huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:MonicaG schreef op 03 februari 2017 @ 11:29:

[...]

Hier gewoon zoiets, vind versgeraspte muskaat veel lekkerder dan die uit zo'n strooibusje. Ook een pepermolen ipv een pepervat en kaneelstokjes ipv gemalen kaneel.

[afbeelding]Die heb ik ook. Inderdaad veel lekkerder dan een potje.. Als je je vingers niet meeraspt zoals ik nog wel eens doe Waarna de halve noot in de bechamel valt...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Katalina schreef op 03 februari 2017 @ 08:40:

[...]

Haha gewoon spontane ingeving

Nee hoor, ik was een beetje te druk aan het kletsen en in plaats van nootmuskaat stond ik dus fijn kaneel in de stamppot te strooien O dat had ik omgekeerd. Als kind was ik ervan overtuigd dat een boterham met plakjes appel en nootmuskaat overheerlijk is. Pas toen ik het proefde, besefte ik dat ik een vergissing had gemaakt en op zoek moest naar een ander bruin poedertje in de specerijenverzameling.
quote:appeltjesgroen schreef op 03 februari 2017 @ 10:36:

Man heeft laatst de sterilisator met álle babyflesjes, fopspeentjes etc in de oven gezet ipv in de magnetron. Uiteraard grbeurt zoiets 's avonds laat, dus geen winkels open om nieuwe te halen. Heeeeel handig met een pasgeboren hongerig muppie in huis...

Gelukkig had mijn moeder nog een reserveflesje van onze oudste ergens onderin de kast liggen.

Bij de 24-uurs apotheek in het ziekenhuis verkopen ze ook altijd baby-flesjes.

(Niet dat ik me voor kan stellen dat dit nu nog een keer gebeurt maar misschien hebben anderen iets aan deze tip)
quote:Hayek schreef op 03 februari 2017 @ 11:26:

[...]

Interessante combinatie!

Ben ik nou trouwens de enige met een nootmuskaatmolen?

Zo'n domper, neem je een grote hap lauwwarme verse appeltaart.... gadverdegadver.

Wij hebben ooit een nootmuskaatmolen gehad, maar die stond alleen maar stof en vet te vangen. Wel grappig ding trouwens.
quote:hoelahoepla schreef op 03 februari 2017 @ 11:15:

[...]

Ik kan appeltaart met lekker veel kaneel kerrie ook niet van harte aanbevelen...

Hahahaha die is ook erg

Ben dus niet de enige die zich vergist in die potjes kruiden ( ze lijken ook zoveel op elkaar )
quote:oxygen- schreef op 03 april 2014 @ 13:09:

En ohja, voor het kerstdiner op m'n oude stage beloofde ik mijn befaamde Russische vleessalade te maken. Omdat mijn stagebegeleidster en een aantal collega's islamitisch waren, kwam ik op het idee twee soorten te maken (één met, en één zonder vlees). Hele dag in de keuken gestaan, om er vervolgens achter te komen dat mammie beide salades in een grote opdienschaal had gedaan. Wist zij veel. Cherm, ik kwam een uur te laat omdat ik bezig was de vleesstukjes te scheiden van de salade..

Dit hoort een beetje onder het kopje 'staatsgeheimen'..

Oh... ik heb mijn 2 moslim vrienden ooit nasi gegeven.... zonder er over na te denken met ham...

Vroeg er 1: is dat toffoe? Ja kan zomaar toffoe zijn...
M'n haar krullen en tang op de bank neerleggen terwijl ik bezig was een goede pluk bij elkaar te vissen.

Brandscheur van 10 cm in de bank van m'n vriend

Het ergste is nog dat ik het niet meteen doorhad en gewoon verder ging met mijn haar krullen. Toen ik na twee plukken zag ik dat er wat grijze aanslag aan de tang zat dacht ik, huh?

Bleek dus de gesmolten stof van de bank te zijn, die vervolgens ook weer was vastgesmolten in mijn haar. Zucht. Kan echt alleen mij overkomen
quote:Lolly3 schreef op 03 februari 2017 @ 15:23:

[...]

Oh... ik heb mijn 2 moslim vrienden ooit nasi gegeven.... zonder er over na te denken met ham...

Vroeg er 1: is dat toffoe? Ja kan zomaar toffoe zijn...Dit vind ik eigenlijk best kwalijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
In volle verhuis een kind op vakantie laten gaan en dan niet even voor de verhuis zijn tas alvast inpakken.

Daags voor kinds vertrek in een race tegen de tijd zijn spullen uit de verhuisdozen vissen en denken dat je wel even kan strijken op de bank (strijkplank stond uiteraard nog in het andere huis).

We hebben nu een mooie afdruk van het strijkijzer op de bank.

Jezelf buiten sluiten en van alle ruiten de grootste intikken om binnen te raken, waarom ik niet het kleine raampje tikte is me nog altijd een raadsel.

In een nieuw huurhuis aankomen waar het bad nogal aangeslagen was. Ik dacht het mezelf gemakkelijk te maken en het bad in te spuiten met Bref badkamergel en dat een nacht te laten intrekken.

Dat spul vreet dus ook het emaille af als je het lang genoeg laat zitten

De allereerste keer ooit dat ik koffie maakte: filter bijna vol gegoten met koffie (en me nog afvragen of het wel normaal is dat daar een half pakje in past voor 1 kan).

Ik serveer de koffie aan mijn kersverse samenwoonvriendje met de legendarische woorden 'ik heb een ook nog pannetje water gekookt voor als de koffie te sterk is'.

Nooit geweten dat je ook koffie kon maken waar een lepeltje letterlijk in bleef rechtstaan, de bodem van zijn kop hing vol teer

Sindsdien maakte hij zelf zijn koffie (ik drink geen koffie).

Datzelfde samenwoonvriendje heb ik ook 's stoofvlees geserveerd: ik vond het maar onzin dat mijn moeder daar altijd uren voor in de keuken stond. Mijn stoofvlees was op een kwartiertje klaar.

Les van de dag: doorbakken is niet hetzelfde als gaar.

Stofzuiger zonder stofzak, wat een onding was dat zeg. Ik wilde het filter 's goed schoonmaken, was nog wel zo snugger om dat buiten te gaan doen - tegen de wind in, dat dan weer wel - maar er bleef maar stof vanaf komen.

Vond er niks beters op dan het filter even te stofzuigen
quote:-Bladora- schreef op 03 februari 2017 @ 17:56:

[...]

Dit vind ik eigenlijk best kwalijk.Ja ik ook. Ik vind dit geen blunder (het serveren van varkensvlees aan een praktiserend Moslim) maar onnadenkendheid/laksheid. En dan liegen dat het tofu is is gewoon onbeschoft.
Geen huishoudelijke blunder, maar wel grappig. Ik reed jaren geleden eens met de nieuwe auto van mijn moeder naar de sportclub. Op de terugweg zag ik dat er een rood lampje brandde op het dashboard. Volledige paniek, dus hysterisch naar de garage gereden... Bleek de kofferbak niet goed dicht te zitten... Daar sta je dan terwijl een hok automonteurs naar je kijkt alsof je van een andere planeet komt.
quote:lilguinea schreef op 03 februari 2017 @ 19:34:

Geen huishoudelijke blunder, maar wel grappig. Ik reed jaren geleden eens met de nieuwe auto van mijn moeder naar de sportclub. Op de terugweg zag ik dat er een rood lampje brandde op het dashboard. Volledige paniek, dus hysterisch naar de garage gereden... Bleek de kofferbak niet goed dicht te zitten... Daar sta je dan terwijl een hok automonteurs naar je kijkt alsof je van een andere planeet komt.
Net op kamers, stamppot andijvie met spekjes.

Spekjes slaan helemaal wit uit??!! Kan niet goed zijn, weggegooid, naar winkel nieuwe.

Weer wit. Huisgenoot gevraagd; is normaal. Dombo.

Man en ik reisden beiden veel voor werk en toeval wilde dat we op hetzelfde moment vlogen. Gezellig beppend onze koffers ingecheckt. Toen ik aan de andere kant van de wereld mijn koffertje opende zaten er scheerschuim, sokken en boxeshorts in. Was voor beiden een duur reisje. Sinds hebben we koffers in 2 kleuren.
quote:Wholovesvintage schreef op 03 februari 2017 @ 14:38:

[...]

Hahahaha die is ook erg

Ben dus niet de enige die zich vergist in die potjes kruiden ( ze lijken ook zoveel op elkaar )Ik had het ook pas door toen ik de visite heel verschrikt zag kijken na een eerste hap Ik heb geen reuk, dus had het ook niet geroken...
Ik heb laatst de groentensoep afgegoten, puur automatisme..... dat werd dus geen soep.

Verder ooit per ongeluk eens zout in iemands koffie gedaan.

En een keer beet mijn man op een schroefje dat in de sla zat...was mijn keukenschaar uit elkaar gevallen en ik had niet gemerkt dat het schroefje in de sla viel tijdens het knippen van de bieslook. Gelukkig heeft ie al zijn tanden nog!
Een keer was wel genoeg!
Een keer was wel genoeg!
quote:Lolly3 schreef op 03 februari 2017 @ 15:23:

[...]

Vroeg er 1: is dat toffoe? Ja kan zomaar toffoe zijn...

Vind ik ook erg kwalijk.

Dat je het serveert zonder er bij stil te staan dat het ham is vind ik nog een ding, kan gebeuren, maar als er vervolgens naar word gevraagd dat je er over liegt vind ik heel erg.

Had je er ook over gelogen als iemand bv allergisch was voor een bepaald ingredient?

En het is tofu of wellicht tofoe. geen toffoe.
Ik zal proberen het kort neer te zetten.

Pas getrouwd en we kregen een gast.

Hij mocht het toetje kiezen en wou warme custard vla.

Ik had dat nooit gemaakt maar ach dat zou wel lukken.

Bij het koken van die vla moet men goed roeren anders brand het aan ik roerde dus niet en gaf de gast verbrande vla.

Hij heeft het opgegeten en bedankte me ook nog eens!

Hij heeft nooit meer bij ons gegeten,de schrik zat erin.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven