Huisdieren koel houden

28-06-2010 22:40 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe houden jullie je huisdieren koel met deze extreme warmte?

Ik heb 2 kaninchenteckels van 11 jaar oud, zusjes van elkaar en uit hetzelfde nest. Eentje is stekeblind en de ander halfblind. De blinde heeft een beetje last van overgewicht en daardoor sneller moe met wandelen terwijl het zusje typische teckel eigenschappen vertoont zoals molshopen uitgraven en achter de konijnen aan gaat.

Maar met deze warmte is het bijna niet te doen. Tong uit de bek aan de zijkant maar stug doorgaan met alle dingen die ze in hun neus krijgen.

Ik heb nu een ventilator gericht op hun mandjes en ze vinden het heerlijk. De snelle ademhaling wordt minder en ze kunnen nu af en toe even een dutje doen in de koele wind van de ventilator.

Maar ik blijf me zorgen maken wat betreft wandelen in de warmte. Ik loop heel rustig en heb de route een stuk ingekort en loop ook wat vroeger in de ochtend en wat later in de avond.

BTW

Ik heb ook nog 2 reepinschers en een boomer, ook allemaal bejaard maar die hebben er niet zo'n last van.

Alle tips zijn welkom
Vochtige handdoeken op de badkamervloer/douche leggen?...
Water elk uur verversen...
Ik denk dat ik morgen maar even een kinderbadje ga kopen zodat ze even kunnen pootje baden in de tuin. Honden zweten ook uit hun voetzooltjes dus kan prettig zijn voor ze
Vochtige handdoeken heb ik ook al gebruikt om ze heerlijk mee te masseren
Ik heb een Golden Retriever van ruim 10 jaar. Ze vindt deze hitte maar niks. Wat ik doe, ik ga 's ochtends vroeg wat langer met haar lopen, dan is het nog te doen. Dan tussen de middag en aan het eind van de middag een hele korte wandeling zodat ze haar behoefte kan doen en wat later 's avonds loop ik weer wat langer. Maar ook dan heeft ze haar tong haast op de knieén. Ik loop expres heel langzaam.

Ik heb 2 ventilatoren aan staan in de woonkamer. Als de ventilator een beetje op haar gericht is, dan hijgt ze ook niet meer. Ze vindt het lekker.

Maar het is een straf hoor, deze hitte.
Ik doe helemaal niks, dieren weten heel goed wat ze zelf moeten doen en laten om niet oververhit te raken.

(Zolang je ze de ruimte laat en niet opsluit in bv een auto of kennel vol in de zon.)

Oké, de kinderen willen nog wel eens een koelelement bij de konijnen leggen, dat hebben ze ooit ergens gelezen en ze willen graag goed voor de nijntjes zorgen.
Sam 32

I know, deze hitte is niet te doen voor de beessies, ze zijn het gewoon niet gewend.

Vandaag een bericht dat er 3 honden zijn overleden in een auto...............achtergelaten!!!! Midden in de palle zon
Wat mijn hond doet om koel te blijven is bij de kinderen in het zwembad springen en hun ijsjes afpikken

(En hij is nu veel binnen want daar is het koel.)

Lees: Hij springt in en uit het zwembad en loopt dan direct door naar binnen met het afgepikte ijsje
Mamalief

Je kan ze wel een beetje helpen.....
Oh wat vreselijk van die honden!! Grrrr.....
mijn katten hebben er niet zo veel last van, liggen onder een struik te tukken. In de avond worden ze wel actiever en ze eten wat minder en drinken wat meer, maar verder is het wel te doen voor ze, zelfs voor die met heel veel en heel lang haar.

Ik zorg wel goed voor vers water.

Water om in te poedelen hoef ik niet mee aan te komen bij ze, maar voor honden lijkt me dat een goed idee.

Hier in de buurt is een recreatieplas waar een deel afgezet is voor honden, en die maken er goed gebruik van.

Mss is er zoiets in de buurt bij je?
Dus daarom ga ik morgen ook een badje kopen ..............voor de hondjes
Ik heb een soort halsband waar kristallen in zitten die je in het water moet leggen. Deze drogen rond de nek van de hond heel langzaam op en geven dus verkoeling via de bloedbanen die in de nek lopen (of zoiets). Heb even snel gezocht, die van mezelf kon ik zo snel niet vinden, maar aqua coolkeeper is ongeveer hetzelfde. Bij die van mij lijkt het een zakdoek die ze om heeft.

Heb net even gekeken: de mijne heet body cooler
Home is where your wifi connects automatically.
Mijn katten en hond liggen zelfs te zonnen, de gekken.

Ik heb nu alleen meer extra water staan en de kinderen spelen met de hond in het badje.
Mijn hond (Cairn Terrier) is een zonne aanbidder. Ik moet hem regelmatig naar binnen halen, want als het aan hem ligt, ligt hij de hele dag buiten.

Ik heb in ieder geval enkele ventilatoren aan staan (ook voor ons zelf), ververs regelmatig zijn water, masseer hem met een vochtige doek.

Wat hij zelf nog doet is bij het uitlaten gaan pootje baaien in een nabij gelegen beek. Normaal staat hier het water vrij hoog, maar in de zomer zakt het waterpeil tot een hoogte dat hij er in durft.
quote:oranjemuts schreef op 28 juni 2010 @ 22:48:

Mamalief

Je kan ze wel een beetje helpen.....

Het kan wel ja maar (misschien is het bij anderen anders) bij mijn dieren hoeft het niet.

De nijnen staan sowieso in de schaduw, de katten (kat....er is eentje kwijt) zoeken hun koele plekjes wel en de hond...ja dat zei ik net al; die is erg creatief
Die van mij houdt zich erg rustig en slaapt veel. Toen het wat begon te waaien hebben we de deuren tegen elkaar open gezet en is hij er precies tussenin in de tocht gaan liggen. Daarnaast vindt hij het ook heerlijk als ik de plantjes water ga geven, lekker achter de straal aanrennen en ondertussen kleddernat worden.
Zusenzo

Een hond van mij van 14 jaar die gaat ook altijd in de volle zon liggen tot hij niet meer kan....................daar wordt ik dan zo boos over. Schijnbaar vindt hij het lekker en houdt hij het vol maar je moet niet zien hoe hij naar binnen loopt. Tong op de grond en gigantische zweetzooltjes
bevroren fles met water in het konijnenhok.. de nijntjes vinden het heerlijk en gaan er lekker tegen aan liggen.. (int begin alstie nog bevroren is niet, dan liggen ze erbij, maar later er tegen aan..)
Ik heb een koelmatje, maar onze hond weigert erop te gaan liggen.

http://www.beestenspul.nl ... mat-aqua-coolkeeper-x3408
Ons konijn zit binnen, als hij uit zijn kooi ligt gaat hij op de houten vloer liggen.

Hij ligt veel te luieren in z'n kooi, ik heb er wel een koud plastic waterflesje inliggen maar daar doet hij niet zoveel mee.
Ik doe ook niets extra hoor om mijn hond koel te houden.

Smorgens inderdaad een wat langer stuk lopen omdat het dan wat koeler is, tussen de middag een kort stukkie en na 6en een stuk lopen naar de plas waar hij dan gelijk dol enthousiast induikt

Verder is het hier in huis redelijk koel maar de leip wil toch gewoon op het balkon liggen.

Hij doet dus net als ik

Van binnen naar buiten, en dan vervolgens weer van buiten weer naar binnen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn hond is 14 maanden en ligt niet de hele dag hoor, alleen als ik ook in de tuin zit, ik zit dan in de schaduw, zij in de zon.

Ze heeft er geen last van anders zou ik haar niet laten liggen hoor.
Cookieholic

Goed idee!!!

Alhoewel mijn konijn binnen staat wordt het toch stiekum steeds warmer in mijn woonkamer. Ga flesje in vriezer gooien nu!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven