Hondje en twee dagen op locatie/kantoor werken
zondag 8 juni 2025 om 20:07
Ik ben op zoek naar mensen die een (in dit geval klein, dus misschien praktischer) hondje hebben, en toch af en toe een dag naar kantoor moeten.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.
Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
dinsdag 10 juni 2025 om 11:50
Zon opvang is inderdaad niets voor honden. Je moet echt kritisch zijn bij een hondenopvang. Ik ben heel blij met onze opvang en zou hem nergens anders heen willen brengen (behalve een aantal familieleden).Tulpje22 schreef: ↑10-06-2025 08:05Zou wel in mijn achterhoofd houden dat een hondenopvang/pension niet altijd een succes is. Ik ging daar eerst ook vanuit, keek enkel welke hondenopvang er bij ons in de buurt zit en of er plek is (we gaan niet vaak op vakantie zonder hond maar 1 vakantie nu even wel), dus was blij dat er een opvang was waar hij terecht kon. Proefdag gedaan. Maar dat was helemaal niks. Hond gedroeg zich volgens hen niet voorbeeldig, was wat dominant (lijkt mij ook best lastig voor een hond om, als je dat niet gewend bent, zo gedropt te worden tussen een hoop andere honden en daar je plekje even te vinden) hij kwam ook vies thuis enzo. Dus was gelijk duidelijk, dit gaan we niet doen. Toen ik me er wat in verdiepte en andere mensen sprak hoorde je best vaak dat men het niks vindt daar. Terwijl ik in de opvang ook iemand sprak die zn hond daar regelmatig brengt en het daar naar zn zin heeft. Dus ligt echt aan je hond.
Ik heb nu ander soort oppas gevonden voor als we eens een dagje/week weg willen. Gewoon bij mensen thuis. Voel me daar beter bij.
dinsdag 10 juni 2025 om 12:23
Als er mensen zoals jij zijn die zich echt zo ergeren dat mijn hondje 3 dagen in de week op de zaak is en vooral in mijn kantoor, dan zijn ze vrij om ergens anders te gaan werken hoor.Mette schreef: ↑10-06-2025 07:51Logisch dat je er niemand over hoort 'zeiken', je bent familie van in een familiebedrijf. Veel interessanter is alles wat je niet hoort.
Dat je het zeiken noemt als mensen niet gecharmeerd zijn van jouw hond zegt al genoeg.
In een eigen bedrijf bepaal je zelf de regels maar dat er 70 man idolaat zijn van jouw hond lijkt me sterk.
#doeslief
dinsdag 10 juni 2025 om 12:42
Precies, als dat de sfeer is houd je je mond wel, natuurlijk.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 12:23Als er mensen zoals jij zijn die zich echt zo ergeren dat mijn hondje 3 dagen in de week op de zaak is en vooral in mijn kantoor, dan zijn ze vrij om ergens anders te gaan werken hoor.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:15
Nou, precies! Zo was het bij mij dus ook jaren geleden toen iedereen op kantoor het zooooo leuk vond dat er een hond was. En ik vind honden ook leuk, maar ben razend allergisch en werkte daar nog maar kort en durfde toen mijn mond niet open te doen. Maar goed, blijkbaar ben ik een zeikerd met mijn allergie.
Gelukkig dat de TO wel aangaf dat ze prima begrijpt dat het een probleem kan zijn op kantoor! Helaas geldt dat zo te lezen niet voor iedereen. Los van allergie zijn er ook nog mensen, zoals iemand al terecht opmerkte, die bang zijn. Fijn hoor, dat je dan maar van de baan af moet zien als je komt solliciteren op dat kantoor.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:15
Je komt echt ontzettend agressief over.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 13:13Gelukkig werk jij niet bij ons, bij ons is het vast veel te gezellig voor jou.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:18
Echt? Wat onbeschoft dat je dit zegt tegen een mede-forummer. Wordt tijd dat je iets ruimdenker wordt met betrekking tot mensen die niet idolaat zijn van jouw hondje (en zijn allergenen).Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 12:23Als er mensen zoals jij zijn die zich echt zo ergeren dat mijn hondje 3 dagen in de week op de zaak is en vooral in mijn kantoor, dan zijn ze vrij om ergens anders te gaan werken hoor.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:20
dit geldt alleen als je in een dierenwinkel werktLoesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 12:23Als er mensen zoals jij zijn die zich echt zo ergeren dat mijn hondje 3 dagen in de week op de zaak is en vooral in mijn kantoor, dan zijn ze vrij om ergens anders te gaan werken hoor.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:21
Wat een geneuzel om elkaars baan/werkgever. Tuurlijk mogen er mensen met allergieën bij ons komen werken. Dan zorg ik dat ik mijn hond alleen meeneem op de dagen dat jij niet op kantoor bent. Ik ben juist blij met een werkgever die nergens moeilijk om doet qua thuiswerken, flexibele tijden, hond mee. En tuurlijk is de voorwaarde dat niemand er last van heeft. Joh.
Alsof er geen rekening wordt gehouden met anderen wanneer een bedrijf honden toestaat. Zo zwart/wit.
Alsof er geen rekening wordt gehouden met anderen wanneer een bedrijf honden toestaat. Zo zwart/wit.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:23
Hoezo, als dat de heersende cultuur is op een kantoor kan je toch gewoon de conclusie trekken dat dat dan niet de juiste werkplek is voor jou? Als je dit allemaal wetende die baan aanneemt en daarna pas zegt 'Oh ja, ik ben bang voor honden dus wil dat heel het kantoor zich voortaan aanpast aan mij' ben je wel een beetje een piepelaar hoor.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
dinsdag 10 juni 2025 om 13:26
er zijn rechtszaken over geweest, waarbij een werkgever die een hond toeliet terwijl er allergische collega's waren Ernstig verwijtbaar handelen aan de broek kregenLaFolie schreef: ↑10-06-2025 13:23Hoezo, als dat de heersende cultuur is op een kantoor kan je toch gewoon de conclusie trekken dat dat dan niet de juiste werkplek is voor jou? Als je dit allemaal wetende die baan aanneemt en daarna pas zegt 'Oh ja, ik ben bang voor honden dus wil dat heel het kantoor zich voortaan aanpast aan mij' ben je wel een beetje een piepelaar hoor.
Dus nee, het is niet een kwestie van of iemand ergens past of niet. In de basis heurt een hond niet op de werkvloer
En degene die de hond er liever niet heeft, is dus geen piepelaar
lila-linda wijzigde dit bericht op 10-06-2025 14:16
0.13% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 13:33
Dan zit hond op de flexplek van allergie patiënt. En is allergiepatiënt er volgende dag gewoon weer ziek van. Ook als hond een paar bureautjes verderop zit. Hond laat haren en schilfers achter. Ik ben er niet mee geholpen als je hem een dagje thuislaat als ik werk (los van dat ik gewoon fulltime werk). De kennis over allergie schiet duidelijk tekort bij sommige mensen hier. Het is geen geneuzel, maar een aandoening die je beperkt en ziek maakt. Turboschoonmaakploeg zal wel iets schelen...maar of dat overal goed geregeld is?Frost schreef: ↑10-06-2025 13:21Wat een geneuzel om elkaars baan/werkgever. Tuurlijk mogen er mensen met allergieën bij ons komen werken. Dan zorg ik dat ik mijn hond alleen meeneem op de dagen dat jij niet op kantoor bent. Ik ben juist blij met een werkgever die nergens moeilijk om doet qua thuiswerken, flexibele tijden, hond mee. En tuurlijk is de voorwaarde dat niemand er last van heeft. Joh.
dinsdag 10 juni 2025 om 13:34
Oh dat kan best hoor, ik houd het graag zakelijk op werk. Ik zal ook al nooit bij een familiebedrijf gaan werken, dat past niet bij mij.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 13:13Gelukkig werk jij niet bij ons, bij ons is het vast veel te gezellig voor jou.
dinsdag 10 juni 2025 om 17:23
Als je zo allergisch bent en je komt solliciteren bij een bedrijf waar honden welkom zijn, dan ga je daar dus niet werken. Lijkt mij.Homuncula schreef: ↑10-06-2025 13:33Dan zit hond op de flexplek van allergie patiënt. En is allergiepatiënt er volgende dag gewoon weer ziek van. Ook als hond een paar bureautjes verderop zit. Hond laat haren en schilfers achter. Ik ben er niet mee geholpen als je hem een dagje thuislaat als ik werk (los van dat ik gewoon fulltime werk). De kennis over allergie schiet duidelijk tekort bij sommige mensen hier. Het is geen geneuzel, maar een aandoening die je beperkt en ziek maakt. Turboschoonmaakploeg zal wel iets schelen...maar of dat overal goed geregeld is?
dinsdag 10 juni 2025 om 17:42
Tof, een bedrijf waar geen andere mening geduld wordt dan die van de baas en zijn familie.Loesiepoesie2 schreef: ↑10-06-2025 12:23Als er mensen zoals jij zijn die zich echt zo ergeren dat mijn hondje 3 dagen in de week op de zaak is en vooral in mijn kantoor, dan zijn ze vrij om ergens anders te gaan werken hoor.
Heel logisch dus dat je nooit hoort dat iemand je hond niet net zo leuk vindt als jij.
mette wijzigde dit bericht op 10-06-2025 17:48
0.00% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 17:45
Zo werkt dat niet in Nederland.
Je mag ookniet tegen iemand in een rolstoel zeggen: wij hebben een trap, dus kom maar niet bij ons werken.
dinsdag 10 juni 2025 om 17:47
Ik zou inderdaad niet gaan werken bij een dierenasiel of kattencafé, als ik allergisch was voor dieren. Maar die allergie zou geen belemmering mogen zijn als ik wil gaan werken op een lullig kantoor of in een fabriek.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 10 juni 2025 om 18:25
Ik ben verbaasd dat de meesten van onder jullie zijn die een redelijk stabiel leven hebben. Een hond wordt gemiddeld 15 jaar. En in die 15 jaar gebeuren er bij de meesten toch wel dingen dat je leven er ineens heel anders uit ziet?
Partner valt weg, andere baan, langer reistijd, te ver van huis en niet in de pauze even op en neer. Gedwongen verhuizing, familie, kennissen die wegvallen of het druk krijgen met eigen leven.
Partner en ik kochten in 2006 een hond. Jarenlang is dat goed gegaan. Ik liet de hond om 8 uur uit en hij was zzper en rond 15 uur thuis. Hond zat 4 dagen 6 uurtjes alleen en dat moet kunnen. Dat is niet zielig.
Partner krijgt K en is destijds opgenomen en vervolgens bij familie om te herstellen en wat tot rust te komen omdat in mijn gezin veel speelde met puberzoon. Tja hond alleen van 8.30 tot zoon uit school kwam.
Partner en ik zijn na lange tijd uit elkaar gegaan. Puberzoon inmiddels aan het werk. Ik werkte inmiddels 15 jaar bij de organisatie en kon regelen dat ik mijn uren ging verdelen over 5 dagen x 6 uur, 15 min reistijd.
Weer paar jaar 2013 verder wordt mijn huis gesloopt. Duurdere woningen kwamen er voor in de plaats, gedwongen verhuizen naar buurgemeente met iets langer reistijd maar nog te doen. Twee jaar later wegbezuinigd bij de organisatie en toen zat ik met een probleem. Waar vind je een baan van max 5x 6 uur. Aan de schoonmaak gegaan via thuiszorg en kon ik tussen door wat langer naar huis en 3 dagen winkel waar ik een half uur pauze had maar wel 10 min moest fietsen. Hond zat alleen van 8.30 tot 18 uur en 5 min tussendoor uitlaten. Geld voor hondenuitlaat had ik niet, 45 euro per week sorry hoor dat ging mij te ver. Ik had een spaarrekening voor de DA dat wel. Moraal van dit verhaal is dat ik zelf nooit meer zal kiezen voor een hond omdat, en misschien ben ik wel de enige maar lijkt me sterk, dat mijn leven continue verandert waar ik zelf ook gek van word. Ik zat altijd in de stress als mijn werk uit liep, als ik met het ov ging dat ik een aansluiting mis etc.
Mijn hond is bijna 19 jaar geworden maar wat een stress heb ik gehad.
Een hond kan max 6 tot 7 uur alleen zijn maar geen 5 dagen in de week. Naast je werk doe je nog veel meer, boodschappen halen, uit eten, een verjaardag, dagje woonstore, verplichtingen na je werk op de zaak etc. Een hond die 2 dagen alleen zit maar daar tegenover staat een beter leven voor de hond dan zou je dat zeker kunnen doen maar hou ook in gedachten dat het leven zomaar anders kan zijn.
Partner valt weg, andere baan, langer reistijd, te ver van huis en niet in de pauze even op en neer. Gedwongen verhuizing, familie, kennissen die wegvallen of het druk krijgen met eigen leven.
Partner en ik kochten in 2006 een hond. Jarenlang is dat goed gegaan. Ik liet de hond om 8 uur uit en hij was zzper en rond 15 uur thuis. Hond zat 4 dagen 6 uurtjes alleen en dat moet kunnen. Dat is niet zielig.
Partner krijgt K en is destijds opgenomen en vervolgens bij familie om te herstellen en wat tot rust te komen omdat in mijn gezin veel speelde met puberzoon. Tja hond alleen van 8.30 tot zoon uit school kwam.
Partner en ik zijn na lange tijd uit elkaar gegaan. Puberzoon inmiddels aan het werk. Ik werkte inmiddels 15 jaar bij de organisatie en kon regelen dat ik mijn uren ging verdelen over 5 dagen x 6 uur, 15 min reistijd.
Weer paar jaar 2013 verder wordt mijn huis gesloopt. Duurdere woningen kwamen er voor in de plaats, gedwongen verhuizen naar buurgemeente met iets langer reistijd maar nog te doen. Twee jaar later wegbezuinigd bij de organisatie en toen zat ik met een probleem. Waar vind je een baan van max 5x 6 uur. Aan de schoonmaak gegaan via thuiszorg en kon ik tussen door wat langer naar huis en 3 dagen winkel waar ik een half uur pauze had maar wel 10 min moest fietsen. Hond zat alleen van 8.30 tot 18 uur en 5 min tussendoor uitlaten. Geld voor hondenuitlaat had ik niet, 45 euro per week sorry hoor dat ging mij te ver. Ik had een spaarrekening voor de DA dat wel. Moraal van dit verhaal is dat ik zelf nooit meer zal kiezen voor een hond omdat, en misschien ben ik wel de enige maar lijkt me sterk, dat mijn leven continue verandert waar ik zelf ook gek van word. Ik zat altijd in de stress als mijn werk uit liep, als ik met het ov ging dat ik een aansluiting mis etc.
Een hond kan max 6 tot 7 uur alleen zijn maar geen 5 dagen in de week. Naast je werk doe je nog veel meer, boodschappen halen, uit eten, een verjaardag, dagje woonstore, verplichtingen na je werk op de zaak etc. Een hond die 2 dagen alleen zit maar daar tegenover staat een beter leven voor de hond dan zou je dat zeker kunnen doen maar hou ook in gedachten dat het leven zomaar anders kan zijn.
jules wijzigde dit bericht op 10-06-2025 19:10
1.93% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 18:34
dinsdag 10 juni 2025 om 18:42
Dat vind jij. Heel wat anders.Jules schreef: ↑10-06-2025 18:25Ik ben verbaasd dat de meesten van jullie een redelijk stabiel leven hebben. Een hond wordt gemiddeld 15 jaar. En in die 15 jaar gebeuren er bij de meesten toch wel dingen dat je leven er ineens heel anders uit ziet?
dinsdag 10 juni 2025 om 18:45
Lijkt me niet, dat mag ook niet.
Maar je hebt gelijk; lekker dan als je allergisch bent. Zelfs als een allergische collega er niks kan het een probleem zijn. Als Toos maandag de hond meeneemt, kan allergische Moos daar op dinsdag toch last van hebben.
Maar goed, ik ga er maar even vanuit dat er niemand allergisch is bij de mensen die hun hond meenemen naar kantoor.
dinsdag 10 juni 2025 om 18:46
dinsdag 10 juni 2025 om 18:48

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in