Hospiteren!! Iemand tips?

20-01-2010 18:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben al een tijdje opzoek naar eens studentenkamer in Utrecht.. en om daar aan een kamer te komen heb je maar 1 optie: Hospiteren!

Punt is alleen dat ik heel slecht ben in mezelf presenteren! Ik ben een gewone jonge meid, heb geen bijzondere hobby waardoor ik er uit spring, kleed me gewoon normaal en ben over het algemeen ook geen grijs muisje maar val bij hospiteeravonden nog wel eens stil omdat er altijd anderen zijn die net iets harder en luidruchtiger zijn.

Het is niet dat ik nu een minderwaardigheidscomplex heb omdat ik al 10 keer ben afgewezen (want, ik was elke keer echt niet de enige kandidaat) maar ik vraag me wel af of jullie misschien tips hebben hoe ik mezelf beter kan onderscheiden van de rest, zodat ze mij wel kiezen. Ik heb zelf nog nooit een hospiteeravond gehouden.. dus ik weet ook niet echt wat de do en don'ts zijn zegaar,.
@ Abster.. Bedankt voor het meedenken, maar ik ben inderdaat opzoek naar een gezellig studentenhuis en mijn budget is max 400 euro pm.

@ alle anderen: Dat van dat vergeet me nietje is idd wel een grappig idee. Ik heb wel eens een fles wijn meegenomen, maar alleen naar de huizen waar ik echt HEEL graag wilde wonen, want omdat nu voor elk hospiteeravond te doen wordt een beetje een duur geintje..

Dat van die film is ook een leuk idee, alleen heb ik geen camera helaas!

Bedankt voor de tips in iedergeval!
Journalistje. Het is lastig he?

Wat je vooral niet moet vergeten is dat het 'zoeken' twee kanten op werkt: jij zoekt een kamer, en zij zoeken een huisgenoot. Echt, iedereen in Utrecht wil graag dat iedereen op een zo geschikt mogelijke plek komt te wonen en daar is dan helaas dat hospiteren voor uitgevonden. Waar je al snel het idee hebt dat zij er zijn om jou te beoordelen, ben jij daar net zo goed om hen en het huis te beoordelen. Het gaat uiteindelijk toch om een 'match' van twee kanten. Probeer het idee dat jij de enige bent die zichzelf moet onderwerpen aan een beoordeling op zo'n avond van je af te zetten. Dat scheelt denk ik al een hoop in de zenuwen.

Abster? waar staat dat huis ongeveer? En is het geschikt voor 1 of ook voor 2 personen?
Hospiteren is gewoon stom, vind ik, maar soms helaas wel noodzakelijk. Denk dat het allerbelangrijkste al gezegd is: Gewoon jezelf blijven. En daarnaast je leuke kanten benadrukken.

Wat mij altijd goed heeft geholpen is een praatje maken met de mensen die daar wonen. Geintereseerd zijn en vooral positief doen. Niemand zit te wachten op klagers en zeurpieten.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat er die klik is. En jezelf afvragen wil je wel bij die mensen in huis wonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven