Hondje en twee dagen op locatie/kantoor werken
zondag 8 juni 2025 om 20:07
Ik ben op zoek naar mensen die een (in dit geval klein, dus misschien praktischer) hondje hebben, en toch af en toe een dag naar kantoor moeten.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
zondag 8 juni 2025 om 22:25
Sommige honden kunnen inderdaad zo lang hun behoeftes ophouden en liggen de hele dag te slapen uit verveling, maar 7 uur is gewoon te lang voor een hond. Het is een roedeldier. Echt zielig.Samar schreef: ↑08-06-2025 22:11Toen mijn hondje nog leefde werkte ik vijf uur per dag en was dus zeven uur van huis. Hij kon heel goed alleen zijn. Toen zijn honden broer er ook nog was had ik heel veel problemen want die kon dus niet alleen thuis zijn en helaas vaak politie aan de deur gehad in verband met blaffen. Toen op weg naar werk ze maar afgezet bij een vriendin die bijna altijd thuis was en zelf ook hondjes had en een grote tuin. Een hondenuitlaatservice was voor mij toentertijd nog te duur en had bij mijn ene hond ook niet geholpen. Ik zou dus ook kijken naar hoe lang het beestje alleen kan zijn. Ik had beagles trouwens. De ene heel zelfstandig en de andere wilde liever nog geen uur alleen zijn.
zondag 8 juni 2025 om 22:28
En zorg voor een plan b als het toch niet werkt. Wij hadden een geweldige dagopvang gevonden, maar hond maakte zichzelf en andere honden helemaal dol daar, hij bleef maar doorgaan. Dus moest weg daar.loulou39 schreef: ↑08-06-2025 21:58Helemaal mee eens hoor, ik vind niet dat je een ander mag belasten met je hondje. Bij mij op kantoor mag het niet, maar ook al zou het mogen, dan nog vind ik dat je er niet van uit mag gaan. Stel dat iedereen het leuk vindt maar er komt een nieuwe collega die net als jij allergisch zou zijn, dan houdt het op want collega gaat voor op kantoor vind ik.
Daarom zoek ik nu naar ervaringen en oplossingen die passen. Ik wil er gewoon goed over na denken en alle opvangmogelikheden overwegen.
zondag 8 juni 2025 om 22:30
Ik heb dezelfde situatie, twee dagen per week op kantoor. Soms komt daar wel eens een derde dag bij.
De ene dag haalt mijn beste vriendin hem op om uit te laten en de andere dag heb ik een oppas via Pawshake gevonden.
Alsnog vind ik het lastig, hij is dan toch steeds 4 uur alleen. Maar hij ligt volgens mij gewoon lekker te slapen wel.
Ik laat hem op die dagen 's ochtends om 6 uur uit - zo'n 35 minuten met vooral heeeeel veel snuffelen. Dan vlak voor ik wegga (iets voor 8) laat ik hem nog even (+- 15 minuten) in de gezamenlijke binnentuin waar hij altijd helemaal losgaat. Daar doet hij soms nog een klein plasje.
Als ik wegga krijgt hij iets van verrijking (puzzel, snuffelmatje, kong, etc.) en ik leg ook iets klaar dat hij na het wandelen kan krijgen.
Na werk meteen hakken uit, sneakers aan en gaan wandelen.
Met werk wel besproken dat ik die dagen iets later op kantoor ben en iets eerder wegga, uur reistijd dus ik werk dan in de trein.
Verder een redelijk netwerk om incidenteel op terug te vallen en mensen in het appartementencomplex die in geval van nood (vertraging, spoed op werk etc.) in kunnen springen.
De ene dag haalt mijn beste vriendin hem op om uit te laten en de andere dag heb ik een oppas via Pawshake gevonden.
Alsnog vind ik het lastig, hij is dan toch steeds 4 uur alleen. Maar hij ligt volgens mij gewoon lekker te slapen wel.
Ik laat hem op die dagen 's ochtends om 6 uur uit - zo'n 35 minuten met vooral heeeeel veel snuffelen. Dan vlak voor ik wegga (iets voor 8) laat ik hem nog even (+- 15 minuten) in de gezamenlijke binnentuin waar hij altijd helemaal losgaat. Daar doet hij soms nog een klein plasje.
Als ik wegga krijgt hij iets van verrijking (puzzel, snuffelmatje, kong, etc.) en ik leg ook iets klaar dat hij na het wandelen kan krijgen.
Na werk meteen hakken uit, sneakers aan en gaan wandelen.
Met werk wel besproken dat ik die dagen iets later op kantoor ben en iets eerder wegga, uur reistijd dus ik werk dan in de trein.
Verder een redelijk netwerk om incidenteel op terug te vallen en mensen in het appartementencomplex die in geval van nood (vertraging, spoed op werk etc.) in kunnen springen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
zondag 8 juni 2025 om 22:35
Alleen maar goed dat je er goed over nadenkt hoor. Ik heb voor de vakanties een vaste oppasadres bij iemand thuis. Zij doet ook dagopvang. Ik heb haar ook via FB gevonden en mijn hond komt daar nu al bijna 3 jaar tijdens de vakanties.loulou39 schreef: ↑08-06-2025 21:19Dank je voor je `opbouwende` reactie: dus omdat het overgrote deel van de mensen met een hond een oplossing hebben, snap je niet dat ik vraag wat de beste ervaringen zijn?
Ik weet dat elk hondje anders is, maar ik vraag hier om adviezen en vooral ervaringen.
Het gaat mij er om dat er een stabiele basis is voor het hondje. De honden bij mij in de buurt hebben twee baasjes of meer huisgenoten zoals bij jou, en er werkt altijd wel iemand thuis. Dus zij hoeven geen oppas te regelen, behalve in speciale gevallen, en dan pas ik op.
Ik heb dat niet, en ik probeer aan de hand van ervaringen op dit topic, een stabiele omgeving op te bouwen.
Wat betreft mijn hond op kantoor; eigenaar van het bedrijf heeft zelf twee honden en iedereen die bij ons wil komen werken, wordt geconfronteerd met onze honden en aan jou de keuze of je dat wil/kan. Mijn hond (toen pup) is er later bijgekomen en iedereen is idolaat van haar. Zelfs een collega die eigenlijk niet echt gek op honden is, is altijd met mijn hond aan het knuffelen. Wat scheelt is dat mijn hond niet verhaart en iedereen haar lekker vindt ruiken. Het is een cockapoo dus veel vachtverzorging.
Maar ik zou in jouw plaats zoeken naar een vast oppasadres in de buurt.
zondag 8 juni 2025 om 22:47
Ik heb meteen even gekeken en het lijkt me een interessante site, dank je!Whadiepooh schreef: ↑08-06-2025 22:16Een vriendin van mij heeft via hondenoppas.com een aantal studenten gevonden die tegen een vergoeding een dagdeel bij haar studeren + hond uitlaten. Ze is er erg tevreden over!
zondag 8 juni 2025 om 22:48
Mijn vriend en ik werken afwisselend thuis, als dat echt niet kan gaat de hond naar de opvang, schoonouders, óf met mij mee naar kantoor.
Hele dag alleen thuislaten absoluut nooit doen. Iemand die alleen tussendoor de hond uitlaat zou ik ook veel te weinig vinden, dan zit de hond nog veel te veel alleen.
Hele dag alleen thuislaten absoluut nooit doen. Iemand die alleen tussendoor de hond uitlaat zou ik ook veel te weinig vinden, dan zit de hond nog veel te veel alleen.
zondag 8 juni 2025 om 22:54
Dat is een goeie. Ik heb wel een plan B voor als het een keertje misgaat (buren), maar als een eventuele vaste opvang misgaat moet ik inderdaad wat anders bedenken.
Ik wil altijd zoveel mogelijk scenario's ondervangen hebben, dus dank je voor het advies!
zondag 8 juni 2025 om 23:04
Zou ik ook nooit doen, een hele dag alleen thuislaten, dat vind ik ook zielig.
Maar gelukkig heeft helemaal niemand het daar over in dit topic, en ik ben op zoek naar mogelijkheden (zie openingsbericht).
Het gaat om twee dagen per week en om de tips en adviezen daarin.
De overige dagen per week zal ik altijd bij haar zijn cq haar meenemen, tenzij het niet anders kan qua doktersbezoek ofzo.
Even uit interesse, wat voor opvang heb jij ? Is dat bij mensen thuis? Of een georganiseerde opvang?
zondag 8 juni 2025 om 23:14
zondag 8 juni 2025 om 23:25
zondag 8 juni 2025 om 23:33
Bespaar me overigens "de kantoorhond".
Ik kan niet werken, nog mensen telefonisch te woord staan met een blaffende hond op de achtergrond die om de zoveel tijd ook nog eens mijn voeten of mijn kruis komt aanvallen.
"Hij doet niets." Jawel, dus ... Hij houdt mij van mijn werk.
En hij jaagt klanten en cliënten weg.
Sinds 1 collega het een leuk idee vond om haar hond een dag mee te slepen ("oops, geen opvang") ligt er een giga verbod op om nog honden mee te slepen.
Ik kan niet werken, nog mensen telefonisch te woord staan met een blaffende hond op de achtergrond die om de zoveel tijd ook nog eens mijn voeten of mijn kruis komt aanvallen.
Sinds 1 collega het een leuk idee vond om haar hond een dag mee te slepen ("oops, geen opvang") ligt er een giga verbod op om nog honden mee te slepen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 8 juni 2025 om 23:38
Oh ik vind de kantoorhond geweldig. Kan er helemaal zen van worden als ze in haar mandje ligt te snurken. Als de rest extern zit, heb ik ook wat aanspraak
. Ik zou mijn freggel mee mogen nemen maar dat doe ik maar niet. Dat wordt gelijk fight club met het Spaanse temperament van freggeltje. En mijn hond is gericht op mensen dus dan gaat ze de hele tijd contact zoeken en dan komt er van werken niet veel.

zondag 8 juni 2025 om 23:41
zondag 8 juni 2025 om 23:44
Officieel gezien een pension, maar ik zou mijn hond niet bij elke pension kunnen achterlaten. Mijn hond zit bij een kleinschalige pension met maximaal 25 honden per dag en genoeg medewerkers (familiebedrijf). Ze zijn het grootste gedeelte van de dag buiten en de groepjes worden zorgvuldig samengesteld. Wordt echt naar de hond als individu gekeken, of hij/zij zich er goed voelt. Honden die niet met andere honden kunnen, mogen daar ook terecht en die krijgt dan gewoon wat meer persoonlijk aandacht, wordt mee gewandeld etc. Een grootschalig pension met 50 of soms wel meer dan 200 honden, daar zou ik mijn hond nevernooit naartoe brengen.loulou39 schreef: ↑08-06-2025 23:04Zou ik ook nooit doen, een hele dag alleen thuislaten, dat vind ik ook zielig.
Maar gelukkig heeft helemaal niemand het daar over in dit topic, en ik ben op zoek naar mogelijkheden (zie openingsbericht).
Het gaat om twee dagen per week en om de tips en adviezen daarin.
De overige dagen per week zal ik altijd bij haar zijn cq haar meenemen, tenzij het niet anders kan qua doktersbezoek ofzo.
Even uit interesse, wat voor opvang heb jij ? Is dat bij mensen thuis? Of een georganiseerde opvang?
zondag 8 juni 2025 om 23:52
Gelukkig heb ik niet zulke collega's als jou bij mij op kantoorWissewis schreef: ↑08-06-2025 23:33Bespaar me overigens "de kantoorhond".

De meeste klanten die bij ons binnen komen vinden het heel leuk als ze mijn hondje zien lopen.
Mijn hond is eigenlijk altijd bij mij, op mijn kantoor en volgt mij als ik door het pand loopt.
Blaffen mag hij niet, doet hij dat wel grijp ik in.
Grootste deel van de dag ligt hij lekker te slapen.
Collega's kunnen gewoon bellen zonder last te hebben van een blaffende hond en klanten rennen niet de deur uit als ze hem zien

Kan ook anders zijn hoor
#doeslief
maandag 9 juni 2025 om 01:09
Idem hier. Mijn hond blaft niet. In de ochtend begroet ze iedereen. Daarna ligt ze heerlijk te slapen. Tussendoor komen collega's met haar knuffelen. Na de gezamenlijke lunch lekker rondje lopen in het park. En dan weer languit slapen.Loesiepoesie2 schreef: ↑08-06-2025 23:52Gelukkig heb ik niet zulke collega's als jou bij mij op kantoor
De meeste klanten die bij ons binnen komen vinden het heel leuk als ze mijn hondje zien lopen.
Mijn hond is eigenlijk altijd bij mij, op mijn kantoor en volgt mij als ik door het pand loopt.
Blaffen mag hij niet, doet hij dat wel grijp ik in.
Grootste deel van de dag ligt hij lekker te slapen.
Collega's kunnen gewoon bellen zonder last te hebben van een blaffende hond en klanten rennen niet de deur uit als ze hem zien
Kan ook anders zijn hoor
Bij ons worden ook geen mensen aangenomen die zo erin staan als Wissewis want dat past niet bij ons.
maandag 9 juni 2025 om 07:38
Vragen jullie bij sollicitaties naar allergieën?Mousse28 schreef: ↑09-06-2025 01:09Idem hier. Mijn hond blaft niet. In de ochtend begroet ze iedereen. Daarna ligt ze heerlijk te slapen. Tussendoor komen collega's met haar knuffelen. Na de gezamenlijke lunch lekker rondje lopen in het park. En dan weer languit slapen.
Bij ons worden ook geen mensen aangenomen die zo erin staan als Wissewis want dat past niet bij ons.
Ik vraag me dan ook af waar de grens ligt. Als een hond mag, dan een konijn, kat of cavia ook. Er zijn vast ook mensen die erg graag hun kind mee zouden nemen naar kantoor.
maandag 9 juni 2025 om 07:56
Ik heb 2 honden en een kantoorbaan waarbij ik minimaal 1 dag per week naar kantoor moet. Mijn oudere hond vindt alleen zijn minder geslaagd, ondanks de aanwezigheid van haarbal nummer 2.
De ene dag past een familielid op (superlief), ook heb ik via de site Petbnb een oppas gevonden die aan huis komt.
De laatste betaal ik per uur en ze is echt fantastisch !
Heel veel succes, moet vast goed komen
De ene dag past een familielid op (superlief), ook heb ik via de site Petbnb een oppas gevonden die aan huis komt.
De laatste betaal ik per uur en ze is echt fantastisch !
Heel veel succes, moet vast goed komen
maandag 9 juni 2025 om 08:01
Nee, wij vragen niet naar medische gegevens. De persoon die bij ons solliciteert kan daar zelf over nadenken.
Het zal mensen hier verbazen maar de mensen die bij ons komen werken, vinden het juist een pluspunt dat wij een kantoorhond, en soms honden, hebben. En zijn ook collega's die zelf een hond hebben maar hun hond niet geschikt vinden om mee te nemen naar kantoor. Je bent allemaal volwassen dus dat is zelf prima in te schatten. Hiermee is gelijk de vraag beantwoord of ook andere huisdieren of kinderen meenemen naar kantoor mag.
Het zal mensen hier verbazen maar de mensen die bij ons komen werken, vinden het juist een pluspunt dat wij een kantoorhond, en soms honden, hebben. En zijn ook collega's die zelf een hond hebben maar hun hond niet geschikt vinden om mee te nemen naar kantoor. Je bent allemaal volwassen dus dat is zelf prima in te schatten. Hiermee is gelijk de vraag beantwoord of ook andere huisdieren of kinderen meenemen naar kantoor mag.
maandag 9 juni 2025 om 08:24
maandag 9 juni 2025 om 08:26
Nee wordt niet gevraagd naar allergieën, nog nooit meegemaakt dat iemand een hondenallergie heeft ook bij ons. Als iemand echt erg allergisch is, die merkt dan vanzelf wel op het sollicitatiegesprek en tijdens de rondleiding dat diegene bij ons last van allergieën kan gaan krijgen en beter misschien bij een ander bedrijf kan gaan werken.
Alleen mijn hond komt op kantoor. Wij zijn een familiebedrijf en ik ben familie van, dus dat scheelt ook.
En de kinderen van de baas komen ook weleens een dagje naar kantoor als ze vrij van school zijn. Gezellig hoor, tante print dan kleurplaten voor ze uit en die kinderen vermaken zich altijd heel goed, vallen niemand lastig, behalve mij dan, ik ben hun tante, ik vind het niet erg.
#doeslief
maandag 9 juni 2025 om 08:45
To: kijk eens via OOPOE ( hoop dat ik t goed schrijf). Vaak mensen die zelf geen hond meer hebben maar wel dag ervoor willen zorgen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in