Horizontale jaloezie dilemma

09-04-2013 11:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nieuwe horizontale jaloezieen gekocht. Thuis mijn ramen opgemeten kwam ik uit op 152,5 cm (grote raam) en 54 cm (kleinere raam) (het is wel gewoon een hele raam hoor, maar er zit zo een houten 'ding' tussen de kleine en grote raam, de kleine raam kan open zeg maar) bij de kwantum zag ik hele goedkope jaloezieën met standaard maten, ik nam eentje van 60cm voor de kleine raam, en voor de grote nam ik 150 cm (dat was de grootste). Ik dacht als ik hem precies in het midden hang (op de dag) zie je verder niets van dat 2,5 cm die tekort is. En ze waren zoooo ongelooflijk goedkoop, ik was geeneens 20 euro kwijt! Thuis aangekomen meteen aan de slag gegaan, ik moet zeggen dat het niet verkeerd uitziet, maar als je van buiten kijkt zie je toch wel waar het jaloezie 'begint' omdat het dus van beide kanten 1,25 cm te kort is. Bij kleine raam zie je er niks van omdat die dus zelfs te breed is. Ook al valt het niemand op toch stoor ik me er aan. Wat kan ik daar tegen doen? Stickers aan de zijkanten planken indezelfde kleur als mijn kozijnen zodat het kozijn wat breder lijkt en de raam smaller en de jaloezie in de dag ophangen? Of zal ik gewoon 2 jaloezieën van 120 cm nemen? Want normaal is mijn muur waar mijn raam zit 240 cm breed, maar er zit niet overal raam, het begint met zo'n 30 cm 'leegte' en dan heb je een raampje van 252,5 cm, daarna weer een leegte van ca 6 cm en daarna een kleine raampje die open kan van ca 54 cm en dan weer een hele kleine leegte, maar juist door dat kleine raampje en het leegte bij het begin twijfel ik of 2 x 120 cm goed zal staan? Want dat leegte bij het begin van 30 cm liet ik altijd vrij staan om iets leuke neer te zetten, maar nu weet ik het allemaal niet meer. Hoop dat mijn vraag beetje duidelijk is. Alle tips zijn welkom!!
Hahahaaa, door je topictitel dacht ik dat het zou gaan om iemand die jaloers was tijdens de horizontale handelingen met partner ofzo.

Nu lees ik je topic even.
Ik zou het of a) loslaten, of b) toch nieuwe kopen.
Hahahahaha NASTIK dat dacht ik dus ook, tot ik begon met lezen.. hahahaah XD
You must be a speciale kind of stupid...
quote:Nastik schreef op dinsdag 09 april 2013 11:34 Hahahaaa, door je topictitel dacht ik dat het zou gaan om iemand die jaloers was tijdens de horizontale handelingen met partner ofzo.

Nu lees ik je topic even. Hahaha gelukkig niet :D mar bedankt voor het meedenken en je tips. Ben alleen bah dat als ik een nieuwe koop dat het nog lelijker zal staan (2 x 120 cm)
Dit soort dingen moet gewoon passen.

Ik zou me hier ook aan ergeren én blijven ergeren.

Mijn keuze zou zijn retour brengen en wat dieper in de buidel tasten voor op maat gemaakte.

(Bij de Hema bijv hebben ze eens in de zoveel tijd 25% korting hierop)
2x 120 lijkt me helemaal geen P.

Dan heb je een naad zo halverwege je grote raam,dat ziet er echt niet mooi uit.
quote:Biebeliee schreef op dinsdag 09 april 2013 11:43 2x 120 lijkt me helemaal geen P.

Dan heb je een naad zo halverwege je grote raam,dat ziet er echt niet mooi uit. Juist ja dat naad, en het zal er ook heel raar uitzien met het kleine raam en het lege plek lijkt me... Bedankt voor het meedenken!
Is het wat om vitrage te hangen aan beide kanten van het raam van 152,50? En dan in "opengeschoven staat", dus dan heb je twee stroken die de lege kanten van het raam bedekken.
Heb je een vaste hand? Kun je ook de strookjes raam die niet bedekt worden door de luxaflex wit schilderen.

(Ik geef toe, vrij aparte oplossing.)
quote:yasuko schreef op 09 april 2013 @ 11:57:

Heb je een vaste hand? Kun je ook de strookjes raam die niet bedekt worden door de luxaflex wit schilderen.

(Ik geef toe, vrij aparte oplossing.)Dat zou ik niet doen bij een huurwoning, want hoe krijg je het raam weer schoon als je vertrekt?
Niet aan gedacht.

Maar heb je gelijk in!
quote:yasuko schreef op dinsdag 09 april 2013 11:52 Is het wat om vitrage te hangen aan beide kanten van het raam van 152,50? En dan in "opengeschoven staat", dus dan heb je twee stroken die de lege kanten van het raam bedekken.Goed idee idd, zo heb ik het ook gedaan, dus van binnen zie je het niet, maar van buiten blijf je het zien :(
quote:yasuko schreef op dinsdag 09 april 2013 11:57 Heb je een vaste hand? Kun je ook de strookjes raam die niet bedekt worden door de luxaflex wit schilderen.

(Ik geef toe, vrij aparte oplossing.) Hele hele goede tip, maar het is een huurwoning, ik zou niet weten hoe ik het dan weer af moet krijgen, ipv het wit te verven wou ik daar met witte stickers bedekken. Of een op maat gemaakte houten lat precies naast de kozijn zodat het net lijkt of de kozijn breder is
Twee strookjes wit karton?

Anders weet ik het niet.

Of toch nieuwe?
quote:yasuko schreef op dinsdag 09 april 2013 12:28 Twee strookjes wit karton?

Anders weet ik het niet.

Of toch nieuwe? Ja dat gaat het worden inderdaad, maar dan van hout ik hoop dat ik het op maat kan laten maken (hout) heel erg bedankt voor het mee denken
Ik vroeg me al af hoe je horizontaal jaloers kon zijn...daarom ging ik lezen.

Je stoort je er nu al aan. Misschien toch een maatje groter kopen of bestellen. Ik zou niet gaan knommelen met stickers. Ben bang dat het er niet mooier op wordt en jij je hierweer aan gaat storen.
Wat is je budget?

Ik heb laatst een jaloezie op maat laten maken voor een raam met de maat 2.15 m en alles bij elkaar incl. verzenden was ik nog geen 100 euro kwijt.

Voor jouw raam ben je nog goedkoper uit.

Het is van het merk Dtch, Wehkamp verkoopt het bijv. ook, maar via de webshop zelf bieden ze een inkortservice aan.

(geen spam, gewoon een tip )

Ik zou denk ik een passende maat kopen. Ben je in 1 keer klaar en hoef je geen rare capriolen uit te halen om het toonbaar te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven