huishouden
donderdag 2 augustus 2012 om 11:34

donderdag 2 augustus 2012 om 13:54
Partner werkt hier onregelmatig en dan 40u minimaal, vaak meer.
Ik werk 32u en daarnaast hebben we 1 kind.
We hebben we dingen verdeeld, al we ook echt dingen vaak samen doen.
Badkamer (1 x per week), Wc (minimaal 3x per week) en vaatwasser in- en uitruimen doe ik, verder ook de benedenverdieping poetsen en strijken.
Partner gaat vaak met de stofzuiger en dweil aan de slag en poetst verder de bovenverdieping 1x per week helemaal (naast de badkamer dan) en verschoont de bedden en doet de kattenbakken.
Vuilnis, ramen zemen, wasjes aanzetten/ophangen/vouwen, keukenkastjes uitmesten, koken, boodschappen en overige klusjes doen we samen, maar ik 80% denk ik en partner 20%.
Ach als partner tot 22u moet werken en de kleine ligt in bed zijn de meeste klussen zo gedaan.
Heb 1 vrije dag doordeweeks en dan doe ik dan vaak de badkamer, wc etc
Overigens hebben we een aardige tuin en dat laat ik graag aan partner over in het weekend heb niet zulke groene vingers
Ik werk 32u en daarnaast hebben we 1 kind.
We hebben we dingen verdeeld, al we ook echt dingen vaak samen doen.
Badkamer (1 x per week), Wc (minimaal 3x per week) en vaatwasser in- en uitruimen doe ik, verder ook de benedenverdieping poetsen en strijken.
Partner gaat vaak met de stofzuiger en dweil aan de slag en poetst verder de bovenverdieping 1x per week helemaal (naast de badkamer dan) en verschoont de bedden en doet de kattenbakken.
Vuilnis, ramen zemen, wasjes aanzetten/ophangen/vouwen, keukenkastjes uitmesten, koken, boodschappen en overige klusjes doen we samen, maar ik 80% denk ik en partner 20%.
Ach als partner tot 22u moet werken en de kleine ligt in bed zijn de meeste klussen zo gedaan.
Heb 1 vrije dag doordeweeks en dan doe ik dan vaak de badkamer, wc etc
Overigens hebben we een aardige tuin en dat laat ik graag aan partner over in het weekend heb niet zulke groene vingers
donderdag 2 augustus 2012 om 14:07
Hier hoeft de partner vrijwel niets in het huishouden te doen omdat het niet nodig is. Elke dag komt er een werkster en de kleine klusjes die er nog zijn neem ik voor mijn rekening. Wel helpt hij bv met tafel afruimen of zet iets in de vaatwasser en meer van dat soort kleinigheden. 's Avonds brengen we samen de kinderen naar bed en in het weekend als hij vrij besteedt hij ook aandacht aan de kinderen zoals, boekje lezen, spelletje doen.
donderdag 2 augustus 2012 om 14:11
donderdag 2 augustus 2012 om 14:13

donderdag 2 augustus 2012 om 14:15
Wij werken beiden fulltime, geen kinderen. Wie het eerste thuis komt kookt, en dat is bijna altijd mijn vriend. Afwassen doe ik meestal, maar het is een beetje hoe het uitkomt. Hij doet ook de meeste boodschappen. Verder doe ik alles wat betreft de was en het schoonmaken. Door omstandigheden ben ik nu een tijdje thuis, en dan kook ik meestal. Maar de boodschappen doet hij nog steeds voornamelijk.

donderdag 2 augustus 2012 om 14:20
quote:nien80 schreef op 02 augustus 2012 @ 14:13:
Ik lees al een paar keer over het aandacht geven van de man aan de kinderen.. ten eerste lijkt mij dat vanzelfsprekend? en ten tweede... het gaat over het huishouden kinderen vallen toch niet onder de schoonmaakwerkzaamheden en klusjes in en om het huis?Lijkt mij ook inderdaad.
Ik lees al een paar keer over het aandacht geven van de man aan de kinderen.. ten eerste lijkt mij dat vanzelfsprekend? en ten tweede... het gaat over het huishouden kinderen vallen toch niet onder de schoonmaakwerkzaamheden en klusjes in en om het huis?Lijkt mij ook inderdaad.

donderdag 2 augustus 2012 om 14:22
We werken allebei en runnen ons huishouden dan ook samen. En dat is geen kwestie van elkaar iets ‘verplichten’; we snappen allebei dat dat huishouden niet uit zichzelf gebeurt, en dus steken we er allebei tijd en energie in. Wel is er een bepaalde (voor ons) logische taakverdeling in geslopen: ik doe boodschappen en ik kook, hij stofzuigt en doet de afwas. De rest verdelen we, net wie het het eerst oppakt.
Als echter de een werkt en de ander niet is het inderdaad vanzelfsprekend dat degene die niet werkt (het grootste deel van) het huishouden doet. Daar heb je dan namelijk meer dan genoeg tijd voor gedurende de tijd dat de ander aan het werk is.
Ik zeem mijn ramen gemiddeld twee keer per jaar overigens, en ik kan nog prima naar buiten kijken.
Als echter de een werkt en de ander niet is het inderdaad vanzelfsprekend dat degene die niet werkt (het grootste deel van) het huishouden doet. Daar heb je dan namelijk meer dan genoeg tijd voor gedurende de tijd dat de ander aan het werk is.
Ik zeem mijn ramen gemiddeld twee keer per jaar overigens, en ik kan nog prima naar buiten kijken.

donderdag 2 augustus 2012 om 15:01
Wij doen geen van beiden iets in huis, hebben 3x per week een hulp voor 3 tot 4 uur per keer en die doet echt alles behalve koken (ik) en afruimen (samen). Nooit ruzie over het huishouden. Wij werken allebei meer dan fulltime en heb geen zin om tijd te verspillen aan poetsen of ruzie daarover maken. Heb zelfs een hulp in ons vakantiehuis.
Als je vriend geen poot uitsteekt laat hem dan gewoon voor zijn aandeel in het huishouden een hulp inhuren. Scheelt jullie allebei een hoop frustraties en ruzie.
Als je vriend geen poot uitsteekt laat hem dan gewoon voor zijn aandeel in het huishouden een hulp inhuren. Scheelt jullie allebei een hoop frustraties en ruzie.

donderdag 2 augustus 2012 om 16:20
quote:eefie_says_hi schreef op 02 augustus 2012 @ 16:17:
Mijn man doet wat ik hem vraag, en ik wat hij wil. Het is dus geen issue bij ons. We hebben beide onze handigheden en doen wat we het beste kunnen. Hij is geweldig met peuters die niet willen tanden poetsen en ik ben beter is schoonmaken.
haha, ieder zijn kwaliteiten
Ik ben nog werkloos thuis, maar vriend is absoluut niet lui en helpt graag mee en heeft ook gewoon taken.
Ik: vaatwasser uitruimen, stofzuigen, grootste deel was, poetsen wc, poetsen rest van het huis, soms koken
Hij: Koken (vaak), vaatwasser inruimen, badkamer poetsen, soms de was, het bed dekken.
En samen doen we nog dingen die nodig zijn.
Mijn man doet wat ik hem vraag, en ik wat hij wil. Het is dus geen issue bij ons. We hebben beide onze handigheden en doen wat we het beste kunnen. Hij is geweldig met peuters die niet willen tanden poetsen en ik ben beter is schoonmaken.
haha, ieder zijn kwaliteiten
Ik ben nog werkloos thuis, maar vriend is absoluut niet lui en helpt graag mee en heeft ook gewoon taken.
Ik: vaatwasser uitruimen, stofzuigen, grootste deel was, poetsen wc, poetsen rest van het huis, soms koken
Hij: Koken (vaak), vaatwasser inruimen, badkamer poetsen, soms de was, het bed dekken.
En samen doen we nog dingen die nodig zijn.
donderdag 2 augustus 2012 om 16:27
quote:nien80 schreef op 02 augustus 2012 @ 14:13:
Ik lees al een paar keer over het aandacht geven van de man aan de kinderen.. ten eerste lijkt mij dat vanzelfsprekend? en ten tweede... het gaat over het huishouden kinderen vallen toch niet onder de schoonmaakwerkzaamheden en klusjes in en om het huis?Nee lijkt mij ook niet. Maar het moeten zorgen voor kinderen zorgt er wel voor dat je soms niet toekomt aan huishoudelijke klussen omdat ze te veel aandacht vragen.
Ik lees al een paar keer over het aandacht geven van de man aan de kinderen.. ten eerste lijkt mij dat vanzelfsprekend? en ten tweede... het gaat over het huishouden kinderen vallen toch niet onder de schoonmaakwerkzaamheden en klusjes in en om het huis?Nee lijkt mij ook niet. Maar het moeten zorgen voor kinderen zorgt er wel voor dat je soms niet toekomt aan huishoudelijke klussen omdat ze te veel aandacht vragen.