huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 04 april 2014 @ 20:52:

Die skippybal! Arme postbode.

Ik lig echt in een deuk hier!Hier nog eentje
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik had eens ontzettende honger, en besloot een pizza in de oven te gooien. Na een half uur wachten (want de oven moest nog worden voorverwarmd) was de pizza eindelijk klaar. Ik snel naar de oven, til de pizza aan het bakpapier op en... flats! Daar lag ie, op z'n kop, met al het lekkers op de klep van de oven. Ik had zo'n honger dat ik alle losse stukjes heb opgeraapt en overal tussenuit heb gepulkt en gewoon weer op de pizza heb gegooid. Hij zag er niet uit maar smaakte nog prima!

Bij het schoonmaken van de keuken had ik de schoonmaakmiddelen tijdelijk op de houten vloer gezet. Er was een fles omgevallen, wat ik pas veel te laat zag, en toen is dat schoonmaakspul in de houten vloer getrokken. Daar zit nu een lelijke vlek, in fallusvorm nog wel! Ik kon er gelukkig iets overheen zetten, het was niet midden op de vloer.

Ik vergeet regelmatig om papieren zakdoekjes uit mijn broekzakken te verwijderen. Heel de was onder de witte pluisjes!

Niet huishoudelijk, wel ontzettend stom: nog in de tijd van de fotocamera's met rolletjes. Heel de avond verschrikkelijke lol gehad met vrienden door stomme foto's te maken. Ga ik naar de fotograaf om het rolletje te laten ontwikkelen, zat er helemaal geen rolletje in de camera. Ik kreeg me toch een boei!
Heb al vreselijk gelachen om prachtige blunders, dus ook maar de onze.

Dochter (toen nog klein) moest de tafel dekken van man, maar man had een grote stapel borden op de placemats gezet. Dochter kon dus niet (uit zichzelf) beginnen. Man raakt hier nogal geïrriteerd door en besluit de placemats op te tillen met stapel borden en al... De dag daarna konden we winkelen bij het grote geelblauwe warenhuis 😃

Ikzelf heb onze skaileren bank een goede beurt gegeven met de spuitfles allesreiniger, nu is onze bank een suède bank 😥
Nog eentje dan!

Paar jaar geleden op vakantie in Curaçao met de hele familie, we zitten lekker te borrelen op de veranda van het huis. M'n moeder had ondertussen aardig wat wijntjes op en we zouden wat makkelijks gaan eten. Ze ging wel even pizza in de oven doen.

Half uurtje later ga ik even kijken hoe het pizza ervoor staat en doe de oven open. Denk bij mezelf, wat is dat een rare pizza.. Heeft ze de pizza op z'n kop in de oven gelegd met de bodem omhoog, alle kaas ed lekker naar beneden gedropen

Ohja ik las net over wasverzachter, ik had laatst de dop gewoon op de verzachter gedaan zonder m dicht te draaien, wilde ik de keer daarna weer de wasverzachter pakken, ja je raad het al.. Ik pak m dus aan de dop vast en de hele fles valt op de grond, hele washok onder! Dat blijft inderdaad nog heel lang glad..
Nog 1.... Jaren geleden, wilde met m'n broertje ontbijt op bed voor m'n ouders maken. Alle ging goed... Geen ongelukken.... Totdat... Ik met dienblad de trap op moest... Was bijna boven, struikel over een tree... M'n ouders konden de muur opnieuw verven...

1 van vriend... Stofzuiger pakken en een fles wijn op betonnenvloer in cv kast om stoten met de stofzuiger.. Pakt een doekje, komt terug en zegt verbaasd; huh, het is bijna droog

Paar dagen later.... Zelfde verhaal maar dan met sojasaus.... Sindsdien mag hij de stofzuiger biet meer pakken of hij moet eerst de hele kast lees halen
Mijn zus heeft tot twee keer toe pizza gemaakt met zo'n plastic magnetrondeksel erop. Dat was dus gesealde pizza, want dat deksel smolt natuurlijk in de oven...

Ik heb de keuken nog even extra gewit toen ik cappucinomelk wilde opschuimen. Nu doet manlief het voor me
Geniaal topic trouwens, ik lig in een deuk hier
Brilliant topic;dat vraagt op een bijdrage!

Blunders maken in het huishouden is mijn cup of tea Hier een paar highlights..

Ik heb een keer de magnetron opgeblazen door een metalen melkopschuimbeker in de magnetron te zetten.. En daarna was in nog zo intelligent ook om dat ding te pakken met blote handen.. Blaren doen zeer weet ik nu

Bij mijn ouders thuis heb ik een fles pasoa (dat roze goedje) van de bovenste trap laten stuiteren.. Het trapgat was wit stukwerk.. Toen niet meer. Is het toeval dat mijn huis nu roze is jaren later?

Ik heb ook een keer een pan tomatensoep laten vallen en toen had ik rode muren... Gaat er trouwens echt moeilijk van af!

Het is me wel 3 keer overkomen dat ik de sleutel in de deur liet zitten en dus de deur niet meer open kreeg (iets met ezel en steen) gelukkig bestaat die meneer aan huis die de deur weer voor je open maakt (betaald uiteraard)

Oh en als je frituurt in een gewoon pannetje check dan eerst de olie met een stukje brood of t al heet is.. Ik mikte gewoon loempia's in een gloeiendhete pan en die ontplofte bijna Gelukkig liep het met een sisser af

Wanneer men stofzuigt helpt het om een zak in de machine te doen :s ik heb echt het filter moeten vervangen omdat er teveel troep inzat..

En dat is nog maar een greep uit de selectie... Gelukkig kan ik er (meestal) om lachen!
Carousel Boutique, where every garment is chic, unique and magnifique.
Ik had er eentje toen ik net thuiskwam, en het was niet eens mijn schuld.

Ik kom binnen, woonkamer is donker, ik ben te lui om het licht aan te doen en loop naar mijn kamer. Alleen knal ik vol tegen een onidentificeerbaar object aan en flikkert er iets zwaars op de grond. Ik kom overeind (denk hier veel gevloek bij) zet twee stappen en loop weer ergens tegenaan.

Uiteindelijk mijn weg naar het lichtknopje weten te vinden en de ravage bewonderd. Wat bleek: huisgenoot had in de woonkamer staan strijken en de strijkplank plus strijkbout laten staan. Daarnaast had ze het wasrek uitgeklapt en al haar was opgehangen, die nu dus mooi op de grond lag

Dit is de eerste keer dat iemand anders dan ik de strijkplank gebruikt in dit huis, het moet niet veel gekker worden...
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
quote:Captain_Obvious schreef op vrijdag 04 april 2014 21:45 Mijn zus heeft tot twee keer toe pizza gemaakt met zo'n plastic magnetrondeksel erop. Dat was dus gesealde pizza, want dat deksel smolt natuurlijk in de oven...

Ik heb de keuken nog even extra gewit toen ik cappucinomelk wilde opschuimen. Nu doet manlief het voor me Oh ja.... Magnetrondeksel... Bij het voorverwarmen van de combi magnetron erachter komen dat dat ding er nog in ligt... Gebeurd me zo'n 4 keer per jaar
Erwtensoep hoog aan laten staan, dan heb je letterlijk de klodders aan je plafond! Schoongemaakt en geschilderd.. En waarschijnlijk patat gegeten, hahaha
Niet echt huishoudelijk, wel hard om gelachen.

Man gaat een gaatje boren in de muur, ik braaf met de stofzuiger er bij om het stof gelijk weg te zuigen.

Gaatje geboord, boormachine uit.. en komen we er achter dat de stofzuiger helemaal niet aan stond..

Voor de rest heel herkenbaar, en dan ook vooral dat je zou denken te leren van je stommiteiten, maar nee, gewoon regelmatig doen...
Ik heb ook al eens thee gezet met azijn op mijn werk. De conciërge had azijn in de waterkoker gedaan en aangezet, maar nog niet weggegooid en omgespoeld. Dus ik heb de azijn opnieuw aangezet en er een pot thee van gezet. Ik was gelukkig de eerste die een slok nam, dus snel nieuwe thee gezet.

*als excuus kan ik aanvoeren dat ik slecht ruik, dus het viel me echt pas op bij de eerste slok*
Ik heb er ook meerdere.

Ik heb wel eens de wasmachine te vol geladen, met gevolg dat hij het niet meer deed, het deurtje niet open wou en ik met een lading kletsnatte was zat toen ik hem uiteindelijk open had gekregen.

Vorige week had ik een couscousschotel gemaakt en in de magnetron opgewarmd. Ik zat in de kamer en hoor boeffff.. De hele magnetron zat onder de couscous van onder tot boven.

Mijn man heeft een keer een blikje tomatenpuree opengemaakt in onze (toen) spierwitte keuken. Het blikje stond onder druk en de tomatenpuree knalde alle kanten op. Het leek wel een crime scene.

Ik kreeg eens iemand te eten en ik zou lasagnette maken uit zo'n pak. We zaten lekker aan de keukentafel te kletsen en ik dacht dat de saus al klaar was. Had ik alleen maar een kwartier water zitten koken met gehakt en vergeten de sausmix erbij te gooien. Het smaakte overigens nog wel.
Wat een grappig topic!

Ik denk dat ik wel eens een muts in het huishouden ben, maar gelukkig blijk ik hier niet de enige te zijn.

Ik heb een bad en douche in een. Mijn afvoerputje liep echt niet goed meer door en ik bleef tot mijn enkels, later schenen in het water staan. Na een uurtje was het wel weer weg. Tot op een dag dat het niet meer weg liep en ik nog steeds geen ontstopper had gehaald. Ik wam thuis van het werk en het bad stond nog steeds zo vol als toen ik van huis ging.

Ik dacht hoe kan dat nou? en nu is hij echt verstopt. Hoe moet ik dit nog oplossen?

Jawel hoor, putje had ik gewoon dicht gedraaid.

Deze niet van mij maar van een vriendin. Ik woonde net op mezelf. Nieuwe oven en alles. Ze kwam bij mij eten en ze zou de taco's wel even in de oven doen. (onder en boven warmte). Kreeg ze het rekje niet goed in de oven, ach, dacht ze, ik leg het wel op de bodem neer.

Wij gingen lekker in de huiskamer zitten. Na een tijdje zei ik. "zo, hoe zal het staan met de taco's?" Ik liep er naar toe. Heel de keuken was vol met blauw rook. De taco's hartstikke verbrand. Raam open en afzuigkap op hoogste stand. Ik heb staan poetsen in mijn nieuwe oven om dat alles van de bodem los te krijgen. Het raam heeft 2 dagen open gestaan. Tot mijn ouders na 3 dagen kwamen.

"chococookie.. gebruik jij hier wel alle wastafels in huis?" "ja hoor." "hmm het ruikt heel gek hier."

"het waren de taco's."
quote:diane26 schreef op 04 april 2014 @ 17:14:

Voor verjaardag man wilden we schaal gevulde eieren maken. Hij zou de eieren pellen. Wil ik ze daarna vullen vraag ik hem wat hij met het eigeel heeft gedaan... Euh, weggegooid, want die zijn we toch niet nodig....

Zakdoekjes in de was, check.

Ik had ooit een grote pan cassoulet in de oven staan, omdat ik eters had. Toen het tijd was om te eten, trok ik met één hand het rek uit de oven, en vergat dat dat rek niet helemaal vlak meer was. Die pan zeilde dus zo de oven uit en de cassoulet lag wijdverspreid op de tegelvloer. Chinees gebeld.

In de herfst wandelen hier regelmatig erg grote spinnen door de kamer. Omdat echtgenoot en ik het geen van beiden nodig vinden om ze dood te maken, zijn wij al heel handig geworden om ze te vangen met een groot bierglas en een stuk papier. Buiten gooien we ze dan met een grote zwiep de vrijheid in. Gaat meestal goed, we zijn na al die jaren pas aan het vierde bierglas toe.
Jaren geleden gingen we oliebollen maken. Op de verpakking stond dat je het beslag moest laten rijzen op een warme plek. Toen hadden we nog van die grote CRT monitoren waar warmte uitkwam, dus wij de kom met beslag op de monitor gezet. Toen we weer terug kwamen, was het beslag er helemaal overheen gelopen, over de monitor, bureau en vloer. Het zat zelfs in de mixer. Vriend heeft de mixer nog helemaal open moeten schroeven om het beslag er weer uit te halen.
Deze blunder herhaal ik helaas ongeveer 1 keer per maand:

Amandelmelk in de magnetron opwarmen op een wankel roostertje terwijl de wasmachine aan het draaien is. Heeeel soms gaat het goed, maar meestal valt de beker om en zit m'n magnetron onder de melk. En elke keer denk ik weer: Hoe kan ik dat nou alweeeer doen!

Op deze manier maak ik mijn magnetron wel regelmatig schoon, dat dan weer wel.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:gioia82 schreef op 05 april 2014 @ 11:49:

Deze blunder herhaal ik helaas ongeveer 1 keer per maand:

Amandelmelk in de magnetron opwarmen op een wankel roostertje terwijl de wasmachine aan het draaien is. Heeeel soms gaat het goed, maar meestal valt de beker om en zit m'n magnetron onder de melk. En elke keer denk ik weer: Hoe kan ik dat nou alweeeer doen!

Op deze manier maak ik mijn magnetron wel regelmatig schoon, dat dan weer wel.Je hebt nog nooit bedacht de beker op een bordje te zetten?
Ik heb ooit eens in de fik gestaan bij het macaroni koken. Ik stond iets te dicht bij het vuur en ja, dat wordt warm. Heel mijn voorkant, bij mijn buik, in de fik. Ik was een jaartje of 14, 15 en ik heb nog nooit zo hard geschreeuwd om mijn moeder. En die kleren waren verdomd snel uit (het was ook nog eens zo'n lekker stofje die lekker in je huid brandt.) Was toevallig ook nog eens mijn lievelingsbroek.
Haha wat een leuke blunders. Nou ik kan ook meekletsen hoor.

Ik had nog geen strijkplank maar wilde toch graag strijken, dus ik dacht, dat kan best even op de vloer die is ook plat en kan vast wel tegen wat warmte ( ). Helaas hadden we goedkope vloerbedekking in de desbetreffende kamer, dus eigenlijk gewoon plastic. Ik lekker strijken, wil ik het shirtje verplaatsen, merk ik dat het vast zit! Ik had dus het shirtje aan de vloer gelijmd met de strijkijzer....

Ik kon het er gelukkig netjes afscheuren.. en toen zag je alleen een rare donkere vlek in de vloer haha.. achja..

Later nog eens in dezelfde kamer de strijkbout die al lang aan had gestaan op de grond laten vallen. Toen zag je een mooi strijkijzervormig gat op de grond .
quote:emma12345 schreef op 02 april 2014 @ 22:56:

Toen ik pas op mezelf woonde wilde ik rode bietjes koken. Na een uur stonk de hele kamer en belde ik mijn moeder met de vraag of het normaal was dat de bietjes van binnen wit waren.

Wat denk je? Was ik rode uien aan het koken blèèèh!!! Stinken!! Haha leuk! Mijn eerste keer bietjes koken was ook geen succes. Na 10 minuten koken mijn moeder maar eens gebeld, hoe lang die bietjes eigenlijk moesten? (in het pre-google tijdperk). Was een latertje die avond.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Toen ik net op kamers woonde, wilde ik de kalk van de douchekop af (met van die groene rubberen tuutjes per gaatje). Ontkalken doe je met azijn, dus in een bakje azijn gelegd. Wist ik veel dat je dat wel flink moet verdunnen. Al die rubbertjes weggevreten

Mijn eerste clafoutis was geen succes. Dat gaat vloeibaar de oven in, moet je wel zeker weten dat je taartvorm goed sluit. Er lag een grote aangebrande plaat eiermengsel op de bodem van de oven en in de vorm nog wat drooggebrande peren met chocola...
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Het valt slechts zijdelings onder huishoudelijke blunders, maar ik heb echtgenoot zojuist twee (!) keer in zijn oor geknipt bij het bijknippen van zijn haar. Hij zit nu een eindje verderop woeste blikken in mijn richting te sturen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven