huis (ver)kopen bij dezelfde makelaar

16-02-2011 18:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
is het een aan of afrader om je huis te koop te zetten bij dezelfde makelaar als die van het nieuw te kopen huis??

waarom wel/niet??
Hangt denk ik van het makelaarskantoor af? Een aankoopmakelaar heeft (als het goed is?) andere kwaliteiten/belangen dan een verkoopmakelaar.
Ik heb het ooit gedaan in een ver verleden toe de huizenmarkt nog mooi was.

Geen problemen ondervonden btw.
Vond je die makelaar dan zo steengoed, dat hij (of zij) jullie heeft overgehaald om jullie nieuwe huis te kopen, dat je denkt dat hij (of zij) jullie huidige huis ook snel kan verkopen?

Zo ja, aanrader. Zo nee, verder kijken. Rondkijken en onderhandelen over prijzen kan sowieso gaan kwaad.
Kan me voor nu maar 1 reden bedenken om het niet te doen. Bij het onderhandelen over de aankoopprijs, heb je in mijn optiek meer onderhandelingsruimte als de verkopende partij geen inzicht heeft in wat je kan betalen.

Stel je verkoopt je huis voor 300.000 euro, dan weet die makelaar al dat je dat geld ter beschikking zou hebben voor de aankoop van een ander huis.
Ik heb mijn apartement bij dezelfde makelaar verkocht als waarbij ik het gekocht had. Eigenlijk was de voornaamste reden dat die makelaar veel ervaring had bij de verkoop van die apartementen. Daarbij vond ik zevgewoon goed en vroegen een redelijke courtage.
we hebben een huis op het oog en de verkopende makelaar wil ons huis huidige huis graag gaan verkopen maar we twijfelen een beetje of dit wel wijs is oa door wat kirsten ook al zegt
O ik begreep het dus verkeerd wat je bedoelde. Aan mijn bijdrage heb je dus niets.

Sorry!
Als je duidelijk aangeeft dat je het nieuwe huis alleen koopt nadat je oude huis verkocht is doet hij misschien wel extra zijn best.

Als het meezit verdient hij gewoon aan je oude en je nieuwe huis.

Als hij niet goed zijn best doet verdient hij niets.

Hij heeft er dus alle belang bij om je oude huis goed te verkopen.

Ik denk niet dat je het risico loopt meer voor je nieuwe huis te betalen omdat hij weet wat je voor je oude huis hebt gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven