Housewarming do's and don'ts?
vrijdag 4 mei 2018 om 11:43
Mijn partner en ik wonen sinds eind januari in ons nieuwe huis. Het is ons eerste koophuis, hiervoor woonden in appartementen. Nu we in een 'echte' gezinsbuurt wonen en ons hier ook willen settelen vinden wij het belangrijk om een goede vriendelijke indruk bij de buren te maken.
Nu vraag ik me af wat een goede manier is om een goede indruk te maken bij je buren. We hebben al aangebelt en ons voorgesteld. Maar is dit genoeg, of is het ook sociaal om ze uit te nodigen om langs te komen voor een kop thee/koffie of zelfs de housewarming?
We plannen om binnenkort een kleine housewarming te houden. Daarvoor gaan we vrienden en familie uitnodigen, om een indruk van ons nieuwe huis te krijgen. In combinatie met een hapje eten, drankje en gezelligheid.
De 2e vraag is dan ook of jullie tips hebben en do's and don'ts voor een housewarming. Wij houden beiden niet van extreme drukte dus willen het rustig houden. Ook wil ik niet continue heen en weer te moeten lopen als "serveerster". Een rondleiding willen we wel doen, maar hoe pak je dit het beste aan?
En de 3e vraag: makkelijke hapjes en drankjes voor een housewarming?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hierin kunnen adviseren.
Ook heb ik een pol toegevoegt.
Alvast bedankt!
Nu vraag ik me af wat een goede manier is om een goede indruk te maken bij je buren. We hebben al aangebelt en ons voorgesteld. Maar is dit genoeg, of is het ook sociaal om ze uit te nodigen om langs te komen voor een kop thee/koffie of zelfs de housewarming?
We plannen om binnenkort een kleine housewarming te houden. Daarvoor gaan we vrienden en familie uitnodigen, om een indruk van ons nieuwe huis te krijgen. In combinatie met een hapje eten, drankje en gezelligheid.
De 2e vraag is dan ook of jullie tips hebben en do's and don'ts voor een housewarming. Wij houden beiden niet van extreme drukte dus willen het rustig houden. Ook wil ik niet continue heen en weer te moeten lopen als "serveerster". Een rondleiding willen we wel doen, maar hoe pak je dit het beste aan?
En de 3e vraag: makkelijke hapjes en drankjes voor een housewarming?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hierin kunnen adviseren.
Alvast bedankt!
vrijdag 4 mei 2018 om 19:17
Als je tot 1 uur 's nachts muziek wil draaien gooi dan effe een briefje in de bus bij de hele wijk. (Niet alleen je directe buur heeft last van loeiharde muziek en 30 gasten die ook nog es heel de straat bezetten met hun auto's.)
Idealer lijkt mij overigens om mensen uit te nodigen op zondagmiddag.
Iedereen moet de volgende dag toch werken / naar school / de kinderen moeten in bed, dus tegen 7 à 8 is iedereen wel weg.
Buren uitnodigen? Nee, dank je.
Eten?
Chips, nootjes, afbakhapjes, eventueel wat frituurhapjes, stel kerstomaten en wat rauwe wortels, ...
Idealer lijkt mij overigens om mensen uit te nodigen op zondagmiddag.
Iedereen moet de volgende dag toch werken / naar school / de kinderen moeten in bed, dus tegen 7 à 8 is iedereen wel weg.
Buren uitnodigen? Nee, dank je.
Eten?
Chips, nootjes, afbakhapjes, eventueel wat frituurhapjes, stel kerstomaten en wat rauwe wortels, ...
vrijdag 4 mei 2018 om 19:27
Wij wonen sinds een paar maanden in een nieuwbouwwijk. Toevallig van de week een uitnodiging in de bus gevonden van buren een paar deuren verderop. Ze geven aan dat ze een feesje geven vanwege hun huwelijk en excuseren zich bij voorbaat voor eventuele overlast en als we zin hebben zijn we ook welkom.
Leuk hoor, wij gaan wel even kennis maken met een klein cadeautje.
Leuk hoor, wij gaan wel even kennis maken met een klein cadeautje.
vrijdag 4 mei 2018 om 20:01
TO is blijkbaar aan het housewarmen want geen enkele reactie in haar eigen topic.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 4 mei 2018 om 20:07
Of twee minuten stil, dat kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 4 mei 2018 om 21:49
Meer als antwoord op TO’s vraag:Troeteltje schreef: ↑04-05-2018 19:04Leuk. Maareh.......het verband met de vraag van TO ontgaat me heel even. Ondanks dat het een goede tip is voor degenen die hiervan houden en geen weet hebben van het bestaan van zoiets,
Nu vraag ik me af wat een goede manier is om een goede indruk te maken bij je buren
maandag 7 mei 2018 om 06:03
Je zou voor mij een goede buur zijn als je het bij jezelf voorstellen laat. En zelfs dat verwacht ik niet van je als je niet direct naast ons woont. Maar goed, wij wonen dan ook bewust niet in een nette gezinswijk
Ik zou de housewarming beperken tot je vrienden. De buren zal je nu met het mooie weer misschien wat vaker spreken en als er mensen tussen zitten met wie het klikt doe je een borrel met ze. Eventueel de directe buren een briefje in de bus met aankondiging van feest een evt geluidsoverlast. Maar als je dat niet verwacht zou ik dat ook niet doen.
En hapjes en drankjes: wijs de koelkast, zet wat hapjes op tafel als een soort buffetideetje (stokbrood, kaas, chips, spiesjes met eea). Niet te moeilijk doen.
Ik zou de housewarming beperken tot je vrienden. De buren zal je nu met het mooie weer misschien wat vaker spreken en als er mensen tussen zitten met wie het klikt doe je een borrel met ze. Eventueel de directe buren een briefje in de bus met aankondiging van feest een evt geluidsoverlast. Maar als je dat niet verwacht zou ik dat ook niet doen.
En hapjes en drankjes: wijs de koelkast, zet wat hapjes op tafel als een soort buffetideetje (stokbrood, kaas, chips, spiesjes met eea). Niet te moeilijk doen.