Huishoudelijke hulp: klusjes en vergoeding
maandag 3 mei 2010 om 12:52
Hallo allemaal,
Wij zijn van plan een hulp in de huishouding te nemen.
Ben nu vast aan het orienteren wat we haar voor vergoeding kunnen geven en wat voor klusjes ik haar kan laten doen.
Denk zelf aan 10 euro p uur. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik denk er over om haar eens per 2 weken in te huren, 3 uur per keer.
Alle reacties welkom!
gr marleen
Wij zijn van plan een hulp in de huishouding te nemen.
Ben nu vast aan het orienteren wat we haar voor vergoeding kunnen geven en wat voor klusjes ik haar kan laten doen.
Denk zelf aan 10 euro p uur. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik denk er over om haar eens per 2 weken in te huren, 3 uur per keer.
Alle reacties welkom!
gr marleen
maandag 3 mei 2010 om 12:55
maandag 3 mei 2010 om 13:01
maandag 3 mei 2010 om 13:04
We gaan het proberen!
Heb volgende week 2 dames op bezoek voor kennismakingsgesprek: een jongere dame (23) en een wat oudere dame (rond de 45). Ben benieuwd. Ik volg mijn gevoel wel en hoop dat ik de juiste keuze kan maken! Maar komt vast goed.
Lijkt me zo ontzettend heerlijk om een hulp te hebben. De dames die komen willen beide wel eens in de 2 weken maar wellicht dat het ook elke week wordt. Zalig!
Heb volgende week 2 dames op bezoek voor kennismakingsgesprek: een jongere dame (23) en een wat oudere dame (rond de 45). Ben benieuwd. Ik volg mijn gevoel wel en hoop dat ik de juiste keuze kan maken! Maar komt vast goed.
Lijkt me zo ontzettend heerlijk om een hulp te hebben. De dames die komen willen beide wel eens in de 2 weken maar wellicht dat het ook elke week wordt. Zalig!
maandag 3 mei 2010 om 13:10
Ik heb het een jaar of 6 geleden in krappe tijd zelf gedaan op mijn vrije dag (werkte 32 uur)
2 adresjes erbij.
Kreeg Eur 12,50 per uur maar dan was het wel gigantisch doorbuffelen om 3 verdiepingen te doen in 3 uur.
(2 wc's met remspoor ,badkamer,alles stofzuigen en dweilen,vensterbanken en eens per maand ramen lappen buiten,andere week binnen)
2 adresjes erbij.
Kreeg Eur 12,50 per uur maar dan was het wel gigantisch doorbuffelen om 3 verdiepingen te doen in 3 uur.
(2 wc's met remspoor ,badkamer,alles stofzuigen en dweilen,vensterbanken en eens per maand ramen lappen buiten,andere week binnen)
maandag 3 mei 2010 om 13:12
Vraag bij je kennismaking hoe ze ongeveer elke week te werk gaat. Ik heb echt een hele goede schoonmaakster. Zij heeft zelf goed inzicht in wat er moet gebeuren, en werkt ook met een schema in haar hoofd. Ene keer boven wat beter en andere keer beneden. Maar dan is elke week komen wel handig.
Ze krijgt bij ons wat meer; 12,50 per uur (komt 3 uur elke week), maar dat is ze wel waard.
Ze krijgt bij ons wat meer; 12,50 per uur (komt 3 uur elke week), maar dat is ze wel waard.

maandag 3 mei 2010 om 13:16
Ik betaal ongeveer 10 euro per uur, 40 euro per week, maar volgens mij komt ze helemaal geen 4 uur. Maar goed, ze doet alles wat we hebben afgesproken en als zij dat sneller kan dan in 4 uur is het ook prima,
Ze doet hier: beneden stoffen, zuigen, dweilen, keuken, wc, badkamer en de overloop boven. Soms doet ze wat extra als ze tijd over heeft, bijv. de ramen aan 1 kant of de koelkast een extra beurt. Meestal zet ik 's ochtends een was aan en die haalt ze er dan vaak uit en hangt ze op en ze zet nog even een nieuwe aan voordat ze weggaat.
Ik vind het een hoop geld, maar ze is het wel waard hoor. Vorige week was ze ziek en toen ben ik elke avond tot half 11 bezig geweest om alles te doen, naast m'n andere bezigheden. Blij dat ze vandaag weer komt.
Ze doet hier: beneden stoffen, zuigen, dweilen, keuken, wc, badkamer en de overloop boven. Soms doet ze wat extra als ze tijd over heeft, bijv. de ramen aan 1 kant of de koelkast een extra beurt. Meestal zet ik 's ochtends een was aan en die haalt ze er dan vaak uit en hangt ze op en ze zet nog even een nieuwe aan voordat ze weggaat.
Ik vind het een hoop geld, maar ze is het wel waard hoor. Vorige week was ze ziek en toen ben ik elke avond tot half 11 bezig geweest om alles te doen, naast m'n andere bezigheden. Blij dat ze vandaag weer komt.
..
maandag 3 mei 2010 om 13:27
maandag 3 mei 2010 om 14:06
Onze huishoudster komt iedere week 3 uur en doet dan heel veel. Wij betalen haar ook 10 euro per uur. Ze neemt altijd zelf gemaakt lekkers voor bij de thee mee. Ze werkt heel hard, we hebben boven hoogpollig tapijt en ik kan aan de zuigsporen zien dat ze dat op dr knieën doet met de stofzuigerslang zonder de buis/voet. Ze is nu 2 weken naar Marokko omdat haar moeder erg ziek is en geopereerd moet worden. Ik ga haar heel erg missen denk ik. Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten hihihi.

maandag 3 mei 2010 om 14:35
ik wil ook zo graag!!! Ik had iemand op het oog, alleen die bleek almetal toch niet voldoende tijd te hebben en zit nu een beetje met hoe je een nieuwe vindt. Ik heb op Marktplaats gekeken en snap ook wel dat ik een briefje op kan hangen bij de supermarkt in de buurt. Maarreh, eigenlijk vind ik het zo`n raar idee om een vreemde je sleutel te geven en haar/zijn gang te laten gaan in je huis wanneer je er niet bent. Hadden jullie dat niet?

maandag 3 mei 2010 om 15:18
Onze schoonmaakster ken ik via een collega, inmiddels werkt ze bij 3 andere vriendinnen van me. Als je iemand via via kan vinden is het minder eng om je sleutel te geven vond ik: als ze iemand bedriegt is ze meteen de andere adressen ook kwijt.
De onze komt 1 keer per week 3 uur voor 10 euro per uur. Meestal gaat ze wat eerder weg, maar dat is ok vind ik.
Niet te kritisch zijn (je doet het zelf toch altijd grondiger en weet alle hoekjes van je huis) en dan is het elke keer weer een cadeau!
De onze komt 1 keer per week 3 uur voor 10 euro per uur. Meestal gaat ze wat eerder weg, maar dat is ok vind ik.
Niet te kritisch zijn (je doet het zelf toch altijd grondiger en weet alle hoekjes van je huis) en dan is het elke keer weer een cadeau!

dinsdag 4 mei 2010 om 09:13
Mijn hulp komt 1x per week voor 2 uur. Ze krijgt ¤ 12,50 p/u.
Af en toe komt ze 4 uur, om wat grotere klussen te doen en wat dingen die niet elke week hoeven. Ze geeft zelf aan wanneer ze vindt dat dit weer nodig is, dus ik heb nergens omkijken naar.
Misschien dat ik over een tijdje vraag of ze 3 uur per week wil komen, zodat ik zelf nog minder hoef te doen..
.
Ik vind het de investering dubbel en dwars waard. Ik heb geen zin om na mijn fulltime baan + studie in de avonduren het huishouden te doen, en ik heb ook geen ruzies meer met mijn vriend over het huishouden .
Af en toe komt ze 4 uur, om wat grotere klussen te doen en wat dingen die niet elke week hoeven. Ze geeft zelf aan wanneer ze vindt dat dit weer nodig is, dus ik heb nergens omkijken naar.
Misschien dat ik over een tijdje vraag of ze 3 uur per week wil komen, zodat ik zelf nog minder hoef te doen..

Ik vind het de investering dubbel en dwars waard. Ik heb geen zin om na mijn fulltime baan + studie in de avonduren het huishouden te doen, en ik heb ook geen ruzies meer met mijn vriend over het huishouden .