Hét huishoudtiptopic!

17-09-2014 15:29 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op zoek naar een groot 'huishoudtiptopic' alleen kon ik dit niet vinden.

Dus, Bijdeze!

Wat is jou ultieme huishoudtip?

Wat maakt het huishouden nou een écht stuk makkelijker?

Mijn tip is wel gelijk een dure, de Kärcher Window Vac. Ik gebruik hem niet alleen voor m'n ramen, maar ook voor m'n hoogglans badkamer en toilet en m'n hoogglanskeukenkastdeurtjes. T gaat zó veel sneller! Ik zweer er bij en vind het een super handig ding!

*gelijk een vraag: hoe krijg en houd je de witte was zo stralend wit?
Vandaag is de mooiste dag.
quote:noreservations schreef op 17 september 2014 @ 15:34:

Heb het al eens eerder gezegd, maar het blijft een top tip:

"Neem een vrouw!".

Jacob Cats zei het al: "Het beste stuk huisraad is een goed wijf"

Werkt niet bij ons thuis, ik zou niet weten wat ik ermee aan moet

Dus ik heb een man genomen, en dat (hij) werkt heel goed
Is mij nog nooit gebeurt hoor Cateautje!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Grappig, ik vond die Karcher window vac dus echt een miskoop, heb 'm weggedaan!

Gerelateerd vraagje aan witte was: mijn vriend heeft nogal een zweethoofd blijkbaar 's nachts, want zijn witte kussensloop wordt echt gelig in de loop van de week Herkent iemand dit en hoe krijg je dat schoon, want mij lukt het niet!
En nog een tip: je douchewanden 1x per week met een beetje glansspoelmiddel inwrijven en je krijgt geen kalkaanslag
quote:verani schreef op 17 september 2014 @ 16:29:

Grappig, ik vond die Karcher window vac dus echt een miskoop, heb 'm weggedaan!

Gerelateerd vraagje aan witte was: mijn vriend heeft nogal een zweethoofd blijkbaar 's nachts, want zijn witte kussensloop wordt echt gelig in de loop van de week Herkent iemand dit en hoe krijg je dat schoon, want mij lukt het niet!Een flinke scheut ossengalzeep aan de was toevoegen.
quote:gisellecarterx schreef op 17 september 2014 @ 16:28:

Is mij nog nooit gebeurt hoor Cateautje!Overigens werkt bleek het beste als je ermee werkt met koud tot lauw water. Als je heet of kokend water gebruikt dan gaat de blekende werking er van af en dan bijt het uit en alles wordt geel.
Ik heb t net wel in de bleek gezet... Ga t zo in de machine gooien. Vrijdag maar even naar de kruidvat voor biotex echfa! Daar ben ik erg benieuwd naar!!
Oeps, te snel op verzenden...

Ik durf zijn t-shirts nog niet in de bleek te gooien, bang voor gaten. Heb nu 1 buis geprobeerd!
Was het eens met een beetje bakpoeder. Geloof me: dit werkt !
Dylon (van die textielverven) heeft ook een superwit als kleur. Ideaal voor het weer wit krijgen van grauwe was. De meeste grote drogisten verkopen het.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Was even zoeken naar de link want ik was niet zeker van de naam maar dit spul bedoel ik. Werkt bij mij goed http://www.colourcatcher. ... oxi-vlekverwijderaar.html
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Waterkoker simpel ontkalken door een vaatwasblokje er in te laten oplossen. Is binnen 5 minuten klaar, als nieuw en scheelt de gruwelijke geur van het bekendere azijn middeltje

Eens in de zoveel tijd je wasmachine leeg op 95 graden laten draaien als je was muf gaat ruiken met, daar is ie weer, een vaatwasblokje. Je was ruikt daarna meteen weer heerlijk

Rooklucht in huis? Een glazen bakje voor de helft vullen met wasverzachter en twee minuten oppiepen in de magnetron en je hele huis ruikt naar frisse was

Aangekoekte pan? Niet gaan schrobben! Fooi er een laagje water in, zet de pan weer op het vuur en vijf minuten laten koken. Alles was aangekoekt is laat los
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Adorabull,

En als je je pan dan echt niet schoon krijgt met alleen water... Daar is ie nog een keer: een vaarwasblokje er bij in gooien en door koken!
Zo maak je ook vette frituurpannen schoon. Gooi er n steradent in. Ook je magnetron.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Voor aangebakken pannen gebruik ik cola.

Dat gooi ik ook wel eens in het toilet.

Topspul.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 september 2014 @ 19:05:

Voor aangebakken pannen gebruik ik cola.

Dat gooi ik ook wel eens in het toilet.

Topspul.*heeft zich net een glas cola ingeschonken*
quote:kartonnendoos schreef op 17 september 2014 @ 21:56:

[...]

*heeft zich net een glas cola ingeschonken*

Word je ook mooi schoon van binnen.

Ik kan heel aardig wassen, heb zelfs roestvlekken uit m'n favoriete shirt gekregen (en afgeleerd nog ooit iets te laten drogen op een leuning met roest) maar er is één ding wat ik maar niet geheel vlekvrij krijg: sokken en de voetjes van panty's, waaronder mijn balletpanty's dus ja: ik zweet dan ook nog eens behoorlijk.

Vanish, ossegalzeep, biotex... het werkt gewoon niet of ik doe het fout, kan ook nog. Wie heeft een tip?
quote:adorabull schreef op 17 september 2014 @ 17:37:

Waterkoker simpel ontkalken door een vaatwasblokje er in te laten oplossen. Is binnen 5 minuten klaar, als nieuw en scheelt de gruwelijke geur van het bekendere azijn middeltje

....Hoe doe je dat dan precies? Ik heb een poging gedaan, maar het blokje loste niet op (plasticje eraf gehaald hoewel dat ook olosbaar is). Na een kwartier was het nog niet opgelost en de waterkoker was absoluut niet schoner dan eerst. Uiteindelijk zit ik nu dus toch in een azijngeur 😩
quote:abc schreef op 18 september 2014 @ 20:37:

[...]

Hoe doe je dat dan precies? Ik heb een poging gedaan, maar het blokje loste niet op (plasticje eraf gehaald hoewel dat ook olosbaar is). Na een kwartier was het nog niet opgelost en de waterkoker was absoluut niet schoner dan eerst. Uiteindelijk zit ik nu dus toch in een azijngeur 😩

Waterkoker wel aangezet?

Wat ik nog wel eens doe, eerst een tabletje oplossennin heet water (roeren) en dan t er in gooien...
Ik heb ook een vraagje... mijn gootsteen loopt heel traag door. Bleek+heet water werkt niet (afdoende).

Iemand een gouden tip?
quote:adorabull schreef op 17 september 2014 @ 17:37:

Eens in de zoveel tijd je wasmachine leeg op 95 graden laten draaien als je was muf gaat ruiken met, daar is ie weer, een vaatwasblokje. Je was ruikt daarna meteen weer heerlijk

Rooklucht in huis? Een glazen bakje voor de helft vullen met wasverzachter en twee minuten oppiepen in de magnetron en je hele huis ruikt naar frisse was

Aangekoekte pan? Niet gaan schrobben! Fooi er een laagje water in, zet de pan weer op het vuur en vijf minuten laten koken. Alles was aangekoekt is laat losVraagje over het vaatwasblokje. Bedoel je daar mee water in de waterkoker doen en dan het vaatwasblokje erbij of laat je daarna het water koken met het vaatwasblokje erin?
quote:verani schreef op 17 september 2014 @ 16:31:

En nog een tip: je douchewanden 1x per week met een beetje glansspoelmiddel inwrijven en je krijgt geen kalkaanslagIk ben niet echt handig met het huishouden. Vraagje bedoel je glansspoelmiddel voor de vaatwasmachine?
Blueeyes,

Ik haal altijd de hele godsgenadig open! Trek alle vuil eruit wat ik er uit kan halen.

Ik gebruikte ook wel eens hg ontstopper, maar dat werkte me niet goed genoeg. Hartstikke duur en vrij slecht resultaat.

Lisa,

Ik kook t water wel.
Godsgenadig moest volledig zijn
Dasty.
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven