Huis inrichten! HELP!!!

27-04-2012 21:50 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben onlangs een nieuwe huisje gekocht. ) JEEJ! Maar nu moeten we hem nog gaan inrichten want we komen beide van een studentenhuis.. Budget is ongeveer 15000 tot 20000 voor hele huis.

Ik heb echt helemaal GEEN idee waar ik mijn meubels het beste kan kopen.. We gaan dit weekend naar Villa arena om te kijken maar ik zoek toch het liefst niet te dure meubelen.. Wij wonen in de buurt van Amsterdam btw.

Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met waar je het beste een bankstel/sofa/tv meubelen etc. kan kopen? op internet lees ik geen goeie verhalen over Zitmaxx.

Kennen jullie evt. een outlet met showroom-modellen?

Ikea zijn we al geweest maar kon niet echt wat leuks vinden..

Hoop dat iemand ons kan helpen!
Begin met marktplaats. Spullen die je gratis kunt ophalen of voor een prikkie kunt kopen. Soms is het echt zoeken, dat wel. Ik heb een prachtige eiken slaapkamerkast gevonden voor dochter maar ik heb er wel 2 maanden lang dagelijks voor gekeken, gekocht voor 100 euro.

Als je eenmaal woont ontwikkel je vanzelf een bepaalde smaak/stijl. Dan denk je na een paar maanden; hm, die salontafel had vierkant moeten zijn. En dan ga je in een weekendje op zoek naar een salontafel.

Ik ben al wat ouder (ahum) en als ik nu om me heen kijk... er staat werkelijk helemaal niks meer van het begin. Achteraf denk ik vaak; hadden we daar destijds maar niet zoveel geld aan uitgegeven. En voor al onze vrienden, kennissen en familie geldt hetzelfde.

Maar dat wil je vast niet horen

Koop wat woon-tijdschriften en kijk eens wat je leuk vindt. Daar staat meteen ook in waar spullen gekocht worden. Dan kun je iets wat je écht geweldig vindt kopen en aanvullen met goedkopere dingen.
loods5 in zaandam

smaken verschillen...beetje moeilijk advies geven...
Van 20000 euro hebben wij ons hele huis gedaan. Incl keuken, badkamer, vloeren, leidingen, elektra, stucen en inrichting. En hier ook een mix en match van ikea, woonmall, marktplaats en eigen geknutsel. Zo heb ik zelf een tafeltje en een kapstok gemaakt.
Nee we gaan niet voor het eerst samenwonen en zelfs als de relatie stuk zou gaan blijft één van ons er wonen.. Ik wil natuurlijk niet die hele 20000 euro het liefst uitgeven maar het geld ligt er wel.. Wij houden beide niet echt van de kringloopwinkel.. Niet dat daar wat mis mee is hoor.. Maar we willen graag nieuwe spullen halen daarom vroeg ik mij dus af waar ze kwalitatief goeie spullen hebben voor een lage prijs
quote:exces schreef op 27 april 2012 @ 22:12:

Begin met marktplaats. Spullen die je gratis kunt ophalen of voor een prikkie kunt kopen. Soms is het echt zoeken, dat wel. Ik heb een prachtige eiken slaapkamerkast gevonden voor dochter maar ik heb er wel 2 maanden lang dagelijks voor gekeken, gekocht voor 100 euro.

Als je eenmaal woont ontwikkel je vanzelf een bepaalde smaak/stijl. Dan denk je na een paar maanden; hm, die salontafel had vierkant moeten zijn. En dan ga je in een weekendje op zoek naar een salontafel.

Ik ben al wat ouder (ahum) en als ik nu om me heen kijk... er staat werkelijk helemaal niks meer van het begin. Achteraf denk ik vaak; hadden we daar destijds maar niet zoveel geld aan uitgegeven. En voor al onze vrienden, kennissen en familie geldt hetzelfde.

Maar dat wil je vast niet horen

Koop wat woon-tijdschriften en kijk eens wat je leuk vindt. Daar staat meteen ook in waar spullen gekocht worden. Dan kun je iets wat je écht geweldig vindt kopen en aanvullen met goedkopere dingen.Thanks voor je advies!
Gordijnen zelf maken is ook niet zo moeilijk eigenlijk. Gewoon een mooie lap stof ergens uit de grote uitverkoopbak trekken en oefenen maar. En als het niet lukt gewoon nog een keer proberen

Het leuke daarvan is dat als je ze zat bent je zo weer nieuwe hebt hangen. Dan hoef je niet nog 5 jaar tegen je stomme gordijnen aan te kijken omdat ze nu eenmaal 500 Euro gekost hebben...

Geldt eigenlijk voor onze complete inrichting. Als ik iets zat ben koop ik gewoon ergens een andere. Of ik verf iets in een ander kleurtje.
Vooral een heel lekker goed bed kopen (Hastings of zo) en de rest, niet al te veel aan besteden.
Pronto!! Hip en leuk! WoonexpressXL en trendhopper!
quote:Ratteke schreef op 27 april 2012 @ 22:11:

[...]

Ja hoor. En als ze dat nou eens niet zijn? Ik zou écht in deze tijden als ik voor het eerst ga samenwonen absoluut geen 15 tot 20.000 euro uitgeven aan de inrichting van mijn huis.Dan zijn ze stom bezig als ze het niet zijn
Oh, en een kleine aanvulling; een hoekbank van leer... dan is een kwart van je budget al weg. Dan een mooie salontafel, een eettafel en 4 stoelen en dan is het geld op.

Meubels zijn dure stukken waar je qua budget rekening mee houdt. Maar denk ook aan serviesgoed, bestek, pannen, glazen, wasmachine, ijskast, telefoon, bed, lattenbodem, kussens, matras, dekbedden, dekbedhoezen, nachtkastjes, lampen, wc-rolhouder, handdoeken, theedoeken, badhanddoeken, badmatten, strijkplank, strijkijzer, tafellakens, gordijnen, vazen, fotolijstjes, kussentjes, klok, deurmat, wcmat, tv, onderzetters, planten.................

Met alleen een bank, salontafel en dressoir ben je er nog lang niet.
quote:Star schreef op 27 april 2012 @ 22:21:

[...]

Dan zijn ze stom bezig als ze het niet zijn Euhmm dames voor de duidelijkheid wij gaan NIET voor het eerst samenwonen.. we zijn getrouwd.. dus bedankt voor jullie bezorgdheid ;)
Bij Het Kabinet in Bunnik hebben ze prachtige spullen. Modern/landelijk in de kleur die je maar wilt. Er tegenover zit de outlet van Het Kabinet. Daar staan de spullen van een seizoen eerder, aanzienlijk goedkoper.
Trendhopper vindt ik vaak wel leuke meubels hebben. Verder ziet hier in de buurt woondock en woonexpress. Beide ook leuke meubels in veel verschillende stijlen.

Wat zoek je precies voor meubels? Moeten ze 20 jaar meegaan? Zoek je iets modieus, tijdloos, massief hout, design etc?
Ik zou nu alleen de noodzakelijke dingen kopen en verder gedurende het eerste jaar beetje bij beetje de boel vullen. Dan kies je volgens mij veel bewuster iets wat bij jullie en bij het huis zelf past. Pas als je er woont, merk je hoe je ruimtes het beste kunt indelen, hoe het licht is, wat de beste looproute is, enzovoort. En alles in één keer kopen geeft snel een VT-wonen beeld, iets wat ik zelf niet mooi vind.

Op de Rozengracht in Amsterdam zitten een paar leuke zaken zoals een antiekwinkel en Wulf.
quote:madamecannibale schreef op 27 april 2012 @ 22:35:

Trendhopper vindt ik vaak wel leuke meubels hebben. Verder ziet hier in de buurt woondock en woonexpress. Beide ook leuke meubels in veel verschillende stijlen.

Wat zoek je precies voor meubels? Moeten ze 20 jaar meegaan? Zoek je iets modieus, tijdloos, massief hout, design etc?Ik zoek iets modieus/strak. Heb absoluut niets met een klassieke stijl zeg maar. En verder ben ik gek op lichte kleuren.. Woonexpress ga ik zeker eens kijken.. Woondock ken ik niet ga ik nu ff googlen. Thanks
Ik vind je HELP dan trouwens wel zwaar overdreven....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 27 april 2012 @ 22:42:

Ik vind je HELP dan trouwens wel zwaar overdreven....

Sorry maar met alle respect ik vraag hier gewoon of mensen ervaring hebben met meubels kopen omdat ik er geen ervaring mee heb.. Daar slaat die HELP op..

Als iets aan mijn verhaal je niet bevalt kun je gewoon rustig verder kijken.. Snap je hele reactie niet..

Maargoed misschien zit je ergens anders mee.
quote:anqi0001 schreef op 27 april 2012 @ 22:44:

[...]

Sorry maar met alle respect ik vraag hier gewoon of mensen ervaring hebben met meubels kopen omdat ik er geen ervaring mee heb.. Daar slaat die HELP op..

Als iets aan mijn verhaal je niet bevalt kun je gewoon rustig verder kijken.. Snap je hele reactie niet..

Maargoed misschien zit je ergens anders mee.

HELP staat hier op het forum voor paniek. En in hoofdletters wordt het nog als geschreeuw beschouwd ook. Forumdingetje.

Nee hoor. Het is wel fijn wanneer je het breed hebt. Maak daar verstandig gebruik van door in tijden van crisis je vermogen te koesteren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:anqi0001 schreef op 27 april 2012 @ 22:40:

[...]

Ik zoek iets modieus/strak. Heb absoluut niets met een klassieke stijl zeg maar. En verder ben ik gek op lichte kleuren.. Woonexpress ga ik zeker eens kijken.. Woondock ken ik niet ga ik nu ff googlen. ThanksO lees nu pas goed je OP en zie dat je in A'dam woont. Woondock zit in de buurt van Arnhem dus niet heel handig waarschijnlijk. Maar trendhopper en woondock hebben wel een aardig moderne collectie.
Even als tegenwicht, goed dat je in deze tijden de economie zo stimuleert.

Tip: de Gamma heeft nog tot en met de 30ste 20% korting op een artikel naar keuze.
Ik zou alleen een paar basisstukken kopen. Als je eenmaal een poosje in het huis leeft weet je pas wat je écht nodig hebt. Of wat handig is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wauw, ik wilde dat ik zoveel geld te besteden had voor mijn inrichting! Loods 5 en Trendhopper zijn mijn favorieten, verder ook nog Nijhoff in Baarn en Het Kabinet in Bunnik, maar dat is dus wat verder uit de buurt van Amsterdam.

De tip van de woonbladen is een goede, ik lees al jaren de VT wonen en 101 woonideeën en daarin ben ik al heel vaak iets tegengekomen wat ik geweldig vond en waar dan ook meteen de winkel bij stond waar het te koop was. Andere woonbladen zijn ook leuk, maar bijvoorbeeld in de Elle Wonen staat allemaal stervensduur design.
Waarom 2e hands voor mensen met zo'n budget??

Jullie zijn juist goed voor de economie! Dus geld laten rollen!
quote:mocy schreef op 27 april 2012 @ 22:20:

Vooral een heel lekker goed bed kopen (Hastings of zo) en de rest, niet al te veel aan besteden.

Ja dan is je geld in 1 x op!

14.000 voor een bed zeg?!
Marktplaats, tweedehands, Ikea als je een budget hebt van 20.000? Hoezo?

Waarom minder uitgeven als je meer kunt permitteren?

Co van de Horst in Amstelveen is een fijne winkel. En Mobilia op de Utrechtsestraat heeft genoeg moois. Ook op de Rozengracht zitten wat goede winkels. Kijk ook bij de Bijenkorf.

En aan de overkant van het van Gogh, vlakbij de hoek zit een gave winkel. De naam weet ik even niet meer, maar het zit naast Small Talk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven