huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Gisteren weer een klein foutje.

Ik wou bruine bonen opwarmen. Dus ik zette een kleine pit aan van het gasstel (dat in totaal 4 pitten heeft). Ik zette de pan daarop. Na een paar minuten dacht ik: "Zouden de bonen al een beetje warm zijn? Even proeven." Koud. O ja... dat kan. Ik moet gewoon wat minder ongeduldig zijn. Na een paar minuten weer proberen. Nog steeds koud. Vreemd... normaal zouden ze toch al een klein beetje warm zijn. Even onder de pan kijken. De pit was uit. De pit ernaast was warm. Ik stond er niet voor, dus voelde ik de warmte van die pit niet. En ik keek ook niet (anders zou ik vuur van die pit hebben gezien!). Goed... de grote pit uit, en dan de pit voor de pan bruine bonen weer aan.

Hoe dom kan ik zijn? Normaal gaat er weinig mis met huishoudelijke dingen, al ben ik een man.
World of Warcraft: Legion
Voor we op vakantie gingen voor een week had ik s'ochtends een paar broodjes zoute haring gekocht, vriend wilde het later opeten dus ivm onze katten het broodje vis even in het keukenkastje gezet. Ja, idd, toen we thuiskwamen na een week rook het hele huis ontstellend goor en herinnerde ik me direct het broodje in het keukenkastje. Met bord en al weggekieperd, gelukkig zat het broodje in folie en in een plastic zakje dus hoe het eruit zag heb ik niet hoeven zien.
quote:kindergarten schreef op 09 mei 2014 @ 11:06:

Toen ik 18 was en mijn ouders op vakantie waren, besloot ik lekker huiselijk gehaktballen te koken volgens mijn moeders recept. Dat recept was voor 4 man, dus ik hield natuurlijk over.

Mijn moeder liet het vlees wel eens een nachtje staan in de braadpan dus ik dacht dat dat een prima manier was om de gehaktballen te bewaren. Mijn moeder deed het echter alleen in de winter, met stoofvlees, en at dat dan de volgende dag op.

De ballen hebben een dag of drie hartje zomer in die pan gelegen tot ik zin had om weer gehaktballen te eten. Ik tilde de deksel op en zag geen ballen meer, alleen een krioelende witte deken van maden. En stínken, stinken, stinken, het was niet te harden. Ik heb alle ramen opengezet en ben steeds naar de gang gerend voor frisse lucht en toen weer de keuken in om (met ingehouden adem) zoveel mogelijk op te ruimen voor ik weer naar de gang moest voor een frisse teug lucht. Ik geloof dat ik ook eerst een fles chloor in die pan heb staan leegknijpen.

Heel ranzig. Sindsdien ben ik echt een controlfreak met bakjes en bewaren en koelkast enzo.Hoe zijn die vliegeneitjes dan in de afgesloten braadpan gekomen? die moeten er dan toch al ingezeten hebbeen?
Appelmoes maken in een snelkookpan en niet het geduld hebben te wachten tot het ventiel in het deksel weer inzakte.

Resultaat: een vulkaanuitbarsting van loeihete appelmoes rakelings langs mijn gezicht richting..... Muur, plafond, kastjes, gordijnen. Kortom, alles zat onder. Uren bezig geweest met schoonmaken, plafond en muren moesten opnieuw gewit en de snelkookpan heb ik nooit meer gebruikt!

Blunder twee: lekker makkelijk je boodschappen bestellen bij Appie en ze laten thuisbezorgen.... Maar ik wilde ook een krop sla hebben alleen verscheen die nergens op mijn boodschappenlijstje als ik die aanklikte, hoe vaak ik ook probeerde.

Bestelling maar zonder sla weggestuurd...

De dag erna kwamen mijn boodschappen.... Met een hele krat sla!

Sla was onderaan mijn boodschappenlijst toegevoegd en dat had ik niet gezien.
Een paar jaar geleden kregen we een nieuwe keuken. Met een prachtig gasstel. Ik had altijd op keramisch gekookt, maar wist wel enigszins hoe je die gaspitten aan moest zetten (draaien, even ingedrukt houden en loslaten). Ik proberen en ik kreeg die krengen niet aan. Lang indrukken, kort indrukken, paar keer achter elkaar. Niets hielp. Soms kregen we er eentje aan en dan waren we helemaal blij want dan kon er eindelijk gekookt worden. Toch maar eens bellen met de leverancier. Die wisten het ook niet, ik deed alles goed. Nog een tijdje geprobeerd, wat we ook deden, het werkte niet. Weer bellen met de leverancier. Ik wel lichtelijk geïrriteerd: goed merk gasstel, dure keuken en dan werkt het niet. Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn: "u moet de knop omdraaien, even ingedrukt houden en voor het loslaten de knop wat verder indrukken". Yeah right. Die dacht natuurlijk op een makkelijke manier van een zeikerige klant af te komen, de knop wat verder indrukken. Ik weet toch zeker wel hoe je een gaspit aan moet krijgen.

Maar goed, 's avonds heb ik na eindeloos proberen eindelijk een paar pitten aan en ik sta naar die pitten te kijken en denk nog eens aan die mevrouw. Ik denk "what the hell, ik probeer het gewoon". Dus ik draaien, ingedrukt houden en vlak voor het loslaten wat verder indrukken. Gas aan. Ja hoor, mazzeltje. Nog een keer met een andere pit: draaien, ingedrukt houden en vlak voor het loslaten wat verder indrukken. Gas aan. Wat??? Heb ik weken zitten tobben met die rot gaspitten en is de oplossing zo simpel als "even wat verder indrukken". En ja hoor, elke gaspit die ik probeerde ging met het grootste gemak aan.

Helaas had ik de naam van die mevrouw niet, anders had ik zeker teruggebeld. Dus bij deze: mevrouw van de Pelgrim die een aantal jaar geleden een geïrriteerde vrouw aan de telefoon kreeg over gaspitten die niet aan wilden: bedankt!!
Een krat sla!
Wederom de knop van het gas niet uitzetten en wederom een piepende rookmelder en een te hoog plafond.. Dus tv verschoven, trap uit de schuur gepakt en toen kon ik net bij de rookmelder..Ik wil een huis met lage plafonds…

(en iemand nog een tip hoe ik de aangekoekte pan weer schoon krijg)
quote:DieFetteElke schreef op 22 mei 2014 @ 13:19:

(en iemand nog een tip hoe ik de aangekoekte pan weer schoon krijg)Water en soda erin en dan laten koken. Niet aan te raden met een anti aanbak pan trouwens.
quote:mukske schreef op 22 mei 2014 @ 12:41:

De dag erna kwamen mijn boodschappen.... Met een hele krat sla!

Sla was onderaan mijn boodschappenlijst toegevoegd en dat had ik niet gezien.

Herkenbaar. Voor dit soort dingen ben ik ook voorbestemd.

Heb je ze uitgedeeld aan de buren?
quote:nerdopviva schreef op 22 mei 2014 @ 13:03:

Ik wel lichtelijk geïrriteerd: goed merk gasstel, dure keuken en dan werkt het niet. Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn: "u moet de knop omdraaien, even ingedrukt houden en voor het loslaten de knop wat verder indrukken". Yeah right.

Zou ik ook gedacht hebben. Een paar jaar geleden: geen internetverbinding. Zei de helpdesk dat ik even 1 minuut of zo de stekker uit de ‘router’ moest halen. Dacht ik: wat? dat woord verzint hij nu ter plekke (geen idee wat het was). Maar ik me niet laten kennen: 'ja hoor, dat zal ik proberen... '

Gelukkig wist mijn vriend het. Maar voelde me alsnog een idioot, in de gang bij de meterkast met dat stekkertje in mijn hand, en op horloge kijken. En ja hoor! Het hielp!
quote:nerdopviva schreef op 22 mei 2014 @ 13:03:

Een paar jaar geleden kregen we een nieuwe keuken. Met een prachtig gasstel. Ik had altijd op keramisch gekookt, maar wist wel enigszins hoe je die gaspitten aan moest zetten (draaien, even ingedrukt houden en loslaten). Ik proberen en ik kreeg die krengen niet aan. Lang indrukken, kort indrukken, paar keer achter elkaar. Niets hielp. Soms kregen we er eentje aan en dan waren we helemaal blij want dan kon er eindelijk gekookt worden. Toch maar eens bellen met de leverancier. Die wisten het ook niet, ik deed alles goed. Nog een tijdje geprobeerd, wat we ook deden, het werkte niet. Weer bellen met de leverancier. Ik wel lichtelijk geïrriteerd: goed merk gasstel, dure keuken en dan werkt het niet. Zegt de mevrouw aan de andere kant van de lijn: "u moet de knop omdraaien, even ingedrukt houden en voor het loslaten de knop wat verder indrukken". Yeah right. Die dacht natuurlijk op een makkelijke manier van een zeikerige klant af te komen, de knop wat verder indrukken. Ik weet toch zeker wel hoe je een gaspit aan moet krijgen.

Maar goed, 's avonds heb ik na eindeloos proberen eindelijk een paar pitten aan en ik sta naar die pitten te kijken en denk nog eens aan die mevrouw. Ik denk "what the hell, ik probeer het gewoon". Dus ik draaien, ingedrukt houden en vlak voor het loslaten wat verder indrukken. Gas aan. Ja hoor, mazzeltje. Nog een keer met een andere pit: draaien, ingedrukt houden en vlak voor het loslaten wat verder indrukken. Gas aan. Wat??? Heb ik weken zitten tobben met die rot gaspitten en is de oplossing zo simpel als "even wat verder indrukken". En ja hoor, elke gaspit die ik probeerde ging met het grootste gemak aan.

Helaas had ik de naam van die mevrouw niet, anders had ik zeker teruggebeld. Dus bij deze: mevrouw van de Pelgrim die een aantal jaar geleden een geïrriteerde vrouw aan de telefoon kreeg over gaspitten die niet aan wilden: bedankt!!Toen wij ons eerste appartement kochten zat daarin een keuken die een stuk luxer was dan wat ik gewend was uit de huurwoningen (waar we een los gasstel hadden). Ik had altijd zo'n lange gasaansteker, dus die heb ik daar ook zeker een jaar gebruikt. Tot die ene keer dat ik een beetje gehaast was, aan het gas draaide, en tot mijn verbazing de vlam aanging zónder dat ik met de aansteker had geklikt. Ik stomverbaasd, dus dat nog eens geprobeerd, en ja hoor de andere pit ging ook aan! Van zelfontstekende gaspitten had ik nog nooit gehoord (1993), dus ik heb soort van in paniek mijn schoonmoeder gebeld. Die kookte elektrisch en was er ook niet van op de hoogte dat het bestond. Ik weet niet meer hoe ik er precies achter ben gekomen dat het best normaal was, maar uiteindelijk zag ik er het voordeel wel van in.
Ach betje andersom kan ook he.

Uit een koophuis naar een huurhuis, altijd fornuizen met ontsteking gewend en dus geen aansteker/lucifers in huis hebben om de gaskookplaat mee aan de gang te krijgen.

Werd dus pizza laten bezorgen die eerste avond.
quote:Jalisa schreef op 08 april 2014 @ 11:26:

Ik doe vaak genoeg van die stomme dingen maar ik heb een keer iets heel ergs gedaan...

Ik was 17 en woonde pas op mezelf. Ik wilde patat bakken in een pan olie en heb die pan op het vuur gezet. Ik vond het zo lang duren voor het heet was en toen bedacht ik (hoe stom kan je zijn) dat ik wel ff heel snel kon douchen. Toen stond dus die pan olie in de fik. Ik in paniek er een emmer water overheen gekiept ( ook stom natuurlijk) en gelukkig ging het uit anders was zeker de hele keuken afgebrand.

Daar heb je dan verdraaid veel geluk mee gehad. Brandende olie met water blussen is levensgevaarlijk. Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlam-in-de-panquote:De keuken was wel pikzwart en de gasaansteker was ontploft en het hele huis stond vol rook. Ik had wel dood kunnen zijn maar ik was vrij nuchter en heb alle ramen opengezet en ben een boekje gaan lezen. Toen mijn toenmalige vriendje thuis kwam schrok hij zich een ongeluk haha dit was wel de allerergste blunder van mij.De beste manier om dit soort brand te blussen is deksel op de pan. Het deksel hoeft niet precies bij die pan te passen, als die maar qua diameter ongeveer even groot is. Een andere optie is een branddeken of een dienblad. De brand gaat uit omdat het deksel, dienblad of branddeken zuurstof aan het vuur onttrekt.
Ik kan mij het volgende nog herinneren:

Ik was nog klein en mijn broer en ik werden wakker. Pa en ma sliepen nog. Wij wilden attent zijn dus we maakten koffie. Maar hoe moesten wij dat doen? Ik zag een potje met koffiepoeder. We goten warm water uit de kraan, in twee kopjes en deden daar koffiepoeder bij. Dat zetten wij op het dienblad en liepen ermee naar de slaapkamer van pa en ma. Wij wekten hen. "Pappa en mamma...?" Zij werden wakker en vonden het erg lief dat we koffie voor hen gemaakt hadden. Ze dronken ervan en zeiden: "Gadverdamme, wat is dat?" Toen kregen ze door hoe wij die "koffie" gemaakt hadden, maar ze waardeerden wel het idee om pa en ma koffie op bed te brengen...
quote:hans66 schreef op 22 mei 2014 @ 14:57:

Ik kan mij het volgende nog herinneren:

Ik was nog klein en mijn broer en ik werden wakker. Pa en ma sliepen nog. Wij wilden attent zijn dus we maakten koffie. Maar hoe moesten wij dat doen? Ik zag een potje met koffiepoeder. We goten warm water uit de kraan, in twee kopjes en deden daar koffiepoeder bij. Dat zetten wij op het dienblad en liepen ermee naar de slaapkamer van pa en ma. Wij wekten hen. "Pappa en mamma...?" Zij werden wakker en vonden het erg lief dat we koffie voor hen gemaakt hadden. Ze dronken ervan en zeiden: "Gadverdamme, wat is dat?" Toen kregen ze door hoe wij die "koffie" gemaakt hadden, maar ze waardeerden wel het idee om pa en ma koffie op bed te brengen...Dat vind ik geen blunder, maar gewoon ontzettend lief van jou en je broer(tje)
quote:pimpelmeesje67 schreef op 22 mei 2014 @ 13:11:

Een krat sla!

Het mooiste was nog dat mijn man de boodschappen in ontvangst nam en zich afvroeg wat ik voor recept ontdekt had dat ik daar een hele krat sla voor nodig had!

Ik ben inderdaad maar een rondje buren gaan doen! De halve straat at sla die avond!

Iemand nog dressing???
De bril van mijn kind in de vaatwasser gedaan, omdat glazen altijd zo mooi uit die machine komen
Ehhmmm... een reeds gekookt ei opwarmen in de magnetron is dus géén goed idee!

Verder een tijdje geleden lasagna gemaakt en om de een of andere stomme reden alleen de bladeren en spinazie gebruikt maar de saus vergeten: gevolg was een grote zwarte knoepertharde massa en een stinkend huis

En eentje in het kader van niet-nadenken: toen ik voor het eerst een dvd keek heb ik in paniek mijn broertje opgebeld omdat ik hem niet teruggespoeld kreeg en ik hem zo echt niet naar de Videotheek terug kon brengen.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Eergisteren nog eentje, geen ramp maar wel lullig. Het duurde wel erg lang eer de croissantjes een kleurtje kregen. Ach ja, het lampje van de oven brandde wel maar de temperatuur stond nog op nul.
verba volant, scripta manent.
Jaren geleden woonden we in een appartement.

De frituurpan stond boven op zolder, vanwege ruimtegebrek in de mini keuken. Dus af en toe moest je 2 trappen beklimmen en retour om te frituren. De trappen waren bekleed met nieuwe mooie vloerbedekking, dat vonden we toen mooi en was nogal geluiddempend. Heel prettig in vooroorlogse bouw.

Ik gleed op zeker moment met pan van de trap en het was de pan of ik.

Dus in een flits hing ik met mijn arm aan de leuning en lag over de gehele lengte van boven naar beneden een glibberige laag frituurvet.

(ps Die krijg je er met goed boenen niet echt af, gaat overal in zitten. Na weken boenen, schoonmaken en schrobben bleef het vet er gewoon door de bekleding naar boven komen en hebben we het verwijderd: hier lag echt een dikke laag smurrie yak!)
Ohhh... Vaatwassers .....

Ik was een keer door mijn vaatwastabletten heen en vergeten nieuwe te kopen.

Wel had ik nog afwasmiddel in huis.. Dacht dat kan vast ook wel voor een keertje

.

Volgende ochtend doe ik de vaatwasser open en zit helemaal onder het schuim. Had ik van te voren kunnen weten dat het bellen zouden worden, maar dacht, valt wel mee.

Ik heb wel vaker de neiging ( gehad) apparatuur te gebruiken maar dan niet waar ze voor gemaakt zijn..

Als jong kind eens melk gekookt in de waterkoker, dacht toen ook, moet vast gaan, koken is koken haha. En ook weleens een ei in de magnetron om te kijken wat er dan gebeurd, als kind dan.
Gooide vanmorgen mijn telefoon in de wasmand en legde mijn vuile slipje op het kastje whahahaha!!
Leef vandaag, niet morgen!
Ooit geprobeerd kippenlevertjes even snel vóór te koken in de magnetron? Geen aanrader, die dingen ontploffen (plofkiplevertjes).
verba volant, scripta manent.
quote:katinka32 schreef op 31 mei 2014 @ 12:55:

Ehhmmm... een reeds gekookt ei opwarmen in de magnetron is dus géén goed idee!

Verder een tijdje geleden lasagna gemaakt en om de een of andere stomme reden alleen de bladeren en spinazie gebruikt maar de saus vergeten: gevolg was een grote zwarte knoepertharde massa en een stinkend huis

En eentje in het kader van niet-nadenken: toen ik voor het eerst een dvd keek heb ik in paniek mijn broertje opgebeld omdat ik hem niet teruggespoeld kreeg en ik hem zo echt niet naar de Videotheek terug kon brengen.Deze vind ik alletwee dom, maar hoe kun je nu in vrédesnaam de saus vergeten? Dan ben je toch droge lasagnevellen aan het stapelen?
Die sla quote:hans66 schreef op 22 mei 2014 @ 09:03:

Gisteren weer een klein foutje.

Ik wou bruine bonen opwarmen. Dus ik zette een kleine pit aan van het gasstel (dat in totaal 4 pitten heeft). Ik zette de pan daarop. Na een paar minuten dacht ik: "Zouden de bonen al een beetje warm zijn? Even proeven." Koud. O ja... dat kan. Ik moet gewoon wat minder ongeduldig zijn. Na een paar minuten weer proberen. Nog steeds koud. Vreemd... normaal zouden ze toch al een klein beetje warm zijn. Even onder de pan kijken. De pit was uit. De pit ernaast was warm. Ik stond er niet voor, dus voelde ik de warmte van die pit niet. En ik keek ook niet (anders zou ik vuur van die pit hebben gezien!). Goed... de grote pit uit, en dan de pit voor de pan bruine bonen weer aan.

Hoe dom kan ik zijn? Normaal gaat er weinig mis met huishoudelijke dingen, al ben ik een man. Die flik ik elke week wel een keer of 2

Ik heb een Nespresso, met van die cupjes. Hoe vaak ik al niet koffie gemaakt heb zonder er een cupje in te doen, en me dan afvragen waarom de koffie zo goor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven