Hondje uit de roedel halen....?

17-09-2010 17:10 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik liggen in scheiding en ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eigen plekje samen met dochter van 17.

Nu hebben wij hier 5 kleine hondjes rondlopen die tezamen toch een soort van roedel vormen. En het is de bedoeling dat alle hondjes bij het mijn ex blijven omdat hij echt de 'hondenman' is.

Nu zit er een hondje tussen die meer naar mij toetrekt dan naar mijn ex en ik voel het ook als mijn hondje. Het beestje is 12 jaar maar nog ontzettend fit en speels.

Hondje is uiteraard van harte welkom in mijn nieuwe huis en ik zou hem ook graag mee willen nemen maar mijn twijfel is, doe ik er goed aan om hem van de andere hondjes te scheiden?

Zou hij niet eenzaam worden zonder de andere 4 om zich heen?
Ooooh, dan zeg ik natuurlijk gelijk niets meer .

* verlaat licht buigend achteruit lopend het topic *
quote:oranjemuts schreef op 19 september 2010 @ 17:55:

[...]

Ik ga niet gelijk weer een 'nieuwe' hond aanschaffen. Eerst alles op een rijtje en rust vinden in mijn nieuwe leven.

Plus dat ik volgende week geopereerd wordt en het herstel daarvan vraagt ook minstens 2 maanden.

Maar ik hoop wel dat ik misschien met de kerst een nieuw vriendje of vriendinnetje naast me heb. Niet in mensenvorm hoor hahahahanou, in dat geval wens ik jou een voorspoedig herstel toe en een prachtig lief kerstvriendje!
quote:iris1969 schreef op 19 september 2010 @ 17:13:

[...]

Ik heb dus letterlijk honderden honden voorbij zien komen die ik heb getraind tot lieve en gehoorzame honden, zonder een alfavrouwtje te zijn geweest.

Idem hier. Ook met de zogenaamde "harde" rassen met betere resultaten dan gedragstherapeuten die de alpha methode gebruiken.
quote:Equus schreef op 20 september 2010 @ 15:38:

[...]

Idem hier. Ook met de zogenaamde "harde" rassen met betere resultaten dan gedragstherapeuten die de alpha methode gebruiken.Precies, lief zijn loont!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven