan als je bang bent voor honden of allergisch…

Blijf t bijzonder vinden. Zat zelf laatst ook ergens waar iemand een hond bij zich had. Die ging meteen kwispelend tegen me op springen. Op zich best leuk maar ik hou er niet van. Bovendien ben ik daar in een zakelijke context en niet op bezoek bij vrienden met een hond, daar vind ik het namelijk prima.
Laat staan als je bang bent voor honden of allergisch…
maandag 9 juni 2025 om 21:33
Wat je als baas in je eigen bedrijf wel of niet toestaat qua huisdieren moet je zelf weten, jouw bedrijf, jouw regels.
Maar als docent je hond meenemen naar een school is wel next level. Snapt die docent dat niet iedereen fan is van een hond? Dat er bange of allergische leerlingen bestaan? Regel gewoon fatsoenlijke opvang zeg.
maandag 9 juni 2025 om 21:38
Mag bij ons allemaal, zolang het je werk maar niet belemmert.Bontebok schreef: ↑09-06-2025 10:35De hond mee naar je werk? Moet niet gekker worden. Hoe ga je om met allergische collega’s? Of collega’s die bang zijn voor honden, of honden vies vinden? Waarom de hond wel en een baby niet? Of de oma waar je voor mantelzorgt. Die kan ook echt heel stil in een hoekje zitten.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
maandag 9 juni 2025 om 21:46
Bij ons mag het ook, mits niet structureel. Ik vind het altijd wel gezellig, zo'n rondhollend hondje, of een kleuter die heel genoeglijk sopdoekjes staat te vouwen aan een heel laag gedraaide vouwtafel en honderduit tegen je aan kletst. Ik had laatst zelf mijn grote zoon nog bij me aan de tafel staan, die moest een sleutel bij me ophalen en hij had nog een uur voor zijn trein ging dus ging ie me gezellig helpen met kleding merken en niemand die daar raar van opkeek. Natuurlijk zijn we een wasserij en geen dierenasiel of kinderopvang maar soms breekt nood wet he.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 9 juni 2025 om 21:54
Bij ons is de hond ook 2 doordeweekse dagen alleen, echter werk man dichtbij huis en kan hij om 12 uur de hond uitlaten.loulou39 schreef: ↑08-06-2025 21:19Dank je voor je `opbouwende` reactie: dus omdat het overgrote deel van de mensen met een hond een oplossing hebben, snap je niet dat ik vraag wat de beste ervaringen zijn?
Ik weet dat elk hondje anders is, maar ik vraag hier om adviezen en vooral ervaringen.
Het gaat mij er om dat er een stabiele basis is voor het hondje. De honden bij mij in de buurt hebben twee baasjes of meer huisgenoten zoals bij jou, en er werkt altijd wel iemand thuis. Dus zij hoeven geen oppas te regelen, behalve in speciale gevallen, en dan pas ik op.
Ik heb dat niet, en ik probeer aan de hand van ervaringen op dit topic, een stabiele omgeving op te bouwen.
Om 17 uur loopt hij ook, of mijn dochter.
Hier dus geen oppas nodig. Update n.a.v. een reactie. Om 12 uur is er een uur lang iemand thuis incl wandelen. En halverwege de middag komt mn oudste kind thuis. Hij heeft ook goed de ruimte als hij alleen thuis is en slaapt dan veel.
Maar heb je dit niet, omdat je alleen bent, dan lijken mij de opties best voor de hand liggend (wat niet wil zeggen dat het makkelijk te regelen is):
-dagopvang bij iemand thuis of bij een hondenopvang
-iemand zoeken die er mee wil lopen, 1 of 2x per dag
Er zijn speciale websites om oppas voor je hond te zoeken. Of anders gewoon eens delen via social media, je whatsapp-status of briefje bij de supermarkt.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 10-06-2025 07:46
7.30% gewijzigd
maandag 9 juni 2025 om 22:55
Ik zou dit juist wel als reden vinden om een oppas te zoeken. Is de hond eerst van +/- 8 uur tot 12 uur alleen, half uurtje wandelen en dan weer van 12.30 uur tot 17.00. Is de hond wel echt heel veel uur alleen geweest en snachts zit hij, neem ik aan, ook weer alleen. Nee, ik gun mijn hond meer in zijn korte leven.Tulpje22 schreef: ↑09-06-2025 21:54Bij ons is de hond ook 2 doordeweekse dagen alleen, echter werk man dichtbij huis en kan hij om 12 uur de hond uitlaten.
Om 17 uur loopt hij ook, of mijn dochter.
Hier dus geen oppas nodig.
Maar heb je dit niet, omdat je alleen bent, dan lijken mij de opties best voor de hand liggend (wat niet wil zeggen dat het makkelijk te regelen is):
-dagopvang bij iemand thuis of bij een hondenopvang
-iemand zoeken die er mee wil lopen, 1 of 2x per dag
Er zijn speciale websites om oppas voor je hond te zoeken. Of anders gewoon eens delen via social media, je whatsapp-status of briefje bij de supermarkt.
maandag 9 juni 2025 om 23:12
Klinkt dan eerder als een hobbyclubje dan als een professioneel bedrijf. Zo;n beest belangrijker vinden dan mogelijk de beste kandidaat voor een functie die dan maar ergens anders moet gaan werken als hij/zij een allergie heeft.....Loesiepoesie2 schreef: ↑09-06-2025 08:26Nee wordt niet gevraagd naar allergieën, nog nooit meegemaakt dat iemand een hondenallergie heeft ook bij ons. Als iemand echt erg allergisch is, die merkt dan vanzelf wel op het sollicitatiegesprek en tijdens de rondleiding dat diegene bij ons last van allergieën kan gaan krijgen en beter misschien bij een ander bedrijf kan gaan werken.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:21
Wij zijn er zeer professioneel groeiend bedrijf, 70 man in dienst en er blijven bijkomen. Die hond is er al bijna 10 jaar, hij hoort ook gewoon bij het bedrijf. Die hoeft nu echt niet opeens te gaan wijken voor een nieuw iemand. Als ik hem ook niet meer zou meenemen zou hij ook erg gemist worden door vele collega's.
En in al die jaren nog nooit iemand over horen zeiken zoals in dit topic
#doeslief
dinsdag 10 juni 2025 om 07:42
Zeiken ook meteen, omdat er wordt aangegeven dat een hond meenemen naar je werk misschien niet zo wenselijk is als je zelf lijkt te denken.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 07:21En in al die jaren nog nooit iemand over horen zeiken zoals in dit topic![]()
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:44
Sorry, nee is niet tot 17.00 uur alleen. Dochter is vaak veel eerder thuis en ook vanaf 12 uur is er een uur lang iemand. Dus hij is eigenlijk van 07.30 tot 12.00 uur alleen. Maar hij heeft dan de ruimte en slaapt veel (wat hij ook doet als ik gewoon thuis ben met hem). En dan van 13.00 uur tot 15.00 uur ofzo. Ik durf te zeggen dat onze hond niks tekort komt. Het is niet zo dat dit 7 dagen per week zo gaat.Frost schreef: ↑09-06-2025 22:55Ik zou dit juist wel als reden vinden om een oppas te zoeken. Is de hond eerst van +/- 8 uur tot 12 uur alleen, half uurtje wandelen en dan weer van 12.30 uur tot 17.00. Is de hond wel echt heel veel uur alleen geweest en snachts zit hij, neem ik aan, ook weer alleen. Nee, ik gun mijn hond meer in zijn korte leven.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:51
Logisch dat je er niemand over hoort 'zeiken', je bent familie van in een familiebedrijf. Veel interessanter is alles wat je niet hoort.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 07:21Wij zijn er zeer professioneel groeiend bedrijf, 70 man in dienst en er blijven bijkomen. Die hond is er al bijna 10 jaar, hij hoort ook gewoon bij het bedrijf. Die hoeft nu echt niet opeens te gaan wijken voor een nieuw iemand. Als ik hem ook niet meer zou meenemen zou hij ook erg gemist worden door vele collega's.
En in al die jaren nog nooit iemand over horen zeiken zoals in dit topic![]()
Dat je het zeiken noemt als mensen niet gecharmeerd zijn van jouw hond zegt al genoeg.
In een eigen bedrijf bepaal je zelf de regels maar dat er 70 man idolaat zijn van jouw hond lijkt me sterk.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:56
haha nou inderdaad, ik zie dat met mijn hond niet goed komen. Thuis ligt ie overdag veel te slapen, maar of hij dat op een kantoor ook zou doen? Hij zou veel te enthousiast zijn door al die mensen die hij daar ziet. Nu is mijn kantoor daar niet geschikt voor, te klein, te veel aanloop van mensen. Mn man heeft er ook nooit over nagedacht de hond mee te nemen. Sta er wel van te kijken dat dat hier blijkbaar best regelmatig gebeurt.
Maar goed, ik zie ook wel wat hondjes voor me die echt enkel slapen en waar je dus amper door hebt dat ze er zijn. Lijkt me wat anders dan een hond die steeds aan je komt snuffelen, aandacht vraagt, kop boven je bureau uitsteekt of soms blaft. Lijkt mij dat je dan echt wel van je werk wordt afgeleid en kan me ook niet voorstellen dat iedereen een hond leuk vindt.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 10-06-2025 08:18
23.58% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 08:05
Zou wel in mijn achterhoofd houden dat een hondenopvang/pension niet altijd een succes is. Ik ging daar eerst ook vanuit, keek enkel welke hondenopvang er bij ons in de buurt zit en of er plek is (we gaan niet vaak op vakantie zonder hond maar 1 vakantie nu even wel), dus was blij dat er een opvang was waar hij terecht kon. Proefdag gedaan. Maar dat was helemaal niks. Hond gedroeg zich volgens hen niet voorbeeldig, was wat dominant (lijkt mij ook best lastig voor een hond om, als je dat niet gewend bent, zo gedropt te worden tussen een hoop andere honden en daar je plekje even te vinden) hij kwam ook vies thuis enzo. Dus was gelijk duidelijk, dit gaan we niet doen. Toen ik me er wat in verdiepte en andere mensen sprak hoorde je best vaak dat men het niks vindt daar. Terwijl ik in de opvang ook iemand sprak die zn hond daar regelmatig brengt en het daar naar zn zin heeft. Dus ligt echt aan je hond.
Ik heb nu ander soort oppas gevonden voor als we eens een dagje/week weg willen. Gewoon bij mensen thuis. Voel me daar beter bij.
Ik heb nu ander soort oppas gevonden voor als we eens een dagje/week weg willen. Gewoon bij mensen thuis. Voel me daar beter bij.
dinsdag 10 juni 2025 om 09:01
Tulpje22 schreef: ↑10-06-2025 08:05Zou wel in mijn achterhoofd houden dat een hondenopvang/pension niet altijd een succes is. Ik ging daar eerst ook vanuit, keek enkel welke hondenopvang er bij ons in de buurt zit en of er plek is (we gaan niet vaak op vakantie zonder hond maar 1 vakantie nu even wel), dus was blij dat er een opvang was waar hij terecht kon. Proefdag gedaan. Maar dat was helemaal niks. Hond gedroeg zich volgens hen niet voorbeeldig, was wat dominant (lijkt mij ook best lastig voor een hond om, als je dat niet gewend bent, zo gedropt te worden tussen een hoop andere honden en daar je plekje even te vinden) hij kwam ook vies thuis enzo. Dus was gelijk duidelijk, dit gaan we niet doen. Toen ik me er wat in verdiepte en andere mensen sprak hoorde je best vaak dat men het niks vindt daar. Terwijl ik in de opvang ook iemand sprak die zn hond daar regelmatig brengt en het daar naar zn zin heeft. Dus ligt echt aan je hond.

dinsdag 10 juni 2025 om 09:48
Klinkt haast als jaloezie jij. Hier mogen we ook te pas en te onpas onze hond meenemen. Hartstikke gezellig! Sowieso mogen we hier onze tijden zelf indelen, dus als ik vanwege mijn hond vaker pauze neem omdat ik hem moet uitlaten en om hem te vermaken, haal ik die tijd gewoon in thuis. Als iemand allergisch is houden we daar natuurlijk rekening mee. Maar niemand is allergisch.
En ja, tuurlijk ben je verantwoordelijk voor je eigen hond. Als je hond elke keer iemand afleidt die daar niet van gediend is dan haal je hem op en lijn je hem eventueel aan. Maar de honden die bij ons op kantoor komen zijn allemaal heel makkelijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in