huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Lebowski schreef op 31 mei 2014 @ 14:13:

[...]

Deze vind ik alletwee dom, maar hoe kun je nu in vrédesnaam de saus vergeten? Dan ben je toch droge lasagnevellen aan het stapelen?Ik heb heel netjes bladeren, gehakt en spinazie om en om gestapeld....
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Niet ik, maar een huisgenote toen ik nog op kamers woonde:

Een elektrische frituurpan aanzetten en die op een brandende gaspit zetten en vervolgens achter in de tuin gaan zitten...

Zonder oplettende buurman, branddeken en blusser was ons hele huis afgebrand (jaren-30-huis met houten vloeren).

En na het blussen nog vergeten de gaskraan dicht te draaien. De hele keuken rook op een gegeven moment naar gas.
Power to the people
Een vriendin van mij, trok in een woning waar meer mensen de ijskast deelden. Pas na een héle tijd kwamen ze erachter dat een pan linzensoep in de ijskast van niemand was die daar nog woonde, de inhoud liep inmiddels bijna vanzelf weg.
Jaren geleden kwamen wij thuis van vakantie en stonk het ontiegelijk in de keuken. Mijn man had, per ongeluk,de stekker van de diepvries eruit getrokken toen wij weg gingen. Wat een stank was dat. Hebben de vriezer buiten gezet en beiden stonden wij te kokhalzen toen we de vriezer leeg haalden. Dagen buiten laten staan met de deur open maar de stank bleef. Toen op aanraden van vrienden koffiefilterprut erin gezet en langzamerhand verdween de stank. Maar het heeft maanden geduurd voordat hij weer terug de keuken in kon.
Tijdje geleden stond op het menu pasta bolognese. Ik vind de sauzen uit pakjes (in poedervorm) het lekkerst, dus nadat ik het gehakt had geruld en de groente had gebakken was het tijd voor de saus. Ik doe een pakje open, doe de saus er in en voeg water toe.

Hmm wat heeft de saus een gekke kleur, normaal is ie anders rood.

Hmmmm hij ruikt ook anders...

PFFF heb ik de goulashsaus gebruikt!

Heb vervolgens het spul weggespoeld met water en het juiste pakje gebruikt maar ja, de goulashsmaak zat er natuurlijk gewoon in.

Ik lust het wel gewoon, goulash, maar liever niet als ik gewoon pasta bolo wil eten
Een blunder met de was:

Ik heb een wasbol en daar giet ik dan de vloeibare wasmiddel in.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik die wasbol in de wasmachine deed, waarna die eruit viel. Inderdaad, allemaal wasmiddel op de grond. Heb gewoon vuile kleren gepakt om dat weg te smeren hoor. Is anders ook zo zonde.

Daarna nog het wasbolletje bijgevuld met wat extra wasmiddel, en je raadt het al, het bolletje valt er WEER uit! ugh wat ben ik een doos
quote:lawlady schreef op 01 juni 2014 @ 15:18:

Een blunder met de was:

Ik heb een wasbol en daar giet ik dan de vloeibare wasmiddel in.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik die wasbol in de wasmachine deed, waarna die eruit viel. Inderdaad, allemaal wasmiddel op de grond. Heb gewoon vuile kleren gepakt om dat weg te smeren hoor. Is anders ook zo zonde.

Daarna nog het wasbolletje bijgevuld met wat extra wasmiddel, en je raadt het al, het bolletje valt er WEER uit! ugh wat ben ik een doos Klinkt bekend. En wat komt er dan een boel wasmiddel uit zo'n klein bolletje
Ik had een tijdje terug een nieuwe woning. Er zit een wc met zo'n ouderwets kettinkje met handvat om door te spoelen. Ik dacht ik leg dat ding in een badje met bleek, wel zo hygiënisch. Ik woonde er dus nog niet en pas een week later zag ik tijdens het klussen dat bakje nog ergens in een hoek staan. Dus ik haal dat doorspoelding eruit en het kettinkje verpulverd zo ongeveer in mijn handen! Nooit gedacht dat dat zo sterk zou zijn!

Oh ja, weet iemand waar je zo'n nieuw ketting ding koopt? Ik spring al maanden een halve meter de lucht in om door te spoelen
may the bridges I burn light the way
Super veel nieuwe nagelschaartjes kopen
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Mies85 schreef op 01 juni 2014 @ 15:54:

Super veel nieuwe nagelschaartjes kopen

Of een doe-het-zelf zaak, die zullen vast wel zo'n ketting hebben.
Het overkomt mij wel eens dat een pan met de vuilnis mee gaat. Ik laat de pannen met vet/jus uitdruppen in de vuilnisbak binnen, vervolgens vergeet ik de pan uit de vuilnisbak te halen waar ik pas achter kom wanneer de zak verwisseld is en de vuilnis al weer is opgehaald.

En toch doe ik iedere keer die pan weer in de vuilnisbak zonder er bij na te denken. Automatisme denk ik.
Ik heb een keert bijna een week lang mijn strijkijzer aangehad. Oeps..

In mijn keuken heb ik ook de wasmachine. Die stond leeg open toen ik aardbeien in de koelkast wilde zetten. Helaas, bak viel uit mijn handen, de hele keukenvloer bezaaid met aardbeien. Geen probleem, opruimen en weer verder gaan.

Dag later, ik ging wassen, wasmachine vullen met was. Machine aangezet. Toen hij klaar was.. Wat ligt daar nou in die machine. Heel lang kijken. Het duurde even, maar niet veel later viel het kwartje. Wit geworden aardbeitjes.
quote:Iskra schreef op 31 mei 2014 @ 14:36:

Ik heb een Nespresso, met van die cupjes. Hoe vaak ik al niet koffie gemaakt heb zonder er een cupje in te doen, en me dan afvragen waarom de koffie zo goor is.

Ik maak soortgelijke fouten met het Senseo-apparaat:

- Ik pak twee pads want ik wil voor twee personen koffiezetten. Ik druk op het verkeerde knopje, en dat komt omdat ik veel vaker voor mijzelf koffiezet, dan voor twee personen. De kopjes zijn dan halfvol. Dat kan men oplossen door nog een keer op het knopje voor één kopje te drukken;

- Er zit te weinig water in het reservoir. Mijn vorige model heeft een lampje dat snel gaat knipperen. Het apparaat is niet te gebruiken totdat men weer water in het reservoir doet. Het huidige model schenkt wel, maar stopt halverwege;

- Ik heb geen nieuw padje gepakt, dus ik gebruik een gebruikt padje. Koffie is daardoor slap;

- Ik vergeet een padje in de padhouder te doen. Wat in het kopje komt is lichtbruin warm water, die de naam "koffie" niet verdient;

- Ik sluit de klep niet goed. Als ik op het schenkknopje druk, gaat het water niet via de kraantje in één of twee kopjes, maar gaat het water langs het apparaat en komt het op het aanrecht terecht. Dan moet ik het apparaat afnemen en het aanrecht daar even schoonpoetsen.

Dat is bij mij schering en inslag!
World of Warcraft: Legion
Hahaha chocokookie, die aardbeien in de wasmachine
Beter een half motto....
quote:el0512 schreef op 31 mei 2014 @ 13:38:

Volgende ochtend doe ik de vaatwasser open en zit helemaal onder het schuim. Had ik van te voren kunnen weten dat het bellen zouden worden, maar dacht, valt wel mee.Mijn dochter had laatst het afwasmiddel en spoelmiddel door elkaar gehaald. Dat had hetzelfde effect. De keukenvloer was daarna wel lekker schoon
Ga in therapie!
quote:hans66 schreef op 01 juni 2014 @ 19:24:

[...]

Ik maak soortgelijke fouten met het Senseo-apparaat:

- Ik pak twee pads want ik wil voor twee personen koffiezetten. Ik druk op het verkeerde knopje, en dat komt omdat ik veel vaker voor mijzelf koffiezet, dan voor twee personen. De kopjes zijn dan halfvol. Dat kan men oplossen door nog een keer op het knopje voor één kopje te drukken;

- Er zit te weinig water in het reservoir. Mijn vorige model heeft een lampje dat snel gaat knipperen. Het apparaat is niet te gebruiken totdat men weer water in het reservoir doet. Het huidige model schenkt wel, maar stopt halverwege;

- Ik heb geen nieuw padje gepakt, dus ik gebruik een gebruikt padje. Koffie is daardoor slap;

- Ik vergeet een padje in de padhouder te doen. Wat in het kopje komt is lichtbruin warm water, die de naam "koffie" niet verdient;

- Ik sluit de klep niet goed. Als ik op het schenkknopje druk, gaat het water niet via de kraantje in één of twee kopjes, maar gaat het water langs het apparaat en komt het op het aanrecht terecht. Dan moet ik het apparaat afnemen en het aanrecht daar even schoonpoetsen.

Dat is bij mij schering en inslag!

Dat gebeurt mij schat ik 2x per week. En maar denken waarom die koffie zo slap is...

dan zit er a) helemaal geen pad in b) een gebruikte pad in
Ik had mijn chiffon van de wastafel open geschroefd om hem schoon te maken. Dat betekent dus een 'open verbinding' met het riool en dus wat stank. Logisch.

Vervolgens was ik zo slim om mijn Mechanische Ventilatie op de hoogste stand te zetten om de geurtjes weg te zuigen. Gevolg: Een complete walm aan rioolgassen werd door die open verbinding mijn badkamer ingezogen.
Power to the people
Gisteren nog een mooie, fijn wat courgettes gegrild in de mooie gietijzeren creusette grilpan die ik van mijn schoonmoeder heb gekregen. Courgette gebruikt voor het gerecht en even snel de (dunne) plastic snijplank uit mijn handen gelegd op die grilpan, dat was immers ook vuile vaat. Alleen even vergeten dat dat ding nog Heet met hoofdletter H was, nu heb ik een grilpan met een gifgroene plastic bekleedde binnenkant.....

Iemand een andijvie tip om mn grilpan nog te redden?
Geen andijvie? tip ;) maar wat zonde van je creuset grill zeg...
quote:Calm schreef op 03 juni 2014 @ 12:16:

Gisteren nog een mooie, fijn wat courgettes gegrild in de mooie gietijzeren creusette grilpan die ik van mijn schoonmoeder heb gekregen. Courgette gebruikt voor het gerecht en even snel de (dunne) plastic snijplank uit mijn handen gelegd op die grilpan, dat was immers ook vuile vaat. Alleen even vergeten dat dat ding nog Heet met hoofdletter H was, nu heb ik een grilpan met een gifgroene plastic bekleedde binnenkant.....

Iemand een andijvie tip om mn grilpan nog te redden?Oops shit zeg. In de vriezer leggen? Bevroren plastic kun je misschien makkelijker er af breken?
Ik heb een vrouw getrouwd die niet kookt of schoonmaakt!

Als dat geen blunder is.

De volgende keer zoek ik dat eerst uit, voor ik naar het gemeentehuis ga.
quote:menx schreef op 03 juni 2014 @ 12:22:

Geen andijvie? tip ;) maar wat zonde van je creuset grill zeg...Andijvie = http://www.viva.nl/thuis/andijvie-award
quote:Biebeliee schreef op 03 juni 2014 @ 12:23:

[...]

Oops shit zeg. In de vriezer leggen? Bevroren plastic kun je misschien makkelijker er af breken?Gelukkig was de grillpan nog redelijk vet van de gebruikte olie, het meeste is er van af, maar die laatste hardnekkige "stukjes/plekjes" plastic dus nog niet.... Oma wist helaas ook geen raad
quote:Calm schreef op 03 juni 2014 @ 12:31:

[...]

Gelukkig was de grillpan nog redelijk vet van de gebruikte olie, het meeste is er van af, maar die laatste hardnekkige "stukjes/plekjes" plastic dus nog niet.... Oma wist helaas ook geen raad

Heel heel laten worden in de oven en dan in een emmer ijswater gooien.

Grote kans dat de stukjes er dan van losspringen.
quote:noreservations schreef op 03 juni 2014 @ 13:11:

[...]

Heel heel laten worden in de oven en dan in een emmer ijswater gooien.

Grote kans dat de stukjes er dan van losspringen.Hmm... dat klinkt als een optie, maar krijg ik dan geen verbrande plastic walm in mijn over/huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven