Hondje uit de roedel halen....?

17-09-2010 17:10 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik liggen in scheiding en ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eigen plekje samen met dochter van 17.

Nu hebben wij hier 5 kleine hondjes rondlopen die tezamen toch een soort van roedel vormen. En het is de bedoeling dat alle hondjes bij het mijn ex blijven omdat hij echt de 'hondenman' is.

Nu zit er een hondje tussen die meer naar mij toetrekt dan naar mijn ex en ik voel het ook als mijn hondje. Het beestje is 12 jaar maar nog ontzettend fit en speels.

Hondje is uiteraard van harte welkom in mijn nieuwe huis en ik zou hem ook graag mee willen nemen maar mijn twijfel is, doe ik er goed aan om hem van de andere hondjes te scheiden?

Zou hij niet eenzaam worden zonder de andere 4 om zich heen?
Hoeveel uur werk je per week? Kan je hem voldoende aandacht geven?
Nee, ik zou het niet doen. Daar is hij te oud voor en hij is andere honden gewend. Bij jou is hij helemaal alleen en dat zou ik hem nu niet meer aandoen.

Je zou er wel twee mee kunnen nemen als jullie echt dol op elkaar zijn. Heeft hij een speciaal vriendje?
quote:iris1969 schreef op 17 september 2010 @ 17:20:

Nee, ik zou het niet doen. Daar is hij te oud voor en hij is andere honden gewend. Bij jou is hij helemaal alleen en dat zou ik hem nu niet meer aandoen.

Je zou er wel twee mee kunnen nemen als jullie echt dol op elkaar zijn. Heeft hij een speciaal vriendje?Zat ik ook aan te denken.
Ik werk nu alleen nog in de ochtend heel vroeg maar het is wel de bedoeling dat ik straks wat meer ga werken, al dan niet fulltime.

Het is niet zo dat hij de hele dag alleen komt te zitten, ook mijn dochter heeft verschillende tijden wat school betreft.

Het is ook zo, stel dat ik hem mee zou meenemen, en het gaat dus niet, dat hij terug mag naar mijn ex.

Maar dan wordt er weer zo 'gesleurd' met het beesie.

Ik denk meer aan het hondje dan aan mijn eigen maar aan de andere kant wil ik hem ook niet missen. Beetje egoistisch van me, ik weet het
Iris, hij heeft een vriendinnetje maar die dame is ook al 12 jaar oud. Al de hondjes zijn bejaard, tis net een hondenbejaardenhuis hier haha.

We hebben ook nog een bejaarde kat maar die blijft hier omdat dit een huis op begane grond is en ze af en toe nog graag naar buiten gaat en ik ga verhuizen naar een flat dus dat doe ik die dame niet aan.
Spijtig van je scheiding Oranjemuts.

1 hondje zou ik ook niet meenemen, temeer omdat ik denk, dat de roedel belangrijker voor de hond is, dan het mensen contact.

*kijkt nogal veel Dog Whisperer de laatste tijd*.

Het is hier geopperd, kun je er twee meenemen.?

En zoniet, een speelkameraadje van gelijke leeftijd voor je hondje nemen.

Alleen is ook maar alleen.

Hier loopt wel een oud mutsje in haar uppie, maar die is niet anders gewend.

Sterkte met je beslissing.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik denk dat ik de beestjes lekker bij elkaar zou laten Muts...
Dog Whisperer is mij ook totaal niet onbekend. Mede door dat programma zit ik te twijfelen anders had ik denk ik zonder pardon het hondje meegenomen zonder er over na te denken.

Ook al word er soms getwijfeld aan Cesar Millan maar we hebben er heel veel van geleerd
quote:oranjemuts schreef op 17 september 2010 @ 17:42:

Dog Whisperer is mij ook totaal niet onbekend. Mede door dat programma zit ik te twijfelen anders had ik denk ik zonder pardon het hondje meegenomen zonder er over na te denken.

Ook al word er soms getwijfeld aan Cesar Millan maar we hebben er heel veel van geleerd

Ik vind het een moordvent!.

Is dat het schatje, op je avater?
Binkie, die met die grote oren??????? Yep haha

Raar dat jij hem wel ziet op mijn avatar maar ik zie nog steeds mijn witte kat op mijn schouder
quote:binkie14 schreef op 17 september 2010 @ 17:45:

[...]

Ik vind het een moordvent!.

Hij schijnt achter de schermen totaal anders te doen dan voor de camera, met wurgkettingen en stroomstoten enzo. Jammer, want voor de schermen is hij best OK.

Laat dat hondje lekker daar, of neem zijn vriendinnetje van 12 ook mee. Meer keuzes heb je helaas niet.
quote:oranjemuts schreef op 17 september 2010 @ 17:47:

Raar dat jij hem wel ziet op mijn avatar maar ik zie nog steeds mijn witte kat op mijn schouder

Joehoe, het schatje is hier duidelijk in beeld.

Wat een lievie.
quote:oranjemuts schreef op 17 september 2010 @ 17:47:

Raar dat jij hem wel ziet op mijn avatar maar ik zie nog steeds mijn witte kat op mijn schouderEven F5 of vernieuwen, dan zie je hem ook.
quote:iris1969 schreef op 17 september 2010 @ 17:51:

[...]

Hij schijnt achter de schermen totaal anders te doen dan voor de camera, met wurgkettingen en stroomstoten enzo. Jammer, want voor de schermen is hij best OK.

Oh , Iris hier schrik ik oprecht van!

Laat dat hondje lekker daar, of neem zijn vriendinnetje van 12 ook mee. Meer keuzes heb je helaas niet.
quote:binkie14 schreef op 17 september 2010 @ 17:52:

[...]

Ik wil eigenlijk niet geloven dat dat waar is en eigenlijk doe ik dat ook niet.

Er zijn altijd mensen die jaloers zijn op zijn succes.

Ik vind het ook een kanjer!!

Baaj de weej ik zie nu ook mijn dwergpinscher met grote oren die hij nooit gebruikt alleen als het om eten gaat.
Ik geloof het ook niet, en ga het ook niet geloven.

Mijn beeld van Cesar zoals het is, blijft in stand!
Oranjemuts, misschien is het een idee, om (als je persé, je snuit mee wil nemen), er een lieve poes bij te nemen.

Zeg maar, iets wat ouder, en gezelligs uit een asiel, die een flat is gewend.?

Ik denk wel mee, hoor!
Dank je Binkie, je bent echt een Binkie haha

Een kat komt er toch sowieso wel. Misschien wel een kitten want het hondje is ook nog speels genoeg. Hondje heet trouwens Bobby. Is mijn stoere Bob!!! Je hoeft het woord balletje maar te zeggen en hij staat voor je met zijn favoballetje in zijn bek.

Gaan we spelen, gaan we spelen jajajajajaja???????
Oranjemuts, je kan het toch altijd proberen? Uit mijn ervaring (hondentrainer) zeg ik: het is niet te voorspellen. De ene hond hangt heel erg aan t groepje dat hij kent,de ander verbazingwekkend weinig.

Ik hoop dat je nog goede afspraken met de ex kan maken, dan zou je het een maandje aan kunnen zien. En als het dan niet gaat, hondje toch terug naar de rest.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:oranjemuts schreef op 17 september 2010 @ 17:24:

Het is ook zo, stel dat ik hem mee zou meenemen, en het gaat dus niet, dat hij terug mag naar mijn ex.

Maar dan wordt er weer zo 'gesleurd' met het beesie.

Ah dit lees ik nu pas, want zag eerst niet dat er 2 pagina's reacties waren.

Dan zou ik het zeker proberen. Sleuren vind ik wel meevallen. Stel jullie zouden nu op n lange vakantie gaan of ziekte hebben of weet ik veel welke bijzondere situatie, dan zou je de honden misschien ook even in een andere situatie plaatsen. Of verhuizen sowieso al. Kunnen ze (over het algemeen, als je geen neurotische honden hebt) best hebben.

Niet te veel mee aanklooien maar aan de andere kant: ze zijn heus niet van suiker.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:oranjemuts schreef op 17 september 2010 @ 17:55:

[...]

Ik wil eigenlijk niet geloven dat dat waar is en eigenlijk doe ik dat ook niet.

Er zijn altijd mensen die jaloers zijn op zijn succes.

Ik vind het ook een kanjer!!

.Het heel niets met jaloezie temaken, want er zijn filmpjes van. Gewoon op het internet.
quote:binkie14 schreef op 17 september 2010 @ 18:20:

Oranjemuts, misschien is het een idee, om (als je persé, je snuit mee wil nemen), er een lieve poes bij te nemen.

Zeg maar, iets wat ouder, en gezelligs uit een asiel, die een flat is gewend.?

Ik denk wel mee, hoor!

Maar een kat is toch geen hond? Zeker niet voor een hond die in een roedel leeft. Echt ik vind het onverstandig.

Ik heb oude honden weg zien kwijnen toen hun vriendje dood ging en daar kun je niets aan doen. Hier wel aan.
Spijker, neurotisch is hij niet maar wel wat mee gemaakt.

Hij heeft vanaf pup bij een alleenstaande oudere man geleefd die op Bob zijn 10 jarige leeftijd is overleden. Familie heeft hem tijdelijk op gevangen en via via is hij bij ons terecht gekomen.

Hij heeft zijn voormalige baasje heel erg gemist en is bij ons goed opgebloeid. Hebben we geen Cesar bij nodig gehad haha!!

Mede misschien door de andere hondjes om hem heen. Daarom is het ook een groot issue om hem dan weer alleen te laten zijn. Ik weet dat het beestje een sterk karakter heeft en is niet snel bang voor iets
Iris waar dan????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven