huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Toen ik pas op mezelf woonde ging het mis. Had toen ik nog bij mijn ouders woonde nog niet veel gekookt.

Ik had zin in soep en vond het wel verstandig om dan eerst maar een blik soep proberen warm te maken. Nou dat lukte. Ik vond de soep wel ontzettend zout. Na de tweede hap waarbij ik bijna over mijn nek ging zo vies, toch maar even de gebruiksaanwijzing op het blikje gelezen. Wat blijkt: er moest ook nog een heel blikje water bij. Pffff

Het zal niemand verbazen dat ik uiteindelijk nooit een goede kok ben geworden.
Mbt senseo en schoonmaakazijn:

Denken handig te zijn en voordat de visite komt het koffieapparaat ontkalken. Vervolgens vergeten dat je dat aan het doen bent, de schoonmaakazijn niet afgieten en het apparaat niet doorspoelen. Wanneer je koffie zet denken dat er al water in het reservoir zit en koffie zetten

Je zou inderdaad zeggen dat je dat het ruikt, maar blijkbaar niet!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Dat ruik je toch?

Wat ook niet handig is, is om spiritus naast het schaaltje te gieten wat op tafel staat ipv erin. Spiritus bijt erg uit op een houten tafel....
quote:bubblesdevere schreef op 04 april 2014 @ 10:25:

.

Benen epileren en direct daarna in een heet bad vol badschuim stappen was ook niet voor herhaling vatbaar.

:Ik heb eens mijn benen geschoren vlak voordat ik naar de sauna ging. En daar lekker het zoutbad inlopen....
ik was een jaar of 12 dus lang geleden..

ik ging met mijn broertje een moederdag ontbijt maken, pa&ma lagen nog teslapen..

broodjes in de oven,tafel dekken,koffie zetten, zelf jus de orange persen en jawel eitjes koken 3,5min..

broertje mn ouders wakker gemaakt, iedereen beneden aan het ontbijt, lekker kopje koffie en een pot thee erbij gezellig.

toen moeders ineens vroeg hoe ik zo snel aan een pot thee kwam gezet[ er waren toen nog geen waterkokers.. ofwel maar wij niet] vertelde ik trots dat het van de gekookte eitjes kwam.

nooit over na gedacht destijds dat een ei uit de kont van een kip komt
Wat een heerlijk topic dit!

Geen daadwerkelijke blunder, maar het scheelde niet veel: Purpieman, een van zijn vrienden en ik waren iets aan het frituren in een koekenpan. Toen we klaar waren was de vraag: waar laten we de olie? Kwam ik met het briljante idee om de (gloeiend hete...) olie in een plastic zak te gieten en weg te gooien. Ik werd - terecht - aangestaard alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. O, wat schaamde ik me toen. Gelukkig hielden de mannen me dus tegen...

Ik ben trouwens erg blij dat ik hier las dat je geen afwasmiddel in de vaatwasser moet doen, in geval van gebrek aan blokje. Had echt iets voor mij kunnen zijn.
Had ik maar een motto.
quote:sugarmiss schreef op 03 april 2014 @ 10:05: Bij een duur vleesgerecht stond in het recept dat er 4 teentjes knoflook bij moesten. Wist ik veel wat teentjes waren en had er dus 4 grote bollen knoflook bij gedaan. Dat was iets te veel van het goede.

quote:louise1 schreef op 03 april 2014 @ 09:36: Vriend merkte doodleuk op: doe je dat nu alweer? Je weet toch dat dat niet kan, ging vorig jaar ook al niet.Ai, wat had dat slecht kunnen aflopen... Maar ik vind de reactie van je vriend wel erg grappig!
Had ik maar een motto.
quote:sabrinaenmike schreef op 04 april 2014 @ 12:34:

ik was een jaar of 12 dus lang geleden..

ik ging met mijn broertje een moederdag ontbijt maken, pa&ma lagen nog teslapen..

broodjes in de oven,tafel dekken,koffie zetten, zelf jus de orange persen en jawel eitjes koken 3,5min..

broertje mn ouders wakker gemaakt, iedereen beneden aan het ontbijt, lekker kopje koffie en een pot thee erbij gezellig.

toen moeders ineens vroeg hoe ik zo snel aan een pot thee kwam gezet[ er waren toen nog geen waterkokers.. ofwel maar wij niet] vertelde ik trots dat het van de gekookte eitjes kwam.

nooit over na gedacht destijds dat een ei uit de kont van een kip komtIk herinner me opeens dat ik ook een keer zo'n moederdagsucces heb gehad... Ik was nog een stukje jonger, ik mocht in ieder geval nog niet aan het fornuis zitten. Ik kon wél koffie zetten, dus had dat gedan, toen ik me bedacht dat mijn ouders graag warme melk in hun koffie drinken. Dus ik heb de melk in het koffiezetapparaat gegoten. Water wordt toch ook warm? Dat apparaat kon de prullenbak in.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
eentje van mijn ouders:

Mijn moeder had visticks gebakken maar er was er blijkbaar 1 in het doosje achter gebleven. Het doosje bij het oud papier gegooid.

Mijn vader heeft dit dit volgende dag in de auto gezet om het bij een oud papier ronde in een container te gooien.

Wekenlang de lucht in de auto proberen te ontdekken, maar geen idee waar het vandaan kwam. Tot hij ineens aan het oud papier dacht..... wat hij daar aantrof.... brrrrr

De auto heeft weken gestonken, zo niet maanden.

Eentje van mij:

Ik trok bij mijn man (toen vriend) in. De dag dat we mijn huis leeg gingen halen dacht ik bij hem nog even een wasje aan te zetten, bed verschoond en gelijk op de droger gezet (2 in 1 machine).

Bleek dat de afstandsbediening nog tussen het beddengoed zat, die vonden we gesmolten terug bij het leeghalen van de machine.

nog eentje:

Later klussend in ons nieuwe huis. We hadden emmertjes verf bij de gamma gehaald voor de muur in de slaapkamer. Terracotta kleur. Ik had 4 emmertjes (waren niet groot) in mijn handen, incl rollers, verfbakje. Ik dacht ik gooi die emmertjes wel even op de grond, dan leg ik de rest rustig neer.

Dat had ik beter niet kunnen doen, want er vielen 4 emmertjes leeg op de vloer. En overal spatten op onze nieuwe witte muren.

Gelukkig was man en zijn vriend er niet bij, en kon ik het op een loslating door vermoeidheid gooien. Niet echt de waarheid dus.
We eten veel uit de oven, dus je zou denken dat ik nu wel weet dat het ding heet wordt. Maar nee, ik brand me zeker 1x per week.

Andijviestammpot maken en te veel water bij de puree doen. Resultaat was een soort andijviesoep die nog best aardig te eten was.

Lasagne maken, in de oven schuiven en dan constateren dat de bechamel nog op het aanrecht staat.

De badkamer poetsen met schimmelreiniger en de volgende dag ontdekken dat je broek onder de vlekken zit. Plus de handdoeken waar druppels op gekomen zijn.

Met je kind appeltaart bakken, gewoon zo'n pak, en erin slagen om het deeg compleet te laten mislukken. Het werd een soort cake, ook nog best te eten eigenlijk.

Ik ben echt een huishoudkluns, maar meer weet ik nu even niet meer.
Ik heb ooit hamburgers geflambeerd toen ik jus ging maken. En in plaats van biefstuk een runderlap om en om gebakken.

Verder hadden wij toen we gingen samenwonen in ons eerste huis te kleine pannen voor de keramische kookplaat. Was niet erg dacht ik.

Tot ik op een dag een vreemde lucht rook en het snoer van de waterkoker tegen de pan stond en jawel, op het hete gedeelte van de kookplaat. Gelukkig was alleen de buitenkant van het snoer gesmolten.

Saartman heeft het heel handig weten te repareren.

Ook een keer satesaus geprobeerd te maken met poeder. Hoef je alleen met water te mengen, lekker makkelijk. Maar ik was niet handig met het zakje en het lag door de keuken heen. Heb snel de stofzuiger gepakt.

Vriend lag helemaal in een deuk want dat doe je zo niet. Nu rook de stofzuiger naar satésaus. Toen hij het op zijn werk vertelde zeiden al zijn collega's dat zij dat hetzelfde zouden hebben gedaan. Pluspunt voor mij.
Ik vond ooit dat het een goed idee was om eens te proberen een cake te gaan bakken. Gewoon uit zo’n pak, lijkt niet moeilijk, alles gedaan volgens het boekje. Cake in de oven, oven klaar, cake uit de oven maar blijkt nog vloeibaar. Terug dan maar, zelfde verhaal. Wat ik ook probeerde, het beste ding BLEEF vloeibaar.

Nieuwe mix, nieuw beslag, nieuwe poging. Na aangegeven tijd in de oven was de cake in ieder geval niet vloeibaar meer. Het was een baksteen geworden. Niet verbrand, maar gewoon kneiterhard.

Nooit geweten wat ik verkeerd heb gedaan, maar het heef tme wel voorgoed genezen van cake bakken
Accept what you can't change, change what you can't accept
Een fles soja saus laten vallen , dat spat dus echt overal naartoe.

En ook een leuke.

Voor de vakantie de koelkast leeghalen, alleen wel handig in de plastic fles met melk daadwerkelijk weg te gooien .

(in plaats van op de keukenvloer te laten staan.)

Na 2 weken vakantie bleek de fles dus ontploft en meuren dat het deed!
Nog wat bakverhalen. Mijn dochter wilde koekjes maken waar onder andere gesmolten chocolade in moest. Er waren geen repen in huis, maar met hagelslag moest het ook vast lukken. Voor wie het niet weet: hagelslag smelt wel in je mond maar niet in een pannetje. Daar kwam dochter ook achter, maar zij dacht dat het wel moest gaan lukken als ze het gewoon wat langer (als in 20 minuten) op het gas zou laten staan Was ook nog eens mijn favoriete steelpannetje, maar inmiddels heb ik het (na uren boenen en drie keer in de vaatwasser) redelijk schoon.

Zelf heb ik wel eens een pisang ambon cake willen maken. Volgens het recept moesten daar twee eetlepels pisang ambon in, maar dat leek me vrij weinig om de smaak goed te krijgen. Dus hopla, halve fles erin. Toen ik na ruim een uur de cake uit de oven haalde bleek hij de structuur van een natte spons te hebben, oneetbaar
de broodkruimels van het bord in de tuin willen wiebelen/gooien om er vervolgens het hele bord achteraan te gooien. Ook een leuke.

(ook gelukt met een glas drinken wat heel vies was en ik in de gracht wilde mieteren, daar ging het glas ook achteraan)
quote:MrsStanleyWalker schreef op 02 april 2014 @ 22:47:

Eerst het kleed van de hond wassen die flink in de rui is en daarna een zwarte was draaien. Doe je maar één keer.

Hahaha!

Ik ben nog maar aan het begin van het topic. Ik ben een hele slechte huisvrouw en weet geen blunders.
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 23:12:

Eentje uit de oude doos: ik ging karamel maken. Moest je uitgieten op het aanrecht volgens het ouderwetsche kookboek van Ma Dickens. Maar ja, wij woonden in een, toen, nieuwbouwhuis met een geribbeld roestvrijstalen aanrechtblad en niet in een oud huis met een glad stenen aanrechtblad. Ben uurtje of 3 aan het schoonmaken geweest. Moeder was hels.

Wat erg!

Dit soort stunts heb ik dan wel weer gehad.

Chocolade fondue in de magnetron/oven die overstroomd, we hebben de vlekken er niet meer uitgekeken en het huis met die vlek erin verkocht.

Op bezoek bij mijn moeder en zelf vla maken........... het was zo aangekoekt mijn man heeft uren op die man moeten boenen.
.
quote:Ginevra schreef op 02 april 2014 @ 22:56:

En o ja, met mijn goeie kleren aan éven iets schrobben met chloor. Want ik doe het even heel rustig en netjes, zonder te spetteren, want ik heb geen zin om me om te kleden en ik kan heus wel schrobben zonder te spetteren, kom nou zeg......

Zwaar irritant! het stomme is dat ik tegenwoordig poets in een oude trainingsbroek en shirt en denk maar niet dat daar een vlekje in zit......
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 22:48:

De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.Dat kan nog veeeel erger; wij kwamen er na 10 (!) jaar achter dat onze gashaard in de woonkamer een tweede brander heeft. we hebben het dus 10 jaar lang niet echt heel warm gehad in huis.
Ah, ik weet er eentje, al zijn er vast veel meer geweest.

Ooit eens in een gezonde bui zelf soep gemaakt. Tomatensoep. Ik had tomaten, verse, in een paar stukken gesneden samen met het water en andere ingrediënten en al laten koken. Op een gegeven moment moest alles nog in de blender. Deed de blender heel slim, dacht ik, niet vol en ging blenderen.

En ondanks dat ik mijn hand op het deksel had, en erbij stond, werd waarschijnlijk door de hitte het deksel eraf geschoten en draaide de blender nog een paar tellen vrolijk verder. Je wilt niet weten hoe mijn keuken en het witte behang er toen uitzag.
Haha geweldig dit.. Hier kan ik helaas over meepraten..

Voor verjaardag man wilden we schaal gevulde eieren maken. Hij zou de eieren pellen. Wil ik ze daarna vullen vraag ik hem wat hij met het eigeel heeft gedaan... Euh, weggegooid, want die zijn we toch niet nodig....

En met mijn verjaardag wilde ik een monchoutaart bakken. Tot ik er achter kwam dat ik met het deeg de vulling had gemaakt en met het zakje voor de vulling het deeg.. Dat is geen taart geworden..

En de duurste was toch wel 2 x de loodgieter laten komen voor verstopping, totdat ik er eindelijk achter kwam dat die hygienische doekjes waar je even snel de wc mee schoonmaakt niet doorgespoeld mogen worden. Dat is me hier nog steeds niet vergeven...
Leuk topic

Ik was de bijkeuken aan het uitmesten en dat gaat met wel wat gooi en smijtwerk. Zo vind ik er regelmatig kleding van de oudste twee dus dat smijt ik dan de keuken in, spul dat weg moet smijt ik naar buiten. Iedereen was van huis dus ging lekker mijn gang. Eerst gooi ik met de hoody van mijn zoon een glazen karaf van het aanrecht, uiteraard tussen die bult met kleding kapotgespat... Alles opgeruimd en op het moment dat ik een oude, nog half opgeblazen skippybal naar buiten smijt, komt er postbezorger aan die ik dus met post en al de struiken in gooide, het erge was, ik kreeg zo de slappe lach dat ik hem niet even een handje kon helpen. Dus stond ik daar te lachen terwijl die jongen daar een beetje hulpeloos met die zware tas post in de bosjes lag te spartelen. Gelukkig kon ie er wel om lachen ;)

De mixer uit je beslag halen terwijl hij nog draait... En niet een keer...

De luieremmer legen en denken dat het slim is de zak even uit het raam te gooien...

Ik kwam thuis van een ochtendje shoppen en die dag was het vuilnisophaaldag. De wagen was voor ons huis bezig en ik groet de mannen, ga naar binnen en zie daar nog een zak staan die ik schijnbaar niet in de bak had gegooid. Dus ik ren naar buiten en vraag, oh mag ie er nog in? Ja hoor! Wat gooi ik er in? De tas met nieuwe kleding! Ahhhhh! Gelukkig was ie niet aan het malen, hebben ze de wagen stilgezet en voor mij die tas er weer uitgevist...

Mijn man had pizza's opgewarmd en loopt met twee borden de kamer in, knapt zo dat bord uit zijn hand, had ik nog een stukje bord in zijn hand, de pizza lag op de kop op het tapijt ;)

En van hetzelfde:

Ik was bij mijn opa en oma en had een glas cola ingeschonken, ga zitten en ineens werd mijn schoot kletsnat, was de bodem uit het glas gevallen!

En vorige week:

Ik was een beetje pissig dus was verwoed de tafel aan het leegruimen. Mijn man had die week ervoor in een dunwandige glazen vaas/pot bloemetjes geplant en dat was nogal zwaar. Ik zit wat te mopperen, tot groot vermaak van mijn man. Hij ziet dat ik die vaas pak, alleen bij de rand en wil nog roepen, niet zo pakken! maar ik had hem al vast, toen ik bedacht dat het niet zo handig was brak die hele vaas uit mijn hand en stond ik met alleen nog een stuk glas in mijn handen. De hele, net gedweilde vloer onder de modder...

Man had boodschappen gedaan en er was een grote fles wasverzachter die naar boven moest. Dat zou hij later wel doen maar eerst even de auto parkeren. Hij zet die fles gewoon ergens op de vloer. Ik zeg nog: is dat een handige plek? Maar ik moest niet zeuren... Ok... Komt ie binnen, stapt de kamer binnen en schopt daarbij die fles wasverzachter omver... Nou ja, hij heeft van die zevenmijlsbenen dus die fles ging nogal hard... De hele vloer onder de wasverzachter... Glad! We moesten zeker een week heel voorzichtig doen ;)

Mijn ouders sliepen in het weekend altijd uit. En ik dacht een keer: ik ga soep maken voor papa en mama. Dus de wasbak vol laten lopen met warm water en daarna op het aanrecht geklommen om bij de kruiden te kunnen, alle busjes kruiden leeggegooid in 'de soep'. Broodjes in de broodrooster en ben toen mijn ouders gaan wakker maken. Mijn moeder zei, ja lekker en draaide zich om en sliep verder. Mijn vader sprong op en ging kijken ;) ze vonden het wel heel lief, maar niet zo handig. Goh.

Oh ja, die blender zonder deksel heb ik ook wel eens gedaan ...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Die skippybal! Arme postbode.

Ik lig echt in een deuk hier!
quote:sonietsjka schreef op 04 april 2014 @ 07:58:

Jep, ook hier gewoon afwasmiddel in de vaatwasser. Keukenvloer was wel direct heel mooi schoon gesopt. Gelukkig was toenmalige vriend niet thuis, en heb ik mijn blunder geheim kunnen houden

Telefoon in toilet laten vallen. Overleden. Telefoon meenemen naar de badkamer en op het plankje onder de spiegel leggen. Ver weg van de douche. Alleen niet gezien dat er water op het plankje lag en telefoon dus precies zijn eigen prive-zwembadje had. Ook overleden.

Papieren zakdoekjes meewassen.

Ook regelmatig gehad in het appartementencomplex waar ik woonde dat ik de deur van de boven- of onderburen probeerde open te maken omdat ik bij het trap op lopen niet had opgelet op welke etage ik was.

Ex ging een keer bij kennissen op de koffie. Kreeg een kopje senseo en doet er melk bij. Melk begint meteen te schiften. Gastvrouw beetjebeduusd, melk was vast niet goed meer, maar geen nood, nieuwe koffie gezet, nieuw pakje koffiemelk gepakt. Melk in de koffie, schift weer! Iedereen nog veel verwarder. Geconcludeerd dat ook die melk blijkbaar niet goed meer was. Nieuwe koffie gezet, ex besloot het maar zonder melk te proberen, neemt een slok, en wat blijkt? Gastvrouw had koffie gezet met schoonmaakazijn in plaats van water Komt dat uit de kraan dan? Of had ze flessen water die ze gebruikte voor de koffie? (vind ik alsnog raar, of was dit in een ander land waar je niet uit de kraan mag drinken?) Mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven