Houten picknicktafel opknappen: tips?

20-03-2009 16:59 23 berichten
We hebben een oude picknicktafel staan, achtergelaten door de vorige bewoners. Ding zag er niet uit, dus heb ik de schuurmachine ter hand genomen. Het ding is nu helemaal kaalgeschuurd, maar helaas bleek het hout op sommige plekken toch wel erg vergaan.

Hoe los ik dit op? Kan vloeibaar hout in een buitentafel? En moet ik de nerven e.d. dan helemaal uitbikken? En moet ik dan iets van voorstrijk ofzo gebruiken?

Ook had ik bedacht dat ik em maar niet meer ga beitsen, maar wit ga verven. En dan wil ik er delftsblauwe patronen/tekeningetjes op sjabloneren. Iemand tips over hoe ik dat handig aanpak?

En moeten buitendingen eigenlijk in de grondverf?

Alvast dank van Tila, die nog nooit een buitenhoutenmeubel heeft geverfd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tila,

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar Alabastine heeft een speciale houtrotvuller voor dit soort klussen. Kijk maar ff op hun site. Ik zou m wel in de grondverf zetten, al zijn er ook 2-in-1 lakken voor buiten. Let wel even op dat de verf voor buitengebruik geschikt is (maar zo slim ben je zelf denk ik ook wel ).

Leuk idee dat Delfstblauw trouwens! Succes met de klus.
Hoi, ik zag laatst (via een link op de woonpijler) een foto van een tafel die de eigenaar helemaal beplakt had met krantenknipsels, kriskras over elkaar heen. Daarna heeft ze dat met meubellak gelakt (wordt ie ook nog waterdicht van).

Zag er heel leuk uit!
houtrotvuller is een goeie tip! Dank!

Krantenknipsels is op zich leuk, maar niet heel handig voor een picknicktafel... er zitten nogal wat kieren tussen de planken
Ah, ja dan is het een minder goed plan
Lang leve de site van de gamma: er bestaat ook dekkende beits. eerst houtrotvuller, en dan beitsen! Niks niet gronden! Joepie, dat scheelt weer!
Niet alle plekken lenen zich voor houtrotvuller e.d., ook lastig om het perfect glad aan te brengen. Schuren als het uitgehard is kan, maar is nogal giftig spul, die 2 componenten zooi, dus fijnstof inademen etc.......

Om precies al het verrotte hout weg te halen vond ik ook moeilijk.

Twee keer beitsen en hij kan idd weer even mee.
quote:quattro35 schreef op 21 maart 2009 @ 02:42:

Niet alle plekken lenen zich voor houtrotvuller e.d., ook lastig om het perfect glad aan te brengen. Schuren als het uitgehard is kan, maar is nogal giftig spul, die 2 componenten zooi, dus fijnstof inademen etc.......

Om precies al het verrotte hout weg te halen vond ik ook moeilijk.

Twee keer beitsen en hij kan idd weer even mee.Welke plekken lenen zich niet? Zijkanten van planken ofzo?

Dit is em geworden!
WAUW!!!

Gaaf hé Tilalia
Ik ben er helemaal blij mee. Jammer dat ie nog nat is, want ik wil er zo graag aan zitten
Wat leuk gedaan zeg!!!

Beetje Delfst Blauw idee, hartstikke leuk!
Ik heb het delftsblauwe dus geschilderd, en had op papier - dus met potlood - nog veel wildere plannen, maar dat valt nog niet mee met een penseel dus ik heb het bij de simpele dingetjes gehouden
Wat een leuk idee, ik vind het een prachtige tafel.

Je hebt me op een idee gebracht. Ik heb namelijk zelf een bijzettafel van een oude pallet gemaakt voor in de tuin, maar ik wist steeds niet hoe het tafelblad te maken.

Hoop dat je het niet erg vindt?
Springveer, als je erop schildert 'Naar een ontwerp van Tilalia2', dan mag het
Haha, ga ik zeker doen!
Echt cool! Als ik nou de tafel aanlever, kan ik dan een schildering bij jou bestellen?
Tegen het juiste bedrag wil ik dat best overwegen. Tafel wel geschuurd aanleveren, gaarne
Wat is ie gaaf geworden! Lekker he, als je zo'n project dan af hebt! Nou hopen op heerlijk bbqweer
Gaaf zeg!!!!! Heel leuk gedaan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Super zeg, echt een heel leuk idee! (en een prima afwerking )
Ik zag laatst een picknicktafel. Erg leuk en niet duur. Deze heb ik voor in tuin gekocht en ik ben er erg blij mee. Dit was op www.ikmaggeenreclamemaken.nl

Groet,

Trudy
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 21-06-2009 09:51
Reden: reclame
% gewijzigd
Hoezo reclame! lekker subtiel Trudy! hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven