Huis kopen, generatie kloof.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:42
Ik en mijn man hebben ons huis verkocht en huren nu.
We hebben een ander huis op het oog. Een leuk
Huis, goede buurt, grote tuin enz.
Ruim binnen het budget en op een salaris.
Ik heb nu geen baan. Ik ga binnenkort wel weer werken.
Nu komt het mensen (Fam, kennissen) lachen ons uit.
Zij vinden dat we op twee salarissen moeten kopen, op zijn minst een hoekwoning of een twee kapper.
En anders op zijn minst op de max van mijn
Mans salaris.
Deze mensen hebben altijd huizen op de max van beide salarissen gekocht. En zouden nu hun huis met verlies verkopen.
Wij denken leuk huis en makkelijk te betalen, zij zeggen je bent bijna dertig dit heeft geen prestige. En past niet bij jullie inkomen.
Ik heb al verlies van de verkoop van ons eerste huis. Ik wil dit niet nog een keer.
Maken we nu een fout? Moeten we op twee salarissen kopen en wachten tot de huisprijzen weer stijgen.
We hebben een ander huis op het oog. Een leuk
Huis, goede buurt, grote tuin enz.
Ruim binnen het budget en op een salaris.
Ik heb nu geen baan. Ik ga binnenkort wel weer werken.
Nu komt het mensen (Fam, kennissen) lachen ons uit.
Zij vinden dat we op twee salarissen moeten kopen, op zijn minst een hoekwoning of een twee kapper.
En anders op zijn minst op de max van mijn
Mans salaris.
Deze mensen hebben altijd huizen op de max van beide salarissen gekocht. En zouden nu hun huis met verlies verkopen.
Wij denken leuk huis en makkelijk te betalen, zij zeggen je bent bijna dertig dit heeft geen prestige. En past niet bij jullie inkomen.
Ik heb al verlies van de verkoop van ons eerste huis. Ik wil dit niet nog een keer.
Maken we nu een fout? Moeten we op twee salarissen kopen en wachten tot de huisprijzen weer stijgen.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:44
dinsdag 22 januari 2013 om 13:44
Wat een onzin en bemoeienissen.
Jij en je man zijn het toch eens? Daar gaat het toch om.
Huren is ideaal en veilig. Op die manier kun je ook rustig op zoek naar evt. een koophuis. Bovendien ga jij werken, dus heb je binnenkort ook een groter gezamenlijk inkomen, wat van invloed zal zijn op een hypotheek die jullie kunnen nemen. Ik vind jullie besluit juist verstandig!
Ik ga zelf ook van koop naar huur. En op den duur dan weer kopen.
Jij en je man zijn het toch eens? Daar gaat het toch om.
Huren is ideaal en veilig. Op die manier kun je ook rustig op zoek naar evt. een koophuis. Bovendien ga jij werken, dus heb je binnenkort ook een groter gezamenlijk inkomen, wat van invloed zal zijn op een hypotheek die jullie kunnen nemen. Ik vind jullie besluit juist verstandig!
Ik ga zelf ook van koop naar huur. En op den duur dan weer kopen.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:45
Nee, natuurlijk maak je geen fout. Ik vind jullie juist ontzettend verstandig.
Hoeveel moet prestige kosten? Wat een onzin. Kunnen zij niet opscheppen dat jouw huis groter is dan dat van de andere kinderen. Wat ontzettend vermoeiend! Dan moet je zeker ook een grote, dure auto hebben. Niet omdat het praktisch is, maar omdat dat beter over komt...
Is het huis waar jullie gaan wonen groot genoeg en comfortabel genoeg voor jullie? Dan moet je dat doen. Kan je nog eens op vakantie (kunnen je vrienden/ouders/familie opscheppen dat hun kennissen op safari naar Afrika zijn geweest).
Hoeveel moet prestige kosten? Wat een onzin. Kunnen zij niet opscheppen dat jouw huis groter is dan dat van de andere kinderen. Wat ontzettend vermoeiend! Dan moet je zeker ook een grote, dure auto hebben. Niet omdat het praktisch is, maar omdat dat beter over komt...
Is het huis waar jullie gaan wonen groot genoeg en comfortabel genoeg voor jullie? Dan moet je dat doen. Kan je nog eens op vakantie (kunnen je vrienden/ouders/familie opscheppen dat hun kennissen op safari naar Afrika zijn geweest).
dinsdag 22 januari 2013 om 13:46
Nee joh tuurlijk niet! Laat ze lekker lullen en doe waar je je goed bij voelt!
Waarschijnlijk krijg je als je een bwetje ruim in t geld zit en over een paar jaar bijvoorbeeld een half jaar door zuid america ofzo gaat reizen daar weer gemeut over.
Niks van aan trekken, jullie geld, jullie huis, jullie leven!
Waarschijnlijk krijg je als je een bwetje ruim in t geld zit en over een paar jaar bijvoorbeeld een half jaar door zuid america ofzo gaat reizen daar weer gemeut over.
Niks van aan trekken, jullie geld, jullie huis, jullie leven!
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:47
Ik denk dat het heel verstandig is om bij het kopen van een huis rekening te houden met de mogelijkheid dat de inkomsten ook minder kunnen worden door bijvoorbeeld het verliezen van een baan of afgekeurd worden. Ik ben zelf heel blij dat wij ons huis ook kunnen betalen als er een inkomen wegvalt.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Huh? Het is toch juist heel erg verstandig om niet op de top van je salaris te lenen, en om een huis op 1 in plaats van 2 salarissen te kopen? Hebben wij ook gedaan, wij krijgen er alleen maar reacties op in de trant van "hadden wij dat ook maar gedaan.."
Daarnaast: waar bemoeien die "vrienden" zich mee? Jullie keuze toch?
Daarnaast: waar bemoeien die "vrienden" zich mee? Jullie keuze toch?
dinsdag 22 januari 2013 om 13:49
dinsdag 22 januari 2013 om 13:51
quote:christmas schreef op 22 januari 2013 @ 13:42:
Ik kan me niet eens voorstellen dat je je inkomen en de details rond het kopen van een huis met anderen gaat bespreken. Wij houden geldzaken altijd privé. Maar zo zie je maar weer... iedereen heeft andere behoeftes. Mocht je dit geklets zat zijn, weet dan dat de optie om helemaal niet met anderen over je geldzaken te praten, ook bestaat... wat mij betreft is het heel fijn om alles zelf te beslissen zonder dat iemand de details hoeft te weten.
Ik kan me niet eens voorstellen dat je je inkomen en de details rond het kopen van een huis met anderen gaat bespreken. Wij houden geldzaken altijd privé. Maar zo zie je maar weer... iedereen heeft andere behoeftes. Mocht je dit geklets zat zijn, weet dan dat de optie om helemaal niet met anderen over je geldzaken te praten, ook bestaat... wat mij betreft is het heel fijn om alles zelf te beslissen zonder dat iemand de details hoeft te weten.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:51
Ik vind dat jullie heel verstandig denken. Toevallig hebben kennisen van ons een compliment gekregen van de hypotheek adviseer, ook geen tophypotheek en ook betaalbaar op 1 salaris.
In deze tijd waarin mensen hun baan verliezen, scheiden, pensioenen niet meer zeker zijn denk ik dat jullie er heel verstandig aan doen om het huis ook met 1 salaris te kunnen betalen. Jullie kunnen een tegenslag opvangen, met een tophypotheek zit je net als veel stellen momenteel binnen korte tijd in de problemen.
In deze tijd waarin mensen hun baan verliezen, scheiden, pensioenen niet meer zeker zijn denk ik dat jullie er heel verstandig aan doen om het huis ook met 1 salaris te kunnen betalen. Jullie kunnen een tegenslag opvangen, met een tophypotheek zit je net als veel stellen momenteel binnen korte tijd in de problemen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:52
Wat Orzoo zegt: keuzes!
ik kan me voorstellen dat je aan het twijfelen raakt. Toch moet je doen waar jullie je goed bij voelen. Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze van jullie om voor dit huis te gaan als jullie je daar prettig bij voelen.
Toch is het inderdaad een "dingetje" als ik dat zo om me heen zie, en ook in mijn eigen omgeving bemerk. Mijn ouders zijn ook erg van de "prestige" en reageren met dezelfde soort opmerkingen wanneer het het toekomstige huis van mijn zus betreft. Ik "wijt" het aan de generatiekloof.
ik kan me voorstellen dat je aan het twijfelen raakt. Toch moet je doen waar jullie je goed bij voelen. Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze van jullie om voor dit huis te gaan als jullie je daar prettig bij voelen.
Toch is het inderdaad een "dingetje" als ik dat zo om me heen zie, en ook in mijn eigen omgeving bemerk. Mijn ouders zijn ook erg van de "prestige" en reageren met dezelfde soort opmerkingen wanneer het het toekomstige huis van mijn zus betreft. Ik "wijt" het aan de generatiekloof.
dinsdag 22 januari 2013 om 13:53
dinsdag 22 januari 2013 om 13:54
Wie moeten er wonen, die vrienden of jullie?
Waar bemoeien zij zich mee zeg.
Afgezien van het geld.
Jullie vinden het een leuk huis , wat maakt het dan uit wat het kost.
Volgens mij zijn ze jaloers. Hun zitten nu financieel helemaal vast en jullie hebben straks een leuk huis en nog ruimte om te ademen.
Waar bemoeien zij zich mee zeg.
Afgezien van het geld.
Jullie vinden het een leuk huis , wat maakt het dan uit wat het kost.
Volgens mij zijn ze jaloers. Hun zitten nu financieel helemaal vast en jullie hebben straks een leuk huis en nog ruimte om te ademen.